Maattabel kleding.
maandag 19 januari 2015 om 20:09
Ik heb een vraagje. Ik wil voor iemand een kledingstuk maken, maat 48. Maar nu heb ik google er op los gelaten en de diverse maattabellen naast elkaar gelegd om een gemiddelde te krijgen. Dit is dus niet gelukt. De maattabellen lopen te veel uiteen, scheelt soms 20! cm. Iemand een oplossing? Ik zoek dus de heupomvang (dikste gedeelte over de billen) voor maat 48.
maandag 19 januari 2015 om 20:24
quote:Maar nu heb ik google er op los gelaten en de diverse maattabellen naast elkaar gelegd om een gemiddelde te krijgen. Dit is dus niet gelukt. De maattabellen lopen te veel uiteen, scheelt soms 20! cm.
Dan kun je toch gewoon een gemiddelde berekenen?
En wat hierboven al wordt gezegd: als je iets op maat wilt maken moet je de maten hebben.
Dan kun je toch gewoon een gemiddelde berekenen?
En wat hierboven al wordt gezegd: als je iets op maat wilt maken moet je de maten hebben.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 19 januari 2015 om 20:28
Als ik de maat ga nemen is het geen verrassing meer
En een verschil van 20 cm is gewoon te groot om een gemiddelde te nemen. Per maat gaat het iets van 2 of 3 cm omhoog? Dat zou dus zomaar 3 a 4 maten schelen. Dat is wel heel veel.
En het is iets wat niet té precies hoeft maar enigszins in de richting zou wel fijn zijn.
En een verschil van 20 cm is gewoon te groot om een gemiddelde te nemen. Per maat gaat het iets van 2 of 3 cm omhoog? Dat zou dus zomaar 3 a 4 maten schelen. Dat is wel heel veel.
En het is iets wat niet té precies hoeft maar enigszins in de richting zou wel fijn zijn.
maandag 19 januari 2015 om 20:54
quote:lilalinda schreef op 19 januari 2015 @ 20:50:
Kun je niet een kledingstuk dat ze veel draagt stelen ongevraagd lenen??Heb ik aan gedacht maar daar is geen tijd meer voor. Ze moet plotseling het ziekenhuis in en kan zich daarna niet makkelijk zelf aankleden. Dacht dus aan een soort kaftan achtig ding. Mijn maat heeft ze iig niet en te wijd is ook niks. Vandaar dat ik toch eens ging kijken bij de maattabel.
Kun je niet een kledingstuk dat ze veel draagt stelen ongevraagd lenen??Heb ik aan gedacht maar daar is geen tijd meer voor. Ze moet plotseling het ziekenhuis in en kan zich daarna niet makkelijk zelf aankleden. Dacht dus aan een soort kaftan achtig ding. Mijn maat heeft ze iig niet en te wijd is ook niks. Vandaar dat ik toch eens ging kijken bij de maattabel.
maandag 19 januari 2015 om 21:09
Maar voor een kaftan-achtig ding is het toch niet erg als het op het dikste deel van de heupen 20cm 'te ruim' zit?
Juist als je daarna moeite hebt om je aan te kleden wil je dat het zo makkelijk mogelijk aan te trekken is, en wil je niet dat het precies pas zit, ook niet als je regelmatig moet zitten/liggen.
Juist als je daarna moeite hebt om je aan te kleden wil je dat het zo makkelijk mogelijk aan te trekken is, en wil je niet dat het precies pas zit, ook niet als je regelmatig moet zitten/liggen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 19 januari 2015 om 21:45
Lastig hoor, want de ene tabel is de andere niet en als ik de maattabellen van de postorderbedrijven moet geloven moet ik maat 50 bestellen (ik heb maat 42).
Maar ik ben zo lief geweest om even te kijken naar mijn omvang op het allerdikste deel, ik heb nogal veel buik (familiekwaaltje) en heb gemeten net onder mijn navel. Dan kom ik aan 110 cm. Als je uitgaat van een omvang van ongeveer 110-120 moet je aardig goed zitten.
Maar ik ben zo lief geweest om even te kijken naar mijn omvang op het allerdikste deel, ik heb nogal veel buik (familiekwaaltje) en heb gemeten net onder mijn navel. Dan kom ik aan 110 cm. Als je uitgaat van een omvang van ongeveer 110-120 moet je aardig goed zitten.