Wij beginnen eind 2008

30-03-2008 14:54 4585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

hierbij een gericht topic over meiden (en hun partner natuurlijk) die eind 2008 serieus willen gaan beginnen met zwanger worden. Momenteel ben ik zelf ook nog aan de pil. Ook wij willen dus eind dit jaar 'voor het eggie' gaan...

Hopelijk wordt dit een levendig topic!

NaamLeeftijdStartNODKindProvincieBijzonderhedenRoadster24Eind 20081eFrieslandNieuw huis gekocht!Pocahontas1428waarschijnlijk sept.1eLimburgTrouwen 8-8-8Lisa197730Eind zomer 200827 september1eBrabantgaat ervoorT&G26Sept/Okt 2008 -3eGelderlandZWANGER 7-4-2009Mogalie27 juli 200829 oktober!1eBrabantgaat ervoorRomi8226Nu!17 oktober1eBrabantgaat ervoor!Justline2427 september1eZuid HollandGaat ervoor!Kroket 198027sept. / okt. 20082 oktober1eUtrechtBabymerel29Maart 20092eNoord-Hollandstart na het maken van de foto'sAruba22jan 20081eZeelandWacht op belangrijke uitslagTatje231eUtrecht-Florence2927 oktober1eNoord HollandGaat ervoor!Kruimel27NU! 30 september1eBrabantGaat ervoor!

Groetjes Roadster
trouwens, zitten jullie ook veel te surfen op internet? Ik heb net naar kinderwagens zitten kijken. Totaal niet aan de orde nou, maar zo leuk om te bekijken. En zoooooo duur!
Net de huisarts gebeld en mijn schildklier, diabetes en hb (als ik het goed gehoord heb) waren goed. Maar ik heb die man echt nog geen 30 seconden gesproken en ik ben op nog een aantal dingen geprikt dus ik ga morgen weer bellen.
@Kruimel, online zijn testen van 2 a 3 euro te krijgen..
@Kruimel, toevallig heb ik vorige keer ook zitten kijken naar de prijzen van wagens, kinderkamers ed.

Moet wel weten wat je kwijt bent vantevoren vind ik.

Maar wagens vind ik in verhouding echt heel duur!
@ Aruba: dat is dan weer positief!
@romi, slik dat scheelt wel veel geld. ach, als deze op zijn, koop ik ze wel op internet. (ga er natuurlijk heel positief vanuit dat ik er niet meer nodig heb)

Die kinderwagens zijn idd vreselijk duur. Ik vind die quinnie buzz zo leuk, daar betaal je 449 euro voor. HEUL veul geld vind ik dat!

@aruba, Dat is goed nieuws. Dus de uitslagen komen nu binnenrollen.
@kruimel.

Ik had zeeën van tijd toen ik thuis kwam te zitten.

Daarom kon ik echt alles bekijken op het Internet.

En alles rustig bekijken voor het kraamfeest die ik gaf.

jl.

Jeetje, 10 dagen

Ik zou inderdaad misschien wel mooie zwart wit foto's willen maken.

Van Merel mag dat ook??

Kan misschien als verrassing voor mijn vriend??

Hij is 5 okt jarig. Je krijgt wel een kleine vergoeding hoor!!

Even iets anders

Je kan in het begin gewoon foliumzuur slikken. Je ziet vaak allerlij potjes met extra vitamines. Dat is echt niet nodig.

En zeker niet als je heel gezond eet.

Je kan het wel gaan gebruiken als je borstvoeding gaat geven.

En dan alvast de laatste maand mee starten.

@ poca

Lekker hoor even erop uit. Samen met de hondjes

@tatje

Spannend solliciteren zeg. Je heb wel 2 dingen lopen zie ik dat goed staan?? Dus misschien kan je snel aan de bak.

Ik kan via uwv arbeidtherapie gaan doen. dat houd in dat je alvast halve dagen gaat werken om zo weer op de arbeid markt aan de slag kan gaan. Vanuit de ziektewet. Hoe moet ik dat in Godnaam nou gaan verkopen aan mijn nieuwe baas. Je behoud zo de 1ste 2 maanden gewoon je uitkering. Hij hoeft dus niks uit te betalen.

En vandaar uit kan ik dan op contract basis gaan werken.

Ik zou heel graag willen. Maar wie neemt een nou een kneusje aan.

Ik denk geen een baas.

En anders wachten op de foto's van het ziekenhuis. Of alles weer gezond is. tja wat is handiger.

Wat een toestand

@all

Ik slik nu al foliumzuur.

Ook omdat ik zo onregelmatig ben. Dan zit ik iniedergeval altijd goed.

Ik zou eigenlijk nu even kunnen stoppen tot ik de datum weet van het ziekenhuis. Maar ik vind het gewoon prettig om daar mee door te gaan.
Dat is alvast goed nieuws Aruba

Leuk he Kruimel Al die dingen alvast bekijken. Ik heb in gedachten al minstens 10 kinderkamers ingericht. Schoonzus heeft twee koters van 3 en 1. Dus tegen de tijd dat het bij ons zover is zullen we vast al wel het een en ander onze kant op krijgen. Er wordt nu al voordurend vermeld dat ze het wel bewaren voor ome .. en tante Tatje

Wat mij sollicitaties betrefd. Ik heb twee dingen lopen in de zin van daar heb ik op gereageerd, deze of volgende week krijg ik daar een reactie op. Ben nog niet op gesprek geweest hoor dus ik wacht rustig af. De vorige vacature waar ik op reageerde was ik één van de 400!!!

Babymerel je bent kapster begreep ik uit eerdere berichten? Kun je dan niet bijvoorbeeld aan huis gaan knippen? Kun je zelf je tijd een beetje indelen en zoveel klanten aannemen als je op het moment aan kunt...
@Kruimel, k had wagens gezien van allemaal rond de 800 euro...
Tatje

Kwa tijd is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel guntig.

Maar kwa geld en verzekering niet.

Je moet ten eerste een hoog verzekering afsluiten bv als 6 weken wegens ongeval thuis zit

zwangerschaps verlof daar woord nog steed over gepraat of dat

door gaat. Er zou een regeling komen voor een soort uitkering voor zzp-ers

Je bent er toch 12 weken eruit en dan geen inkomen.

Naar de mensen toe is geen optie ivm kapperstoel/pompstoel en fietskruk. Sommige mensen hebben geen lift.

vakantie geld krijg je ook niet.

beslasting toeslagen moet je vooruit betalen. En wat je teveel heb uitgeven krijg je pas in december weer terug.

Ik heb dat al eens uitgezocht.
romi, huh, 800 euro. wauw, is die wagen van goud????/

de quinni buzz bij babydump 449euro
@Babymerel, het idee van UWV is natuurlijk dat ze 1 a 2 maanden korting geven op het salaris van iemand die langdurig ziek is geweest. Alleen op die manier krijgen ze mensen weer aan t werk. Want een werkgever neemt liever een 'gezond' iemand aan als een langdurig zieke.

Je moet het zien als de nieuwe koelkast die je kunt kopen of dezelfde nieuwe koelkast maar dan met een deukje aan de zijkant. Als je veel korting krijgt koop je toch misschien die met het deukje.

(niet dat ik jou wil vergelijken met een koelkast met een deukje hoor )
@Kruimel, zat even op andere site te kijken en daar zijn ze idd stukken goedkoper. Denk dat ik een hele dure site te pakken had toen...

Maar ja je moet volgens mij bovenop de standaard wagen ook nog een extra bak kopen voor als het kind groter is en evt ook nog een bak die als maxicosi meegenomen kan worden in de auto.
Ik snap hem wel!!

Romi

Arbeidstherapie houd in dat ik voor halve dagen gaat beginnen. Het uwv betaald mij uit. De werkgever betaald niks!!.

Deze situwatie mag alleen besproken worden met ieman die ik ken of iemand mij kent.

Anders moet ik er over zwijgen. Nu is het zo dat ik 8 uurtjes nog niet aankan. Dus als ik verzwijg dan moet ik voor 8 uur aan de bak.

Als ik nog een baas had gehad. Dan had 2 maanden terug al 2 uurtjes kunnen starten en dan opbouwend naar een hele dag. Maar die luxe heb ik niet.

Ik kan toch niet gelijk beginnen over mijn gebreken.

Ik loop ook al jaren op steunzolen ( vanaf mijn 13 jaar)

Ik heb nooit daar problemen mee gehad. Ook altijd verzwegen.

Ook omdat ik gelijk wist dat ze me misschien niet zouden aannemen.

Je merk er niks van en je ziet er niks van.

Dat is dit geval ook zo.

Ik merk het alleen.

Maar om nou gelijk te gaan piepen op mijn sollicitatiegesprek over dit en datje omdat ik nog hertstellen de ben.

Ik snap dat ze het PROBLEEM niet zomaar willen aannemen.

Om nou ook dubbelgestaft te worden!!

Het is ook nog zo dat ze nog eens misbruik van de situwatie maken.

Lekker een hulp je voor 2 maanden. Lekker makkelijk voor in vakantie periode ( heb ik al eens ieder mee gemaakt precies een proeftijd) en dan als nog geen contact met proeftijd.

Ik vind het heel moeilijk.

Dus is het heel dubbel!!

Wild aan de slag. Maar je moet de juiste werk gever vinden.

En waar vind je die??

En de kans is groot dat het gewoon helemaal over gaat!!.

En dan word je misschien gestraft omdat hun denken dat het blijvend is.

Bah!!
Ik ga in iedergeval 1 werkgever waar ik ongeveer 8 jaar geleden heb gewerkt even een brief schrijven ( mijn vriend)

Mijn moeder heeft in die tijd dat ik daar werkte ook altijd huishouden gedaan bij hem thuis. dat is indergeval al een andere situwatie.

maar wel 8 jaar gelden. Vroeger is mijn moeder ook altijd zijn klant geweest.

Misschien gaat het lukken. En anders de foto's afwachten.

En hopen dat we werkgever vinden met geduld en begrip.

Anders zou ik het echt niet weten hoe ik aan die arbeidtherapie kan voldoen.
@All...wat een berg hebben jullie weer geschreven zeg!!

Ff in het kort, wat ik onthouden heb...

@Merel...wat een toestanden met je werk zeg!! Ik begrijp waarom het zo dubbel is, lijkt me erg lastig allemaal. Ik zal ook eens een foto van mijn buik erop zetten!!

@Poca...je hebt vakantie!!!!

@Tatje...1 van 400...gewilde functie!!

@Kruimel en Romi...ik vind de nieuwe mutsy gaaf. De mutsy slider. Maar ja, een gloednieuwe kopen voor een derde en laatste kindje?? Zal wel een redelijk nieuwe van marktplaats worden. Vind van quinny de papillion gaaf (topline serie)

Ik ga ook niet naar lowlands...

Gesprek tussen mij een baas vandaag:

Ikke....gaaaaaaaaap

Baas...goh wat een gapen...ben je soms met de derde in de maak???

Ikke....eh..eh...nee hoor...bovendien...eh..daar heb jij toch niets mee te maken??!!

Baas...*grappig*: wanneer loopt je contact ook al weer af??

Ikke...*ook grappig* volgend jaar juli pas!!

Pfff....heb ik me ook weer uit gered...
...
t&g

Ik zou met zweetdruppels zitten denk ik.

Als er zoveel vragen op mijn afgevuurd worden

Zou dat een reden kunnen zijn?? ( contract)

Als je een buikje krijgt??
@Lisa...gelukkig bleef ik er heel normaal onder Wil ook echt niet dat ze het nu al weten!!

@All...ik heb net mijn oude commode weggegeven (voor een bosje rozen) aan een stel dat volgende maand uitgerekend is, maar niet zoveel geld heeft voor een kinderkamertje. Nu kan ik lekker wat anders kopen Nieuwe beeb slaapt wel in het bedje waar de oudste twee ook in hebben gelegen (emotionele waarde) Dus het moet iets zijn wat er een beetje bij past. Maar al op marktplaats gesnuffeld en hele leuke dingen gezien. Nieuw kopen heeft weinig zin, want dat past er totaal niet bij!!

Maar ik heb de wereld weer een beetje beter gemaakt door iets weg te geven
...
@ T&G, haha wel lachen om dat zo te lezen hoor! Uit ervaring weet ik echter dat het moeilijk is om je uit zulke situaties weg te praten zonder dat je een grote rooie boei krijgt... Zo is het in ieder geval bij mij steeds... Ben ik nog niet eens zwanger. Vanmiddag ook nog verkondigd dat wij er voorlopig nog niet aan denken!

@ Florence, moeilijk. Als ik in jou positie zou zitten zou ik denk ik kiezen voor school. Momenteel moet ik ook nog 1 jaartje én ons nieuwe huis 'zit ons nu nog dwars'. Natuurlijk heel erg leuk, maar als we dat niet hadden gekocht waren we oktober wel begonnen denk ik. Nu ook nog maar even uitstellen, wel zo verstandig. Dit is mijn keuze, voor jou/jullie kan ik natuurlijk niet beslissen.

@Babymerel: echt klote van je werk zeg. Wat een onduidelijkheid. Gelukkig heb ik al vanaf mijn stage een contract, dat na 2 jaar vast werd. Heerlijk gevoel. Echt balen als je steeds zo aan de kant gezet wordt. Ook erg onzeker in de financien. Ga zo je foto's even bekijken.

@Justline: al 10 dagen!!! Knuf voor je en hopelijk werkt de teunisbloemolie!

@Poca: foto! Leuk. Voor ik het vergeet: een superdag gewenst, ik zal aan je denken! En een hele fijne vakantie. Geniet van je huwelijksreis, doe je als het goed is maar één x.

@T&G: Sjongejonge Tammie, je straalt het uit denk ik, vooral naar je baas. GOede redding. Wat lief van die commode, je bent veel te goed!

@ All: wie was ook alweer de fotografe: ik houd me aanbevolen als ik zwanger ben hoor!
Truste allemaal!! Morgen lekker vrije dag!!
Meiden!

Even weer een egoberichtje met een paar reacties uit het blote hoofd. Heb het nl. zooooo druk....Werken, afgesproken met een vriendin en verjaardag, eten met een vriendin, en ow......dan ook nog even flirten met mooie mannen om mijn nieuwe vastigheid te compenseren... O ja, en dan nog die kl*te cyclus, ik ben de tel kwijt....

@JL, als ik ooooit een dikke buik heb, graag. Heel lief van je!

@T&G, goed verborgen gehouden met je pokerface. Knap hoor!

@Kruimel, leuk dat je het wegstopt voor je man, denk dat iedereen zoiets in het begin heeft gedaan.

@Poca, fijne vakantie alvast en vooral een hele fijne dag vrijdag!!! Misschien kom ik je donderdag nog tegen. Waarschijnlijk lopen wij dan ook rond op de ZPF.

Verder weet ik niet meer wie wat schreef... sorry. En ook sorry voor mijn frustratieberichtje, moest er even uit. aan de cyclus!
Goedemorgen allemaal!! Nieuwe dag...nieuwe kansen...

@Lisa en Romi...al vruchtbare nachten gehad??
Lief van je T&G dat je die commode weg hebt gegeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven