Gestopt met de pil!
donderdag 6 november 2014 om 16:45
Hallo allemaal,
Wij schrijven over het stoppen met de pil en zwanger worden. Sommigen zijn net gestopt en begonnen aan de eerste ronde, anderen zijn al een paar rondes verder en een aantal van de groep is inmiddels zwanger! Leuk als je meeleest! Meeschrijven kan natuurlijk ook altijd. Op het moment is de tabel vol, maar mocht er iemand afvallen kan er altijd weer iemand anders aansluiten.
NaamLeeftijd+partnerNODBijzonderheden Meral 33+38
14-08-2015 uitgerekend zwanger
jongen Panda 20+35 Lollie 25+30 13-05-2015 20 weken echo
29-09-2015 uitgerekend zwanger
jongen Elkebloempje 28+29 20-05-2015 meisjevf 23+29 Annemarijeg 25+24 Nadaaitje 25+29 mijnnaamislaura 28+28 15-05-2015 Xana-92 23+27 28-05-2015 20 weken echo
21-10-2015 uitgerekend zwanger Anne-1985 30+37 Eline05 Bruin-uiltje 26+25 Jen1985 29+29 12-05-2015 20 wekenecho zwanger Newbie1987 27+30 07-05-2015
Wij schrijven over het stoppen met de pil en zwanger worden. Sommigen zijn net gestopt en begonnen aan de eerste ronde, anderen zijn al een paar rondes verder en een aantal van de groep is inmiddels zwanger! Leuk als je meeleest! Meeschrijven kan natuurlijk ook altijd. Op het moment is de tabel vol, maar mocht er iemand afvallen kan er altijd weer iemand anders aansluiten.
NaamLeeftijd+partnerNODBijzonderheden Meral 33+38
14-08-2015 uitgerekend zwanger
jongen Panda 20+35 Lollie 25+30 13-05-2015 20 weken echo
29-09-2015 uitgerekend zwanger
jongen Elkebloempje 28+29 20-05-2015 meisjevf 23+29 Annemarijeg 25+24 Nadaaitje 25+29 mijnnaamislaura 28+28 15-05-2015 Xana-92 23+27 28-05-2015 20 weken echo
21-10-2015 uitgerekend zwanger Anne-1985 30+37 Eline05 Bruin-uiltje 26+25 Jen1985 29+29 12-05-2015 20 wekenecho zwanger Newbie1987 27+30 07-05-2015
maandag 26 januari 2015 om 18:28
Jeetje Meral wat irritant! Dat zijn al wel veel missers in zo'n korte periode. Ik vind het heel goed dat je het al besproken hebt met de vk en fijn dat ze correct reageerde. Moet wel zeggen dat als ik mezelf niet prettig zou voelen bij een vk, dat ik dan zou willen wisselen.. Het gaat nogal ergens om.. maar zo lang je gewoon (weer) vertrouwen hebt in de professionaliteit vd organisatie is dat natuurlijk niet nodig. Hoop dat het vanaf nu beter wordt!
Rawr.
maandag 26 januari 2015 om 21:12
Ik zou het ook gewoon aangeven Meral!
Ik begrijp dat je wel tevreden bent over de arts met wie je de termijnecho had?
Dan kun je de volgende keer ook een afspraak maken op de dag dat de fijnere verloskundige werkt. Zal vast vaker voorkomen.
Gewoon aangeven dat je die persoon liever wilt.
Ik doe dat ook bij mijn huisarts en zelfs bij de kapsalon.
Verder sluit ik me aan bij Panda.
Ik begrijp dat je wel tevreden bent over de arts met wie je de termijnecho had?
Dan kun je de volgende keer ook een afspraak maken op de dag dat de fijnere verloskundige werkt. Zal vast vaker voorkomen.
Gewoon aangeven dat je die persoon liever wilt.
Ik doe dat ook bij mijn huisarts en zelfs bij de kapsalon.
Verder sluit ik me aan bij Panda.
maandag 26 januari 2015 om 23:28
De verloskundige (geen arts trouwens) van de termijnecho was inderdaad erg fijn! Ik laat het wel even bezinken en zie 4 februari wel hoe het loopt. Als het gevoel blijft ga ik het zeker aankaarten.
Eerste zwangere actie is een feit. Ik nam de tandpasta mee naar boven en dacht nog zo niet op het nachtkastje laten staan dan kan vriend het niet vinden. Dus opgeruimd in de badkamer. Komt vriend boven, doet de computer op zijn kantoor uit en roept opeens: "hey, ik zie dat je de tandpasta hebt opgeruimd." Had ik het dus netjes op een hoek van zijn bureau gezet ipv in het badkamerkastje. .......
Ik vond dat dus (blijkbaar) zo erg grappig dat ik net een kwartier de slappe lach heb gehad.
Eerste zwangere actie is een feit. Ik nam de tandpasta mee naar boven en dacht nog zo niet op het nachtkastje laten staan dan kan vriend het niet vinden. Dus opgeruimd in de badkamer. Komt vriend boven, doet de computer op zijn kantoor uit en roept opeens: "hey, ik zie dat je de tandpasta hebt opgeruimd." Had ik het dus netjes op een hoek van zijn bureau gezet ipv in het badkamerkastje. .......
Ik vond dat dus (blijkbaar) zo erg grappig dat ik net een kwartier de slappe lach heb gehad.
dinsdag 27 januari 2015 om 17:35
@meral ik zou t nog even aankijken als ik jou was en het zeker weer duidelijk aangeven als je weer zo raar wordt behandeld.
Ik heb even een vraagje: ik heb op dit moment een vreemde pijn of hevige druk op mijn onderbuik. Zou dit een ovulatie kunnen zijn? Hebben jullie dit wel eens gemerkt of iets vergelijkbaars?
Ik heb even een vraagje: ik heb op dit moment een vreemde pijn of hevige druk op mijn onderbuik. Zou dit een ovulatie kunnen zijn? Hebben jullie dit wel eens gemerkt of iets vergelijkbaars?
dinsdag 27 januari 2015 om 21:54
Mag best hoor Uiltje! Soms ook fijn on even van je af te schrijven en moet bekennen dat ik die momenten ook wel eens heb en dan zijnn inderdaad chocolade en de douche mijn grote vriend en thee
Hopelijk heb je wat aan de tips van Elkebloempje en voel je je snel wat fijner Uiltje, stomme hormonen wisselingen allemaal nu 
Hier eigenlijk een heel fijn momentje (ondanks de tentamen stress) Terwijl ik hard aan het studeren was kwam vriend even kijken en vertellen hoe graag hij zou willen dat we zwanger werden en dat het nu toch wel echt mocht gebeuren, super lief!!
Zeker omdat hij eerst nog wat twijfels had is dit echt super fijn om te horen! Wilde ik toch ook graag even delen
Hier eigenlijk een heel fijn momentje (ondanks de tentamen stress) Terwijl ik hard aan het studeren was kwam vriend even kijken en vertellen hoe graag hij zou willen dat we zwanger werden en dat het nu toch wel echt mocht gebeuren, super lief!!
woensdag 28 januari 2015 om 06:58
woensdag 28 januari 2015 om 08:14
Ahh Elke kan het me helemaal voorstellen.. Is het denk je mogelijk om zonder de druk erop te zetten erover te praten? Ik las eens van iemand op het forum die met haar vriend had afgesproken niet te zeggen wanneer de eisprong was, want van het idee 'dat het er nu om ging' raakte hij ook in een seksdip. Toen hij eenmaal niet meer het gevoel had dat het allesbepalende/veranderende seks was, was de zin ook weer terug.
Rawr.
woensdag 28 januari 2015 om 08:35
Aaaw bruin-uiltje
*hugg* Hoop dat je je vandaag wat beter voelt
Wat fijn panda!
Ik snap je helemaal elkebloempje,misschien is het inderdaad wel een goed idee van dinosaurus om het inderdaad niet te vertellen aan je vriend wanneer je eisprong is
zodat er minder druk is?
Hier verder erg moe en soms last van een klein beetje misselijkheid :/ Volgende week maandag heb ik de eerste afspraak bij de verloskundige, spannend!
Wat fijn panda!
Ik snap je helemaal elkebloempje,misschien is het inderdaad wel een goed idee van dinosaurus om het inderdaad niet te vertellen aan je vriend wanneer je eisprong is
zodat er minder druk is?
Hier verder erg moe en soms last van een klein beetje misselijkheid :/ Volgende week maandag heb ik de eerste afspraak bij de verloskundige, spannend!
woensdag 28 januari 2015 om 09:57
Hallo Elkebloempje dat herken ik wel onder druk presteren lukt inderdaad niet altijd maar misschien volgende maand niet vertellen wanneer de eisprong heeft en lukt het dan wel.Vriend heeft ook niet altijd zin doordeweeks omdat hij meestal te moe is wat ik wel snap want om half 6 s'ochtends is hij er al uit om naar zijn werk te gaan en pas weer met het avond eten thuis.gelukkig heb ik mijn eisprong dit keer in het weekend.
Spannend Jen1985 de eerste afspraak bij de verloskundige!!
Spannend Jen1985 de eerste afspraak bij de verloskundige!!
woensdag 28 januari 2015 om 11:59
Jen: jij hebt heel snel al afspraak bij de vk, super relax, veel succes!! Mijn vk wilde pas met 9/10 weken intake houden en week later echk (beetje raar)!
Dus nu zelf voor 5 feb afspraak gemaakt bij een echo praktijk.. zo lang kunnen we niet wachten!
Elkebloempje: probeer saampjes weg te gaan, romantisch uiteten of naar de bios? Samen wandelen over het strand.. misschien werkt dat?
Panda: wat heerlijk om te horen dat hij er helemaal klaar voor is, fijn gevoel is dat! Nu hopen dat het snel raak is
Ik bem maandag naar de huisarts geweest, ik heb de griep te pakken, moet goed uitzieken.. mijn werk begrijpt het (gelukkig) maar net als ik zijn er nog 20 andere met de griep thuis dus ze hebben niet veel mensen meer over.. voel me net een vaatdoek
Dus nu zelf voor 5 feb afspraak gemaakt bij een echo praktijk.. zo lang kunnen we niet wachten!
Elkebloempje: probeer saampjes weg te gaan, romantisch uiteten of naar de bios? Samen wandelen over het strand.. misschien werkt dat?
Panda: wat heerlijk om te horen dat hij er helemaal klaar voor is, fijn gevoel is dat! Nu hopen dat het snel raak is
Ik bem maandag naar de huisarts geweest, ik heb de griep te pakken, moet goed uitzieken.. mijn werk begrijpt het (gelukkig) maar net als ik zijn er nog 20 andere met de griep thuis dus ze hebben niet veel mensen meer over.. voel me net een vaatdoek
woensdag 28 januari 2015 om 14:54
@meral thanks voor de reactie. Goed om te weten. Denk dat het bij mij toch geen eisprong was omdat t slijm bij lange na niet optimaal was. Denk eigenlijk dat er gewoon een beetje lucht dwars zat
Zit gewoon nog een beetje te hard te hopen/wachten op mijn eisprong...
Kan me trouwens goed voorstellen dat mijn man ook zoiets gaat krijgen van 'ja nu wil je alleen maar seks hebben vanwege je eisprong' maar wie weet, ben benieuwd
Zit gewoon nog een beetje te hard te hopen/wachten op mijn eisprong...
Kan me trouwens goed voorstellen dat mijn man ook zoiets gaat krijgen van 'ja nu wil je alleen maar seks hebben vanwege je eisprong' maar wie weet, ben benieuwd
woensdag 28 januari 2015 om 15:06
Snap je heel goed Elkebloempje!!! Hier ook gehad... Is echt niet leuk!! Misschien inderdaad niks zeggen over de vruchtbare dagen en kijken hoe het dan gaat? Snap dat je nu heel erg baalt van deze ronde... Hopen op een volgende ronde, vol met plezier en hopelijk op een positieve test 
Jen en nadaaitje, fijn dat jullie afspraken zijn vastgelegd, spannende momenten!!
Jen en nadaaitje, fijn dat jullie afspraken zijn vastgelegd, spannende momenten!!
woensdag 28 januari 2015 om 18:58
O, jullie zijn allemaal lief! Thanks!!
Heb er nog niet over gesproken, maar ga dat nog wel doen. En dan idd de volgende keer niks zeggen. Als dat lukt... Anders kom ik jullie gewoon lastig vallen, haha.
Jen, spannend!
Therealarya; laat je niet gek maken. Ennuhm, ze zeggen dat geduld een schone zaak is...
Heb er nog niet over gesproken, maar ga dat nog wel doen. En dan idd de volgende keer niks zeggen. Als dat lukt... Anders kom ik jullie gewoon lastig vallen, haha.
Jen, spannend!
Therealarya; laat je niet gek maken. Ennuhm, ze zeggen dat geduld een schone zaak is...
donderdag 29 januari 2015 om 20:28
donderdag 29 januari 2015 om 20:58
Annemarij spannend dan. Wanneer ga je testen?
Panda dat duurt lang dat wachten he, vind je niet? Benieuwd of jullie raak geschoten hebben hihi.
Elke heb jij het er nog met vriendlief over gehad? Begrijp het helemaal. Hier deden wij het ook vaak omdat we dachten dat het miss mijn vruchtbare dagen waren. Alleen was het zo niet romantisch meer. Best jammer eigenlijk. Volgende x gewoon hier met ons delen. En niet meer aan je vriend vertellen dat het moet haha.
Meral hoe gaat het nu met jou?
Hier het gevoel dat nu pas mijn eisprong gaat komen. Als ik mijn afscheiding zie. (Kan het ook mis hebben hoor haha). Maar we gaan het toch nu al gezellig maken. En wachten niet meer langer om de condooms weg te doen. Dus miss toch al een kans!? Hihi fijne avond meiden.
Panda dat duurt lang dat wachten he, vind je niet? Benieuwd of jullie raak geschoten hebben hihi.
Elke heb jij het er nog met vriendlief over gehad? Begrijp het helemaal. Hier deden wij het ook vaak omdat we dachten dat het miss mijn vruchtbare dagen waren. Alleen was het zo niet romantisch meer. Best jammer eigenlijk. Volgende x gewoon hier met ons delen. En niet meer aan je vriend vertellen dat het moet haha.
Meral hoe gaat het nu met jou?
Hier het gevoel dat nu pas mijn eisprong gaat komen. Als ik mijn afscheiding zie. (Kan het ook mis hebben hoor haha). Maar we gaan het toch nu al gezellig maken. En wachten niet meer langer om de condooms weg te doen. Dus miss toch al een kans!? Hihi fijne avond meiden.