nesteldrang

11-01-2015 18:37 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
27 en een beetje weken zwanger, babykamer is klaar, lijstjes wat er nog moet komen liggen klaar en ik moet me erg inhouden om niet de vluchtkoffer in te gaan pakken.

Stofzuigen en dweilen mag k niet van mn lief.

Het is om gek van te worden. Wat doe jij onder invloed van nesteldrang?
Been there, done that, got the T-shirt.
Poetsen

Je administratie ordenen en archiveren

Digitale fotoboekjes maken van al je vakanties en je zwangerschap

Babysokjes haken

Ik wil ook wel nesteldrang, krijg ik misschien wat gedaan!
Ik had meer hamsterdrang. Ik heb nog steeds zeven pakken soda liggen van mijn zwangerschap vijf jaar geleden. Leek me onmisbaar toen, maar ik heb eigenlijk geen flauw idee waar je het voor gebruikt
Ik heb op de dag van de bevalling ramen gelapt en keukenkastjes uitgesopt. Ik heb zelfs de bovenkant van de deuren schoongemaakt 😁

Echt alles was schoon en opgeruimd. Handig want met een baby boeien die keukenkastjes je echt niet meer.

Maar echt nodig is het niet hoor.

Zorg vooral goed voor jezelf en de baby in je buik!
Met 27 weken was ik gewoon nog aan het werk en deed ik thuis vooral wat uitrusten. Als je nu al nesteldrang gaat lopen hebben, krijg je nog een zware 13 weken. Als je verder geen klachten hebt, gaat het normale leven gewoon door tot een week of 35 toch?
En waarom zou je niet mogen stofzuigen en dweilen? En waarom bepaalt je lief dat en niet jijzelf?
Ben nu 38 weken en wacht nog steeds op de nesteldrang.
stofzuigen en dweilen doe ik gewoon hoor
Lakentjes voor de baby strijken, en dat terwijl ik nooooit strijk! Dat was overigens een paar dagen voor de bevalling.
Vriend had zo graag gewild dat ik nesteldrang kreeg. Helaas voor hem beide keren geen last van gehad.

Nu vooralsnog ook niet.
quote:nimmie2007 schreef op 11 januari 2015 @ 19:06:

Ben nu 38 weken en wacht nog steeds op de nesteldrang.

Ik ook! Geef mij maar een beetje van jouw TO. Het enige wat ik nog leuk vindt is de afwas doen en stofzuigen(we breken de laatste tijd erg veel glazen in huis).

Maar nesteldrang met 27 weken vindt ik wel erg vroeg!niet teveel doen hoor! Straks heb je geen energie meer over
Echte nesteldrang heb ik nooit gehad. Ik vond wel dat de babykamer klaar moest toen ik tegen de 30 weken zwanger was. Ik wilde graag alles zelf inrichten en was bang dat ik in het ziekenhuis zou belanden tijdens mijn zwangerschap (ivm chronische ziekte meer kans op complicaties). Die complicaties kwamen gelukkig pas met 36 weken zwangerschap en toen was alles in huis al lang klaar voor de baby.

Succes met de rest van je zwangerschap!
Ik heb vorige week het plafond gestofzuigd. Tja. Ik zie ineens overal stofnesten en vuiligheid waar ik normaal gewoon overheen keek. Ook word ik er ineens echt onrustig van als de (onbenullige) dingen niet zo schoon of netjes zijn als ik wil, en vind ik ze ook veel sneller vies. Een onophoudelijk (gekke dingen) schoonmaken hier dus!
quote:Pantax schreef op 11 januari 2015 @ 18:45:

Ik had meer hamsterdrang. Ik heb nog steeds zeven pakken soda liggen van mijn zwangerschap vijf jaar geleden. Leek me onmisbaar toen, maar ik heb eigenlijk geen flauw idee waar je het voor gebruikt Moest hier erg hard om lachen!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Ik heb ook niet veel tijd om wat te doen. Ik werk 4 dagen in de week en 1 dag school (+huiswerk).

Dweilen en stofzuigen is volgens mn fysio verstandiger dat ik het uitbesteed. Ik heb last van mn rechter heup dus mijn man neemt dat (met liefde) over.

Ik vind t vooral hylarisch dat deze sloddervos ineens alles netjes wil hebben. Dit ook tot vreugde van mijn man want meestal is hij poetseriger dan ik.
Ow en doe die soda maar hier heen. Ik wil de wasmachine toch zeker maandelijks wel een leeg 90 graden programma laten draaien om hem schoon te maken.
quote:Pantax schreef op 11 januari 2015 @ 18:45:

Ik had meer hamsterdrang. Ik heb nog steeds zeven pakken soda liggen van mijn zwangerschap vijf jaar geleden. Leek me onmisbaar toen, maar ik heb eigenlijk geen flauw idee waar je het voor gebruikt

Krijg je wasbak mooi mee schoon!

Ik heb 16 nieuwe vaatdoeken gekocht.
Tsjonge...... 27 wk onderweg en al niets meer in het huishouden hoeven doen. Wat een verwennerij (en wat overdreven...)! Blijf lekker lichamelijk actief. Ga wandelen, fietsen, e.d. Ik sportte toen nog gewoon (Zumba, e.d.). Actieve moeders hebben vlottere bevallingen!
Bij mijn eerste had ik helemaal geen nesteldrang, ik was hoogzwanger midden in een hittegolf dus het enige dat ik die weken gedaan heb ik met mijn voeten in een teiltje onder de parasol zitten. Het was veel te warm om te poetsen. Bij de tweede kreeg ik de dag voor de bevalling enorme nesteldrang, zelfs nog naar de Hema gewaggeld want ik moest toch echt die navelbandjes nog halen Nooit gebruikt uiteraard...

Administratie ordenen, neem al je verzekeringen eens door om te kijken of ze up to date zijn en of je nog ergens wat kan besparen. Fotoalbums maken, zoek een hobby, haken ofzo.
Brienne Hoezo niets in t huishouden? Wat n afschuwelijk vooroordeel. Het wordt me door artsen ivm bekken en heupklachten afgeraden om te stofzuigen en te dweilen en zware dingen tillen is sowieso onverstandig.

Ons huishouden is eerlijk verdeeld we zijn n.l. allebei 5 dgn per week bezet. (Ik 6 als ik yoga en mn huiswerk meetel) Fijn voor jou dat je nog lekker kon sporten tot weet ik welke week. Ik heb met pijn in mn hart met 18 wkn mn sport moeten opgeven omdat ik anders 2 dagen amper kon lopen of zitten. Ik volg nu zwangerschapsyoga en wandel.

Fijn dat je even je oordelen komt spuien in een topic wat ik uit verbazing en voor leuke verhalen heb geopend. Lachen is ook gezond!
Dat is vervelend Apatura, dan duren de weken lang ! Ik moest ook bedrust houden vanaf 27 weken omdat mijn kindje niet goed groeide en ik niet meer kon lopen van de bekkenpijn. Uiteindelijk is hij een aantal weken te vroeg geboren dus helemaal lekker zat het allemaal niet.

Doe rustig aan en geniet van je zwangerschap en de rust

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven