Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.



Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.



Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Alle reacties Link kopieren
Jordany schreef:
02-05-2020 09:13
Gisteren heb ik de documentaire Earthlings bekeken, ingesproken door Joaquin Phoenix, ik heb direct besloten geen dierlijke producten meer te eten. Dit was voor mij een absolute eyeopener alhoewel ik vaak heb weggekeken, sommige beelden vond ik te schokkend.

https://www.filmsforaction.org/watch/earthlings/

Heftige docu inderdaad. Als je het een interessant onderwerp vind, dan zijn Cowspiracy, Forks over Knives en What the health ook aanraders (staan allemaal op Netflix). Meat the Truth is ook interessant, is te vinden op Youtube.
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond 'A secret love' op Netflix heel ontroerend. Gaat over twee hoogbejaarde dames die pas op heel late leeftijd (80 of 90+?) aan hun familie durven te vertellen dat ze een koppel zijn; ook gaat het over hoe hun liefde allerlei obstakels heeft overwonnen vanaf de jaren '40.
Vind het nu wel jammer dat ik geen netflix heb want ik hoor zo vaak dat daar goede docu's op staan.

Ik kwam vandaag een documentaire tegen over Filipijnse jongeren die er alles voor over hebben om er maar witter uit te zien, zelfs mogelijk dodelijke injecties. Dit is al jaren een probleem in Azië en het is niet de eerste docu die ik gezien heb over dit onderwerp. https://www.youtube.com/watch?v=NEs3g5LVqPU
Alle reacties Link kopieren
Jordany schreef:
02-05-2020 09:13
Gisteren heb ik de documentaire Earthlings bekeken, ingesproken door Joaquin Phoenix, ik heb direct besloten geen dierlijke producten meer te eten. Dit was voor mij een absolute eyeopener alhoewel ik vaak heb weggekeken, sommige beelden vond ik te schokkend.

https://www.filmsforaction.org/watch/earthlings/
Ik had dat na het zien van Dominion, ook deels ingesproken door Joaquin (en zijn vriendin Rooney Mara). Echt schokkend, ik heb ook gehuild bij sommige beelden. Ik was al vegetariër, maar toen heb ik meteen besloten alle dierlijke producten te laten staan.
KitKeller schreef:
03-05-2020 14:04
Heftige docu inderdaad. Als je het een interessant onderwerp vind, dan zijn Cowspiracy, Forks over Knives en What the health ook aanraders (staan allemaal op Netflix). Meat the Truth is ook interessant, is te vinden op Youtube.
Staan voor vanavond op mijn kijklijstje, bedankt voor de tip!
pamelacourson schreef:
03-05-2020 15:32
Ik had dat na het zien van Dominion, ook deels ingesproken door Joaquin (en zijn vriendin Rooney Mara). Echt schokkend, ik heb ook gehuild bij sommige beelden. Ik was al vegetariër, maar toen heb ik meteen besloten alle dierlijke producten te laten staan.
Ik ga hem bekijken, denk dat ik het ook niet droog ga houden, ik zag hem al op dezelfde site staan (films for action) Bedankt voor de tip!
Vanavond om 20.25 op npo2 een docu over de vuurwerkramp in Enschede.
Kwebbeltje91 schreef:
11-05-2020 17:41
Vanavond om 20.25 op npo2 een docu over de vuurwerkramp in Enschede.
Ik heb hem even terug gekeken.
Vond het een verbijsterende docu. Ik had echt geen idee dat dat allemaal speelde.
Afschuwelijk hoe eerste de rechercheur verteld over z'n ontslag en daarna de oud burgemeester over hoe de ramp hem ook goede dingen heeft gebracht....
Hoop dat de drie personen uit de docu hun recht alsnog halen...
atjuuh schreef:
14-05-2020 09:33
Ik heb hem even terug gekeken.
Vond het een verbijsterende docu. Ik had echt geen idee dat dat allemaal speelde.
Afschuwelijk hoe eerste de rechercheur verteld over z'n ontslag en daarna de oud burgemeester over hoe de ramp hem ook goede dingen heeft gebracht....
Hoop dat de drie personen uit de docu hun recht alsnog halen...
Ik vond het ook heel indrukwekkend inderdaad..
Alle reacties Link kopieren
Niet echt een docu maar wel een interessant onderwerp en heel actueel; nu bij de Monitor; over mensen met psychische problemen in de coronacrisis/anderhalve meter samenleving.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Dit topic is vol en wordt gesloten.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Linkje naar deel 2: entertainment/indrukwekkende-documentai ... ges/463526

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven