welke maxicosi op bugaboo

02-08-2008 22:23 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij helpen?

Ik heb een bugaboo gekocht, met maxicosi adapter. Ik wil als maxicosi een maxicosi citi kopen, vooral omdat deze lichter is dan de andere maxicosi's.

Op de internet site van bugaboo staat dat de maxicosi adapter geschikt is voor een maxicosi cabrio citi.

Is dit het zelfde als de maxicosi city SPS, die bijvoorbeeld bij kinderstoeltje.nl te koop is?

(doordat op de bugaboo-site over cabrio citi wordt gesproken, begin ik te twijfelen of dit het zelfde als citi is).

Alvast bedankt
Hhmm, ik zou het niet precies weten. Voor zover ik weet past op een maxicosi adapter, iedere soort maxicosi..

Misschien even naar een babyspeciaalzaak om te vragen / passen?
The time is now
Babyspeciaalzaak waar ik vandaag was, wist één ding. HUn maxicosi (die ze daar verkopen), past op de bugaboo. Voor andere konden ze niet instaan.

Het grote voordeel mi van deze maxicosi citi: hij is qua gewicht veel lichter dan andere maxicosi's
dt50, verwar je de merknaam Maxicosi niet met andere autostoeltjes? Ik bedoel, er zijn ook merkloze autostoeltjes die men voor het gemak een maxicosi noemt, maar niet van het merk Maxicosi zijn, ik kan me voorstellen dat die niet met de Maxicosi adapters gebruikt kunnen worden op de Bugaboo.

@TO, kun je het niet gewoon vragen in de babyzaak waar je de Maxicosi koopt?
Volgens mij passen alle maxicosi's op de adapters.
met een maxicosi adapter passen alle autostoeltjes van het MERK maxicosi erop. Net wat layla zegt, sommige verkoopsters noemen elk autostoeltje een maxicosi, maar het gaat echt om het merk.
de maxi cosi citi en de maxi cosi cabrio(fix) passen op de bugaboo, de eerdere maxi cosi modellen niet en alleen de maxi cosi autostoelen 0 groep.

Het vervelende is dat een merknaam een gebruiksnaam is geworden. Dus maxi cosi is een merk, en de autostoeltjes van maxi cosi passen op de bugaboo, maar dan alleen de citi en de cabrio. Mutsi heeft bijv ook een maxi cosi gemaakt, maar die passen er niet op.

Maxi cosi Citi is niet meer te koop in de winkels, alles wat je nu ziet is de winkel is de maxi cosi cabrio(fix).

Maxi cosi cabrio citi is mij niet bekend en heb zelf in een babywinkel gewerkt.
maxi cosi citi is inderdaad alleen (nog) te koop op http://www.kinderstoeltje.nl/maxi-cosi- ... t/4399.htm

het grote voordeel van deze: hij is veel lichter dan de nieuwere cabrio fix serie. En zeker met mijn snel pijnlijke handen / polsen is dat best een verschil (de nieuwere stoeltjes zijn zo'n 2 kgr zwaarder).
Op een gegeven moment wordt ieder stoeltje te zwaar om te dragen, naarmate je kindje ouder wordt. Je kunt natuurlijk ook overwegen om de maxicosi dan gewoon in de auto te laten en je complete kinderwagen mee te nemen.
Dat de nieuwere cabrio fix stoeltjes zwaarder zijn, heeft dat niet een reden? Ik kan me voorstellen dat een zwaarder stoeltje, stabieler en steviger in de auto vast zit...misschien ook iets om over na te denken.

Wij hebben de laatste twee maanden dat we de MC cabrio gebruikten het ding ook gewoon in de auto laten zitten als we bv op visite gingen. Als ik een boodschapje ging doen dan klikte ik de MC wel gewoon even op mijn bugaboo onderstel...
Ik heb een wat oudere MC van Maxo Cosi Modi en die is 4 jaar oud en die past er ook op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven