Werk & Studie alle pijlers

tips kleding sollicitatiegesprek?

27-01-2015 19:34 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allen,

ik lees al een paar jaar af en toe mee op dit forum maar heb nooit zelf iets geplaatst. Nu heb ik echter dringend behoefte aan advies en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik ben uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek voor winkelmedewerker. Het gaat om een kaas/noten/wijn/tapas/etc winkel die nog geopend moet worden. Tot zover alleen maar leuk en geen probleem. Nu komt het: er staat in de uitnodiging voor het gesprek dat ik me moet kleden zoals ik denk ook in de winkel te moeten gaan staan. Omdat de winkel nog niet geopend is kan ik niet even gaan kijken wat hun stijl is. Wat trek ik aan?? Geen jurkjes, rokjes of hoge hakken lijkt me. Ook geen spijkerbroek met trui. Maar wat dan wel? Ik zit te denken aan een nette spijkerbroek met een witte blouse die netjes maar niet stijf is, casual netjes zeg maar. Met zwarte leren laarzen (onder de broek natuurlijk). Ik heb ook gedacht aan een zwarte broek met witte blouse, maar dat is misschien wat te horeca-achtig en officieel. Mijn normale stijl is casual, jurkjes of spijkerbroeken met een leuk vestje, een beetje alternatief maar niet heel opvallend, geen hakken.

Wat denken jullie?
Klinkt goed, hoor. Nette polo zou ook kunnen. Ik zou iets dragen met korte mouwen, zodat je mouwen niet door de waar slepen zeg maar. En zorg dat je handen verzorgd zijn, korte nagels, geen nagellak.
Geen spijkerbroek. Ik zou een beetje horeca achtig gaan maar dan met een broek dus een zwarte pantalon en een witte blouse. Er vanuitgaand dat je een schort krijgt. Beter iets te netjes en aangeven dat je ook een spijkerbroek en gewoon shirt in de kast hebt hangen dan te casual en geen kans maken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
O, en je haar opgestoken of in een staartje.
Ook geen ringen.
Ik zou de kleding toch zoveel mogelijk bij jezelf houden, dus wat je normaal graag draagt en wat je denkt normaal naar je werk te gaan aandoen. Dat is wat ze eigenlijk toch vragen, wat is wat je normaal aan zou doen als je gaat werken.
En inderdaad, bij lang haar, vast zetten.
Geen sierraden. Oorbellen alleen als ze niet te lang zijn en zwabberen. Korte verzorgde nagels en idd géén lak. Hele nette spijkerbroek of een donkere broek. Een echt net t shirt of polo kan prima. Iig geen bloes met knoopjes die bij bukken kunnen wijken en geen dingen die omhoog kruipen als je iets van een hoge plank moet pakken. en geen lange zwabbermouwen idd.
quote:gismo72 schreef op 27 januari 2015 @ 19:43:

Ik zou de kleding toch zoveel mogelijk bij jezelf houden, dus wat je normaal graag draagt en wat je denkt normaal naar je werk te gaan aandoen. Dat is wat ze eigenlijk toch vragen, wat is wat je normaal aan zou doen als je gaat werken.Normaal "je" werk kan ook kantoor zijn. Als kaaswinkel eigenaar zou ik raar opkijken bij een colbert jasje. Ze moet aantrekken wat ze denkt dat ze moet dragen in een kaas winkel.
Idd, geen sieraden geen ringen, geen oorbellen, geen nagellak en geen opzichtige make up. Haar idd in een staart of knot.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Fijn die tips! Goed om te lezen dat het redelijk met mijn eigen ideeen overeenkomt. Mijn eerste ingeving was de horeca-outfit. Sieraden draag ik niet, alleen soms een kleine ketting, haar in een nette staart en nagels sowieso kort en verzorgd. Een beetje neutrale make-up. Nu alleen nog een witte blouse vinden die niet te strak zit maar wel goed past (best lastig met mijn maten :-))

En natuurlijk die baan "winnen"!
Succes!
Suc6!
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.
Heb je inmiddels je gesprek gehad?

Zo ja, hoe ging het?

Zo niet, dan wens ik je nogmaals veel suc6!
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven