Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
@becauseiamhappy, ik vond het super spannend, maar heb mijn 3 donoren gekozen. Had mijn zusje meegenomen voor morele steun en evt hulp bij het kiezen.

Na de uitleg over de behandeling en de ovulatietesten kwam de map met mogelijke donoren op tafel. Mocht alle tijd nemen die ik nodig had. Was toch wel een beetje vreemd om dan de man uit te zoeken waar je een kind mee gaat proberen te maken. Uiteindelijk wel met een goed gevoel mijn top drie kunnen samenstellen.

Wat ik begreep is dat ze je alleen een donor uit laten zoeken als er daarna ook plek is voor de inseminaties dus zodra je de donor hebt uitgezocht en je je eisprong hebt kun je beginnen. Voor mij is dat ergens volgende week. Dan mag ik ook plaats gaan nemen op het beroemde wachtbankje.

Vind het super spannend allemaal.
@ Jiggles, veel succes vandaag het gesprek. Ben heel benieuwd hoe hij reageert en of het positief voor je uit pakt. Ook fijn dat je vriendinnen zo goed reageerde. Is toch ook wel prettig. Al moet je het daar natuurlijk niet vanaf laten hangen.

@ Char-ade, wat balen zeg! Enige positieve is idd dat je nog even alles kan eten en drinken. Geniet lekker van je shusi avond!

@ Rosings, spannend nog even geduld dus. Ik duim voor je! Grappig dat je al bezig bent daarmee. En als je de kamer toch moet opknappen kun je daar wel al een ideetje bij hebben. Zit zelf al op marktplaats te spieken voor een wieg etc. Gewoon leuk om eens te zien wat er allemaal is.

@ Chica, dat is snel gegaan zeg. Voor jezelf ook? Spannend dat het dan bijna echt gaat beginnen!

@ Becauseiamhappy, goed nieuws dus dat je eileider is goed gekeurd. Hopelijk hoef je niet opnieuw te wachten met de nieuwe wachtlijst.

@ Chriss7, wat goed dat je een top 3 hebt kunnen samen stellen. Hoe vaak mag je gebruik maken van je nummer 1? Stiekem wel benieuwd naar. Wel fijn dat het bijna zover is allemaal.

Eigenlijk wil ik mijn potentiele donor uitnodigen voor een gesprek. Maar gezien zijn reactie denk ik dat ik beter even kan afwachten. Zodat hij nog wat meer bedenktijd heeft en ik niet pusherig over kom. Gezien ik toch liever geen november of december kindje wil heb ik toch alle tijd ;) Buiten dat moet je nu eenmaal echt de tijd nemen. Niet zomaar "beginnen" zonder er heel goed over gedacht en gehad te hebben.
Hoi allemaal,

Het is weer tijd om wat van me te laten horen. Gisteren een leuk gesprek met mijn huisarts gehad en volgende week een vervolgafspraak om mijn spiraaltje te laten verwijderen en om een doorverwijzing te krijgen. Daarna een afspraak maken bij het UMC om echt te beginnen!

Helaas nog geen kans gezien om hier met een goede vriendin over te spreken maar dat houd me niet tegen. Dat gesprek komt wel.

Groetjes Linnie
@becauseimhappy: Gefeliciteerd! Goed nieuws zeg! Ik hoop voor je dat je ook echt snel kan beginnen dan. Ben je er zelf al helemaal klaar voor? Wel spannend zo'n donor uitkiezen. Ik ga voor de Denen dus heb al wat rondgekeken, maar voelt toch wel gek hoor. Heb wel wat goede tips over gekregen van o.a. de psych dus die gaan me zeker helpen.

@Chriss: Volgende week dus echt starten, wat ontzettend leuk! Ben erg benieuwd naar hoe je het gaat ervaren.

@Linnie: Ook al de eerste echte stappen gezet lees ik, goed bezig! Wanneer verwacht je bij het UMC terecht te kunnen voor een afspraak?

@Suzie: Ja het gaat enorm snel inderdaad, vind ik zelf ook. Binnen een maand de hele monitoring klaar en dus ook binnen een maand een behandelplan in handen straks. Ik ben daar zelf erg blij mee, kan ook niet wachten tot ik weet wanneer we echt gaan starten haha. Ik betrap mezelf erop dat ook ik inderdaad al wel stiekem wat op internet aan het rondneuzen ben voor babyspul. Maar ik kan mezelf nog goed inhouden gelukkig, dus nog niks gekocht :-)
@chica ik ga volgende week bellen met het UMC om de afspraak te maken, volgens hun site is de gemiddeld wachttijd voor de eerste afspraak 5 weken. Maar zodra ik gebeld heb zal ik het laten weten :-)
@ Linnie, 5 weken vind ik erg meevallen. Wat fijn. Succes!

@ Chica, wat voor tips heeft de psych je gegeven? Ben ik eigenlijk wel super nieuwsgierig naar
Haha ja wies! En wijntjes drinken 😊

Jiggles, hoe is het gegaan? Superspannend!

Hmm ik heb helemaal geen testen gehad, Chica.. Ik moest alleen bloedprikken en meer niet.. Ik zou iets van onderzoek krijgen na de 6e (niet gelukte) iui, maar wat ze precies gaan doen dan weet ik niet. Dat vraag ik na zodra ik weer voor eicel-metingen mag gaan.

Ik ben benieuwd of je moet wachten, Becauseimhappy.. Wel fijn dat je eileiders goed zijn ☺️ En goed dat je nergens van uit gaat, dan kan het alleen maar mee vallen.
Dank Crisss7! Weet ik een beetje wat mij te wachten staat. Het klopt wel een beetje bij het beeld dat ik had.

Chica: Soms ben ik er helemaal klaar voor en soms gaat het weer ineens zo snel! Maar dat oergevoel dat dit de juiste stap is, overheerst. Ook ik ben nieuwsgierig naar de tips van de psych!
@charade: ik lees bij de meesten inderdaad dat het gaat zoals bij jou. Maar misschien is dat wel het verschil tussen een privé kliniek of een ziekenhuis, ik weet niet. Moet zeggen dat ik dit wel fijn vind. Liever eerst weten waar ik sta ipv maar proberen en zien waar het schip strand.
chica-1983 wijzigde dit bericht op 30-01-2015 22:46
Reden: ivm herkenbaarheid
% gewijzigd
.
Hallo allemaal, het was een spannende avond, maar ik dacht...toch maar meteen een berichtje plaatsen...wel fijn trouwens, dan iedereen zo meeleeft

Het gesprek was positief, gezellig zelfs, we zitten qua uitgangspunten en verwachtingen volledig op 1 lijn, meteen vanaf het begin. En ik heb er een goed gevoel over. Natuurlijk blijft het vreemd om zo concreet met iemand te praten over een potentieel kindje dat je samen gaat maken, maar het voelde goed.

Enige is dat ik er vanuit gegaan was te starten met ZI (wat ik ergens ook weer een beetje ongemakkelijk gedoe vind), maar hij wil dat niet. Kortom, het zou dus via het ziekenhuis moeten. Ergens vind ik dat ook wel prettig eigenlijk. Heeft er iemand ervaring met de stappen die dan gezet moeten worden? en wachtlijsten bij een bekende donor? Denk dat ik binnenkort maar eens een afspraak met de huisarts plan
Jiggles, wat fijn dat het een goed gesprek was en jullie op dezelfde lijn zitten! Nu kun je inderdaad concreet de volgende stappen gaan zetten, gefeliciteerd!!

Geen ervaring met eigen donor via een kliniek, maar ik vond dit op internet:

Indien u zelf een donor heeft gevonden, kan het sperma tegen een vergoeding bij ons worden in gevroren. De donor moet dan wel de gebruikelijke procedure volgen, zoals een gesprek met een arts en een screening op seksueel overdraagbare aandoeningen zoals HIV. Ook wordt het zaad enige tijd in quarantaine gehouden.

Ik begreep dat zaad voor de donorbank 6 maanden in quarantaine wordt gehouden, maar of dat bij een eigen donor ook zo is weet ik niet....
Volgens mij zijn die 6 maanden nodig om er zeker van te zijn dat er geen sprake is van HIV.
Ik ben van het bankje gevallen
De drie donoren kies je omdat de donoren af en toe weer getest moeten worden. Het kan dus zijn dat de donor die jij kiest op dat moment niet beschikbaar is maar je kan ook zelf zeggen na twee keer donor 1 ik ga het nu eens proberen met donor 2 of 3.

Wat balen Rosings.

Ik ben wel benieuwd hoe ik het ga ervaren, de eerste keer op het wachtbankje.

Zijn er nu nog mensen die op het wachtbankje zitten?

Ben ook al bezig met een kleine verbouwing thuis. Ik ga met mijn slaapkamer naar een andere kamer. Dit weekend ga ik beginnen met schilderen. Ben stiekem ook al aan het kijken naar babyspullen, wat vind ik mooi maar kan me nog wel inhouden om niets te kopen
Aaah balen rosings 😔 Kop op! Ik drink een wijntje op je vanavond. Ik hoop dat je niet al te veel baalt 😘

Volgens mij zit Wies nog op het bankje en verder weet ik het niet.. Er gebeurt zoveel hier dat ik het niet meer zo goed bij hou, sorry!! Ik lees wel alles 😊
Balen rosings!

Er gebeurt inderdaad wel veel op het forum, al die ontwikkelingen. Bij mezelf niet minder natuurlijk 😁 het is bijna niet bij te houden.
Sh#t......wat balen Rosings!
Ik baal er meer van dat m'n contract niet wordt verlengd. (al had ik het wel verwacht). Slechte dag vandaag.
Ah dubbel shit rosings!
De wachttijd in Rijnstate is inderdaad flink opgelopen, ik ga er nu maar vanuit (tenminste dat hoop ik) dat ik in maart of april volgend jaar ergens kan starten. De intake moet ik ook nog krijgen. Ik sta nu pas vijf maanden op de wachtlijst dus als ze nu spreken van 8-9 maanden tot intake dan zal het nog wel een maandje of 3/4 duren, ging al uit van de maximale wachttijd, dus dat doe ik nu dan ook maar weer.

Was even een teleurstelling, maar ik sta ook 100% achter mijn keuze voor Rijnstate, dus dan moet het zo zijn, ik neem aan dat de wachttijd ook weer kan veranderen als er weer meer donoren beschikbaar komen, dus hopen maar dat er meer mannen komen die het hart op de goede plek hebben!
quote:rosings schreef op 30 januari 2015 @ 17:19:

Ik baal er meer van dat m'n contract niet wordt verlengd. (al had ik het wel verwacht). Slechte dag vandaag.Dikke knuffel! Blijf positief denken. Er komen weer nieuwe dingen op je pad en ik hoop dat het snel gebeurt! Op werkgebied of baby gebied.
quote:ocean1980 schreef op 30 januari 2015 @ 19:10:

De wachttijd in Rijnstate is inderdaad flink opgelopen, ik ga er nu maar vanuit (tenminste dat hoop ik) dat ik in maart of april volgend jaar ergens kan starten. De intake moet ik ook nog krijgen. Ik sta nu pas vijf maanden op de wachtlijst dus als ze nu spreken van 8-9 maanden tot intake dan zal het nog wel een maandje of 3/4 duren, ging al uit van de maximale wachttijd, dus dat doe ik nu dan ook maar weer.

Was even een teleurstelling, maar ik sta ook 100% achter mijn keuze voor Rijnstate, dus dan moet het zo zijn, ik neem aan dat de wachttijd ook weer kan veranderen als er weer meer donoren beschikbaar komen, dus hopen maar dat er meer mannen komen die het hart op de goede plek hebben!ik hoop met je mee! Zo te eerder zijn we Door de lijsten heen. Een jaar is niks lijkt wel. Ik sta begin maart alweer een jaar op de lijst!
en ik was al licht teleurgesteld omdat ik waarschijnlijk pas in april bij de psych aan de beurt ben in zwolle.

als ik dit zo lees ben ik toch blij voor mijn keuze voor hen en niet voor arnhem.

oh jongens had ik maar iets meer geduld in mijn donder
@ Jiggles wat leuk dat je gesprek positief was. Vond je het niet moeilijk om erover te beginnen? Of is je donor een spraakwaterval? Ik vind het toch altijd even slikken om over zoiets persoonlijks te gaan praten. Wat was zijn redenatie om het via een ziekenhuis te doen als ik vragen mag?

@ Rosings ahhh wat balen! Dubbel shit, hele dikke knuffel. En zoals eerder werd geschreven er moet iets op je pad komen. Dat kan haast niet anders zo.

Mijn contract zou in de herfst verlengd moeten worden. Ga er niet vanuit dat dat gaat gebeuren aangezien het dan een vast contract moet worden. Dus kijk al om me heen.

Ja er gebeurd hier erg veel op het topic. Mooi teken toch dames? En we weten dat we er niet alleen voor staan! Vandaag was er moment dat ik even super blij werd. Het idee dat het misschien wel echt allemaal gaat gebeuren en ik ook een babytje mag vasthouden Heb heel lang daar niet op mogen hopen van mezelf en alleen op de kindjes van vriendinnen gepast. Uiteraard weet ik ook wel dat het ook allemaal nog moet lukken lichamelijk gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven