Uitgerekend eind augustus 2015 !!

21-12-2014 22:10 1195 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera: zwanger! En uitgerekend eind augustus 2015!

Schrijf hier mee over alles wat je bezig houdt. Helaas sluiten we in verband met de overzichtelijkheid de tabel, neemt niet weg dat iedereen welkom is om mee te lezen en te schrijven.

NaamLeeftijd#kindjeuitgerekendbijzonderhedenBlonde83311e kindje27 augustus Jongen kartonnendoos281e kindje28 augustus meisjeRose2010281e kindje27 augustus verrassingLiefhebber1977371e kindje28 augustus verrassing82roosje323e kindje14 augustus pudding123241e kindje30 augustus Jongen Teacup351e kindje19 augustus Jongen voorem_301e kindjeuitgerekend Jongenjolyne10261e kindje29 augustus Merel1981332e kindje29 augustus meisjeMel.nl281e kindje26 augustus Meisje MamavanDenM363e kindje21 augustus meisjeWaterspin302e kindje22 augustus Meisje Mmaas 27 1e kindje 10 augustus Verrassing Mtiks251e kindje24 augustus meisje
Hallo meiden ik wil hier graag meeschrijven. Ik ben ook zwanger en waarschijnlijk rond 10 aug uitgerekend.

Ik heb inmiddels twee echo's gehad omdat ik een erg lange en onregelmatige cyclus heb. De laatste keer dat ik ongesteld werd is 30 sept. De eerste keer bij de vk was ik te vroeg waarschijnlijk tegen de 6 wkn terwijl ik volgens mijn menstruatie al 10 wkn zou zijn.

Helaas was er toen geen hartje te horen. Dit vond ik op zich wel eng. Gelukkig was er anderhalve week later wel een hartje te horen.

A.s. Maandag heb ik de termijn echo en dan weet ik mijn daadwerkelijke datum.
Hey mmaas!

Maar als je 6 weken bent zal het inderdaad eind augustus zijn voor je bent ik gerekend! Ben benieuwd wat maandag je zal vertellen spannend allemaal hè!

Word dit je eerste zwangerschap?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
@ pudding.

1 dec had ik een positieve test.

12 dec was de eerste afspraak en 23 dec de tweede afspraak bij de vk. Ik ben volgens de vk ongeveer 10 aug uitgerekend. Ik ben vergeten de data erbij te zetten. Dat had het wat overzichtelijker gemaakt.

Ik vind het super spannend! Vooral omdat ik een aantal familie leden heb die moeite hebben om een kindje te krijgen vond ik de eerste echo heel eng. Lees slapeloze nachten.

Dit is ons eerste kindje. Mijn ouders worden ook voor het eerst opa en oma dus die sprongen een gat in de lucht toen ze het cadeautje onder de kerstboom uitpakte.
Iedereen gefeliciteerd met de mooie echo's. Ik moet nog exact een week wachten. Hier gaat het prima, eigenlijk weinig klachten. Merk alleen wel dat ik sinds deze week met tandenpoetsen wel een licht misselijk gevoel krijg. Zal wel door de fluor komen.

Deze week ook 2x gesport in de sportschool (bodycombat en xco gedaan), dat ging prima. Dus hopelijk kan ik dat zo lang mogelijk volhouden
Meiden... Is er iemand die me gerust kan stellen?

Ik had net een beetje bruinverlies... Ben er wat van geschrokken!!! De afscheiding is nu weer normaal, heb geen buikpijn... Maar ben wel een beetje trillerig! Heeft een van jullie dit ook gehad?
Vandaag is de mooiste dag.
Tijdens de zwangerschap is de baarmoederwand en de baarmoedermond veel beter doorbloed. Dit kan een bloeding veroorzaken. Vaak treedt dit op tijdens of na het vrijen, hoesten, niezen, tillen en bukken. Hoewel het steeds schrikken is, is bloedverlies om deze reden totaal onschuldig. Sommige vrouwen hebben er continue last van terwijl andere vrouwen het nooit meemaken.

Bruin bloed is oud bloed. Dat betekend dat het een tijdje ergens in je baarmoeder heeft gezeten.

Je kan even voor de zekerheid je VK bellen maar ik denk dat het gewoon onschuldig is. Maar is begrijp je ongerustheid! Zou ik ook hebben
Welkom mmaas. Het is ook superspannend! Wat voor kadootje hadden jullie je ouders gegeven om het te vertellen? Leuk dat ze zo enthousiast zijn.

Je bent een stuk eerder uitgerekend dan de rest hier, iedereen zo rond het einde van augustus. Hoever ben je nu precies?

Kartonnendoos, ik snap dat je je zorgen maakt hoor. Maar bruin bloed is oud bloed. De boel is inderdaad zo goed doorbloed, dat je al snel een bloeding kunt krijgen. Maar dat is natuurlijk rationeel gedacht. Gevoelsmatig schrik je gewoon. Ik hoop dat je geen (oud) bloed meer aantreft. Dat je afscheiding nu weer normaal is lijkt me een goed teken.

Hier niets bijzonders eigenlijk. Merk wel dat ik wat meer moe ben.

Vannacht had ik weer zo'n bizarre droom, ik werd wakker van mijn eigen gelach. Ik lag helemaal in een deuk, zo hard dat man er ook wakker van werd
@gekkootje Dat was vast een leuke droom dan 😉

We hebben een rompertje gekocht voor onze moeders, een set sokjes voor onze vaders en onze (schoon)broers/zussen en neefje een lijstje met een gedichtje en een echo foto van de laatste echo bij de vk.

Ik zie dat ik wat verder ben dan de rest, zit nu rond de 9 à 10 wkn. Maar het andere topic van (midden)aug is gesloten voor nieuwe medeschrijvers.

Ik zwem een keer in de week baantjes en dat wil ik zo lang volhouden. Merk wel dat ik qua energie wat inlever ten opzichte van voorheen, dit is hopelijk tijdelijk. Hoe is dat bij jullie?
Qua energie is het bij mij ook erg achteruit gegaan. En dromen, wauw de meest onzinnige dingen! Verder ben ik eergisteren erg misselijk geweest maar nu al dagen niet meer. Gevoelige borsten, soms beetje emotioneel..

Ook super zenuwachtig voor maandag.. Mn eerste echo voor het hartslag! Het voelt allemaal goed maar ben toch bang dat je niks hoort kloppen en het dus fout zit

Hoe gaat het bij jullie?
Hoi dames, wat fijn om over kloppende hartjes te lezen!

@kartonnendoos, ja is schrikken, ja is kut, maar lees gelukkig dat t daarna weer vrij snel normaal is. En zoals iemand hierboven het al heel mooi gekopieerd had van internet, kunnen heel veel logische verklaringen voor zijn. Hang in there!

Nieuwe dames: welkom. Klopt dat er geen plek is meer in de tabel maar dat wil uiteraard niet zeggen dat jullie niet welkom zouden zijn om jullie ervaringen met ons te delen.

Ik ben afgelopen vrijdag voor intake naar de VK geweest. Daar kreeg ik tegen de verwachting in toch een echo (echo stond nl al ingepland in t ZH voor 4 dagen later). Daarop was alles naar verwachting te zien. Zelfs al een beginnend kloppend hartje (volgens mijn berekeningen was ik toen pas 5 + 6 wat volgens de VK klopte met wat er te zien was)

Heb nu de echo in t ZH een week verplaatst zodat er wat meer verschil te zien zou moeten kunnen zijn. Wordt volgende week dinsdag vervolgd...
Blonde wat goed om te lezen. Wauw een beginnend kloppend hartje . Kan niet wachten, maar helaas pas op 19 januari de echo. Nog 10 dgn en die gaan niet snel.

Hoe gaat het bij jullie allemaal met de kwaaltjes?

Hier niet veel meer, borsten zijn nog een klein beetje opgezet maar verder is er behalve het voortdurend moe zijn niets meer.

Hopelijk ook hier snel een kloppend
Lieve dames, bedankt voor de geruststellende woorden! Ergens in mijn achterhoofd wist ik het wel, maar emoties namen het even over! Thnx!

Voor alle dames die misselijk zijn; een collega gaf me de tip om gemberthee te drinken, dit geeft de maag rust en zorgt dat de misselijkheid verdwijnt! Ik vind het een super tip! Voel me een stuk beter dan de afgelopen dagen!

Blonde, wat ontzettend fijn!
@kartonnendoos wat een goede tip van de gemberthee. Ga het straks meteen proberen. Een maag die wat tot rust komt kan ik goed gebruiken.

Heb je verse gember gebruikt of gemberthee uit een zakje?

Ik heb vandaag een bestelling van noppies binnen gekregen. Hier zaten een paar mooie broeken tussen die een stuk goedkoper zijn dan normaal (van ¤80 naar ¤35) en ze zitten erg lekker. Misschien voor jullie ook een idee om daar te kijken. Er zitten vooral rare kleuren tussen maar ook een paar normale donker blauwe.

Wanneer gaan jullie het aan al je collega's op het werk vertellen?
Ik heb de gemberthee van zonnatura!

Straks met naar het toilet gaan weer wat bloed... Iets minder bruin. Heb de vk gebeld... Ze heeft me wat gerust kunnen stellen, gelukkig. Alleen blijft een zinnetje in m'n hoofd; als je geen buikpijn hebt...

Nu haal ik me steeds in m'n hoofd dat ik wel, niet, wel, niet buikpijn heb. Ik kan niet meer objectief m'n lichaam voelen... Écht stom!!!

Maandag moet ik terugbellen over hoe het weekend is gegaan en dan mag ik aangeven of ik een vroege echo wil of niet... Denk wel dat ik dat wil want merk dat t me nu continu bezig houd... Vreselijk dit gevoel!!!
Zou gewoon doen , een vroege echo! Doe ik ook en heb helemaal geen rare klachten gewoon om even zekerheid te krijgen dat het goed zit. Ben je meteen gerustgesteld!
Hoi kartonnendoos, ik voel precies hetzelfde momenteel....sinds vandaag ineens wat bruin/rozige afscheiding. Het voelt heel dubbel, net de dame van Moeders voor moeders gehad. Het verhaal vertelt, test gedaan. Natuurlijk positief, want ja...hcg zit nog in je urine...net geplast en geen afscheiding...lastig zeg....Ik wacht het nog maar even af en anders bel ik de vk.
Ik denk dat ik het ook ga doen.. Heb nu heel licht bruine afscheiding, t lijkt minder te worden. Daarnaast heb ik ook nog eens last van een wat moeilijk op gang komende stoelgang, ik weet nu niet meer wat ik onder in m'n buik moet voelen... Stom stom stom! Wat een onzekerheid zo.

Vriendlief is aan het werk tot vanavond 22, dus bemoedigende woorden krijg ik hier even niet... Ga zo even lekker een stuk met de hond lopen door de regen! Even de kop los... mamavandenm, gelukkig kunnen we even tegen elkaar zeuren over hoe onzeker we nu even zijn!
Nou...het "bruinverlies" is weg....laat maar wegblijven....wel giga last nog van mijn darmen....drink veel...eet vezelrijk en voldoende fruit....en ik gebruik Lactulose...en nog niet naar de wc kunnen :(
Hier nog niet... Nog heel lichtjes bruin... Maak me wel zorgen! Mgoed... Maandag bellen en dan hoor ik t wel!

Hoop dat het bij je weg blijft mamavandenm!
Bericht van een stille meelezer...

Kartonnendoos, vreselijk he die onzekerheid van aanhoudend licht bloedverlies. Ik herken je verhaal volledig.

Als ze jou maandag een vroege echo aanbieden, zou ik daar wel voor kiezen.

Mijn overweging hierin: als het niet goed is wil ik het ook weten en dan kan ik dat proberen een plekje te geven.

Als het wel goed is kunnen ze misschien een goede verklaring vinden, misschien ook niet.

Maar voor dat moment kan het je net even wat meer rust geven...

Bij 1x licht bloedverlies zou ik niet gelijk aan de bel trekken, maar als het een aantal dagen aanhoudt.

Succes ermee!

Ik lees en leef met jullie mee meiden!
Bloedverlies lijkt mij ook heel eng!

Mijn leven is volledig gereduceerd naar 12-14 uur slaap per nacht en overdag op bed/bank hangen. Echt niet normaal. Zelfs van een beetje opruimen moet ik bijkomen. Weet niet hoe ik het maandag met werk moet gaan doen. ..hoe gaat dat bij jullie?
Hoi dames.. Hier helaas een miskraam gehad. Jullie kunnen mij uit de tabel halen.. Voor de rest.. Allemaal een hele fijne zwangerschap!
Ach, dobber nee!!
Ach dobber wat sneu. Heel veel sterkte!

@ Merel, wat vervelend dat je zo enorm moe bent! Bij mij valt de moeheid best wel mee. Vorige week hele week gewerkt en 2x in de sportschool geweest, dat ging prima. Dus hopelijk blijft dat voorlopig ook zo.
quote:Dobber90 schreef op 11 januari 2015 @ 10:39:

Hoi dames.. Hier helaas een miskraam gehad. Jullie kunnen mij uit de tabel halen.. Voor de rest.. Allemaal een hele fijne zwangerschap!Ahh dobber dat meen je niet... schat toch leef met je mee! Sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven