Singles-topic voormensen met een serieuze inslag!

04-08-2008 09:36 1743 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

*edit*

In deze topic wil ik ook graag singles uitnodigen *edit* om wat meer in te zoomen op het leven als single en ervaringen uit te wisselen die een uitgesproken persoonlijk karakter hebben. Ik hoop dat het een topic wordt met diepgang en niveau.

Om een beetje gevoel te krijgen voor de thematiek die aan de orde zou kunnen komen......

- Hoe graag wil je een partner?

- Waarom wil je eigenlijk een partner? Wat maakt het leven als single sub-optimaa?

- Of ben je eigenlijk juist heel gelukkig als single? Is de happy single geen mythe, maar realiteit?

- Voel je je soms onder druk gezet door familie of 'de maatschappij'? Is het een taboe om single te zijn?

- Wat doe je om een relatie te krijgen? Doe je aan internetdating? Sta je open voor koppeling? Neem je zelf initiatieven of hoop je totdat iemand jou benadert?

- Hoe ga je om met een leven zonder seks (maar ook zonder knuffelen)? Vind je masturbatie een volwaardig substituut? Heb je seks-vriendjes of seksvriendinnetjes? Vind je seks belangrijk? Of kun je prima zonder wanneer je eraan gewend bent?

- In hoeverre raakt single-zijn aan identiteitsvraagstukken? Zie je jezelf echt als 'single'?

- In hoeverre heeft single-zijn ook economische aspecten? Duurder uit zijn qua koken, wonen, etc. (het mislopen van 'economies of scale')

- Wat zoek je in een partner?

- Zou je alleen iets beginnen met iemand die het helemaal is voor je, of zou je je ook kunnen voorstellen dat je op gegeven moment met 'minder genoegen neemt' (evt. onder druk van een economische klok).

- Vind je jezelf een leuke man of vrouw? Begrijp je waarom je nog single bent of zie je het puur als een kwestie van toeval?

-.....

-......

-....

Misschien is het wel leuk dat de singles (net als in de andere topic) beginnen met een korte introductie van zichzelf:

- geslacht

-leeftijd

-regio/woonplaats

- hoeveel serieuze relaties al gehad

- hoe lang nu single

- wat zoek je in een partner?

- in hoeverre ben je actief met dating e.d.

- etc....
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 04-08-2008 09:55
Reden: Niet gastvrij
% gewijzigd
Mijn god

al die vrouwen die zo bloedserieus op geleerd reageren zijn bijna net zo dom als die gozer zelf

ja toch niet dan
[quote]Geleerd schreef op 05 augustus 2008 @ 11:03:

@Thee: wat versta je onder "een leuke tijd" dan? Een sekscontact? En vermeld je dat ook eerlijk op je profiel?

Gevonden :-)

Geleerd, dat kan een terras-/eetdate zijn die uit kan monden in meer. Mijn profiel staat ook niet op een site zoals RP of zo, alhoewel daar geloof ik minimaal net zoveel seksdaters als relatiedaters zitten... maar dat terzijde.

Mijn profiel is overigens glashelder: geen verplichtingen, geen exclusiviteit, leuk kan zo leuk zijn dat het tot een vervolg komt, maar het kan ook zijn dat hoe leuk ook het wat mij (of hem) betreft bij een eenmalige date of ONS blijft.

Ik geef duidelijk aan wat ik wèl wil en wat ik niet wil. Take it or leave it.

Vorige week had ik overigens een date na een heel erg leuk mail/msn-contact. Veel gespreksstof, veel humor, veel zelfde ideeën. En op het terras duidelijk niet 'de bekende klik'. Na hapje en drankje heb ik betaald en gezegd dat ik niet het idee had dat we voor die avond nog gespreksstof zouden hebben en dat ik een vervolg ook niet zag zitten.

Helder en simpel.

Ik denk echter wel dat mijn gewenste mentale klik afwijkt van de jouwe. Niet dat met een van beiden wat mis is. Maar zo'n sterke band zoal jij benoemt hoef ik niet met een SV, dat lijkt me teveel op relatie.

En aangezien je geen relatie wilt, wel die skills wilt (nogmaals, geen man hetzelfde en geen vrouw hetzelfde), moet je misschien toch wat meer je principes qua benodigde gevoelens wat laten varen. Je kunt niet EN op niveau willen kunnen kletsen EN leuke dingen doen EN romantiek willen proeven EN seks willen terwijl je niet wilt dat diegene meer voor je gaat voelen....
quote:badmeester schreef op 05 augustus 2008 @ 14:17:

Mijn god

al die vrouwen die zo bloedserieus op geleerd reageren zijn bijna net zo dom als die gozer zelf

ja toch niet dan

thnx

er zijn meer posters dan Geleerd.....
wat zijn voormensen?

sorry flauw, ik ga snel weer weg, ben ook helemaal niet single of serieus dus zit een beetje illegaal mee te lezen
anoniem_66472 wijzigde dit bericht op 05-08-2008 14:26
Reden: was wat vergeten
% gewijzigd
Angels hebben gemeld dat het Gepeerde Peerd Geleerd geen enkele overeenkomst heeft met een andere (eventueel gebande) forummer.
Peas on earth!
maar hoe kunnen angels dat nu checken op IP na?
Weleens van HIDDEN IP gehoord????
Geen idee... ik ben alleen maar de boodschapper

Moet je misschien even vragen in het moderator-topic
Peas on earth!
Overigens betekent nieuwe baan misschien met veel gemak ook nieuwe nick en toegang op forum (zou misschien wel verklaren waarom Geleerd alleen overdag kan forummen)....
Peas on earth!
ach met firefox heb je al een ander ip volgens mij
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 05 augustus 2008 @ 14:28:

Overigens betekent nieuwe baan misschien met veel gemak ook nieuwe nick en toegang op forum (zou misschien wel verklaren waarom Geleerd alleen overdag kan forummen)....Nou prinses, om eerlijk te zijn vroeg ik me in het kader hiervan ook af of hij alleen vanaf werkplek forumt. Als ik kijk naar de intesiteit van het aantal postings, zou ik daar als baas niet blij mee zijn. Als werknemer trouwens ook niet als ik zoveel postings vanaf mijn werk zou doen.... maar ach, dat weer terzijde... en off topic..... en mijn zaken niet :-)
@Thee: zo, jij bent ook een harde.... wel heel duidelijk, maar wat mij betreft is er ook zoiets als "te duidelijk en te recht door zee".

@Summerdance: ik had in mijn openingspost wat vragen gesteld. Vervolgens wilde Thee dat ik die ging beantwoorden. Dat deed ik dus, en toen kwam ter sprake dat ik financieel weinig te klagen heb. Maar het was dus niet mijn bedoeling om met mijn salaris te pronken ofzo. Het idee alleen al.... geld is zo onbelangrijk.
@Bitter and sweet: je punt over techniek en dat dat niet zaligmakend is.....Misschien heb je gelijk, maar ik ben gewoon ietwat onzeker op seksueel gebied....Fijn dat anderen dat niet zijn, maar ik dus wel. Daar zet je je echt niet zo makkelijk overheen hoor....
als geld zo onbelangijk is pronk er dan idd niet zo mee, maar ok, issue opgelost!

Ik zal het NOG een x vragen (derde keer nu)

Geleerd, heb je het boek een Schitterend gebrek van Arthur Japin gelezen, en zo ja wat is jouw visie op het boek?

Zo nee overweeg dan eens het wel te lezen, ik denk dat je verrast gaat worden door de hoofdpersonen uit het boek.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
@Summerdance: nee, niet gelezen. Ik zal eens kijken in de boekwinkel.
Even in het kader van het enkel overdag posten van Geleerd...

Misschien heeft Geleerd thuis stiekum wel een Geleerdes zitten en wil hij daar de sexuele skills op uitproberen

*SD weet ineens niet meer of misschien nou met 1 of 2 Ssen is*
Niet kijken geleerd.....kopen en lezen

(is maar een heel dun boekje dus met uw riante salaris makkelijk aan te schaffen, en anders de immer trouwe bieb)
quote:Geleerd schreef op 05 augustus 2008 @ 13:37:

@Fashionvictim: huh??? ik zeg toch niks lulligs tegen Hans???? Sterker nog: ik stel zijn bijdragen zeer op prijs, net als die van iedereen hier....

@Juliee: je zegt dat jij nooit op mij zou vallen....Ehh...daar gaat dit topic toch ook niet over? Dus je boodschap is a. compleet off-topic. en b. nodeloos kwetsend. Waarom zou je zoiets zeggen zonder enige aanleiding?Behalve blijkbaar die van mij :-)

Ik wilde je helemaal niet 'nodeloos kwetsen', ik geef je alleen een tip. Das juist heel aardig, hoef je niet zo boos te worden....Nou heb ik helemaal geen interesse meer
@Summerdance: nee, ik heb juist niet zo'n mevrouw.... Misschien toch nog maar eens proberen om dat meisje dat verliefd op me was over te halen voor seks....
maar waarom zou je dat doen dan Geleerd?

Je weet dat je haar er vreselijk mee gaat kwetsen dus je zou het dan alleen doen om er zelf beter van te worden.

Geloof je in Karma?
quote:Geleerd schreef op 05 augustus 2008 @ 14:35:

@Thee: zo, jij bent ook een harde.... wel heel duidelijk, maar wat mij betreft is er ook zoiets als "te duidelijk en te recht door zee".

Ik een harde? Je zou eens moeten weten .....

Meer een peoplepleaser pur sang maar mede daardoor een aantal keren flink op mn bek gegaan en begin langzaam wel te leren dat ik er niet alleen voor anderen ben en dat ik geen zin meer heb mijn tijd te verdoen aan dingen die ik niet zie zitten. En daarbij meer dingen te doen die ik plezierig vind (ipv bijv. zoveel te werken als ik de afgelopen jaren heb gedaan) en of dat nou 2 x per jaar op vakantie is, het tigste paar schoenen te kopen of iets leuks te vinden in een ONS/SV doet er dan niet toe.

Goed voor jezelf en je behoeftes zorgen is m.i. zeker als alleenstaande belangrijk. Je haalt die dingen immers niet uit een partner (ok, wel deels uit vriendschappen, familie etc. misschien).

Ik had er in dit geval voor kunnen kiezen om accuut hoofdpijn te krijgen, naar huis te gaan en dan te mailen dat ik geen vervolg zag zitten maar dat is niet mijn stijl. Of te wachten hoe de avond zou verlopen in de hoop dat de date zou zeggen dat hij een vervolg niet zag zitten. Beide opties hadden niet mijn voorkeur.
@Summerdance: ik geloof uiteraard niet in karma.

@Thee: ja, maar je kunt toch ook een nietszeggend mailtje sturen ipv zo heel expliciet te maken dat je de date totaal mislukt vond?
Dat vermoedde ik al....
Gewoon even ter info

Vrouwen willen meer seks en gaan vaker vreemd
Oh ja Geleerd, sta jij op een 'gewone' datingsite? Dan krijg je toch juist reacties van mensen die wel zoeken wat jij op dit moment nog niet zoekt?

Is een andere site voor meer vrijblijvende contacten dan geen betere optie? Is overigens serieuze vraag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven