hoeveel te geven bij uitnodiging voor hele dag bruiloft?

29-07-2008 17:20 366 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin trouwt a.s. vrijdag en mijn man en ik zijn de hele dag hiervoor uitgenodigd.

Het begint met een brunch om 11.00 uur, tussen de middag trouwen, 17.30 uur diner en om 20.00 is het afgelopen.

Mijn vriendin en haar aanstaande willen het liefst als cadeau een envlop (geld). Ik vind het heel moeilijk hoeveel te geven, zit zelf te denken aan E 75,00 of E 80,00.

Wat vinden jullie, is dit teveel of juist te weinig...

Alvast bedankt!
Nou zit de cola tegen mijn beeldscherm
whahahahahahaha, dames stoppen nou, ik blijf hier van de bank rollen
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
jeetje,

als ik dat dan zo lees ben ik best gierig.....

ik vind 70 euro nl echt wel meer dan genoeg.

Komt denk ik ook omdat ik idd geen zin heb om de bruiloft van anderen te gaan financieren (ik vind nl, dat als je het niet betalen kunt moet je het gewoon simpeler doen, dus dan maar geen jurk van 2000 euro).

Dat ga ik ook niet van anderen verwachten op mijn bruiloft.
.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 03 augustus 2008 @ 17:28:

[...]

Ik vind dat vrouwen die nooit een jurk of rok dragen op gelegenheden waarbij dat gepast is ( formele diners, bruiloften, borrels, etcetera) geen enkele klasse hebben. .Je vergeet, denk ik, gemakshalve, dat er een hoop mensen zijn die helemaal niet dat soort gelegenheden hebben en dus niet standaard dat soort kleding in de kast hebben hangen. Ik kan me goed voorstellen dat je dan, als er zich eens iets voordoet, niet meteen een jurk gaat kopen als je die toch nooit meer aan doet.
Bovendien zit 'klasse' voor mij echt niet in uiterlijkheden, by the way.

Ik vind dat vrouwen die nooit een jurk of rok dragen op gelegenheden waarbij dat gepast is (formele diners, bruiloften, borrels, etcetera) geen enkele klasse hebben. Ik vind dat mensen die vinden dat vrouwen alleen vrouwelijk zijn in een rok of jurk beperkt zijn. Dan liever geen klasse...

[...]

Ik vind dat vrouwen die nooit een jurk of rok dragen op gelegenheden waarbij dat gepast is ( formele diners, bruiloften, borrels, etcetera) geen enkele klasse hebben. Het is lomp, boers, en absoluut niet volgens de etiquette en geeft dus eigenlijk aan dat je gewoon geen manieren van huis uit hebt meegekregen.

En sorry, die eeuwige ***smoes dat jurken niet staan: als er toch 1 kledingstuk is dat iedereen staat is het wel een jurk. Jurken heb je nu net voor alle figuren, alle lengtes, alle maten en dan ook nog in zoveel modellen dat zelfs Hanna Tokkie er in een jurk stijlvol uit kan zien.

En natuurlijk, er bestaan ook feestelijke broekpakken. Maar over het algemeen hebben vrouwen die niet eens een passende (als in: geschikt voor de gelegenheid) jurk kunnen vinden al helemaal geen kaas gegeten van hoe een dergelijk broekpak eruit ziet. Die vrouwen zien er altijd uit als de serveerster of een student die te weinig geld heeft voor een sollicitatieoutfit.Dan maar lomp, boers en onetiquetteus........niemand gaat mij voorschrijven wat ik aan trek, naar welke gelegenheid dan ook.
.
Am Yisrael Chai!
.
Am Yisrael Chai!
.
Am Yisrael Chai!
Ik vind dat klasse te maken heeft met je bewust zijn van wat er gepast is op welk moment en je aan te weten passen aan de gelegenheid. En dat betekent voor mij dan ook je te weten kleden (voor die gelegenheid).
Dat ik geen jurk of rok draag, heeft niets te maken met graag individueel willen zijn. Dat heeft ermee te maken dat ik me er absoluut niet prettig in voel. Onveilig zelfs.

Ik ben op 1 begrafenis en 1 bruiloft geweest. Vrijwel alle vrouwen droegen broeken... Zelfs de weduwe zelf.
quote:Spammie schreef op 03 augustus 2008 @ 17:45:

Dat ik geen jurk of rok draagt heeft niets te maken met graag individueel willen zijn. Dat heeft ermee te maken dat ik me er absoluut niet prettig in voel. Onveilig zelfs.En het heeft ook niets met manieren te maken.
.
Am Yisrael Chai!
Het scheelt dat ik geen mensen ken die zo denken.
.
Am Yisrael Chai!
.
Am Yisrael Chai!
Ik heb nog nooit een gelegenheid gehad waarbij dress code werd aangegeven. En ja, als ik gedwongen word een rok of jurk te dragen, dan kom ik alsnog in een broek. Net zo goed dat als een tijd mij echt niet uitkomt, omdat ik bijvoorbeeld moet werken of lang moet reizen dan kom ik ook later...
Ik vind een dresscode iemand op kosten jagen. Wil je er naar toe, dan ben je dus bereid mee te doen met het spelletje.

Ik ben daar persoonlijk niet toe bereid. En bovendien hou ik niet van verkleedpartijtjes. Als ik zo'n uitnodiging krijg neem ik dus beleefd van te voren contact op met de gastheer/vrouw.

Ik voel me niet prettig in de voorgeschreven kleding, dus ik kom niet.

Gemanierd he?
.
Am Yisrael Chai!
Dus ik moet vrijvragen van mijn werk, en extra geld uitgeven aan iets wat ik later nooit meer draag en waar ik me helemaal niet prettig in voel, omdat ik anders geen respect heb?

Wat een logica....
quote:fashionvictim schreef op 03 augustus 2008 @ 17:58:

[...]

Tja, daar kunnen we dus kort of lang over lullen, maar dat maakt jou dus echt ongemanierd en onaangepast. Je hebt dan geen enkel respect voor de moeite die de ander doet en jouw tijd, comfort, en welbehagen is dan belangrijker dan die van je gastheer/vrouw.En dat is jouw mening en zeker niet die van elke gastvrouw of -heer.
.
Am Yisrael Chai!
.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven