niet slapende peuter (door de warmte)

31-07-2008 20:44 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van bijna 2 wil 's avonds niet meer slapen en 's nachts zijn we uren in de weer omdat ze zovaak dorst heeft en niet uit een fles of beker wil drinken (dat lossen we op met natte washandjes), en dan gooit ze haar knuffel weer uit bed, en ze zit te roepen, en ze plakt plakt plakt (slaapt ook niet lekker natuurlijk). Ik kan het me voorstellen dat ze door deze broeierige warmte slecht(er) slaapt maar het is zo wel vermoeiend. Wat doen jullie aan een niet of slecht slapende dreumes/peuter? (door de warmte)
Ik hou haar zo lang mogelijk beneden als ze nog niet instort van de slaap. Dan maar later naar bed.
geen pyama aan, alleen ondergoed en een luier, onder een katoenen laken, verder de deur/ramen open met de gordijnen dicht en heel vaak water brengen. (want helaas zijn ze de tuitbeker verleerd)

om een uur of 12 trek ik wel een lijn, laatste drinken en dan gaan mama en papa ook slapen, voor als nog luisteren ze daar naar
Middagdutje overslaan, 's avonds wat later naar bed.

Eventueel een natte handdoek onder het hoofdje (is voor jezelf trouwens ook lekker).
geen problemen hier, meneertje slaapt in een romper en luier.
Ze gaat hier inderdaad later naar bed al (als ze eerder gaat zet ze het op een brullen). 's middags slaapt ze al niet of nauwelijks dus de middagdut wordt automatisch (bijna) overgeslagen. En inderdaad, ze slaapt alleen in d'r luier en alles staat tegen elkaar open maar zonder 1 zuchtje wind...
Later naar bed en niet te moeilijk doen als ze niet kunnen slapen, desnoods nog even eruit.
Kamer voor naar bed gaan met airco'tje/windvin wat koelen?
Ons mannetje is kleiner (wordt volgende week 1 jaar), maar die slaapt als een os wanneer hij 's middags met mij naar een recreatieplas is geweest. Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om te zwemmen (zwembad/plas)? Dat maakt de kinderen enorm moe! Voor het slapen nog even buiten oefenen met lopen/traplopen en om 8 uur tolt hij van de slaap.

Hij slaapt in een luier, romper en een slaapzak bij 29 graden op zijn kamer....

Ik hoorde net op het nieuws dat het weer kouder gaat worden, dus misschien lost dat je probleem direct op.

Succes !
Haar middagdutje slaan wij maar over, tenzij ze er echt om vraagt.

Vanaf 6 uur 's avonds gaat de airco aan, ze valt uiterlijk half 8 in slaap. Mocht het echt nog te warm zijn dan gaan wij eerst nog een stukje fietsen, daar wordt ze zo moe van.

Verder slaapt ze in haar romper en onder een katoenen dekbedovertrek.
Hey ADL

Het blijft een beetje aanmodderen zo he met meisje?!

Het is ook gewoon vies benauwd en daar hebben die kleintjes helemaal erg last van.

Bij jou is het volgens mij het grootste probleem dat ze niks drinkt he? zo ontzettend lastig is dat!

Misschien kunnen jullie idd ook vlak voor het slapen gaan lekker uitwaaien op de fiets?

Ik douche sem hier wat vroeger, zet hem op de fiets om even uit waaien en daarna gaat het redelijk met slapen maar wordt ook wel regelmatig wakker voor een slokje drinken hoor.

Wil ze geen waterijsjes? en dan echt van die hele waterige bedoel ik dan.
Hier heeft de kleine majesteit een airco op de kamer.

Haar dienaren uiteraard niet.
Hoi!

Hier ook airco aan van tevoren (mobiel ding dat eerst naar haar kamertje gaat). Scheelt. En als ze slaapt, laat ik de deur openstaan.

Veel kinderen slapen slechter deze dagen, net als veel volwassenen denk ik.

Gelukkig wordt het vanaf morgen een stuk koeler! Keep that in mind.

Groetjes en succes, nog 1 avondje als het goed is.
quote:isabon schreef op 31 juli 2008 @ 22:11:

Hier heeft de kleine majesteit een airco op de kamer.

Haar dienaren uiteraard niet.
Ik heb een ventilator op haar kamertje staan, hij staat niet op haar bedje gericht, maar hierdoor is het toch een stuk aangenamer in haar kamer. Ze slaapt in haar luier, romper & zomerslaapzakje.
quote:parel27 schreef op 31 juli 2008 @ 22:11:

Hey ADL

Het blijft een beetje aanmodderen zo he met meisje?!

Het is ook gewoon vies benauwd en daar hebben die kleintjes helemaal erg last van.

Bij jou is het volgens mij het grootste probleem dat ze niks drinkt he? zo ontzettend lastig is dat!

Misschien kunnen jullie idd ook vlak voor het slapen gaan lekker uitwaaien op de fiets?

Ik douche sem hier wat vroeger, zet hem op de fiets om even uit waaien en daarna gaat het redelijk met slapen maar wordt ook wel regelmatig wakker voor een slokje drinken hoor.

Wil ze geen waterijsjes? en dan echt van die hele waterige bedoel ik dan.ff uitwaaien op de fiets is misschien wel een idee! Gaan we zeker proberen. Inderdaad hier is het grootste probleem dat ze niks drinkt, dus we blijven washandjes aanslepen. Gisteravond sliep ze uiteindelijk rond een uurtje of 10, wel nog even wakker geworden 's nachts maar toen toch nog tot 8 uur vanochtend geslapen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven