Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.

Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.

Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Gaat de film niet over maar Google eens op levenseindekliniek. Die helpt mensen met deze wens. Ik zat me wel af te vragen of ze nou iets van een afscheidsfeest ging geven, waarom zou ze al die boodschappen gehaald hebben en hangtafels neerzetten.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
quote:Mylene_Valerie schreef op 25 januari 2015 @ 15:05:

[...]

.................................

Gister was er een heftige docu; http://www.npo.nl/ik-laat-je-gaan/24-01 ... ON_1233678 . Ik vond het zeer aangrijpend.

Ik laat je gaan;

Indrukwekkend zeker. Mooie dappere vrouw was Sanne. En haar pa!

Fijn dat dit soort films/docu's gemaakt worden. Want als je alles in en van het leven echt zo zat bent als Sanne dat was, is het zo mooi maar voor ook de familie, vrienden etc., zo te mogen gaan.
quote:kopjekoffie70 schreef op 24 januari 2015 @ 23:20:

Maar 30 dagen achterelkaar hetzelfde eten is toch nooit goed.

Onzinnige documentaire.Niet gezien dus Kijk ze nu maar en oordeel dan. Fathead is gemaakt naar aanleiding van de idd onzinnige supersize. Maar daarom moet je 'm ook eigenlijk eens kijken. Het verandert misschien je kijk op eten wel
quote:jippie55 schreef op 25 januari 2015 @ 15:16:

[...]

Durf ik niet meer

Was echt misselijk na super site meJuist wel doen dan. Van fathead word je niet misselijk.
quote:MocyMoos schreef op 26 januari 2015 @ 00:51:

[...]

Indrukwekkend zeker. Mooie dappere vrouw was Sanne. En haar pa!

Fijn dat dit soort films/docu's gemaakt worden. Want als je alles in en van het leven echt zo zat bent als Sanne dat was, is het zo mooi maar voor ook de familie, vrienden etc., zo te mogen gaan.Helemaal met je eens. En mooi integer gefilmd. Dank je nog voor de tip.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Noanne, helemaal mee eens! Onschuldige kinderen die allerlei schuld complexen aangepraat krijgen. Hun handen moeten wassen vanwege hun smerige gedachten (de Bijbel niet helemaal geloven) heel erg :/
Wie heeft gisteravond ook 2Doc: Night will fall gezien?

Aan het einde van de tweede wereldoorlog moesten Britse militairen (die cameraman waren) de gruwelijke toestanden die ze aantroffen in de concentratiekampen in Polen vastleggen op film. Opdat er bewijs zou zijn. Zij hadden geen idee wat ze aantroffen. Na vele jaren kunnen sommigen er niet over praten zonder te huilen.

Wij weten nu wel wat daar gebeurde, toch vind ik de beelden schokkend en angstaanjagend. Ik was er helemaal ontdaan van.
quote:-anna- schreef op 28 januari 2015 @ 08:04:

Wie heeft gisteravond ook 2Doc: Nigt will fall gezien?

Aan het einde van de tweede wereldoorlog moesten Britse militairen (die cameraman waren) de gruwelijke toestanden die ze aantroffen vastleggen op film. Opdat er bewijs zou zijn. Zij hadden geen idee wat ze aantroffen. Na vele jaren kunnen sommigen er niet over praten zonder te huilen.

Wij weten nu wel wat daar gebeurde, toch vind ik de beelden schokkend en angstaanjagend. Ik was er helemaal ontdaan van.

Ik kreeg de tip om 'm overdag een keer te kijken om niet daarna meteen te gaan slapen.

Ga m dus vrijdag kijken ivm de heftigheid.

Aan het einde van de tweede wereldoorlog moesten Britse militairen (die cameraman waren) de gruwelijke toestanden die ze aantroffen in de concentratiekampen in Polen vastleggen op film. Opdat er bewijs zou zijn. Zij hadden geen idee wat ze aantroffen. Na vele jaren kunnen sommigen er niet over praten zonder te huilen.

Wij weten nu wel wat daar gebeurde, toch vind ik de beelden schokkend en angstaanjagend. Ik was er helemaal ontdaan van.Ik heb het gezien. Ongelooflijk die beelden. Ik had wel eens foto`s gezien bij een tentoonstelling in het Anne Frank huis en we weten allemaal wat daar gebeurde maar toch vond ik die film zo aangrijpend. Ik zou geen woorden kunnen bedenken om te beschrijven wat voor gruwelijkheden daar allemaal zijn gebeurd.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:jippie55 schreef op 28 januari 2015 @ 08:07:

[...]

Ik kreeg de tip om 'm overdag een keer te kijken om niet daarna meteen te gaan slapen.

Ga m dus vrijdag kijken ivm de heftigheid.Ga ik ook doen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik kijk nu 😂
Dat gesjouw met die lijken.......

Even de correcte titel omdat het zo'n indrukwekkende documentaire is: Night will fall.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Toevallig gekeken, toen ik m ff per ongeluk wekklikte kon ik niet meer kijken.

Bij mij stond dat je m alleen tussen 22.00-06.00 uur kon kijken vanwege de inhoud.

Toch heftig als je ziet wat die mensen hebben meegemaakt en wat anderen hun hebben aangedaan..
Ik kan hem ook alleen maar tussen 22.00 en 6.00 uur bekijken...
Karma, en alles komt goed
In 2011 is een 63 jarige vrouw bevallen van een dochter. Haar neef was bezig met een documentaire over de laatste maanden van haar zwangerschap en het eerste jaar. Het zou door Human worden uitgezonden.

Nooit meer wat over gehoord... jammer want had graag meer willen weten wat een vrouw tot zo'n keuze drijft.

citaat:

''Over het verhaal van Geessink en haar dochtertje wordt een documentaire gemaakt. Programmamaker en NOS-journalist Martijn Bink, een aangetrouwde neef van Geessink, maakt die film. Hij gaat in de documentaire op zoek naar het antwoord op de vraag wat zijn tante beweegt en wat de gevolgen zijn van haar besluit. Na voltooiing wordt de documentaire uitgezonden door HUMAN.''

bron: http://nos.nl/artikel/227 ... 3-bevalt-van-dochter.html
anoniem_111081 wijzigde dit bericht op 30-01-2015 12:05
Reden: .
% gewijzigd
Die doc is destijds wel uitgezonden hoor. Die vrouw kreeg toen een shitload kritiek over zich heen kan ik me herinneren.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Sweetfirely ze heeft wel een interview gegeven maar de documentaire is afgelast door omstandigheden.
Wat is Ria Bremer trouwens een topvrouw.. wat een mooie serie!

Wie heeft gisteravond ook 2Doc: Night will fall gezien?

Wij weten nu wel wat daar gebeurde, toch vind ik de beelden schokkend en angstaanjagend. Ik was er helemaal ontdaan van.Heb 'm inmiddels gezien. Man...walgelijk. Afschuwelijk, al die mensen die tussen die lijken leefden ook. Daar kan je toch niet normaal zijn uitgekomen?
@ADM, ja, je hebt gelijk. De hele commotie staat me nog bij maar dat zal meer de kritiek op de moeder zijn geweest toen het kindje geboren was. Ik vraag me nu af of de hele doc er uberhaupt wel van gekomen is.
Ik weet niet of deze al genoemd is in het topic maar ik heb Code Rood: De Doodstraf

een paar weken geleden gezien. Geeft een goede inkijk in het (corrupte) systeem van de

doodstraf in de Amerikaanse staat Texas, goede programmamaakster ook die Jessica Villerius.

http://www.documentairenet.nl/review/co ... doodstraf/
Ik heb net: Ik laat je gaan gekeken en het is inderdaad ingrijpend maar ook ontroerend te noemen. Goede tip Mylene_Valerie. Hoe haar pa toch achter haar is blijven staan is heel bewonderenswaardig. Belangrijk thema ook inderdaad. Heel veel mensen die uitbehandeld zijn met geen zicht op herstel zijn vaak gedwongen om op een minder fraaie manier de eeuwige rust te zoeken. Hoop dat dit ooit niet meer hoeft.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Ergens kan ik mij dat ook wel voorstellen hoor, dat ze het heeft afgelast. Maar de stilte nu rondom haar is wel opvallend gezien de commotie die het gaf. Wellicht alleen maar goed voor dat meiske, ze zal eerdaags wel naar de basisschool gaan. Zal toch raar zijn op het schoolplein.
Ergens kan ik mij dat ook wel voorstellen hoor, dat ze het heeft afgelast. Maar de stilte nu rondom haar is wel opvallend gezien de commotie die het gaf. Wellicht alleen maar goed voor dat meiske, ze zal eerdaags wel naar de basisschool gaan. Zal toch raar zijn op het schoolplein.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven