Pi pa pluishaar
maandag 15 december 2014 om 09:36
Wie kan er een goede conditioner (of ander haarverzorgingsproduct) adviseren?
In het dagelijks leven heb ik sluik haar.
Maar als ik mijn haar heb gewassen en de handdoek van mijn haar haal, zie ik er zo uit:
http://tinyurl.com/o5y3bce
Na drogen en flink borstelen met de tangle teezer, wordt mijn haar weer sluik. Ik gebruik geen haar-producten voor de rest.
Het zou kunnen komen door het weer nu, of doordat ik zwanger ben (maar daarvoor had ik het ook). Ik ben shampoo zonder SLS en sulfate gaan gebruiken, zonder resultaat, het is nog steeds droge pluis na het wassen. No shampoo heb ik geprobeerd, maar ik kon het niet doorzetten (te vettig).
Ik zit met m’n handen in het haar Wie kan er een goede conditioner adviseren?
In het dagelijks leven heb ik sluik haar.
Maar als ik mijn haar heb gewassen en de handdoek van mijn haar haal, zie ik er zo uit:
http://tinyurl.com/o5y3bce
Na drogen en flink borstelen met de tangle teezer, wordt mijn haar weer sluik. Ik gebruik geen haar-producten voor de rest.
Het zou kunnen komen door het weer nu, of doordat ik zwanger ben (maar daarvoor had ik het ook). Ik ben shampoo zonder SLS en sulfate gaan gebruiken, zonder resultaat, het is nog steeds droge pluis na het wassen. No shampoo heb ik geprobeerd, maar ik kon het niet doorzetten (te vettig).
Ik zit met m’n handen in het haar Wie kan er een goede conditioner adviseren?
maandag 15 december 2014 om 09:53
Ik heb dat ook de laatste jaren, voornamelijk van stress dat mijn lange haar mij laat zitten.
Ikzelf gebruik nooit een conditoiner , dit omdat het alleen maar slapper wordt.
Zelf gebruik ik Gliss kur total repair, je geeft je punten 2 tot 3 spuitjes in handdoek droog haar en je fohnt het in model.
Je moet het ook niet dagelijks gebruiken, anders ga je weer naar het sluike toe....
En ook niet meer dan 3 spuitjes want het wordt echt te snel slap.
En ik heb ook een tijd Biosilk olie gebruikt ( komt bij de kapper vandaan ) het is niet heel goedkoop, maar doet wel wonderen met je haar.
Daarvan moet je echt 2 druppels in handdoek /droog haar doen.
Ik deed altijd als het nog nat was even wat olie door mijn vingers ( je doet heel lang met zo'n flesje ) en voila heel mooi glad haar en niet vettig ( vandaar de 2 druppels ).
Dus geen conditainer gebruiken.............
Ikzelf gebruik nooit een conditoiner , dit omdat het alleen maar slapper wordt.
Zelf gebruik ik Gliss kur total repair, je geeft je punten 2 tot 3 spuitjes in handdoek droog haar en je fohnt het in model.
Je moet het ook niet dagelijks gebruiken, anders ga je weer naar het sluike toe....
En ik heb ook een tijd Biosilk olie gebruikt ( komt bij de kapper vandaan ) het is niet heel goedkoop, maar doet wel wonderen met je haar.
Daarvan moet je echt 2 druppels in handdoek /droog haar doen.
Ik deed altijd als het nog nat was even wat olie door mijn vingers ( je doet heel lang met zo'n flesje ) en voila heel mooi glad haar en niet vettig ( vandaar de 2 druppels ).
maandag 15 december 2014 om 10:01
quote:nomi87 schreef op 15 december 2014 @ 09:53:
Bedankt voor je tips. Dat het sluik is vind ik niet erg, eigenlijk.
Welke is dat, van Gliss Kur?
Total Repair Anti-Klit Spray
Total Repair Intensive-Repair-Mask
Total Repair Direct Repair
Total Repair Wonder-Serum-Spray
Total Repair Repair + Gloss Spray
Total Repair Hot Therapy
Total Repair Brillant Tonic
Ik heb wel eens argan olie gebruikt in mijn haar, maar daar werd het toch echt te vet van.
Total Repair Hot Therapy
Ik heb wel eens argan olie gebruikt in mijn haar, maar daar werd het toch echt te vet van.
maandag 15 december 2014 om 10:31
quote:clemance schreef op 15 december 2014 @ 10:01:
[...]
Total Repair Hot Therapy
De bovenste van het rijtje, voor gebruik goed schudden!
Ik geloof dat zo'n flesje 3, 95 is. werkt bij mij echt prima.
Succes
[...]
Total Repair Hot Therapy
De bovenste van het rijtje, voor gebruik goed schudden!
Ik geloof dat zo'n flesje 3, 95 is. werkt bij mij echt prima.
Succes
maandag 15 december 2014 om 10:44
quote:nomi87 schreef op 15 december 2014 @ 09:53:
Biosilk is een heerlijk serum inderdaad. Ik haal het bij Douglas.
Het lijkt prijzig. Maar met het kleinste flesje doe ik al bijna een jaar. En ik gebruik het na iedere wasbeurt op droge haren.
Mijn haar heeft ook last van de winterblues
En als er een optie is om de föhn links te laten liggen, zou ik dat zeker overwegen.
Het lijkt prijzig. Maar met het kleinste flesje doe ik al bijna een jaar. En ik gebruik het na iedere wasbeurt op droge haren.
En als er een optie is om de föhn links te laten liggen, zou ik dat zeker overwegen.
maandag 15 december 2014 om 10:48
Hey, ik heb zo ongeveer hetzelfde. Een erg leuk spiegelbeeld weer iedere keer Zelf gebruik ik een conditioner van Joico, is te koop bij kapperssalons. Het kost ongeveer ¤30,- en is eigenlijk een masker. Dit laat ik na shampoo (van Aussie, frizz miracle) even 10 minuten intrekken. Ik wilde eerst ook geen¤30,- uitgeven, maar het heeft bij mij echt goed gewerkt! Ook het masker van Wella, ook te koop bij de kapper en zit geloof ik in een paars potje kan ik je aanraden. Denk dat ze het bij de kapper wel weten. Daarna doe ik een beetje serum in mijn haar. Die van Bio Oil vind ik het best maar voor ¤1,50 heb je ook serum bij de action, doet het bijna net zo goed.
---
maandag 15 december 2014 om 10:49
Als ik mijn haar moet föhnen (doe het zelden) warm ik een beetje vaseline op tussen mijn handen en smeer dat vanaf kruin naar beneden. Daarna droogfohnen en het is mooi glad en gek genoeg ook niet vet. Een straightener werkt ook goed tegen pluis, maar daarmee zorg je wel weer voor extra beschadigingen.
maandag 15 december 2014 om 11:25
Ik heb dat ook! En sinds kort de oplossing! Ik föhn m'n haar sowieso niet, ik laat het aan de lucht drogen (was het altijd 's avonds). 's Ochtends doe ik er dan eerst wat Moroccanoil Treatment in, en dan ga ik met de stijltang aan de slag. Daarna zit het super! Geen droge punten meer oid!
Die olie is wel wat duurder, maar echt geweldig spul. Je haar wordt er niet vet van en het ruikt heerlijk.
Die olie is wel wat duurder, maar echt geweldig spul. Je haar wordt er niet vet van en het ruikt heerlijk.
maandag 15 december 2014 om 11:34
quote:diana_banana schreef op 15 december 2014 @ 10:44:
[...]
Klopt wat je zegt! Ik heb het inderdaad ook wel eens bij de douglas gekocht!
Ik ga het straks weer eens halen, haha... Onze kapper verkocht het niet meer!!
Het ruikt alleen al zo lekker!!
[...]
Klopt wat je zegt! Ik heb het inderdaad ook wel eens bij de douglas gekocht!
Ik ga het straks weer eens halen, haha... Onze kapper verkocht het niet meer!!
Het ruikt alleen al zo lekker!!
maandag 15 december 2014 om 16:33
Ik had dit vroeger zelf ook weleens, erg vervelend. Ik gebruik zelf deze lijn: Gliss Kur Total Repair (hele lijn: shampoo, conditioner, masker en anti klitten spray). De anti klitten spray spuit ik royaal in mijn gewassen haar, overal (niet vreselijk veel maar voldoende) en ik borstel het ook met een tangle teezer (super!). Ik doe dan wat Biosilk in de lengtes. Dan fohn ik het droog met een borstel. Wellicht biosilk en de gliss kur spray, die zijn echt TOP voor mijn haar!
maandag 15 december 2014 om 17:02
Als je haar statisch is zou je wat haarlak op je borstel kunnen spuiten, dat haalt het statische eruit. Als je haar heel droog is zou je een haarmasker of Dove Intensive Repair 60 Second Treatment Shot kunnen proberen in combinatie met een warme handdoek.
Om echt te pluis eruit te halen zou ik frizz ease serum john frieda gebruiken. Die haalt echt al het pluis eruit. Niet heel erg goedkoop, maar je kan er super lang mee!
Om echt te pluis eruit te halen zou ik frizz ease serum john frieda gebruiken. Die haalt echt al het pluis eruit. Niet heel erg goedkoop, maar je kan er super lang mee!
maandag 15 december 2014 om 18:18
Haar met winterblues haha.
Fohnen doe ik ook niet heel veel, maar als ik het aan de lucht laat opdrogen is het net zo goed Tina Turner.
Ik lees een paar keer Biosolk en Frizz Ease. Ik heb nu Gliss Kur Total Repair Anti-Klit Spray gekocht, hopelijk werkt die goed, anders ga ik voorgenoemde overwegen.
Een kam door mijn haar halen kan echt niet, die blijft er direct in zitten net zoals bij een afro. De tangle teazer werkt echt goed voor mijn haar, blij mee.
Ik ga aan de slag, bedankt voor alle tips
Fohnen doe ik ook niet heel veel, maar als ik het aan de lucht laat opdrogen is het net zo goed Tina Turner.
Ik lees een paar keer Biosolk en Frizz Ease. Ik heb nu Gliss Kur Total Repair Anti-Klit Spray gekocht, hopelijk werkt die goed, anders ga ik voorgenoemde overwegen.
Een kam door mijn haar halen kan echt niet, die blijft er direct in zitten net zoals bij een afro. De tangle teazer werkt echt goed voor mijn haar, blij mee.
Ik ga aan de slag, bedankt voor alle tips
woensdag 7 januari 2015 om 11:10
quote:flowe94 schreef op 15 december 2014 @ 23:09:
Succes! Laat je weten wat je van de Gliss kür spray vind? Ik vind m echt erg fijn. Ze hebben ook een roze versie voor glanzend haar. Dat is misschien ook de moeite waard om te proberen?!
Een succes! Zeker in combinatie met de tangle teezer.
Ook ben ik er achter gekomen dat mijn haar enorm droog wordt en gaat pluizen van de SLS-vrije Petal Fresh Rosemary & Mint Shampoo. Wat een troep! Dat is mede wat mijn haar zo'n bos touw maakte. Die heb ik dus ook het raam uitgegooid.
http://www.detuinen.nl/petal-fresh-rose ... ampoo.html > niet kopen!
Heb nu dus andere shampoo (Biosilk van de kapper), samen met de Gliss Kur Total Repair Anti-Klit Spray en tangle teezer valt mijn haar weer mooi glanzend en sluik.
Succes! Laat je weten wat je van de Gliss kür spray vind? Ik vind m echt erg fijn. Ze hebben ook een roze versie voor glanzend haar. Dat is misschien ook de moeite waard om te proberen?!
Een succes! Zeker in combinatie met de tangle teezer.
Ook ben ik er achter gekomen dat mijn haar enorm droog wordt en gaat pluizen van de SLS-vrije Petal Fresh Rosemary & Mint Shampoo. Wat een troep! Dat is mede wat mijn haar zo'n bos touw maakte. Die heb ik dus ook het raam uitgegooid.
http://www.detuinen.nl/petal-fresh-rose ... ampoo.html > niet kopen!
Heb nu dus andere shampoo (Biosilk van de kapper), samen met de Gliss Kur Total Repair Anti-Klit Spray en tangle teezer valt mijn haar weer mooi glanzend en sluik.
woensdag 7 januari 2015 om 23:09