Werk & Studie alle pijlers

Eerste werkdag Lidl

19-01-2015 18:22 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aankomende donderdag mijn eerste werkdag bij Lidl. Ik ben benieuwd hoe andere lidl-medewerkers hier hun eerste werkdag hebben ervaren. Hoe ging het, was je zenuwachtig, heb je veel geleerd, waar moet je op letten etc.. Hebben jullie nog tips?

Daarnaast vroeg ik me af wat handig is om mee te nemen en wanneer ik mijn werkkleding krijg. En ik vraag me af hoe lidl medewerkers hun werkuren klokken.

Alvast bedankt voor de reacties.
Lieve schat, laat het over je heen komen. En met alle respect, het is een winkel, geen hoogaangeschreven bedrijf/kantoor.

Wat betreft de laatste vragen, stel ze daar aan je leidinggevende, niet op een forum. Wij weten niet wanneer je je werkkleding krijgt?
Een eerste werkdag, altijd spannend!

Heb je er zin in?

Ik kan geen antwoorden geven op je vragen, maar veel plezier gewenst.
Ik denk dat het wel valt te vergelijken met de eerste werkdag bij een andere supermarkt?

Een rondleiding door het filiaal, kennismaken met collega's, bedrijfskleding krijgen, inwerking op een bepaalde afdeling. Zoiets kan je wel verwachten denk ik.
Om de een of andere reden heb ik niet het idee dat hier veel Lidl medewerkers posten maar wie weet is er iemand die je met de praktische vragen kan helpen.

Maar als je donderdag moet werken zal je dan je kleding wel krijgen dus ik zou zeker op tijd gaan voor het geval je je nog moet omkleden.
niet erg genunaceerd
quote:miedo schreef op 19 januari 2015 @ 18:46:

Zou me niet te druk maken draggie, het is de Lidl maar...je wilt echt niet weten wat voor dompies daar ook werken...

Wat is dit een onaardige en rare opmerking. En nee, ik werk niet bij de Lidl

Voor TO : succes met je eerste werkdag, komt vast helemaal goed.
De lidl waar ik kom werken echt geen dompies (dom om dit woord te gebruiken)
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Bij de Lidl waar ik mijn boodschappen doe, is het personeel altijd netjes, behulpzaam en vriendelijk. Ik denk dat je het veel slechter kan treffen met je collega's en wens je veel plezier in je nieuwe baan toe!

Zou me niet te druk maken draggie, het is de Lidl maar...je wilt echt niet weten wat voor dompies daar ook werken...

In het bedrijf waar jij werkt, werkt er ook minimaal één dompie.

Bij de lidl waar ik kom zie ik weinig dompies werken.

TS : s`avonds zul je wel bek af zijn , maar het kan erger : aldi

succes
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.

Wat een onnodige en domme opmerking.

Hoe kortzichtig ben je

Ik ben blij met de Lidl medewerkers hier in de woonplaats!

Zou me niet te druk maken draggie, het is de Lidl maar...je wilt echt niet weten wat voor dompies daar ook werken...Blij te lezen dat jij er blijkbaar niet werkt .

Dompies?? Dit meen je toch niet

Veel succes TO! Komt vast helemaal goed!
Ik weet nog dat ik als 14-jarige een XL-jas aankreeg want de XS-jassen waren er nog niet. Ik was toen twee turven hoog. Mijn moeder vond dat een erg vermakelijk gezicht

Veel plezier en doe je best!
Er bestaat ook zoiets als het gewoon leuk vinden om in een winkel te werken.

Betekent niet meteen dat iemand dom is en verder niets kan. Ook is niet iedereen even ambitieus.

Ik vind dat er in supermarkten vaak aardig en behulpzaam personeel werkt.

Liever dat dan de kakballen in pak en een dure auto onder de reet. Die zijn nog het ergst en daar heb ik geen greintje respect voor.

Veel succes en plezier met je nieuwe baan!!
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Succes donderdag TO!

N.b. Hier in de Liddl prima personeel, kan de appie vaak nog een puntje aan zuigen.

En dat weet jij omdat?

On topic:

Succes! Zal allemaal goed komen. Ik vind dat ze bij de Lidl leuke bedrijfskleding hebben, dat alleen al maakt Lidl aantrekkelijk voor werknemers. Je zal bij Deka werken!
Ik heb wel wat tips:

Wat je moet hebben is een paar stevige schoenen, want je zult veel staan en lopen. Ook zou ik me eerder te warm dan te koud aankleden want het is er nooit echt warm, maar ik ben dan ook wel een koukleum. Verder zorgen voor pen en papier in je tas, zodat je dingen kunt noteren en iets van fruit en brood voor tussen de middag. Ik denk dat iedereen zenuwachtig is voor de eerste werkdag, maar voor je collega's is het een gewone werkdag, dat moet je je wel beseffen. Misschien kun je er anders nog even langsgaan voor donderdag, boodschappen doen? En dan enthousiast tegen de kassiere of personeel op de winkelvloer dat je je even voorstelt omdat je de nieuwe collega bent. Dan kun je meteen vragen hoe het werkt, of ze inklokken ofzo. Maak je niet druk, iedereen heeft het moeten leren en als je een week meedraait is er waarschijnlijk al een last van je afgevallen. Nog een laatste tip: Woensdag niet aan de alcohol en op tijd naar bed Heel veel succes, denk dat je er een drukke maar afwisselende baan aan hebt!
Leuk! Gaaf dat je werk hebt gevonden! Geen idee hoe het er als werknemer in een LIDL winkel aan toe gaat maar alvast heel veel succes!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Bedankt iedereen voor de leuke reacties.

Heb er zeker zin in Steinbeck2, alleen ik had/heb geen idee wat ik moet verwachten. En misschien een beetje onzeker omdat dit mn eerste baantje is ;) Vandaar mijn vragen.

Lidl lijkt mij inderdaad een leuke winkel om te werken, en veel afwisselender werk dan bij bijv. Jumbo, bij Lidl werk je op alle afdelingen. En betaalt ook wel prima eigenlijk.

En Happy-daddy, voor Aldi heb ik inderdaad bewust niet gekozen. Lijkt me helemaal niet leuk werken daar.
Bedankt voor de tips, JoniJoni!
Graag gedaan. Ik ben Lidl fan! Hier is het ook altijd stervensdruk bij de Lidl, omdat ze gewoon echt goedkoper zijn en fijne spullen hebben.
quote:Aniuk schreef op 19 januari 2015 @ 19:56:

Succes donderdag TO!

N.b. Hier in de Liddl prima personeel, kan de appie vaak nog een puntje aan zuigen.Nou inderdaad!
Je bent zelf een theepot
quote:draggie8 schreef op 19 januari 2015 @ 20:11:

Bedankt iedereen voor de leuke reacties.

Heb er zeker zin in Steinbeck2, alleen ik had/heb geen idee wat ik moet verwachten. En misschien een beetje onzeker omdat dit mn eerste baantje is ;) Vandaar mijn vragen.

Lidl lijkt mij inderdaad een leuke winkel om te werken, en veel afwisselender werk dan bij bijv. Jumbo, bij Lidl werk je op alle afdelingen. En betaalt ook wel prima eigenlijk.

En Happy-daddy, voor Aldi heb ik inderdaad bewust niet gekozen. Lijkt me helemaal niet leuk werken daar.Wat leuk dat je zo gemotiveerd voor je baan hebt gekozen Draggie! Met jou komt het wel goed daar. 😉
Kennis van me heeft er tijdelijk gewerkt. Had het er goed naar haar zin en ze kreeg een pasje waar ze bij een hele dienst voor een bepaald bedrag haar lunch uit de winkel kon afrekenen. Van de zaak!

Vond ik wel bijzonder!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven