Elf doden bij aanval op satirisch blad Charlie Hebdo

07-01-2015 12:33 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Parijs. Zojuist gebeurd.

Volgens Le Monde gaat het om twee mannen in het zwart gekleed met automatische wapens, die op de redactie zijn binnengedrongen. Eenmaal binnen hebben zij een bloedbad aangericht.

Postonline post op dit moment actuele updates van dit drama:

http://media.thepostonlin ... h-weekblad-charlie-hebdo/

Livestream NOS:

http://nos.nl/livestream/npo-nieuws.html

9 januari:

LIVE: gijzeling en belegering bij drukkerij in Dammartin!

http://www.geenstijl.nl/m ... tout_met_hebdoverdac.html

9 januari:

LIVE: de gijzeling bij de supermarkt in Parijs:

https://www.youtube.com/watch?v=BFwedk4dBCc#t=21

11 januari:

LIVE: 3 verschillende streams van de 'Mars van Verbroedering' in Parijs (waar alleen de democratisch gekozen politica Marine Le Pen niet voor uitgenodigd was! #jesuismarinelepen):

http://www.geenstijl.nl/m ... m_mars_der_republiek.html
Ook bizar; die 'weduwe' van de hoofdredacteur, (een voormalige rechtse politica van Algerijnse afkomst) die nu overal wel heel prominent in de media verschijnt met interviews. Volgens zijn familie en vrienden waren zij helemaal niet samen....

http://www.liberation.fr/ ... jeannette-bougrab_1177966
mienbillekesjeuken wijzigde dit bericht op 11-01-2015 10:17
Reden: Aanvulling met linkje
% gewijzigd
quote:MarianneDavids schreef op 11 januari 2015 @ 10:12:

Het westen is tientallen jaren veel te tolerant geweest ten aanzien van mensen die het begrip "tolerantie" niet kennen, die strijden voor hun eigen gelijk in een deel van de wereld waar ze niet op hun plaats zijn.

Ja precies...serieus in gaan op mensen die beledigd zijn door een tekening, zien de mensen die dat doen niet hoe absurd dat is? Tolerant zijn tov mensen die intolerant tot op het bot zijn.

Iedere keer als er zo iets gebeurt haasten de politici zich om 'de boel bij elkaar te houden'. Een direct signaal dat je ons gewoon kan af slachten als schaapjes. Her en der al gelezen dat 'we (moslims) binnen kort de AK 47 naar boven halen en de varkens af slachten'.

Heb veel mensen de vergelijking zien trekken met voetbal, dat niet alle fans zich hoeven te verdedigen als hooligans iets doen. Wat een domme vergelijking! In de statuten van Ajax staat niet dat er geweld moet worden gepleegd tegen de ongelovigen, en daar bij zijn ALLE fans meerdere keren gestraft door geen supporters toe te staan bij bepaalde wedstrijden.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 11 januari 2015 @ 10:12:

Ook bizar; die 'weduwe' van de hoofdredacteur, (een voormalige rechtse politica van Algerijnse afkomst) die nu overal wel heel prominent in de media verschijnt met interviews. Volgens zijn familie en vrienden waren zij helemaal niet samen....

http://www.liberation.fr/ ... jeannette-bougrab_1177966Hmm apart,helaas kan ik geen Frans lezen..
De Daily Mail is er ook op gedoken.

http://www.dailymail.co.u ... ly-spark-furious-row.html

Als je haar googled zie je haar met allerlei, invloedrijke mannen gearmd en knuffelend op foto's staan, tot en met Sarkozy toe, maar hooguit een weinig zeggende foto met die hoofdredacteur.

Lijkt erop dat ze de situatie misbruikt om er zelf op de een of andere manier beter van te worden... Ze staat sowieso graag in de spotlights en op de rode loper. Zijn familie heeft uitdrukkelijk afstand van haar genomen in elk geval.
quote:samosa schreef op 11 januari 2015 @ 00:51:

[...]

Dat ben ik niet met je eens. Je hebt helaas gelijk dat geweld de realiteit van alledag is, maar dat vind ik iets anders dan dat het genormaliseerd is. Misschien dat het voor jou anders ligt, dat kan, maar geweld is geen geïntegreerd onderdeel van mijn leven hier. Ik verbaas me daarom wél over alle gruweldaden in de wereld, waaronder de recente incidenten in Parijs.Helaas is het ook hier de realiteit. Heel veel mensen zijn beroepsmatig bezig om dit geweld te voorkomen en voor te blijven hier. Heel veel mensen werken keihard om te zorgen dat dit geweld geen geïntegreerd onderdeel van jou leven is, maar voor hen die dreiging aan de orde van de dag. Binnen sommige groepen in onze samenleving wordt dit geweld nu eenmaal als normaal en zelfs als gerechtvaardigd gezien. Ook onder Nederlanders getuigen de reacties hier op dit topic.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 januari 2015 @ 13:06:

[...]

Nou voegt het toevallig wel iets toe, want de meeste aanslagen en andere ellende komen ook door mannen en worden meestal ook nog uitgevoerd door mannen.

Schijtkerels.

Wat een waardeloze visie. De meeste hulpmiddelen in deze wereld komen ook voor mannen. De WC-pot, de televisie, de computer waarop je nu typt. Dus heft het één het ander op?

Dus het mannelijke aspect leidt niet noodzakelijkerwijs tot ellende, maar ook tot het tegenovergestelde. Dus moet je afwegen of het vooral tot ellende leidt of meer tot het tegenovergestelde. Ik denk dat het laatste waar is. Daarbij nog buiten de discussie gelaten wat de rol van vrouwen is in de ellende van deze wereld. Wellicht is een passieve rol nog doorslaggevender dan een actieve rol in dit soort gevallen, al ben ik daar geen expert in.

Wat ideeën en visies in deze wereld betreft - en de Islam is gewoon een visie op leven en samenleven - kunnen we ook beoordelen of deze het leven en samenleven al dan niet positief of negatief beïnvloeden. Ik denk allereerst dat in religie en in de Islam in het bijzonder altijd een soort expansionistische drift zit dat zich onder andere vertaald in het produceren van zoveel mogelijk nakomelingen. Overbevolking en alles wat daarbij komt kijken is een groot probleem en dit hangt wat mij betreft samen aan de expansionistische driften die in de meeste traditionele religies zitten ingebakken. In die zin speelt de Islam een negatieve rol in het oplossen van wereldproblemen.

Verder zien we dat de Islam een negatieve rol speelt waar het de conflicten van ideeën betreft wat weer voortkomt uit een te grote overtuiging van het eigen gelijk. Sinds 9/11 zijn er al 24826 doden gevallen in de naam van Islam ( http://www.thereligionofpeace.com/ ) en het aantal stijgt nog steeds; kent iemand een religie die sindsdien meer op z'n kerfstok heeft? Het is deels een cultureel probleem, maar dat culturele probleem wordt versterkt doordat de Koran en de Hadith (de twee heilige boeken) als een kapotte grammofoonplaat ( http://www.skepticsannotatedbible.com/q ... /long.html ) herhaalt dat ongelovigen (lees: iedereen die de ideeën van de islam grotendeels niet onderschrijft) minderwaardig zijn en dat geweld op basis van vage voorwendselen tegen niet-moslims gerechtvaardigd is. Natuurlijk volgen de meeste moslims dit niet letterlijk en vindt ieder geloof zichzelf fantastisch, maar de Koran en de Hadith in het bijzonder zijn wel boeken waar exceptioneel veel geweld tegen niet-moslims wordt gepredikt.

Daarmee denk ik niet dat de Islam verboden moet worden. Ideeën kun je niet verbieden. Ideeën kun je wel ter discussie stellen. En de discussie vereist dat we heilige boeken - van welk soort dan ook - niet een speciale status toekennen. Moslims willen vaak respect; maar respect verwijst naar een wederzijds iets. Als zij vanuit moslim-zijn ons niet respecteren, waarom zouden wij dan wel hun ideeën respecteren? Waarmee ik overigens niet zeg dat we daarom hun ideeën moeten disrespecteren, maar met waardigheid op de proef moeten stellen.
Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. - Steven Weinberg
quote:jo-elise schreef op 11 januari 2015 @ 09:56:

http://nos.nl/artikel/201 ... e-anti-moslim-geweld.html

En dan gaat het gepamper weer vrolijk verder. De omgekeerde wereld! Een pro-Israël demonstratie die vandaag zou plaatsvinden in Amsterdam is afgelast, omdat de politie de veiligheid niet kon garanderen.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 11 januari 2015 @ 10:36:

[...]

Helaas is het ook hier de realiteit. Heel veel mensen zijn beroepsmatig bezig om dit geweld te voorkomen en voor te blijven hier. Heel veel mensen werken keihard om te zorgen dat dit geweld geen geïntegreerd onderdeel van jou leven is, maar voor hen die dreiging aan de orde van de dag. Binnen sommige groepen in onze samenleving wordt dit geweld nu eenmaal als normaal en zelfs als gerechtvaardigd gezien. Ook onder Nederlanders getuigen de reacties hier op dit topic.

Precies.

En weet je wie ik het meeste vrees momenteel? Die wegkijkende, alles goedpratende knuffelaars, die de feiten niet onder ogen willen zien. Die zijn onze grootste vijand. Zij ondermijnen onze veiligheid van binnen uit, zetten de deur wagenwijd open voor gespuis. "Want het loopt allemaal niet zo'n vaart". Tevens voeren zij talloze redenen aan die goedpraten wat er nu gebeurt.
Ben ik nou de enige die mijn twijfels heeft bij dit hele gebeuren?

ID-kaarten die kwijtraken van onherkenbare mannen, 88.000 duizend mensen waren op de been om de daders te pakken en dat lukte pas de volgende dag? (of was dat aantal een foutje van het nieuws, want 88.000 is wel heel veel)

En een vriendin van de daders is ontsnapt, hoe heeft ze dat voor elkaar gekregen?

En de daders zijn doodgeschoten. Was er geen mogelijkheid om ze in leven te houden, zodat ze ondervraagd kunnen worden.

Ik vind het maar een rare gebeurtenis en hoe langer ik erover nadenk, hoe onlogischer het klinkt.

Net zoals de ramp met het vliegtuig afgelopen zomer. Dat vind ik eerlijk gezegd nog veel erger, ondat de dadera nog niet zijn gestraft. Maar daarover hoor ik nog weinig. Je zou toch denken dat je deze daders ook zo snel mogelijk wil straffen.
quote:Mopsie41 schreef op 11 januari 2015 @ 10:45:

[...]

Precies.

En weet je wie ik het meeste vrees momenteel? Die wegkijkende, alles goedpratende knuffelaars, die de feiten niet onder ogen willen zien. Die zijn onze grootste vijand.De wegkijkers vrees ik net zo erg als de mensen van rigoreuze maatregelen. De erfenis van de verlichting is juist de dialoog bij voorkeur op basis van logica, ethiek en wetenschap. Een open gesprek kan op de lange termijn doeltreffender zijn dan keiharde confrontatie(s). Dus boeken niet heilig verklaren, boeken niet verbieden, maar boeken ter discussie stellen. Zin voor zin. Hoofdstuk voor hoofdstuk. Op onderdelen of op de samenhang. En met de wetenschap dat sommige mensen niet zo snel kunnen redeneren. Alleen zo kunnen we onze samenleving een stukje beter maken.
Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. - Steven Weinberg
quote:Sterreparel schreef op 11 januari 2015 @ 10:48:

ID-kaarten die kwijtraken van onherkenbare mannen, 88.000 duizend mensen waren op de been om de daders te pakken en dat lukte pas de volgende dag? (of was dat aantal een foutje van het nieuws, want 88.000 is wel heel veel)

En een vriendin van de daders is ontsnapt, hoe heeft ze dat voor elkaar gekregen?

En de daders zijn doodgeschoten. Was er geen mogelijkheid om ze in leven te houden, zodat ze ondervraagd kunnen worden.

Ik vind het maar een rare gebeurtenis en hoe langer ik erover nadenk, hoe onlogischer het klinkt.

Net zoals de ramp met het vliegtuig afgelopen zomer. Dat vind ik eerlijk gezegd nog veel erger, ondat de dadera nog niet zijn gestraft. Maar daarover hoor ik nog weinig. Je zou toch denken dat je deze daders ook zo snel mogelijk wil straffen.Nou. Zeg het maar. Was het een zionistisch complot of zit Jean Marie Le Pen erachter? Of Wilders?

Net zoals de ramp met het vliegtuig afgelopen zomer. Dat vind ik eerlijk gezegd nog veel erger, ondat de dadera nog niet zijn gestraft. Maar daarover hoor ik nog weinig. Je zou toch denken dat je deze daders ook zo snel mogelijk wil straffen.Nee hoor Martin Vrijland&Co vinden dat ook..

Net zoals de ramp met het vliegtuig afgelopen zomer. Dat vind ik eerlijk gezegd nog veel erger, ondat de dadera nog niet zijn gestraft. Maar daarover hoor ik nog weinig. Je zou toch denken dat je deze daders ook zo snel mogelijk wil straffen.

Natuurlijk ben je niet de enige. Bij elke misdaad is er wel iemand die met een complottherie komt en na aanslagen gonst het op internet van de complottheorieën.

Ik vraag me in dit geval af waarom je aan een complot zou willen denken. Is het idee van een overheid die onschuldige burgers opoffert om een paar extremisten in de val te lokken, geruststellender dan het idee dat er gevaarlijke gekken rondlopen?
quote:nessemeisje schreef op 11 januari 2015 @ 10:52:

[...]

Nou. Zeg het maar. Was het een zionistisch complot of zit Jean Marie Le Pen erachter? Of Wilders?illuminati/New World Order..

Net zoals de ramp met het vliegtuig afgelopen zomer. Dat vind ik eerlijk gezegd nog veel erger, ondat de dadera nog niet zijn gestraft. Maar daarover hoor ik nog weinig. Je zou toch denken dat je deze daders ook zo snel mogelijk wil straffen.Hoezo hoor nog weinig over MH17? Afgelopen dagen is nog in het nieuws geweest dat de overheid wel op de hoogte was dat het luchtruim boven de Oekraïne onveilig was.
Het is heel interessant, om dit hele topic achter elkaar te lezen. Wat voornamelijk opvalt is dat wanneer iemand een afwijkende mening heeft, direct alles uit de kast wordt getrokken om diegene woorden in de mond te leggen of hopelijk tot een uitspraak te verleiden waarbij men kan zeggen: zie je wel!!! Je bent een extremist!!

Dat lukt niet, dus wordt het alsnog gezegd.

Als je alles eens rustig naleest, dan zegt Zaligleventje eigenlijk alleen maar: het zit wel wat ingewikkelder in elkaar dan een simpele geloofsovertuiging, er speelt wel wat meer. Ze zegt nergens dat ze het er mee eens is, ze probeert alleen de achtergrond ervan te doorgronden.

Noesa begint met constant te vragen aan Zaligleventje: " dus jij vindt het ok dat er 12 mensen zijn vermoord in Parijs?"

"Geef eens antwoord?"

Dat is natuurlijk absurd, want dat zegt ze nergens. En dan: "betrapt!! Je hebt het over je Nederlandse voorouders, maar net zei je nog dat je een allochtone oma hebt. Je spreekt jezelf tegen, je bent aan het trollen!!"

Dus als er 1 van de vier opa's en oma's niet uit Nederland komt, kan je over de andere drie niet meer zeggen dat het je Nederlandse voorouders zijn?

OK...

Dan springt ze er nog eens bovenop want zegt zaligleventje nou iets over koekje van eigen deeg als het VS en Engeland betreft? Oh nee, ze zegt er gelijk achteraan dat ze uiteraard hoopt dat er geen aanslagen komen, maar dat men hier niet hypocriet in moet zijn.

Maar je hebt het gezegd denkt Noesa. Die begint dus weer opnieuw: dus jij vindt het wel prima als er een aanslag komt in de VS?

En dan komt Mopsie met een briljante conclusie: Zaligleventje is een potentieel gevaar. Hetzelfde gevaar als de daders van de aanslag in Parijs.

Op dat moment geloof ik zowat niet meer wat ik lees!

Maar wacht, het wordt nog interessanter, want Noesa heeft nu ook een conclusie: ze is een radicale moslim!

En ze vergelijkt tussendoor vijf jaar Duitse bezetting in Nederland ook nog even met de situatie in het Midden-Oosten, dit als inleiding dat Zaligleventje het wel zou snappen als wij Nederlanders massaal Duitsers gaan afknallen.

Maar het wordt nog gekker want Nessemeisje komt er nog overheen: zaligleventje is Hayat!

En serieus, heb alles teruggelezen, maar dit gaat wel heel ver wat slecht lezen betreft.

Heel bijzonder zo'n forum, men stookt elkaar op.
quote:operator_7 schreef op 11 januari 2015 @ 10:52:

[...]

De wegkijkers vrees ik net zo erg als de mensen van rigoreuze maatregelen. De erfenis van de verlichting is juist de dialoog bij voorkeur op basis van logica, ethiek en wetenschap. Een open gesprek kan op de lange termijn doeltreffender zijn dan keiharde confrontatie(s). Dus boeken niet heilig verklaren, boeken niet verbieden, maar boeken ter discussie stellen. Zin voor zin. Hoofdstuk voor hoofdstuk. Op onderdelen of op de samenhang. En met de wetenschap dat sommige mensen niet zo snel kunnen redeneren. Alleen zo kunnen we onze samenleving een stukje beter maken.

Het probleem is alleen dat je met mensen die denken dat hun waarheid dé waarheid is geen dialoog kan aangaan op basis van logica, ethiek en wetenschap.

Hier op het forum waart een religek rond en meerdere mensen zijn met hem de discussie aangegaan, maar zonder enig resultaat. Zelfs andere gelovigen drongen niet eens tot hem en dé waarheid door. En als klap op de vuurpijl stalkt ie nu een aantal van die mensen.
quote:Baudolino schreef op 11 januari 2015 @ 11:03:

Het is heel interessant, om dit hele topic achter elkaar te lezen. Wat voornamelijk opvalt is dat wanneer iemand een afwijkende mening heeft, direct alles uit de kast wordt getrokken om diegene woorden in de mond te leggen of hopelijk tot een uitspraak te verleiden waarbij men kan zeggen: zie je wel!!! Je bent een extremist!!

Dat lukt niet, dus wordt het alsnog gezegd.

Als je alles eens rustig naleest, dan zegt Zaligleventje eigenlijk alleen maar: het zit wel wat ingewikkelder in elkaar dan een simpele geloofsovertuiging, er speelt wel wat meer. Ze zegt nergens dat ze het er mee eens is, ze probeert alleen de achtergrond ervan te doorgronden.

Noesa begint met constant te vragen aan Zaligleventje: " dus jij vindt het ok dat er 12 mensen zijn vermoord in Parijs?"

"Geef eens antwoord?"

Dat is natuurlijk absurd, want dat zegt ze nergens. En dan: "betrapt!! Je hebt het over je Nederlandse voorouders, maar net zei je nog dat je een allochtone oma hebt. Je spreekt jezelf tegen, je bent aan het trollen!!"

Dus als er 1 van de vier opa's en oma's niet uit Nederland komt, kan je over de andere drie niet meer zeggen dat het je Nederlandse voorouders zijn?

OK...

Dan springt ze er nog eens bovenop want zegt zaligleventje nou iets over koekje van eigen deeg als het VS en Engeland betreft? Oh nee, ze zegt er gelijk achteraan dat ze uiteraard hoopt dat er geen aanslagen komen, maar dat men hier niet hypocriet in moet zijn.

Maar je hebt het gezegd denkt Noesa. Die begint dus weer opnieuw: dus jij vindt het wel prima als er een aanslag komt in de VS?

En dan komt Mopsie met een briljante conclusie: Zaligleventje is een potentieel gevaar. Hetzelfde gevaar als de daders van de aanslag in Parijs.

Op dat moment geloof ik zowat niet meer wat ik lees!

Maar wacht, het wordt nog interessanter, want Noesa heeft nu ook een conclusie: ze is een radicale moslim!

En ze vergelijkt tussendoor vijf jaar Duitse bezetting in Nederland ook nog even met de situatie in het Midden-Oosten, dit als inleiding dat Zaligleventje het wel zou snappen als wij Nederlanders massaal Duitsers gaan afknallen.

Maar het wordt nog gekker want Nessemeisje komt er nog overheen: zaligleventje is Hayat!

En serieus, heb alles teruggelezen, maar dit gaat wel heel ver wat slecht lezen betreft.

Heel bijzonder zo'n forum, men stookt elkaar op.Heel fijn dat je alles gelezen hebt.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 11 januari 2015 @ 11:08:

[...]

Heel fijn dat je alles gelezen hebt.

Ja sorry, kon het niet laten. Vond het echt tenenkrommend.

En ook wel bijzonder hoe zo iets blijkbaar werkt. Men wil iets zien - lezen wat er niet staat.
quote:yette schreef op 11 januari 2015 @ 10:55:

[...]

Natuurlijk ben je niet de enige. Bij elke misdaad is er wel iemand die met een complottherie komt en na aanslagen gonst het op internet van de complottheorieën.

Ik vraag me in dit geval af waarom je aan een complot zou willen denken. Is het idee van een overheid die onschuldige burgers opoffert om een paar extremisten in de val te lokken, geruststellender dan het idee dat er gevaarlijke gekken rondlopen?

Ik zit met vragen in mijn hoofd waar ik geen antwoord op weet.

Ik denk liever zelf na en heb zeker mijn twijfels over het hele gebeuren. Misschien heb ik wel teveel televisie gekeken, maar hoe kan een dader ontsnappen?

En die ID-kaarten, sorry vind het maar raar.

We hebben allemaal hersens gekregen om zelf na te denken en kritisch te blijven.

Maar wat is wijsheid en wat moet ik voor waarheid aannemen? Ik geloof liever dat er extremisten zijn die het heft in eigen handen nemen, maar wat ik liever geloof heeft geen invloed op de vragen waar ik mee zit.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 11 januari 2015 @ 11:03:

[...]

Het probleem is alleen dat je met mensen die denken dat hun waarheid dé waarheid is geen dialoog kan aangaan op basis van logica, ethiek en wetenschap.

Allereerst geldt het principe van lead by example. Daarnaast denk ik dat je op korte termijn gelijk hebt, maar voor twijfelende mensen (in dit geval moslims) kan het alternatief bieden voor de ideeën vanuit hun eigen achtergrond. Ideeën kun je over het algemeen ook het beste bestrijden met de ideeën zelf. En in de Koran en de Hadith zijn er voldoende aanleidingen om ze eens flink ter discussie te stellen.

quote:Hier op het forum waart een religek rond en meerdere mensen zijn met hem de discussie aangegaan, maar zonder enig resultaat. En als klap op de vuurpijl stalkt ie nu een aantal van die mensen.Er zijn natuurlijk weinig mensen die toegeven dat ze twijfelen of ongelijk hebben. Welke religek heb je het trouwens over?
quote:MrsStanleyWalker schreef op 11 januari 2015 @ 10:59:

[...]

Hoezo hoor nog weinig over MH17? Afgelopen dagen is nog in het nieuws geweest dat de overheid wel op de hoogte was dat het luchtruim boven de Oekraïne onveilig was.Klopt, maar geen woord over de daders. Wanneer worden die gestraft? Ze weten precies waar het vliegtuig is neergeschoten, maar nog steeds is er niemand gestraft. Je kunt het er wel voortdurend over hebben, maar ik zie liever dat de daders gestraft worden en dat is nog steeds niet gebeurd.
quote:Sterreparel schreef op 11 januari 2015 @ 11:12:

[...]

Ik denk liever zelf na en heb zeker mijn twijfels over het hele gebeuren. Misschien heb ik wel teveel televisie gekeken, maar hoe kan een dader ontsnappen?

We hebben allemaal hersens gekregen om zelf na te denken en kritisch te blijven.

Maar wat is wijsheid en wat moet ik voor waarheid aannemen? Ik geloof liever dat er extremisten zijn die het heft in eigen handen nemen, maar wat ik liever geloof heeft geen invloed op de vragen waar ik mee zit.Sinds 9/11 zijn er 24826 mensen vermoord in de naam van de Islam (bron: http://www.thereligionofpeace.com/ ) ! Waarom zou dit een uitzondering zijn? De eerste aanslag in Frankrijk dateert al uit 1961 en sindsdien zijn er meerdere aanslagen geweest uit naam van de Religie van de 'Vrede'. En voor alle open eindes die leiden tot discussie verwijs ik je met alle liefde naar dit blog: http://barracudanls.blogspot.nl/ ! Ruim 95% van alle speculaties zijn regelrechte onzin.
quote:Sterreparel schreef op 11 januari 2015 @ 11:12:

[...]

Maar wat is wijsheid en wat moet ik voor waarheid aannemen? Ik geloof liever dat er extremisten zijn die het heft in eigen handen nemen, maar wat ik liever geloof heeft geen invloed op de vragen waar ik mee zit.

Volgens mij is die dader niet ontsnapt, maar zat zij al die tijd in Syrië en werd er gedacht dat zij erbij was. Maar dat was achteraf niet zo.

En die id-kaarten zijn gevonden in de vluchtauto's, wie zegt dat de daders deze verloren hebben?
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
quote:operator_7 schreef op 11 januari 2015 @ 11:12:

[...]

Allereerst geldt het principe van lead by example. Daarnaast denk ik dat je op korte termijn gelijk hebt, maar voor twijfelende mensen (in dit geval moslims) kan het alternatief bieden voor de ideeën vanuit hun eigen achtergrond. Ideeën kun je over het algemeen ook het beste bestrijden met de ideeën zelf. En in de Koran en de Hadith zijn er voldoende aanleidingen om ze eens flink ter discussie te stellen.

[...]

Er zijn natuurlijk weinig mensen die toegeven dat ze twijfelen of ongelijk hebben. Welke religek heb je het trouwens over?Dat ks het probleem van de de Heilige geschriften, als je die echt puur gaat nemen zoals die profeet het heeft bedoeld, komt dat overeen met de leer van de terroristen. Doe maar niet dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven