Ik word gek van mezelf!!

03-08-2008 13:59 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Na al een aantal jaren meegelezen te hebben op de kinderpijler, probeer ik nu samen met mijn man zwanger te worden. Nu is het zo dat ook ik al die termen van deze pijler nooit begreep en onwijs overdreven enzovoorts.. Al die clubjes die elkaar helemaal gek maken. Ik voel dat en dat, ben ik nu zwanger??

Maar goed. Ik zei altijd dat ik er nooooooooooooooit zo mee bezig wou zijn. Al dat gestress. Moest van de week ook nog zo lachen om dat topic met al die termen NOD, slijmdraden, broekiespieken (zo heette dat toch??)

Ok. en nu word ik gek van mezelf! We zijn nu zo'n 3 maanden gestopt met de pil en de eerste twee keer werd ik elke 28 dagen ongesteld. Dat herkende ik ook van voor mijn pilperiode. Ik ben heel stipt. Nu zelfs op het uur. Die twee keer waren allebei op vrijdagavond rond 11 uur. En nu is het dus voor de derde keer vrijdag geweest (inmiddels dus zondag) en er is nog niets. Wel heb ik gisteren een clearblue test gedaan, maar die was negatief. Maar hij was al anderhalf jaar over datum. En ik heb dat ding dus geen 5 seconden in de straal gehouden. (oeh, sorry beetje goor).

En ik heb de stick (ding waar je overheen piest) ook niet naar beneden gehouden..

En ik voel me erg zwanger natuurlijk, behalve dan dat ik totaal geen symptomen bespeur. Niks, nada. Behalve dan dat ik opeens al om 9 uur wakker ben en geloof me: dat is heel raar voor mij. Als het even kan, blijf ik normaal gesproken tot elf uur in mijn nest liggen.

Pffff... En nu durf ik niet snel meer te testen. Ik wil wachten tot morgenochtend, aangezien ik gisteren ergens heb gelezen dat het HCG hormoon in het begin niet veel hoeft te zijn, maar wel elke 48 uur verdubbelt en je eigenlijk het beste kan testen na een week over tijd. Maar dat haal ik niet. Wachten tot morgenochtend lukt me wel. Of niet? Of wel? Of niet? OF WEL!!!!

Aaah.... Ik draai door. Graag tips om mezelf in bedwang te houden!!!
quote:wen schreef op 03 augustus 2008 @ 14:32:

Haha, Aruba, sommige mannen hebben echt last van zwangerschapsverschijnselen. Het komt niet vaak voor (gelukkig), maar het gebeurt wel.

- sterkere neiging tot vreemd gaan

- langer overwerken en erg onmisbaar worden op je werk

- verhoogd café bezoek

vergeet ik iets?
quote:Chi caatje schreef op 03 augustus 2008 @ 14:39:

Hahaha...

Bedankt voor alle kalmerende berichten. Tja, dat samen zwanger worden. Eerlijk gezegd wilde ik eerst typen dat ik bezig ben zwanger te worden, maar toen bedacht ik me: Dan krijg ik vast opmerkingen dat je daar toch echt een man voor nodig hebt.

Nauwelijks

en overigens, ik meende het: er is NIETS mis met je eens lekker laten gaan. Ik noemde dat aanstellen, maar bedoelde dat niet negatief.
Nou, bij deze zal ik morgen het resultaat komen melden.

En inderdaad maak je jezelf helemaal gek door hier alles te lezen. Net zoals ik dus wel menstruatiekramp heb gehad, maar ook al vaker had gelezen dat anderen dat hadden en toch zwanger waren! Zucht...

Ok. ik stop. Ga inderdaad maar even een spannende film opzetten en mijn gedachten verzetten. Maar toch eerst maar even naar de wc om te broekiespieken!!
quote:rider schreef op 03 augustus 2008 @ 15:04:

[...]

- sterkere neiging tot vreemd gaan

- langer overwerken en erg onmisbaar worden op je werk

- verhoogd café bezoek

vergeet ik iets? Ja, ik ken behoorlijk wat mannen die na het eerste kind ook hun lijf lieten verslonzen.
Oh en qua spannende films, ga dan niet voor "The hand that rocks the cradle"....
quote:Vl43inder schreef op 03 augustus 2008 @ 15:08:

[...]

Ja, ik ken behoorlijk wat mannen die na het eerste kind ook hun lijf lieten verslonzen.verrek, die was ik nog vergeten ja!
quote:rider schreef op 03 augustus 2008 @ 15:02:

[...]

Tuuuuurlijk. En dan vervolgens klagen he. "Hij lijkt niet zo betrokken als ik", "ik baal er zo van dat hij niet ieder borreltje in mijn buik wil horen", "hij zou minder gaan werken en nu doet hij dat niet", "na twee keer had hij al geen zin meer poepluiers te verschonen"

ja ja, want we zijn toch zeker samen zwanger?

Kijk, dat zal allemaal wel meevallen. Hij kijkt nu al telkens verwachtingsvol op als ik naar de wc ben geweest. Vraagt om de zoveel tijd hoe ik me voel.

Minder werken. Denk dat niet eigenlijk. Hij wil zijn eigen bedrijf opstarten, maar ik heb mezelf al in de positie van directiesecretaresse gewurmd. Dus dan zie ik hem ook wat vaker tijdens het werk, aan het bureau of erop natuurlijk.

En die poepluiers. Tja, ik ga er wel vanuit dat hij me dat kan leren. Hij heeft al zes neefjes en nichtjes en heeft al aardig wat luiers verschoont. Dus als het mijn beurt is, dan vraag ik gewoon: Kan je het nog 1 x voordoen??
Chi caatje, als je nu iets heel vies eet, of je overeet aan zoetigheid, heb je er meteen een zwangerschapverschijnsel bij
Waarom zou je wachten tot morgen? De meeste testen kun je de hele dag door gebruiken hoor. En als je vrijdag ongesteld had moeten worden en je altijd zo regelmatig bent...

Ik heb de drie keer dat ik zwanger was na 1 dag overtijd gestest en meteen een duidelijk streepje...
getest moet dat zijn....
He toe Jetje, we hadden haar net zo ver dat ze nog even wacht tot morgen... en geduld oefenen is best handig in dit soort gevallen. Al was het maar omdat je daarna nog weken geduld moet hebben tot de eerste echo, dan tot je leven voelt, en daarna nog tot de bevalling.

Overigens, als je nog maar weinig HCG in je bloed hebt kan het zijn dat een test 's middags negatief aangeeft, en 's ochtends positief. Dat het bij jou anders was wil niet zeggen dat het altijd zo is natuurlijk.
Ben ik weer even kort. Nog niet ongi, rode duivels na mijn NOD !!

Haha.. Heb nog steeds niet getest. Na al jullie posts heb ik mijn hormonen kunnen uitschakelen en kan ik weer rustig nadenken. Pfieuw!!

Heb er wel weer een verschijnsel bij. Mijn darmen zijn al 2 dagen overstuur, maar realiseerde me nu dat het erger is dan normaal. Gisteren in de bios ook heel erge krampen. En net voor het eten weer. Zo raar en ik voel me dan ook helemaal niet lekker. En ja, het zijn echt mijn darmen. Ik heb last van een spastische darm, dus dat herken ik gelukkig wel.

Yeah!!

Maar....... ik wacht rustig tot morgen.
Relax meid! Dat slaapt een stuk lekkerder straks (da's ook een tip: vroeg naar bed! Dan is het eerder ochtend)
quote:Chi caatje schreef op 03 augustus 2008 @ 20:11:

Ben ik weer even kort. Nog niet ongi, rode duivels na mijn NOD !!

Maar....... ik wacht rustig tot morgen. Je kunt je tijd ook vullen door even lekker met je hubbie te gaan klussen. Je gaat nu immers voor het eggie
Chi Caatje, ik wil je niet ontmoedigen( hoop echt dat je zwanger bent) maar door teveel aan je NOD te denken kan deze ook wel eens langer uitblijven dan normaal.

Tenminste, dat is mijn ervaring.
quote:Chi caatje schreef op 03 augustus 2008 @ 13:59:

Hoi allemaal,

Na al een aantal jaren meegelezen te hebben op de kinderpijler, probeer ik nu samen met mijn man zwanger te worden.

Sorry hoor, ik kan het niet laten hier op te reageren.

Bestaat er een oorzakelijk verband tussen het meelezen op de kinderpijler en het samen zwanger willen worden??? (wel of niet samen zwanger kunnen worden even achterwege latende)

Ik weet het: ik ben een zeikerd, maar de zinsbouw suggereert dat het meelezen in verband staat met de keuze om zwanger te willen worden.

Of is het inderdaad zo dat je na het lezen van die onwijs overdreven termen en het ontdekken van die clubjes die elkaar gek maken/maakten echt tot de conclusie kwam dat jij dit ook wilt?

Verder is het idd heeeel goed om alvast wat te oefenen in geduld, best handig tijdens je zwangerschap en zeker handig als je een kind hebt!
Rebbel, maar het woordje 'na' suggereert geen oorzakelijk verband natuurlijk. Alleen een tijdsindicatie: ze heeft een aantal jaren meegelezen, en nu, na dat aantal jaren meelezen, probeert ze zwanger te worden. Kleine vergelijking: 'na een aantal jaren in Nederland gewoond te hebben, ben ik een eigen bedrijf begonnen'

Chi Caatje, ik ben benieuwd wat de uitslag was!
En, al weer getest? Of kon je je niet inhouden en heb je om 4.00 uur al getest?
Goedemorgen allemaal.

Nee, ik heb geduld gehad en vanochtend in alle vroegte rond zeven uur getest. Manlief moet werken vandaag en wilde erbij zijn als ik ging testen. Was nog best hilarisch. Bij de eerste test was ik nerveus en kon spontaan niet meer richten en sproeide daarmee ook het test schermpje nat. Zucht...

Test gaf dus geen uitslag.

Toen kon ik dus niet meer, dacht ik. Maar na heel hard proberen toch nog een beetje in een bekertje gekregen. Leek me handiger, gezien mijn richttechnieken.

Toen de tweede test van kruidvat daar keurig 20 seconden in gehangen. Deze deed het ook niet. Alleen een controlestreepje, maar het daadwerkelijke testschermpje bleef blanco.

Toen had ik nog de hele goedkope tests van kruidvat waar je met zo'n pipetje op de test moet druppelen.

En die gaf helaas een negatief resultaat. Ik ben dus duidelijk niet zwanger, maar ook niet ongesteld. Misschien had ik het kunnen weten aangezien de vorige twee menstruaties ook maar 2 dagen waren. Tijdens mijn pilgebruik waren dat er zelfs vier of vijf. Nu voel ik helemaal niks meer. Verwacht ook geen menstruatie. Kan ik deze niet gewoon overslaan? Dan ga ik vanavond wel weer klussen met mijn hubbie voor het echie

Zoals je ziet, kan ik er weer de humor van inzien, maar baal toch wel verschrikkelijk. En mijn moeder was dus al na 1 maand zwanger. Maar haar moeder deed er welgeteld 12 jaar over. Als ik daarvan uit ga, dan ben ik 39 als ik zwanger raak.

Yeah! Mag ik dan al meeschrijven op het topic 'Zwanger worden boven de 35' ???
jammer, maar zolang ben je nog niet bezig, gewoon rustig doorgaan en jezelf niet langer gek maken. succes!
quote:Chi caatje schreef op 04 augustus 2008 @ 11:14:

Yeah! Mag ik dan al meeschrijven op het topic 'Zwanger worden boven de 35' ???

Hier eentje van dat topic ....

Maar ik zou nog hel even wachten als ik jou was.
Hoi Chicaatje,

Als je wilt; sluit je bij ons aan! Wij zijn ook niet van de hubbies en echies, wij willen allemaal gewoon zwanger worden door regelmatig sex te hebben

Topic heet Lekker gewoon zwanger worden vanaf nu!
quote:chica1978 schreef op 04 augustus 2008 @ 11:41:

Hoi Chicaatje,

Als je wilt; sluit je bij ons aan! Wij zijn ook niet van de hubbies en echies, wij willen allemaal gewoon zwanger worden door regelmatig sex te hebben

Topic heet Lekker gewoon zwanger worden vanaf nu!

Hoi chica,

Ja, jullie topic ken ik wel. En sprak me ook heel erg aan en ik heb ook lang getwijfeld of ik mee zou gaan schrijven, maar ik was dus bang dat ik er dan juist nog veel meer mee bezig zou zijn.

En zie dat is nu helemaal niet het geval.

Ok. Misschien kom ik wel even kijken. Ik volg jullie topic namelijk wel en vind het wel heel gezellig en daarbij lijken wij met name op elkaar. Als ik me niet vergis, heb jij toch een Aziatische man??

Ik dus ook en dat kom je toch niet vaak tegen. Wij zijn ook heel benieuwd hoe onze kindjes eruit zouden komen te zien.

Maar vooralsnog moet ik daar wel eerst zwanger voor zijn om daar achter te komen.

Ok. Ik moet nu zo weg, maar later vandaag kom ik eens op visite op jullie topic
quote:Chi caatje schreef op 04 augustus 2008 @ 11:14:

Toen de tweede test van kruidvat daar keurig 20 seconden in gehangen. Deze deed het ook niet. Alleen een controlestreepje, maar het daadwerkelijke testschermpje bleef blanco.

misschien rare opmerkin, maar deze test deed het dan toch ook gewoon? Maar ben je gewoon niet zwanger....
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Even over die kruidvattesten. Die deden het beide niet. Dus geen resultaat. D.w.z. geen niet zwanger resultaat maar ook geen zwanger resultaat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven