Elf doden bij aanval op satirisch blad Charlie Hebdo

07-01-2015 12:33 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Parijs. Zojuist gebeurd.

Volgens Le Monde gaat het om twee mannen in het zwart gekleed met automatische wapens, die op de redactie zijn binnengedrongen. Eenmaal binnen hebben zij een bloedbad aangericht.

Postonline post op dit moment actuele updates van dit drama:

http://media.thepostonlin ... h-weekblad-charlie-hebdo/

Livestream NOS:

http://nos.nl/livestream/npo-nieuws.html

9 januari:

LIVE: gijzeling en belegering bij drukkerij in Dammartin!

http://www.geenstijl.nl/m ... tout_met_hebdoverdac.html

9 januari:

LIVE: de gijzeling bij de supermarkt in Parijs:

https://www.youtube.com/watch?v=BFwedk4dBCc#t=21

11 januari:

LIVE: 3 verschillende streams van de 'Mars van Verbroedering' in Parijs (waar alleen de democratisch gekozen politica Marine Le Pen niet voor uitgenodigd was! #jesuismarinelepen):

http://www.geenstijl.nl/m ... m_mars_der_republiek.html
quote:zaligleventje schreef op 10 januari 2015 @ 13:33:

[...]

Nee hoor... Maar die kant moet ook belicht worden, of wil je die dan in zijn geheel weglaten?

Ok en stel een nabestaande of gewoon mensen die veel op hebben met vrijheid van meningsuiting, die zet een moskee in de fik.

Kijk je dan ook naar de achtergrond, vind je het dan ook uitlokking?

[...]

Nee hoor... Maar die kant moet ook belicht worden, of wil je die dan in zijn geheel weglaten?

In dit geval gaat het over een paar mensen die in de naam van hun geloof, onschuldige mensen afknallen.

Dus ja, hou al die onnodige details er maar buiten.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
quote:strikjemetstippels schreef op 10 januari 2015 @ 12:37:

Stormbahnführer Schultz stond na 'Innocence of muslims' met twee boos kijkende baarden naast zich op de Pravda-1 uit te spreken tegen de vrije meningsuiting, verkondigend dat 'islamofobie (een fucking filmpje) niet d ebedoeling was'.

Dat was inderdaad een beschamende vertoning van kontkruiperij.

En het klopt dat de politieke elite en de MSM angstvallig proberen de woorden moslim en islam te vermijden. Er wordt gewoonweg om de hete brij heen gedraaid. Eigenlijk precies zoals we dat al heel lang gewend zijn.
Als we nooit wat hadden gedaan in het buitenland dan waren die jongens van IS nu bezig met homo's knuffelen en werd Charlie Hebdo lachend elke week stukgelezen in Moslimië. Dankzij Zaligleventje zie ik dit nu gewoon in. *snif*
quote:zaligleventje schreef op 10 januari 2015 @ 12:59:

Als terroristen bestaan wat is dan de oplossing? Uitzoeken waarom ze zo extremistisch zijn geworden of niet dan? Maar daar hoor je niemand over, nee iedereen roept maar wat graag dat ze gewoon simpel weg EVIL zijn en er niet mee te praten valt, geen land mee te bezeilen. Dus wat is dan de oplossing?Die vraag lijkt mij heel simpel te beantwoorden. De islam lokt extremisme uit omdat de koran vol staat met haat tegen ongelovigen, vrouwen, homo's, joden en alle moslims die niet bij het juiste clubje horen. Het zal blijken dat de massa-immigratie van veelal niet- of laag opgeleide moslims in Europa een vergissing is geweest die zijn weerga niet kent.
quote:Noesa schreef op 10 januari 2015 @ 13:47:

Als we nooit wat hadden gedaan in het buitenland dan waren die jongens van IS nu bezig met homo's knuffelen en werd Charlie Hebdo lachend elke week stukgelezen in Moslimië. Dankzij Zaligleventje zie ik dit nu gewoon in. *snif*

De VS hebben tijd terug Japan en Duitsland flink gebombardeerd. Er zijn nooit reacties op gekomen van Japanse of Duitse terroristen.

Iets er na zelfde voor Korea.

En vrij recent is Servië gebombardeerd. Geen Servische terroristen in Amerika of Europa.

Maar de zaligleventjes onder ons willen ook niet genuanceerd denken, ze hebben hun kant al lang gekozen.
quote:strikjemetstippels schreef op 10 januari 2015 @ 13:52:

[...]

De VS hebben tijd terug Japan en Duitsland flink gebombardeerd. Er zijn nooit reacties op gekomen van Japanse of Duitse terroristen.

Iets er na zelfde voor Korea.

En vrij recent is Servië gebombardeerd. Geen Servische terroristen in Amerika of Europa.

Maar de zaligleventjes onder ons willen ook niet genuanceerd denken, ze hebben hun kant al lang gekozen.En de Duitsers hebben ons ook hele vreselijke dingen aangedaan in de Tweede Wereldoorlog. Volgens de logica van Zaligleventje is het heel begrijpelijk als onze generaties nageslacht Duitsers gaan afknallen.
Ik vind geweld helemaal niet normaal. Nooit.

En dan om een tekening?

Of om een andere mening?

Om een boek of geloof, een denkbeeld en mening?

Wat zijn we toch een raar dier.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
quote:zaligleventje schreef op 10 januari 2015 @ 13:17:

[...]

Ok. ja ze slachten elkaar inderdaad ook regelmatig af. Net als christenen elkaar ook flink hebben afgeslacht, en misschien nog wel doen. Ok. Het zijn banale barbaren volgens jou. Ik denk zo nou eenmaal niet. Gestoord he?Het is wel geruststellend dat je over enige zelfreflectie beschikt, want het is vrij afwijkend om te sympathiseren met dit soort lui. Het getuigt van kleingeestigheid (of gebrek aan realiteitstoetsing) dat je herhaaldelijk refereert aan oorlogen in het Midden-Oosten. Ik ben ook geen voorstander van de Westerse bemoeienis in het Midden-Oosten, maar dat geeft niemand het recht om elders in de wereld zulke vreselijke daden te verrichten. Niet zo heel lang geleden zijn er nog Christenen verbrand en onthoofd in Afrika, aangezien je (wetenschappelijk?) onderzoek doet naar deze materie zal je daar wel het fijne van weten. Zou jij ook de woede en onmacht kunnen invoelen als een stel Christenen onschuldige mensen overhoop schieten in een Afrikaanse supermarkt in Zuidoost?
Nou ben ik niet bepaald een fan van de Televaag maar dit vond ik daarnet:

http://www.telegraaf.nl/b ... dental_Boko_Haram___.html

De wereld wemelt van de terroristische groeperingen.
verba volant, scripta manent.
quote:Cateautje schreef op 10 januari 2015 @ 13:25:

[...]

Het westen is Afghanistan binnengevallen omdat dat land voor een godsvermogen aan edele zaken in de grond heeft zitten en het westen is al meer dan een eeuw bezig om dat in handen te krijgen.Klinkklare onzin dit. Over welk godsvermogen heb je het? In ieder geval nooit genoeg om alles te kunnen betalen wat er aan geld is ingestopt aan militaire en civiele inzet.
quote:samosa schreef op 10 januari 2015 @ 14:23:

[...]

Het is wel geruststellend dat je over enige zelfreflectie beschikt, want het is vrij afwijkend om te sympathiseren met dit soort lui. Het getuigt van kleingeestigheid (of gebrek aan realiteitstoetsing) dat je herhaaldelijk refereert aan oorlogen in het Midden-Oosten. Ik ben ook geen voorstander van de Westerse bemoeienis in het Midden-Oosten, maar dat geeft niemand het recht om elders in de wereld zulke vreselijke daden te verrichten. Niet zo heel lang geleden zijn er nog Christenen verbrand en onthoofd in Afrika, aangezien je (wetenschappelijk?) onderzoek doet naar deze materie zal je daar wel het fijne van weten. Zou jij ook de woede en onmacht kunnen invoelen als een stel Christenen onschuldige mensen overhoop schieten in een Afrikaanse supermarkt in Zuidoost?

Dit.

+ Je kunt wel alles opsommen wat er in het westen fout gaat en daar een excuus in zoeken, maar dat verklaart nog niet alle terreur in moslimlanden tegen mede-moslims. Of alle terreur in Afrika. Wat hebben die mensen ze dan misdaan?
"zo weigerde ze aanslagen van al-Qaeda te veroordelen en hekelde ze de militaire interventies van de Verenigde Staten in het Midden-Oosten. Ook voor de rol van de westerse media had ze geen goed woord over."

Klinkt als de posts van zaligleventje, maar het komt van Hayat Boumedienne, de gezochte partner van de moordenaar in de Joodse supermarkt.
quote:nessemeisje schreef op 10 januari 2015 @ 16:25:

"zo weigerde ze aanslagen van al-Qaeda te veroordelen en hekelde ze de militaire interventies van de Verenigde Staten in het Midden-Oosten. Ook voor de rol van de westerse media had ze geen goed woord over."

Klinkt als de posts van zaligleventje, maar het komt van Hayat Boumedienne, de gezochte partner van de moordenaar in de Joodse supermarkt.Waarom moet het toch allemaal zo persoonlijk?
quote:meivogel schreef op 10 januari 2015 @ 15:55:

[...]

Dit.

+ Je kunt wel alles opsommen wat er in het westen fout gaat en daar een excuus in zoeken, maar dat verklaart nog niet alle terreur in moslimlanden tegen mede-moslims. Of alle terreur in Afrika. Wat hebben die mensen ze dan misdaan?Voor 9/11 zat Amerika niet eens in het MO, maar dat wordt altijd vergeten. Of nou ja het telt niet want false flag en moslims de schuld gekregen van wat de joden hebben gedaan want die waren niet aan het werk in het WTC (officieel debunked maar dat maakt niet uit).
quote:Cateautje schreef op 10 januari 2015 @ 16:31:

[...]

Waarom moet het toch allemaal zo persoonlijk?Omdat het een extreme opvatting is die door sommigen met de mantel der liefde bedekt wordt, maar die de grondslag is van extremisme.
quote:O.L.L.A schreef op 10 januari 2015 @ 14:14:

Ik vind geweld helemaal niet normaal. Nooit.

En dan om een tekening?

Of om een andere mening?

Om een boek of geloof, een denkbeeld en mening?

Wat zijn we toch een raar dier.

Eens.

Ik durf wel te stellen dat ons bompa gelijk had toen ie zei dat de mens het grootste ongedierte op de aarde is.
You know how I know? Because I reeaally think so!

[...]

Nee hoor... Maar die kant moet ook belicht worden, of wil je die dan in zijn geheel weglaten?Belicht eens de kant van Boko Haram dan. Wat heeft de Nigeriaanse bevolking hen allemaal aangedaan in het verleden wat deze massale slachtpartijen en ontvoeringen van hun dochters kan verklaren?
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:nessemeisje schreef op 10 januari 2015 @ 16:41:

[...]

Omdat het een extreme opvatting is die door sommigen met de mantel der liefde bedekt wordt, maar die de grondslag is van extremisme.Wat een onzin. Vind je het niet vreselijk hypocriet om te denken dat het vrije westen schone handen heeft? Dat mag best besproken worden hoor, zonder als potentiele terrorist te worden gezien.
Ik word sowieso doodmoe van de wij en zij gedoe. We zijn één mensheid, het wordt hoog tijd dat we elkaar eens leren vinden.
quote:Cateautje schreef op 10 januari 2015 @ 18:16:

Ik word sowieso doodmoe van de wij en zij gedoe. We zijn één mensheid, het wordt hoog tijd dat we elkaar eens leren vinden.

Het wij / zij is nu eenmaal onderdeel van de mens.

Je bent altijd onderdeel van iets, een gezin, een dorp (stad) vriendenclub enz.

Dat voelt veilig, dat voelt goed.

Ik hou ook meer van mijn eigen dochter dan van die van jou

De een mens een wereld gedachte is nobel maar niet reëel.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Kwam dit net tegen, zouden we meer moeten doen; denken.
quote:zaligleventje schreef op 10 januari 2015 @ 12:06:

Dank je wel cateautje, gelukkig begrijp jij me nog. En nee, ik verheug me niet op aanslagen. Ik ben ook niet potentieel gevaarlijk. Waar ik mijn info vandaan haal? Ik ga regelmatig naar Brussel, volg parlementaire debatten. Ik lees wetenschappelijke artikelen over landen zoals Afghanistan, Libië etc. Als ik hoor dat er ergens bommen gegooid worden, ga ik over het land lezen en bestuderen hoe de geschiedenis ervan in elkaar zit. Daarnaast heb ik verschillende onderzoeken gedaan naar verschillende regimes en hun systemen en vergelijk ik die met elkaar. Daarnaast heb ik toevallig laatst nog een moskee bezocht voor het eerst. Het was er open dag. Ik liep er toevallig langs. Hele lieve mensen ontvingen mij met lekker eten. Ze begonnen gelijk te vertellen dat ze niks met ISIS te maken hebben en zich zelfs te verontschuldigen. Ik zei rustig maar, ik kijk geen TV en ik denk niet zo over jullie. Ik had een heel leerzaam gesprek met ze over waar ze vandaan komen en wat hun beweegt en wat ze voelen.

Ik vind het een potentieel gevaar dat mensen denken dat je niet weet waar je het over hebt als je geen TV kijkt of de krant leest. Ik ben van mening dat je nog beter geïnformeerd bent als je dit niet doet, omdat de leugens en onzin die op de TV worden uitgezonden en die in de krant staan pas een gevaar vormen voor de maatschappij. Ik haal mijn nieuws uit mijn omgeving, boeken, mensen etc. Zouden jullie ook eens moeten doen, in plaats van blind de TV en krant te volgen. Zoals jullie zien ben ik wel op de hoogte van de gebeurtenis in Parijs, en dat zonder TV.

Dat jullie denken dat ik een potentiële moslim extremist ben, omdat jullie niet zien met wie jullie praten en niet geloven dat ik dit niet ben, enkel omdat ik mij kan inleven in terroristen en de soldaten van UK en VS net zulke terroristen noem is verontrustend. Jullie praten net zo goed terroristische acties goed, enkel omdat ze in een ander jasje gebeuren en ze zogenaamd dat arme volk aan het redden zijn. Vertel mij dan waarom dat "volkje redden" zo selectief gebeurd? Denk je nou echt dat die mensen het niet beter hadden onder Sadam Husein in Irak bijvoorbeeld? Ik heb 2 jaar in een land gewoond waar een dictator heerste. En ja het is ellendig en de mensen zijn het niet eens en hopen een keer dat er een revolutie komt en dat hij wordt afgezet, maar ze zetten hun dagelijks leven wel gewoon voort en zitten echt niet te wachten op een invasie van buiten af. "Oja maar jullie zagen natuurlijk al die mensen juichen op TV natuurlijk toentertijd toen hij werd afgezet" Sorry dat is voor mij geen voldoende informatie. Ik praat liever met de mensen zelf, of kijk een aantal documentaires die verschillende kanten belicht van het verhaal.

Waarom ik er achter ben gekomen dat TV en kranten leugens verkondigen? Omdat toen ik dus een tijdje in dat bepaalde land woonde. Later de mainstream berichtgeving volgde in Nederland, en die klopte echt TOTAAL niet met wat daar gebeurde. Verder heb ik cursussen gevolgd over mainstream media en zijn rol tijdens internationale conflicten. Die rol is verontrustend, stokend en bedriegend. Jullie mogen mij het tegendeel bewijzen. En als jullie willen kan ik die cursus hier voor jullie uittypen wanneer ik tijd heb. Want ik zie in dat het zeer belangrijk is dat jullie loskomen van de meningen op TV en om jullie heen beginnen te kijken, anders is de haat die ontstaat niet meer te overzien. Welke ik denk ik al niet meer te overzien is.Ik vraag mij oprecht af, of jij je nog zo kunt inleven als iemand die jij liefhebt de dood vind door een terrorist.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Cateautje schreef op 10 januari 2015 @ 18:15:

[...]

Wat een onzin. Vind je het niet vreselijk hypocriet om te denken dat het vrije westen schone handen heeft? Dat mag best besproken worden hoor, zonder als potentiele terrorist te worden gezien.Het Westen heeft geen schone handen. De mensen die woensdag, donderdag en vrijdag afgemaakt zijn hadden echter geen fuck met die vieze handen te maken. Begrip opbrengen voor de islamitische haat tegen het westen is wat mij betreft het begin van het einde en helpt alleen de extremisten.
quote:Cateautje schreef op 10 januari 2015 @ 18:15:

[...]

Wat een onzin. Vind je het niet vreselijk hypocriet om te denken dat het vrije westen schone handen heeft?

Wie beweert dat?

En wat heeft dat met met het afknallen van cartoonisten te maken, vanwege een tekeningetje van een profeet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven