Knoflook bij Shabu Shabu

01-02-2015 09:30 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond ga ik eten bij Shabu Shabu.

Ik wil echter niet te veel knoflook eten. Een klein beetje lijkt me onvermijdelijk, maar ik wil morgen absoluut geen knoflookwalm om me heen hebben hangen. Weten jullie welke sushi- en andere gerechten ik absoluut moet vermijden?

In de 'standaard' sushi zit denk ik niet snel veel knoflook, toch? Het zal vooral in de andere gerechten zitten?

Zelf dacht ik aan:

- gebakken champignons

- beef

- pikante garnalen

- vleesspiesjes

Alle Nigiri en Maku zijn wel safe denk ik...

Menu: http://www.shabushabu.nl/menu
Alles met vlees.
Ik zou lekker gaan genieten en niet zo benauwd zijn om een knoflookwalm te hebben. Of moet je nog in de avond ergens naar toen ?
quote:mara2 schreef op 01 februari 2015 @ 09:35:

Ik zou lekker gaan genieten en niet zo benauwd zijn om een knoflookwalm te hebben. Of moet je nog in de avond ergens naar toen ?Nee in de ochtend, maar erg belangrijk.
En als je het nou gewoon ter plaatse vraagt? Er bestaan in iedere keuken gerechten waar een scheepslading knoflook inzit zonder dat je dat proeft maar twee dagen later loop je nog in een walm.
verba volant, scripta manent.
Je hebt pilletjes, after garlic die speciaal tegen knoflooklucht zijn. Geen ervaring verder mee. Je kunt ze kopen o.a. bij Kruidvat.
Als je absoluut geen knoflookwalm wilt, moet je gewoon alle knoflook vermijden. Knoflook ruik je altijd, hoeveel je ervan hebt gegeten maakt niet uit.
Gewoon vragen of ze het vlees en vis zonder knoflook willen bakken. En peterselie kopen zodat je daar na je etentje op kunt kauwen, dat helpt ook tegen de lucht.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als die afspraak morgen zó belangrijk is, dan zou ik het etentje vanavond verplaatsen. Of ga naar een pizzaria of de Mac

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Pizza en pasta van een pizzeria zitten niet vol met knoflook....😄
quote:sinnombre schreef op 01 februari 2015 @ 11:12:

Pizza en pasta van een pizzeria zitten niet vol met knoflook....😄

Pizza`s zijn niet al van te voren gemaakt dus lijkt mij makkelijker zonder knoflook te krijgen.

Bovenstaand restaurant ken ik niet maar het zou mij niet verbazen als ze vlees end. al vooraf hebben gemarineerd en de knoflook dus niet weggelaten kan worden.

Het is maar wat je ervoor over hebt om morgen niet met een knoflook-kegel naar die belangrijke afspraak te gaan
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik hou het gewoon bij de veilige sushi, die vis is rauw, en er zit alleen rijst en zeewier bij, dus dat vertrouw ik wel. Vlees laat ik mooi staan.
quote:-esther schreef op 01 februari 2015 @ 09:36:

[...]

Nee in de ochtend, maar erg belangrijk.Probeer je tong te poetsen. Mondwater erna?
Shabu shabu is zo'n budget all-you-can-eat 'Japanner' waar meestal geen Japanner aan te pas komt. Daar ligt echt alles van te voren klaargemaakt in de keuken anders kan het niet voor die prijs.

Als je Japans wilt eten, ga dan naar een échte Japanner, daar wordt het eten kersvers voor je neus klaargemaakt dus je kunt precies aangeven wat je wel of niet wilt eten. Daar hangt natuurlijk wel een ander prijskaartje aan .....
quote:ana_isabel schreef op 01 februari 2015 @ 12:08:

[...]

Probeer je tong te poetsen. Mondwater erna?Knoflooklucht gaat door je huid. Tanden poetsen helpt niet.
quote:copacabana schreef op 01 februari 2015 @ 12:13:

[...]

Knoflooklucht gaat door je huid. Tanden poetsen helpt niet.Je hebt gelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven