Elf doden bij aanval op satirisch blad Charlie Hebdo

07-01-2015 12:33 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Parijs. Zojuist gebeurd.

Volgens Le Monde gaat het om twee mannen in het zwart gekleed met automatische wapens, die op de redactie zijn binnengedrongen. Eenmaal binnen hebben zij een bloedbad aangericht.

Postonline post op dit moment actuele updates van dit drama:

http://media.thepostonlin ... h-weekblad-charlie-hebdo/

Livestream NOS:

http://nos.nl/livestream/npo-nieuws.html

9 januari:

LIVE: gijzeling en belegering bij drukkerij in Dammartin!

http://www.geenstijl.nl/m ... tout_met_hebdoverdac.html

9 januari:

LIVE: de gijzeling bij de supermarkt in Parijs:

https://www.youtube.com/watch?v=BFwedk4dBCc#t=21

11 januari:

LIVE: 3 verschillende streams van de 'Mars van Verbroedering' in Parijs (waar alleen de democratisch gekozen politica Marine Le Pen niet voor uitgenodigd was! #jesuismarinelepen):

http://www.geenstijl.nl/m ... m_mars_der_republiek.html
quote:Eindeloos schreef op 09 januari 2015 @ 14:25:

Ik heb de angst, dat de gijzeling ook wordt gebruikt als een soort van " afleidingsmanoeuvre''

en dat er straks een nog grotere aanslag komt.

Maar het is en blijft huisvrouwenpolitiek.Had ik dus ook.
Cum non tum age
Nu zeggen ze weer dat er geen doden zijn gevallen.
quote:Bloes schreef op 09 januari 2015 @ 14:27:

[...]

Dat is een enge gedachte, maar misschien helemaal niet zo gek, helaas. Vanaf nu verwacht ik echt alles. En voel ik me veilig op mijn werkplek op een industrieterrein, maar zo voelde die ene man/vrouw in de drukkerij zich misschien ook wel, op een regenachtige vrijdagochtend.Ja helaas kunnen we alles gaan verwachten. Ik vind het angstig, maar ik weiger stil in een hoekje te gaan zitten en binnen te blijven en mij door angst te laten regeren. Want dan hebben die monsters hun zin.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:markovic schreef op 09 januari 2015 @ 14:03:

[...]

Europa? (Welk Europa? Europa is geen land). Kolonien in het Midden-Oosten,na 1945, nog decennialang?

Vertel. Blijkbaar heb jij een andere geschiedenis geleerd dan ik...

Frans-West-Afrika (Afrique-Occidentale française, AOF) was een federatie van acht Franse koloniën in Afrika, namelijk: Mauritanië, Senegal, Frans-Soedan (nu Mali), Guinee, Ivoorkust, Niger, Opper-Volta (nu Burkina Faso) en Dahomey (nu Benin).De federatie werd opgeheven na een referendum in september 1958 over de toekomst van de Franse gemeenschap, waarin de gebieden aangaven autonome republieken te willen worden.

Franse protectoraat over Marokko was een protectoraat van Frankrijk in Marokko. Het bestond van 1912 tot 1956. Voor 1912 was het een onafhankelijk sultanaat. Na 1956 werd het opgevolgd door het koninkrijk Marokko.

Frans-Algerije werd in 1962 onafhankelijk

In de jaren ‘50 van de 20e eeuw ontstond een sterke onafhankelijkheidsbeweging in Belgisch-Congo, waardoor de Belgen hun greep op het gebied begonnen te verliezen. In 1960 werd Congo dan ook onafhankelijk en ook in Ruanda-Urundi werden snelle voorbereidingen gemaakt in die richting, waarna het gebied op 1 juli 1962 werd opgedeeld in twee onafhankelijke staten, Rwanda en Burundi. al wonen in de ex belgische kolonie voornamelijk christenen.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:happy-daddy schreef op 09 januari 2015 @ 14:56:

[...]

Frans-West-Afrika (Afrique-Occidentale française, AOF) was een federatie van acht Franse koloniën in Afrika, namelijk: Mauritanië, Senegal, Frans-Soedan (nu Mali), Guinee, Ivoorkust, Niger, Opper-Volta (nu Burkina Faso) en Dahomey (nu Benin).De federatie werd opgeheven na een referendum in september 1958 over de toekomst van de Franse gemeenschap, waarin de gebieden aangaven autonome republieken te willen worden.

Franse protectoraat over Marokko was een protectoraat van Frankrijk in Marokko. Het bestond van 1912 tot 1956. Voor 1912 was het een onafhankelijk sultanaat. Na 1956 werd het opgevolgd door het koninkrijk Marokko.

In de jaren ‘50 van de 20e eeuw ontstond een sterke onafhankelijkheidsbeweging in Belgisch-Congo, waardoor de Belgen hun greep op het gebied begonnen te verliezen. In 1960 werd Congo dan ook onafhankelijk en ook in Ruanda-Urundi werden snelle voorbereidingen gemaakt in die richting, waarna het gebied op 1 juli 1962 werd opgedeeld in twee onafhankelijke staten, Rwanda en Burundi. al wonen in de ex belgische kolonie voornamelijk christenen.Dat zijn wat het Midden-Oosten betreft, nou niet bepaald de probleemlanden waar men het eerder over had.
quote:charlottew88 schreef op 09 januari 2015 @ 14:55:

[...]

Ja helaas kunnen we alles gaan verwachten. Ik vind het angstig, maar ik weiger stil in een hoekje te gaan zitten en binnen te blijven en mij door angst te laten regeren. Want dan hebben die monsters hun zin.Ik ook hoor. Maar ik zat te denken aan die ene werknemer in die drukkerij. Gewoon op een bedrijventerrein, daar waan je je over het algemeen wel veilig, ver weg van het drukke Parijs. Hoewel hij natuurlijk wel in gevaarlijk gebied zat, omdat al bekend was die twee broers daar waren. Ik weet eigenlijk niet of ik dan wel aan het werk gegaan was, denk dat ik dan toch eerder even thuis zou gaan werken.

[...]

In de jaren ‘50 van de 20e eeuw ontstond een sterke onafhankelijkheidsbeweging in Belgisch-Congo, waardoor de Belgen hun greep op het gebied begonnen te verliezen. In 1960 werd Congo dan ook onafhankelijk en ook in Ruanda-Urundi werden snelle voorbereidingen gemaakt in die richting, waarna het gebied op 1 juli 1962 werd opgedeeld in twee onafhankelijke staten, Rwanda en Burundi. al wonen in de ex belgische kolonie voornamelijk christenen.

Ik had het over het Midden-Oosten en jij begint over Frans West-Afrika en de Kongo.

Tijd voor een lesje aardrijkskunde zie ik....
quote:Bloes schreef op 09 januari 2015 @ 15:09:

[...]

Ik ook hoor. Maar ik zat te denken aan die ene werknemer in die drukkerij. Gewoon op een bedrijventerrein, daar waan je je over het algemeen wel veilig, ver weg van het drukke Parijs. Hoewel hij natuurlijk wel in gevaarlijk gebied zat, omdat al bekend was die twee broers daar waren. Ik weet eigenlijk niet of ik dan wel aan het werk gegaan was, denk dat ik dan toch eerder even thuis zou gaan werken.Een gevaarlijk gebied zo groot als half Nederland, dan kan iedereen wel thuis blijven....
quote:zaligleventje schreef op 09 januari 2015 @ 12:47:

[...]

Nee ben geboren en getogen Nederlandse. Gek he?

En dan kun je dus automatisch geen moslim zijn?

Door de manier waarop je reageert, weet ik wel genoeg.
quote:zaligleventje schreef op 09 januari 2015 @ 14:40:

Charlie Hebdo - This attack was nothing to do with free speech , it was about war

Racistische chaotische woordenbrij, vol blanken- en westerlingenhaat, geschreven door een moslim.

Je verwacht het niet.
quote:malu3 schreef op 09 januari 2015 @ 15:14:

[...]

En dan kun je dus automatisch geen moslim zijn?

Door de manier waarop je reageert, weet ik wel genoeg.Dacht precies hetzelfde. Alsof 'moslim' een nationaliteit is.
Coen Springelkamp @springelkamp

Berichten over nieuwe schietpartij in de nabijheid van de Eiffel Toren. LATER MEER
Inmiddels ook iets aan de hand bij Trocadéro, vlakbij de Eiffeltoren. Onbekend wat, maar deze foto komt ervandaan:

(Bron: NRC live)
Gaat top daar....
.
quote:Bloes schreef op 09 januari 2015 @ 15:21:

Inmiddels ook iets aan de hand bij Trocadéro, vlakbij de Eiffeltoren. Onbekend wat, maar deze foto komt ervandaan:

[afbeelding]

(Bron: NRC live)

Ah, NRC schrijft in de update erna dat het vals alarm lijkt te zijn...

Laten we het hopen.

[...]

In de jaren ‘50 van de 20e eeuw ontstond een sterke onafhankelijkheidsbeweging in Belgisch-Congo, waardoor de Belgen hun greep op het gebied begonnen te verliezen. In 1960 werd Congo dan ook onafhankelijk en ook in Ruanda-Urundi werden snelle voorbereidingen gemaakt in die richting, waarna het gebied op 1 juli 1962 werd opgedeeld in twee onafhankelijke staten, Rwanda en Burundi. al wonen in de ex belgische kolonie voornamelijk christenen.Zoek eerst even op waar het Midden-Oosten ligt, voor je weer iets knipt en plakt.
Ze zeggen nu dat het vals alarm is.......ik hoop het!
quote:markovic schreef op 09 januari 2015 @ 14:48:

[...]

Al-Qaida in al die landen wordt gebombardeerd inderdaad. Wat is er mis met het bombarderen van terroristen?

De regering van Jemen is overigens dolblij met die bombardementen, anders was het land allang onder Al-Qaidabestuur. Wat is nu precies je punt?Nee, er gaan inderdaad nooit kinderen dood en onschuldigen dood bij dat soort bombardementen. Ja yemen is echt dolblij .. wat een genot al die bommen!
quote:zaligleventje schreef op 09 januari 2015 @ 15:25:

[...]

Nee, er gaan inderdaad nooit kinderen dood en onschuldigen dood bij dat soort bombardementen. Ja yemen is echt dolblij .. wat een genot al die bommen!Je begint vervelend te worden. Ga dan zelf lekker die zandbak verdedigen. Er zijn nu 15 personen "om de hoek" vermoord, die nooit iets met die zaken van doen hebben gehad.
quote:charlottew88 schreef op 09 januari 2015 @ 14:55:

[...]

Ja helaas kunnen we alles gaan verwachten. Ik vind het angstig, maar ik weiger stil in een hoekje te gaan zitten en binnen te blijven en mij door angst te laten regeren. Want dan hebben die monsters hun zin.

+ 100

Toch wordt er al aan de angst toegegeven.

http://www.telegraaf.nl/b ... stopt_met_cartoons__.html
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Bloes schreef op 09 januari 2015 @ 15:09:

[...]

Ik ook hoor. Maar ik zat te denken aan die ene werknemer in die drukkerij. Gewoon op een bedrijventerrein, daar waan je je over het algemeen wel veilig, ver weg van het drukke Parijs. Hoewel hij natuurlijk wel in gevaarlijk gebied zat, omdat al bekend was die twee broers daar waren. Ik weet eigenlijk niet of ik dan wel aan het werk gegaan was, denk dat ik dan toch eerder even thuis zou gaan werken.Die werknemer zal zich wel veilig hebben gewaand, gedacht hebben hoe groot is nou de kans dat dit gaat gebeuren.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Bloes schreef op 09 januari 2015 @ 15:22:

[...]

Ah, NRC schrijft in de update erna dat het vals alarm lijkt te zijn...

Laten we het hopen.Ja ik hoop inderdaad dat het vals alarm is.
quote:milouda schreef op 09 januari 2015 @ 13:21:

[quote]Noesa schreef op 09 januari 2015 @ 13:10:

[...]

Juist. En de kruistochten waren daar een reactie op. Als die er niet geweest waren was Europa nu een moslimcontinent.[/quote]

Over ongeveer 200 jaar zal Europa uit meer moslims bestaan, dan christenen.

Maar dan leef jij, denk ik, allang niet meer, en zal je geen last hebben van ze, gezien je islamfobie.Ten eerste is islamofobie een leuterwoord. Een fobie is een irrationele angst (dat hoef ik zeker verder niet uit te leggen). Voor mijzelf ben ik niet bang maar het idee dat toekomstige generaties onder moslimterreur moeten leven, vind ik ronduit verschrikkelijk. Enorm zonde dat Europa verkwanseld is aan gewelddadige en intolerante moslims. En nog steeds zijn er mensen die bij hoog en bij laag vol houden dat het terrorisme niets maar dan ook helemaal niets met de islam te maken heeft. Islam staat voor onverdraagzaamheid naar vrouwen, homo's, joden en alle niet-moslims. Mensen die mijn mening delen worden gedemoniseerd met Frau Merkel voorop.
quote:Mopsie41 schreef op 09 januari 2015 @ 15:21:

Coen Springelkamp @springelkamp

Berichten over nieuwe schietpartij in de nabijheid van de Eiffel Toren. LATER MEER

Godsamme zeg.

Gelukkig lijkt eerder bericht over twee doden niet zo te zijn:

Het hoofdbureau van de Parijse politie ontkent dat er doden zijn gevallen voorafgaand aan de gijzelingsactie in een joodse winkel in het oosten van de stad. Eerder meldde het Franse persbureau AFP dat er twee mensen zouden zijn doodgeschoten.
quote:Noesa schreef op 09 januari 2015 @ 15:23:

[...]

Zoek eerst even op waar het Midden-Oosten ligt, voor je weer iets knipt en plakt. Middenoost Afrika toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven