Weekendje Zeeland

19-01-2015 15:01 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen

Komend weekend ga ik samen met mijn vriend naar Zeeland. Een romantisch weekendje weg.

Ik vind het leuk om stadjes en dorpjes te verkennen, mijn vriend houdt enorm van natuur, vogels, water..

Een combinatie van de twee zou dus leuk zijn.

Een half dagje wandelen en nadien een beetje slenteren door een leuk plaatsje.

Wat vinden jullie een mooi natuurgebied in Zeeland?

Wat raden jullie ons aan?

Alvast bedankt voor de tips!
Zeeland is nogal groot, waar zitten jullie precies?
We hebben een hotel in Middelburg geboekt. We vinden het niet erg om afstanden te rijden.

Zijn winkels op zondag open?
In Middelburg volgens mij niet, misschien Vlissingen wel....

Je zou naar Neeltje Jans kunnen gaan.
Dank je voor de tip. Daar zijn we enkele jaren geleden geweest, daar vonden we het erg mooi. Misschien moeten we die streek opnieuw verkennen...
Misschien moet je volgende keer in ZeeuwsVlaanderen gaan zitten, zijn er wat meer mogelijkheden met steden en natuur....
In vlissingen zijn de winkels alleen de laatste zondag van elke maand geopend. Misschien is het wel een leuk idee om in vlissingen, naast het station, met de FastFerries naar de overkant te gaan. Dit duurt 20minuutjes. Je komt dan uit in Breskens (zeeuws-vlaanderen) en wanneer je de boot afloopt staat er een bus, die gaat bv naar Sluis of Brugge! Allebei hele leuke plaatsen om op een zondag heen te gaan.
quote:saryma schreef op 19 januari 2015 @ 15:35:

In vlissingen zijn de winkels alleen de laatste zondag van elke maand geopend. Misschien is het wel een leuk idee om in vlissingen, naast het station, met de FastFerries naar de overkant te gaan. Dit duurt 20minuutjes. Je komt dan uit in Breskens (zeeuws-vlaanderen) en wanneer je de boot afloopt staat er een bus, die gaat bv naar Sluis of Brugge! Allebei hele leuke plaatsen om op een zondag heen te gaan.Goed idee zeg.... half uur met de ferry en vervolgens 1.5u in de bus op zn minst (plus dat die bussen hooguit 1x per uur rijden).
Dank jullie voor de leuke suggesties! Ik ga me even verdiepen in Zeeuws-Vlaanderen, lijkt me een goeie kanshebber
Die bussen sluiten gewoon perfect aan op de boot dus hoe vaak ze gaan heb je geen last van hoor, en van de boot naar Sluis is het 35-40 minuten met de bus, valt dus wel mee in vergelijking met anderhalf uur.
Tips van een import

- winkels middelburg zijn leuk (geen idee of deze op zondag open zij)

- winkels vlissingen niet leuk

- boulevard vlissingen wel leuk MAAR

Domburg is veel leuker. Leuke winkeletjes (winter ook op zondag open? Ik denk van wel), restaurantjes en je kan een rondje over het strand lopen. Tip ga absoluut naar de ijsvogel. Lekkerste schepijs van heel europa maar je kan ook een tafeltje nemen en speciale sorbet (schepijs met allerlei toeters en belen denk aan alcohol, druits etc). Eten kan je lekker bij de mexicaan. Op de hoek als je de dorpstraat uit loopt.

- natuurgebied Oranjezon

Heel veel plezier!

Ps neeltje jans vind ik echt geen zak aan, sorry
quote:saryma schreef op 19 januari 2015 @ 15:51:

Die bussen sluiten gewoon perfect aan op de boot dus hoe vaak ze gaan heb je geen last van hoor, en van de boot naar Sluis is het 35-40 minuten met de bus, valt dus wel mee in vergelijking met anderhalf uur.

Mja waarom heeft mijn vriend dan wel eens een uur op de bus moeten wachten na de boot?

Die bus gaat 1x per uur....
Oranjezon en Domburg ligt bij elkaar in de buurt.

Boottochtje Vlissingen-Breskens is leuk met een mooi zonnetje. Zonde van je tijd om verder met bus te gaan naar leuke stad als je vanuit middelburg zo in domburg zit.
quote:kousen schreef op 19 januari 2015 @ 15:16:

We hebben een hotel in Middelburg geboekt. We vinden het niet erg om afstanden te rijden.

Zijn winkels op zondag open?

Zit in Van der Valk in Middelburg? Zijn wij eens geweest en vonden wij een erg mooi, modern hotel.

Wij zijn van daaruit naar een andere grote stad gereden op zondag, waarvan we zeker wisten dat de winkels open waren.

Vlissingen is ook een leuk stadje. En Veere ook.

Lekker vis eten daar hè, niet vergeten! En pak ergens zo'n overheerlijke kleffe bolus mee Heerlijk!
quote:spectral schreef op 19 januari 2015 @ 16:02:

[...]

Mja waarom heeft mijn vriend dan wel eens een uur op de bus moeten wachten na de boot?

Die bus gaat 1x per uur....Dan zal de boot dan wel om de 1 of andere reden vertraging hebben gehad oid, ik maak deze reis bijna dagelijks en nog nooit moeten wachten.
Domburg is ook heel leuk inderdaad! En een stuk dichterbij ja, niet aan gedacht.
Oeps, even weg geweest en heel wat reacties gemist. Domburg wordt hier blijkbaar ook aanbevolen...mmm, wordt moeilijk om een keuze te maken. Die Ijsvogel lijkt me ook wel wat. Ik een ijsje en vriend ook gelukkig met de 'vogel' .

Mamaonbekend, naar welke grote stad gingen jullie op zondag?
Wij gingen naar Breda! Erg leuke stad, volgens mij elke zondag open. Gekozen omdat het voor ons ook wel weer een stukje op de terugweg ligt.
Goes is ook heel mooi en Veere is prachtig

Geniet van je weekendje weg
Een mooi natuurgebied om te wandelen is westerschouwen (Westerschouwen)

Voor winkelen op zondag kun je waarschijnlijk wel terecht in Veere en Domburg. In Hulst en Sluis zijn de winkels elke zondag geopend.
Rock and Roll, Sent Us Insane
Dank jullie voor de reacties! Ik heb ook het hotel omgeboekt naar Van der Valk. We zien het helemaal zitten
Westenschouwen is prachtig inderdaad. Brede stranden, hoge duinen! Burgh-Haamstede is een erg leuk plaatsje. Kijk ook vooral even bij bakkerij annex museum Sonnema. Je kijkt je ogen uit!
Les temps sont durs pour les rêveurs...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven