Konijn lusteloos

24-01-2015 17:05 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ons binnen konijn van twee jaar oud, is sinds een aantal dagen wat lusteloos. Normaal gesproken flierefluit hij in het rond, huppelt ie en maakt blije sprongetjes.

Sinds vanmorgen is het echt wat erger geworden, dus begin me nu toch wel wat zorgen te maken..

Op zich eet en drinkt hij wel gewoon alleen hij doet gewoon niets anders meer dan stil in een hoekje zitten. Zijn hokje is gewoon open en kan er uit wanneer die wilt maar hij blijft zielig zitten!

Ik heb getwijfeld om de dierenarts te bellen maar die is alleen open voor spoedgevallen en ik weet niet echt of dit een spoedgeval is aangezien hij wel eet en drinkt.

Heeft er iemand een zelfde ervaring en eventueel tips? Zou heel fijn zijn!!
Ik ben geen konijnoloog, maar wat ik er intussen wel van begrepen heb is dat konijnen niet vanwege zweetpootjes stil in een hoekje gaan zitten. Konijnen zijn bij uitstek prooidieren, dus die kijken wel uit om te laten merken dat ze verzwakt of ziek zijn. Ergo: ik zou toch die dierenarts maar bellen. En wat kan je nou helemaal gebeuren als er toch niks aan de hand blijkt te zijn (wat natuurlijk te hopen is)? Betalen moet je toch.
Balen zeg.

Hoe is zijn ontlasting? Hoe voelt zijn buikje?

Kan er iets met zijn pootje zijn of iets dergelijks?
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Ja! Bij een konijn is dit zeker een noodgeval! Bellen hoor. Konijnen kunnen heel weinig hebben.
Dit is zeker een spoedgeval!

Op het moment dat je ziet dat je konijn wat slomer wordt, moet je meteen aan de bel trekken.

Een konijn is een vluchtdier; op het moment dat ze laten zien dat ze ziek zijn, ben je al aan de late kant.

Meteen bellen dus!
Thanks allemaal!

Ik ga meteen toch maar even bellen dan, hoop dat het niets ernstigs is. Het is echt een super leuk lief en gezellig konijntje, echt een vrolijk knuffel beest!
Zijn ontlasting is trouwens gewoon goed. Verder heb ik overal gevoelt en merk niets vreemds op en hij geeft ook nergens pijn aan.
Dat hij eet, drinkt en normale ontlasting heeft is in ieder geval goed.

Maar dat een normaal druk konijn zich al een paar dagen anders gedraagt, is wel alarmerend.

Ik zou de dierenarts bellen voor advies en hem goed in de gaten houden.

Hoe eet hij, valt hij aan op zijn eten of moet je het echt naar binnen duwen?
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
quote:family_time schreef op 24 januari 2015 @ 17:27:

Thanks allemaal!

Ik ga meteen toch maar even bellen dan, hoop dat het niets ernstigs is. Het is echt een super leuk lief en gezellig konijntje, echt een vrolijk knuffel beest!Fijn dat je gaat bellen, beter een keer te veel gebeld dan een keer te weinig zeg ik altijd maar. Doe je nog even een update? Ik ben nou eenmaal een pathologisch dierenvriend dus ik wil wel graag alles weten .
Mijn konijn wilde laatst geen stukje cracker terwijl ze die normaal echt uit je handen trekken. 5 minuten later lag ze super slap in haar kooi. Ik dacht dat haar laatste uur geslagen had :'(

Meteen naar de dierenarts en daar zat ze meteen op haar achterpootjes de omgeving mega nieuwsgierig op te nemen haha. Dierenarts vond mijn verhaal wel zorgwekkend klinken maar uiteindelijk was er dus helemaal niks met haar aan de hand .. iig beter een x teveel dan te weinig. Konijnen kunnen heel snel dood gaan :(
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Zeker contact opnemen met de dierenarts!! Lusteloos is een symptoom dat bij een ziek konijn Veel voorkomt. Gelukkig eet hij nog goed en oud zijn ontlasting ook goed. Hoop dat hij snel opknapt!
quote:[message=17615865,noline]carrie-bradshaw schreef op 24 januari 2015 @

Konijnen kunnen heel snel dood gaan :(Inderdaad. Konijnen zijn helaas heel zwak.
Goed dat je de dierenarts belt.

Zou je konijn misschien ook ergens van kunnen zijn geschrokken?

Ik dacht ook ooit dat zomaar uit het niets zijn laatste uur geslagen had, konijn reageerde niet meer op mij, trilde hevig. Ik liep de kamer even uit, kom terug, zit konijn gewoon te schokken van het bibberen in een hoekje van zijn hok in het niks te staren. Ik volg zijn blik, en wat zie ik.... een ieniemiene muisje zit (eveneens verstijfd van schrik) langs de plint... Nadat ik met een hoop bombarie het muisje naar buiten had gejaagd, heeft nijn nog de hele avond gebibberd en de volgende ochtend was alles weer oke. Held op sokken ;) .
quote:appeltjesgroen schreef op 24 januari 2015 @ 18:20:

Goed dat je de dierenarts belt.

Zou je konijn misschien ook ergens van kunnen zijn geschrokken?

Ik dacht ook ooit dat zomaar uit het niets zijn laatste uur geslagen had, konijn reageerde niet meer op mij, trilde hevig. Ik liep de kamer even uit, kom terug, zit konijn gewoon te schokken van het bibberen in een hoekje van zijn hok in het niks te staren. Ik volg zijn blik, en wat zie ik.... een ieniemiene muisje zit (eveneens verstijfd van schrik) langs de plint... Nadat ik met een hoop bombarie het muisje naar buiten had gejaagd, heeft nijn nog de hele avond gebibberd en de volgende ochtend was alles weer oke. Held op sokken ;) .Haha hier moest ik toch wel een beetje om lachen, soms zijn het zulke sukkeltjes he
Bedankt voor jullie reacties allemaal, ik heb gebeld met de dierenarts!

Hij heeft wat adviezen gegeven wat ik heb opgevolgd en hij is inmiddels weer uit zijn hokje en begint langzaam wat rond te hupsen!

Waarschijnlijk is hij inderdaad ergens van geschrokken, moet even bijkomen maar dat komt wel weer goed!!

Blijf het vreemd vinden maar dat hij nu weer begint rond te lopen geeft me goede hoop!
quote:family_time schreef op 24 januari 2015 @ 18:29:

Bedankt voor jullie reacties allemaal, ik heb gebeld met de dierenarts!

Hij heeft wat adviezen gegeven wat ik heb opgevolgd en hij is inmiddels weer uit zijn hokje en begint langzaam wat rond te hupsen!

Waarschijnlijk is hij inderdaad ergens van geschrokken, moet even bijkomen maar dat komt wel weer goed!!

Blijf het vreemd vinden maar dat hij nu weer begint rond te lopen geeft me goede hoop!Fijn! Dat je knuffelkonijntje nog maar heel lang mag rondhopsen!
Hoe gaat het nu met je konijn? Is hij weer helemaal de oude? Nog ontdekt waar het nou door veroorzaakt werd?
Hij is weer helemaal de oude geworden hoor! Waar het precies door veroorzaakt is dat is helaas onduidelijk gebleven. Kan goed zo zijn dat ie toch ergens van geschrokken is maar dat blijft speculeren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven