Tettertopic versie 32!
maandag 19 januari 2015 om 21:39
quote:Splinter_ schreef op 19 januari 2015 @ 21:28:
[...]
Nee, ze zit er nu waarschijnlijk nog op te puzzelen.
Maar als ze er dan uit is, dan gaat het ook nooit meer mis
En ik moet dan altijd denken aan die leaserijders die ik gesproken heb. Verontwaardigd dat de auto met achteruitrijsensor niet vanzelf remde voor dat paaltje, dat er bij een navigatiesysteem zelf nog gestuurd moest worden, dat een dashboardmelding over noodzakelijk onderhoud niet wilde zeggen dat de garage de auto stante pede op kwam halen, dat de boetes opgelopen bij flitspalen toch echt niet voor rekening van de leasemaatschappij waren ook al zat er een radarverklikker in de auto (mocht toen nog). Dan valt een niet 1-2-3 open te krijgen tankdop reuze mee
[...]
Nee, ze zit er nu waarschijnlijk nog op te puzzelen.
Maar als ze er dan uit is, dan gaat het ook nooit meer mis
En ik moet dan altijd denken aan die leaserijders die ik gesproken heb. Verontwaardigd dat de auto met achteruitrijsensor niet vanzelf remde voor dat paaltje, dat er bij een navigatiesysteem zelf nog gestuurd moest worden, dat een dashboardmelding over noodzakelijk onderhoud niet wilde zeggen dat de garage de auto stante pede op kwam halen, dat de boetes opgelopen bij flitspalen toch echt niet voor rekening van de leasemaatschappij waren ook al zat er een radarverklikker in de auto (mocht toen nog). Dan valt een niet 1-2-3 open te krijgen tankdop reuze mee
maandag 19 januari 2015 om 21:47
Gefeliciteerd Slof met je nieuwe Toeter! Wat is het er voor ééntje? En benzinedopjes...ach jaaaaa...Olief en ik hadden op onze huwelijksreis in Spanje een luxe huurauto waarin álles elektrisch was. Toen we gingen tanken (al expres eerst even op een parkeerplaats gaan staan om geëmmer bij de pomp te voorkomen ), konden we nergens het knopje/hendeltje/watdanook voor de benzineklep vinden. Hele auto doorgegaan (tot in de achterbak aan toe, heel logisch ook ), niks te vinden en er was ook geen boekje in de auto te vinden. Trekken aan het klepje...niks hielp. Olief belde uiteindelijk met zijn broer om te vragen of hij op internet kon zoeken waar bij dit model het !@$%-knopje van die %^$*-benzineklep zat. Ik stond intussen buiten een beetje te prakkedenken en gaf een duwtje tegen het klepje...EN HIJ GING OPEN!!!!
Ik ben mijn eigen bananenschil
maandag 19 januari 2015 om 21:59
Ik zit trouwens nog steeds/weer in de lappenmand, ik heb nu bronchitis overgehouden aan die k-griep. Schijnt veel voor te komen bij deze griep, zei de HA. Maar het is viraal, dus ab heeft geen zin. Kwestie van uitzieken maar eind vd week moet ik me wel duidelijk beter voelen. Grom.
Ik ben mijn eigen bananenschil
maandag 19 januari 2015 om 22:19
Slof, ik hoop niet dat de auto dan gaat ruiken naar met-opfrisspul-gecamoufleerde-hond......
Wij hebben ooit DE tip gekregen van een autohandelaar, die ons een auto met hondenlucht wilde aansmeren: gewoon een nacht een schaaltje met een gesneden ui in de auto zetten. Die neemt de geur op.
Of de auto gaat naar hond-met-ui stinken, dat kan natuurlijk ook. Anders had de handelaar dat toch allang zelf gedaan?
Wij hebben ooit DE tip gekregen van een autohandelaar, die ons een auto met hondenlucht wilde aansmeren: gewoon een nacht een schaaltje met een gesneden ui in de auto zetten. Die neemt de geur op.
Of de auto gaat naar hond-met-ui stinken, dat kan natuurlijk ook. Anders had de handelaar dat toch allang zelf gedaan?
maandag 19 januari 2015 om 22:55
of een hond aanschaffen
Schaaltje met uien of azijn adviseren ze toch ook om gourmetlucht uit de kamer te krijgen?
Ik moet morgen toch naar de stad (wibra); heb nu geen zin om een ui te gaan staan prakken en weer hélemaal naar de auto te lopen in de kou. Maar mocht de auto dan naar met-opfrisspul-gecamoufleerde-hond gaan ruiken, kan ik dat altijd nog proberen.
Oh en een schaaltje gesneden ui op je nachtkastje schijnt goed te zijn tegen verkoudheid
Hier krijgen ze ook geen snoepjes, omdat ze het gewoon niet motten. Blikvoer wordt vaak afgekeurd door de verwende mormels, behalve het hele dure in ieniemienie blikjes, die ik met 5 katten echt niet ga kopen.
Schaaltje met uien of azijn adviseren ze toch ook om gourmetlucht uit de kamer te krijgen?
Ik moet morgen toch naar de stad (wibra); heb nu geen zin om een ui te gaan staan prakken en weer hélemaal naar de auto te lopen in de kou. Maar mocht de auto dan naar met-opfrisspul-gecamoufleerde-hond gaan ruiken, kan ik dat altijd nog proberen.
Oh en een schaaltje gesneden ui op je nachtkastje schijnt goed te zijn tegen verkoudheid
Hier krijgen ze ook geen snoepjes, omdat ze het gewoon niet motten. Blikvoer wordt vaak afgekeurd door de verwende mormels, behalve het hele dure in ieniemienie blikjes, die ik met 5 katten echt niet ga kopen.
anoniem_6534096ea70fa wijzigde dit bericht op 19-01-2015 22:56
Reden: nog meer ui
Reden: nog meer ui
% gewijzigd
maandag 19 januari 2015 om 23:19
Slof . Ik heb ook een tankdop waar je eerst met de contactsleutel moet draaien om de dop zelf open te kunnen draaien. Zou man een keer tanken (de natte sneeuw kwam horizontaal voorbij, erg galant dus), hoor ik een hoop gemopper linksachter...kreeg ie dat dus niet voor elkaar en moest ik er alsnog uit. Nu biedt ie het nooit meer aan
Maarre, veel tankrijplezier!
Olijf, beterschap! Niet lekker, bronchitis
Snoepjes mogen ze hier niet meer (ze krijgen er nog wel 1 per dag) en als je de hele zwartwitclan in huis wilt moet je Forest wel even zelf halen *10minutennaardedierenartswasalééngrootjankdrama*
Dee, fijn dat poezels goed gaan, gezellige boel daar!
Hmm, een heel verhaal typen op de iPad is geen succes. Ga later of morgen ff verder reageren.
Maarre, veel tankrijplezier!
Olijf, beterschap! Niet lekker, bronchitis
Snoepjes mogen ze hier niet meer (ze krijgen er nog wel 1 per dag) en als je de hele zwartwitclan in huis wilt moet je Forest wel even zelf halen *10minutennaardedierenartswasalééngrootjankdrama*
Dee, fijn dat poezels goed gaan, gezellige boel daar!
Hmm, een heel verhaal typen op de iPad is geen succes. Ga later of morgen ff verder reageren.
dinsdag 20 januari 2015 om 07:01
Gaat ineens helemaal niet goed met Loesje. Gisteren at ze slecht en plaste op het uitloopmatje voor de kattenbak. Maar die urine was mooi helder en rook nauwelijks dus daar dacht ik niet zoveel van. En gisteravond at ze weliswaar weinig, maar dat hebben we allemaal wel eens, toch?
Maar nu wankelt ze, wil helemaal niets meer eten en staart maar voor zich uit. Licht is aan maar er is niemand (meer?) thuis. Alsof ze een attaque oid heeft gehad? Dadelijk de dierenarts bellen.
Maar nu wankelt ze, wil helemaal niets meer eten en staart maar voor zich uit. Licht is aan maar er is niemand (meer?) thuis. Alsof ze een attaque oid heeft gehad? Dadelijk de dierenarts bellen.
dinsdag 20 januari 2015 om 11:24
Nou, onze nieuwe dierenarts is eh... apart. Heeft vandaag geen tijd. Morgen ook niet. Overmorgen inloopspreekuur.
Dikke doei dus.
Rondgebeld en vanmiddag kunnen we terecht bij de dierenarts van de dierenbescherming. Telefonisch uitgebreid overleg gehad: attaque onwaarschijnlijk, nieren/blaas kan nog steeds problemen geven maar het grote probleem is dat ze niet eet. Ze was al veel afgevallen en heeft nauwelijks reserves meer. Kuipje hoogwaardig kittenvoer moeten halen om haar vast aan het eten te krijgen en dat lust ze iig.
Urine op kunnen vangen, die is nu wel weer donkerder.
Ze heeft natuurlijk een problematisch verleden met eten. De da waar we toen heen gingen werkt tegenwoordig 200 km hier vandaan. De praktijk waar hij toen werkte is gesloten ivm overlijden eigenaresse en de dossiers zijn verloren gegaan.
Kaa met een grote Ut dus allemaal.
M'n meissie...
Dikke doei dus.
Rondgebeld en vanmiddag kunnen we terecht bij de dierenarts van de dierenbescherming. Telefonisch uitgebreid overleg gehad: attaque onwaarschijnlijk, nieren/blaas kan nog steeds problemen geven maar het grote probleem is dat ze niet eet. Ze was al veel afgevallen en heeft nauwelijks reserves meer. Kuipje hoogwaardig kittenvoer moeten halen om haar vast aan het eten te krijgen en dat lust ze iig.
Urine op kunnen vangen, die is nu wel weer donkerder.
Ze heeft natuurlijk een problematisch verleden met eten. De da waar we toen heen gingen werkt tegenwoordig 200 km hier vandaan. De praktijk waar hij toen werkte is gesloten ivm overlijden eigenaresse en de dossiers zijn verloren gegaan.
Kaa met een grote Ut dus allemaal.
M'n meissie...
dinsdag 20 januari 2015 om 12:33
Ja, heel rare dierenartsen. Helemaal klaar mee ook. Stelletje weggewaaide dakramen met hun inloopspreekuur over 2 dagen.
Om half 4 is de afspraak. Ze eet om de paar uur een paar hapjes, drinken wil niet. Lopen = waggelen. Ze heeft nu een mandje op de salontafel met haar favoriete dekentje. Ze gaat liggen waar je d'r neer zet, nu hangt d'r bips over de rand van het mandje. Ze houdt de omgeving wel in de gaten. Alert is een groot woord, maar ze krijgt wel dingen mee zeg maar.
Om half 4 is de afspraak. Ze eet om de paar uur een paar hapjes, drinken wil niet. Lopen = waggelen. Ze heeft nu een mandje op de salontafel met haar favoriete dekentje. Ze gaat liggen waar je d'r neer zet, nu hangt d'r bips over de rand van het mandje. Ze houdt de omgeving wel in de gaten. Alert is een groot woord, maar ze krijgt wel dingen mee zeg maar.