je huis openstellen voor ..
maandag 12 januari 2015 om 21:27
Mijn vriend en ik zouden het fijn vinden om mensen op te vangen die op dit moment, om diverse redenen, geen onderdak hebben.
We wonen in een groot huis met veel kamers en ook financieel is dit mogelijk. Maar hoe pak je dit aan? Doen meer mensen dit? Kun je dit regelen via instanties, zodat er geen misbruik van gemaakt word?
Alvast bedankt voor reacties.
We wonen in een groot huis met veel kamers en ook financieel is dit mogelijk. Maar hoe pak je dit aan? Doen meer mensen dit? Kun je dit regelen via instanties, zodat er geen misbruik van gemaakt word?
Alvast bedankt voor reacties.
maandag 12 januari 2015 om 21:33
Wie/wat zou je willen opvangen ?
Vrouwen, ex-gedetineerden, ex-verslaafden, weggelopen pubers ?
Als je dat in kaart hebt zou je contact op kunnen nemen met hulpverleningsinstanties die zich richten op een bepaalde categorie.
Willen jullie alleen onderdak bieden, of ook begeleidng ?
Vrouwen, ex-gedetineerden, ex-verslaafden, weggelopen pubers ?
Als je dat in kaart hebt zou je contact op kunnen nemen met hulpverleningsinstanties die zich richten op een bepaalde categorie.
Willen jullie alleen onderdak bieden, of ook begeleidng ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
maandag 12 januari 2015 om 21:34
Wat nobel van jullie.
'Kun je dit regelen via instanties, zodat er geen misbruik van gemaakt word?'
Ook al gaat het via een instantie, dan kan er nog misbruik van jullie en jullie huis gemaakt worden. Beschadiging, diefstal, gebrek aan privacy, een ex die verhaal komt halen..
Ik zou het zelf nooit doen, maar wens jullie succes.
Ook al gaat het via een instantie, dan kan er nog misbruik van jullie en jullie huis gemaakt worden. Beschadiging, diefstal, gebrek aan privacy, een ex die verhaal komt halen..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 12 januari 2015 om 21:44
maandag 12 januari 2015 om 21:47
quote:himalaya schreef op 12 januari 2015 @ 21:34:
Wat nobel van jullie.
Bovenstaande.
Ik zou het zelf nooit doen, maar dat komt door iets wat in mijn omgeving is gebeurd.
Vrienden van mij hebben zoiets soortgelijks een paar jaar geleden gedaan en dat is één groot drama geworden toen ze een paar weken niet thuis waren en de politie voor de deur stond, omdat het huis was omgetoverd tot wietplantage. Om lang verhaal kort te maken zitten ze nu in de schulden.
Maar ik vind het wel een mooi initiatief, ik zou er alleen heel goed over nadenken!
Wat nobel van jullie.
Bovenstaande.
Ik zou het zelf nooit doen, maar dat komt door iets wat in mijn omgeving is gebeurd.
Vrienden van mij hebben zoiets soortgelijks een paar jaar geleden gedaan en dat is één groot drama geworden toen ze een paar weken niet thuis waren en de politie voor de deur stond, omdat het huis was omgetoverd tot wietplantage. Om lang verhaal kort te maken zitten ze nu in de schulden.
Maar ik vind het wel een mooi initiatief, ik zou er alleen heel goed over nadenken!
maandag 12 januari 2015 om 21:58
We denken in eerste instantie aan kinderen, om ze een paar weken of paar maanden op te vangen (niet blijvend). Die niet meer thuis kunnen wonen omdat het daar bijvoorbeeld onveilig is, en wij ze een veilige omgeving bieden
We gaan hier niet naïef mee om hoor, voor we daadwerkelijk stappen ondernemen willen we eerst goed geïnformeerd zijn.
We gaan hier niet naïef mee om hoor, voor we daadwerkelijk stappen ondernemen willen we eerst goed geïnformeerd zijn.
maandag 12 januari 2015 om 22:01
Dan kun je eens kijken bij het Leger des Heils of een jeugdzorg organisatie bij jou in de buurt. Die hebben vaak gezinshuizen waar kinderen opgevangen worden in jouw woning, en dat is dan meteen je baan. Of pleegzorg idd. Maar dat is allemaal wel heel wat intensiever dan onderdak bieden. Ernaast werken is geen optie bij voor soorten pleegzorg, bij weekendopvang wel bijvoorbeeld.
Maar kijk op de site van pleegzorg of Google op de jeugdzorgorganisatie in jouw regio.
Maar kijk op de site van pleegzorg of Google op de jeugdzorgorganisatie in jouw regio.
maandag 12 januari 2015 om 23:15
Bettiepage de opvang waar jij aan denkt vergt heel wat inzet vanuit jullie als gastgezin. Cursus, screening etc. In mijn omgeving zijn er wat mensen die via pleegzorg om de 2 weken een kind opvangen in het weekend. Maar voordat er een kind geplaatst wordt gaat er een uitgebreid traject aan vooraf(terecht). En flinke wachtlijsten, niet alleen voor het kind maar ook voor de gastouders!n Heb je al enige ervaring met doelgroepen/kinderen/hulpverlening? Je zou ook van de zomer eens kunnen beginnen met vakantie-opvang voor kinderen uit achterstandsgezinnen. Dan krijg je beetje idee hoe het voor jullie (en eventuele eigen kinderen ) bevalt om je hart en huis open te stellen.
dinsdag 13 januari 2015 om 00:21
Pleegzorg is een goede optie. Je kunt ook bij jeugdinstellingen informeren of zij weekendouders zoeken zodat je al wat ervaring kan opdoen totdat het bij pleegzorg gaat "lopen".
Hier zijn wat instellingen die weekendouders zoeken voor kinderen die nooit naar huis kunnen, mogen of willen. Dit gaat buiten pleegzorg om zeg maar en de betaling is ook anders maar je zegt dat financieel het wel lukt, wellicht op vrijwillige basis?
Fijn dat jullie je willen inzetten voor anderen!
Hier zijn wat instellingen die weekendouders zoeken voor kinderen die nooit naar huis kunnen, mogen of willen. Dit gaat buiten pleegzorg om zeg maar en de betaling is ook anders maar je zegt dat financieel het wel lukt, wellicht op vrijwillige basis?
Fijn dat jullie je willen inzetten voor anderen!
dinsdag 13 januari 2015 om 08:38
Wat jullie kunnen doen is gezinshuisouders worden. Er worden dan tot 4 kinderen bij jullie tijdelijk opgenomen die in crisis verkeren.
Kijk bijvoorbeeld op http://www.stekjeugdhulp.nl/nl/werken-b ... catures/12
Daar staat wat informatie.
Ook horizon, jeugdformaat en triviumlindenhof bieden deze opties.
Weet niet van welke regio jullie zijn???
Wel heel mooi initiatief... heel veel succes!!!!
Kijk bijvoorbeeld op http://www.stekjeugdhulp.nl/nl/werken-b ... catures/12
Daar staat wat informatie.
Ook horizon, jeugdformaat en triviumlindenhof bieden deze opties.
Weet niet van welke regio jullie zijn???
Wel heel mooi initiatief... heel veel succes!!!!
woensdag 14 januari 2015 om 00:03
Kinderen is zeker goed om te doen.
Eerlijk gezegd raad ik je echt af om volwassenen op te gaan vangen, mocht je ook met die gedachte spelen. Ik werk nu een aantal jaren in die sector van de hulpverlening, maar de mensen die gezond of betrouwbaar genoeg zijn om in huis te nemen zijn echt schaars.
Eerlijk gezegd raad ik je echt af om volwassenen op te gaan vangen, mocht je ook met die gedachte spelen. Ik werk nu een aantal jaren in die sector van de hulpverlening, maar de mensen die gezond of betrouwbaar genoeg zijn om in huis te nemen zijn echt schaars.
12 but mature for my age