Feestje in kroeg: drankjes op eigen kosten??

20-01-2015 18:31 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Al jaren heb ik mijn verjaardag niet gevierd. Maar binnenkort word ik 40 jaar en dat is toch wel reden voor een feestje. Ik zit er over te denken om het te vieren in een kroeg in mijn stad. Op zich niks mis mee natuurlijk; lekker makkelijk voor mij, gezellig sfeertje en als het goed is ben ik niet aan het heen en weer rennen met drankjes en hapjes waardoor ik tijd heb om daadwerkelijk met mijn gasten bij te kletsen en plezier te maken. Ik nodig een kleine 60 man uit, waarvan ik denk dat er dan wel een stuk of 30 zullen komen. So far so good....

Maar ik kan het alleen niet betalen om een soort van open bar te houden die avond. Ik zat eraan te denken om het eerste rondje op mijn kosten te doen en gaandeweg de avond iets van 3 rondes met hapjes ofzo aan te bieden. Wat ik me nu afvraag is of ik dat kan maken?? Ik bedoel: het zal mijn gasten dus wel wat geld kosten op die manier. Ik wil in de uitnodiging aangeven dat ik geen cadeaus hoef, maar daarin ook vermelden dat het eerste rondje op mijn kosten is.

Zouden jullie dit vreemd vinden, als je zo'n uitnodiging krijgt?? En hoe zou ik dat een beetje leuk kunnen formuleren? Of denk je dan: als je het geld niet hebt voor een fatsoenlijk feest, geef dan geen feest??

Ben erg benieuwd naar de meningen en ervaringen!
quote:Pudding123 schreef op 20 januari 2015 @ 20:49:

[...]

Haha nee is ook niet altijd leuk haha! Maar vele vieren het met hun kinderen samen want dat scheelt geld Als je bijv. vier van dat soort verjaardagen moet vieren loopt het best aardig in de kosten. Bovendien kan ik me voorstellen dat je niet weeeeeeer zin hebt in een verplichte verjaardag.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:WishfulThinking schreef op 20 januari 2015 @ 20:05:

[...]

Maar jij werkt voor een dentale slager tandarts toch (of ben ik nou in de war met een andere forummer)? Daar maak je gewoon geen vrienden mee Ohhhhh dat is het!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Pudding123 schreef op 20 januari 2015 @ 20:49:

[...]

Haha nee is ook niet altijd leuk haha! Maar vele vieren het met hun kinderen samen want dat scheelt geld Kan het me voorstellen!
40 is wel een mooie leeftijd om een feestje te geven..

Ik word dit jaar ook 4028 dus ik hoef daar nog lang niet mee bezig te zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven