Angst voor onstuimig weer

09-01-2015 06:29 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Meer mensen last van onstuimig weer? Als ik via het weer bericht hoor dat er onstuimig weer op komst is krijg ik het al benauwd.

Lastig in slaap komen, zweten en onrust in mijn lichaam. Kijk dan op internet het weerbericht voor ons dorp, omgeving of het daar ook zo erg gaat.

Ben nu op mijn werk op een boerderij. Waait nu flink hier en denk dan meteen onee dadelijk waait dit of dat kappot etc.

Iemand tips hier mee om te gaan?
carpe diem
Ik vind het ook niet erg prettig. Het vervelende is dat het ook best gevaarlijk kan zijn. Er zal maar net een boom omwaaien op het moment dat jij daar loopt. Maar de kans is wel klein natuurlijk.

Kun je binnen werken of moet je buiten zijn? Misschien kun je om een klus vragen binnen. Ik voel me binnen iig veiliger met storm. Er kan natuurlijk ook een boom op je huis waaien maar de kans dat je overlijdt door storm in Nederland is echt heel klein. Verder kun je er niks aan veranderen, de natuur doet wat ie wil. Dus probeer het een beetje los te laten. Maar ja, ik krimp ook in elkaar bij een harde windstoot. Vanmiddag is het even over en dan morgen nog tot de middag. Uitzitten maar! Je bent iig niet de enige. Sterkte met werken, ik moet zo de deur uit met de honden dus dat wordt spannend.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Prettig is het niet.

Maar als je je beseft dat de kans dat er wat gebeurd niet groot is en als er wel een dakpan afvliegt, niet het einde van de wereld is.

Probeer dus je gedachten onder controle te krijgen einde denk aan andere dingen. Lees een boek, ga tv kijken, luister

Muziek.
En dan waait er iets kapot....

Dan gebeurt dat.

Comme ci, comme ca, c'est la vie, zou mijn oude bazin zeggen.

Slaat nergens op maar het klopt wel.

Je kunt niks veranderen aan weersomstandigheden en zó hysterisch hard waait het nou ook weer niet toch?

Probeer los te laten dat er altijd iets moet gebeuren.

Dat kan maar hoeft helemaal niet, zonde van je nachtrust en je dag.

Ik woon vrijstaand, de wind huilt om het huis en ik moet zo de weg op om mijn dochter weg te brengen.

Goed het stuur vasthouden dus, opletten op bomen en takken en straks, als de vuilnisman is geweest, meteen de bakken terugzetten zodat ze niet omwaaien.

Als je het weer praktisch benadert, in plaats van emotioneel dan scheelt dat al een heleboel.

Maar ik ben niet bang, ik heb dus makkelijk lullen zul je wel denken

Ik ben dan weer als de dood voor grote machines, zoals heftrucks, containerschepen en hijskranen.

Die staat stil en doen niks maar ik vind het tóch griezels.
Ik word er ook onrustig van. Niet uit angst ofzo. Ze zeggen dat meerdere mensen dat onrustige hebben, vanwege de drukverschillen in de atmosfeer.

Benader het practisch inderdaad. Dan ben je er op een andere manier mee bezig dan met je angst.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Heb je een nieuw dak of een oud dak ?

Oude daken blijven meestal wel liggen, maar ik heb vanuit het raam op mijn werk eens gezien dat er een splinternieuw half dak wegwaaide. Toen waren er ook veel bomen ontworteld etc.

Dat was wel bij een hele zware storm, windkracht 11. Nu is het 7-9.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik moet een end rijden straks en ben altijd bang met wind en rukwinden dat ik van de weg af word geblazen of in de sloot beland of de macht over het stuur verlies door plotselinge windvlagen of schrik en dan mn stuur omgooi, of de lucht in word geblazen. Ik zit ook altijd heel krampachtig achter het stuur en heb mijn vingers stijf om het stuur geklemd. Ik moet twee en een half uur rijden, heen en terug, morgen ook. Is met de trein veiliger. Wat zeggen jullie?
Je kunt prima autorijden nu Yggdrasil. Een paar miljoen andere mensen doen dat ook in Nederland vandaag.
Ja maar.....

Het huis trilt, de ramen rinkelen, en ik heb een kleine vw die niet zo veel weegt.

Met een windvlaag lig ik zo in de plomp, en ik moet over de afsluitdijk

Peeuwpeeuw
Ooo, de afsluitdijk...

Ik kan me voorstellen dat je dat niet fijn vindt, hoewel het waarschijnlijk wel kan nu.
Als het te gevaarlijk zou zijn, zouden ze de dijk wel afsluiten.
Ja, maar toch. Ik wiebel altijd alle kanten uit. Niks aan.

Morgen moet ik zelfde weg, en dan gaat t nog erger tekeer. Ik ben al zo'n held op sokken.
Ik ben inmiddels terug en kreeg onderweg een tak op mijn autodak. (stukje karma wellicht?)

Schrok me rot.

Klein deukje, meer niet, gelukkig.
Ik heb er dan weer helemaal niets van.

Soms kan ik het in de nacht wel eng vinden, we hebben een oud huis, en alles klappert en kraakt dan zo erg.

Ik denk dan dat de dijken doorbreken ofzo😐
Heerlijk weer. Ik hou er van

We zitten niet midden in een orkaan. Rijden kan prima, de bladeren zijn van de boom en pakken niet zoveel wind meer.
Inderdaad, ze zouden dijken en bruggen wel afsluiten hoor als het te gevaarlijk is. Gebeurt in Zeeland regelmatig.

En een auto waait echt niet zomaar van de weg hoor. Wat een onrealistische angsten toch. Gewoon snelheid aanpassen dan kan er echt niet zoveel gebeuren.
Ik heb wel een enorme hekel aan wind, windkracht 4 vind ik al storm. Ik snap ook al die mensen niet die zo lekker gaan uitwaaien langs het strand, je wordt gezandstraald, brengt een halve zandbak mee naar huis, brrr.
verba volant, scripta manent.
quote:Eleonora schreef op 09 januari 2015 @ 08:46:

Ik ben inmiddels terug en kreeg onderweg een tak op mijn autodak. (stukje karma wellicht?)

Schrok me rot.

Klein deukje, meer niet, gelukkig.Dat is wel heel toevallig! Moet toch wel een beetje gniffelen
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Eleonora schreef op 09 januari 2015 @ 08:46:

Schrok me rot.

Klein deukje, meer niet, gelukkig. Zal je altijd zien, maar misschien is je karma dat het een tak was en niet een boom.
quote:Yggdrasil- schreef op 09 januari 2015 @ 08:36:

Ja maar.....

Het huis trilt, de ramen rinkelen, en ik heb een kleine vw die niet zo veel weegt.

Met een windvlaag lig ik zo in de plomp, en ik moet over de afsluitdijk

PeeuwpeeuwIk ben ook altijd nerveus met dit weer als ik moet rijden. Meestal gooi ik voor mijn gemoedsrust de tank vol zodat mijn auto zwaarder is. Slaat nergens op maar je kan maar ergens rust in vinden
Ik woon aan zee dus wij krijgen altijd de volle laag. Mijn advies is om op een vrije plek te staan en je haar lekker los te gooien en je armen te spreiden. Geniet van de natuur en merk dat de wind niet eng is maar dat je alle zorgen van je af laat waaien. Als het echt stormt kan je bijna je gewichtloos voelen omdat de wind je gewicht bijna kan duwen. Heerlijk is dat en het proberen absoluut waard.

De dijken worden bij gevaar altijd afgesloten. Doordat je auto vrij klein is kan de auto niet omvallen en, tenzij je op 2 wielen door de bochten gaat, kan de wind er niet onder komen om hem op te tillen. Zie het als een avontuur. Jij en je autootje vechtend tegen de elementen en je zit droog en veilig. Bijsturen is super leuk want hoe vaak mag je in Nederland nou echt je stuurkunsten laten zien?
quote:Nouschi schreef op 09 januari 2015 @ 11:25:

[...]

Dat is wel heel toevallig! Moet toch wel een beetje gniffelen Ik ook!
quote:waterplant schreef op 09 januari 2015 @ 11:41:

[...]

Zal je altijd zien, maar misschien is je karma dat het een tak was en niet een boom.Ik bof, karmagewijs.....
Even afkloppen, maar tot nu toe.....gaat het goed. Een jaar geleden of zo wilde ik van mijn werk naar huis rijden. Ik liep naar mijn auto en de achterruit zag eruit alsof het gevroren had. Er lag geen tak of boom op mijn auto, maar die was er blijkbaar wel geweest. Ik deed de achterbak open en het complete glas viel eruit. Gelukkig de ANWB regelde het allemaal:)

Vanmorgen liep ik dus wel met enige twijfel naar mijn auto, maar tot nu toe...
Ja, dat is toekomst muziek... Dat is mooi om naar te luisteren..
Ik ben omgereden, maar ik ben er. Don't ask :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven