Stofuizger heeft het plots begeven.

03-02-2015 19:01 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zit ik nu mijn stofzuiger het heeft begeven aan een energie zuinige stofzuiger vast? Ik zoek een stofzuiger met een hele goede zuigkracht i.v.m. dieren.

Heeft iemand onlangs een nieuwe energie zuinige stofzuiger gekocht en hoe bevalt die?
Ik heb de Miele cat & dog, die heeft een speciale 'mond' (heet dat zo?), voor dierenharen
Ja, met dank aan Europa zit je nu aan zo'n debiele stofzuiger vast....
Volgens mij kan ik beter een 2e hands stofzuiger kopen.

Ik ga morgen of overmorgen wel even een electronicazaak langs en informeren en eventueel testen.

Als dit niet bevalt ga ik er eentje 2e hands kopen.

Lilalinda de Miele cat & dog is wel prijzig. Mijn stofzuiger is bijna zes jaar oud en na al stuk.

Ik zoek een stofzuiger van rond de 100 euro tot 120 euro max.

Bedankt Europa!
Volgens een dame aan de telefoon van de MM heeft de zuigkracht niets te maken met het percentage aan watt.

De stofzuiger moet perfect zuigen en ook stiller en energie zuiniger zijn.

Geloof er niets van. Het maakte vroeger wel degelijk verschil of je een stofzuiger kocht van 1600 watt of 2000 watt.
Goede ervaringen nieuwe stofzuiger.

De Dyson schijnt erg goed te zijn en ook de veel goedkopere Dirt Devil.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Retrostar bedankt, maar zijn dit niet stofzuigers volgens de oude richtlijnen van Europa?

Topic is van juni vorig jaar.
Dames dames het aantal wattage zegt niet over de zuigprestaties van een stofzuiger. En dat een stofzuiger nu veel lager aantal Watts heeft zegt niet dat hij minder presteert integendeel zelfs.

Er zijn aantal eisen gesteld die je vroeger niet haalde met een stofzuiger dus niet enkel A-klasse qua zuinigheid maar bv ook stofuitstoot,stopopname harde vloeren of stofopname tapijt en er hoort ook nog een geluidschema bij.

Gezien je budget zou je een moeten kijken naar Numatic qua levensduur echt de beste stofzuiger
quote:bootje_op_de_golven schreef op 03 februari 2015 @ 19:32:

Ja, met dank aan Europa zit je nu aan zo'n debiele stofzuiger vast....

Nou pak je oude krachtige Miele er maar bij en doe dit eens

https://www.youtube.com/watch?v=p7DVOoeJxGI
Waaron maakte het vroeger dan verschil als je een 1600 of 2000 watt stofzuiger had?
quote:Margheritaa schreef op 04 februari 2015 @ 18:28:

Waaron maakte het vroeger dan verschil als je een 1600 of 2000 watt stofzuiger had?

Dat zou kunnen dat die 2000 Watt stofzuiger beter zuigt dan die van 1600 Watt maar daar ligt meer ter grond slag. Vaak is het geluid en lijkt het alsof die van 2000 Watt veel krachtiger is veel mensen denken bv dat een Dyson ook extreem zuigkracht heeft maar dat komt omdat ze erg veel geluid maken. Het hoeft niet niet maar kan wel maar voor zeker normaal stofzuigen in huis is 700 watt voldoende en zeker op bv tapijt spelen andere zaken een belangrijke rol de elektrische borstel is dan onverslaanbaar op dat gebied en dan kun je een 2500 Watt stofzuiger hebben maar die verslaat een Sebo of een Lindhaus nooit om een paar merken te noemen.

Wil even duidelijk maken dat vroeger zo,n 40 jaar geleden alle stofzuigers maar 500 tot 700 Watt waren en die ook goed stof op zogen.

Ik heb zeker 200 stofzuigers mee gewerkt en de meest krachtige is een met slecht 1000 Watt weliswaar een ketelmodel met motor onder in gemonteerd.
40 jaar geleden waren we niet anders gewend. Logisch dat je dat dan goed vindt.
quote:Margheritaa schreef op 05 februari 2015 @ 11:33:

40 jaar geleden waren we niet anders gewend. Logisch dat je dat dan goed vindt.

En nu zijn we met zijn allen verslaafd aan de 2000 Watt + stofzuigers en denken dat het beste is nu ook terwijl er veel zuinigere en betere alternatieven zijn voorhanden maar we geloven het nog niet en hebben nog niet voldoende kennis opgedaan in de materie.

Toch waren ook toen heel veel stofzuigers erg goed en de zuigkracht was echt niet veel minder dan nu. Eenmaal de wedloop los baste in de jaren 90 met de zoveel mogelijk Watts stofzuiger liefst met grote letters aangeduid 2500 Watt Turbo +Extra .... zijn de stofzuigers enorme energie verslinders geworden en nu zie je als je fabrikant gedwongen wordt ze wel veel efficiëntere stofzuigers kunnen maken met name motor en mondstuk zijn grote verbeteringen gedaan waardoor de stofopname veel beter is geworden met veel minder stroomgebruik.

Gaan we toch weer terug in de tijd dat de stofzuigers minimaal stroomgebruik verbruikt
Slobberbone welke stofzuiger zou jij dan aanraden op dit moment met huisdieren?

Een stofzuiger speciaal voor huisdieren gaat dat alleen om die turboborstel of nog meer functies?

Turboborstel kan ik ook los kopen.
Minimaal stroomverbruik en minimale zuigkracht

Slobberbone welke stofzuiger zou jij dan aanraden op dit moment met huisdieren?

Een stofzuiger speciaal voor huisdieren gaat dat alleen om die turboborstel of nog meer functies?

Turboborstel kan ik ook los kopen.
Als de stofzuiger cats & dogs heet is wel ineens geschikt voor dieren, hier ook katten en ook geen speciale dieren stofzuiger werkt met de normale bij geleverde hulpstukken ook prima heb je echt veel tapijt dan is een electroborstel aanbevolen.

Ik ben ook voorstander van stofzak stofzuigen is betere filtratie en is ook onderhoudsvriendelijk en op lange termijn ook goedkoper want stofzuiger gaat veel langer mee.

Ik kan niet zien hoe u woont en wat er op de vloer ligt maar een Numatic is altijd goed, degelijke machines, lang snoer, goede zuigkracht, grote stofzak als je hem binnen 4 maanden vol zuigt echt 9 liter en gaat wel zo,n 5 kilo in echt heel zwaar en goed vol en heeft de stofzuiger nog steeds acceptabele zuigkracht.

En ook Sebo vindt ik erg goed maar dan kom je wel in de hogere prijsklasse net op alle fronten wat beter dan bv Miele of Electrolux.
Ik heb een Numatic James, is binnen je budget en doet het met kattenharen iig prima. Ik heb 1 Britse korthaar en 2 langharige katten en hij zuigt de haren goed op.

www.blokker.nl/nl/blknl/s ... L3UuefezMMCFQHMtAodIQMAKQ
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
De James is zeker een goede instapper van Numatic hier nog goedkoper

Krijg geen korte linkadres maar bij de Wehkamp in de aanbieding
Energieklasse: B

Stofopname harde vloer: F

Stofopname zachte vloer: F

Bedankt, maar de F bevalt me niet. Ik wil A of B voor een zacht prijsje

Veeleisend he :D
quote:Margheritaa schreef op 06 februari 2015 @ 10:59:

U vraagt wij leveren

http://www.bol.com/nl/p/e ... fzuiger/9200000031383768/

Zeker een triple A gaat niet lukken voor 100-120 euro en B wordt erg lastig, heb ik al eerder uitgelegd voor een A of B voor tapijt is gewoon een elektro borstel nodig en er zijn maar heel weinig betaalbare stofzuiger die dat erbij leveren.

Kijk die F klinkt erg laag maar doe er een goede harde vloeren mondstuk eraan en hij klimt een paar plaatjes
Ik denk met de oudere Numatic met de 2 standen motor 1200 Watt max( motor net wat krachtiger om de lucht aangedreven borstel rond te draaien) met de juiste hulpstukken dus harde vloeren mondstuk en een tapijt borstel( airo-head )(Harry heeft een kleine variant standaard ) haal je een A-B machine in huis A harde vloeren en B tapijt dit is denk ik het hoogt haalbare voor een zeer vriendelijke prijs en dan heb je wel de meest duurzame stofzuiger in huis die altijd naar jouw lacht
Ik heb een maand terug een nieuwe Miele gekocht. Gewoon het basismodel, maar die doet het ook uitstekend met de kattenharen.
quote:Margheritaa schreef op 06 februari 2015 @ 10:59:

Staar je niet te veel blind op die ratings want die zijn er wel op geplakt door de fabrikant en zijn niet allemaal even transparant. Zag bv bij Sebo geen enkele A-rating voor tapijt en ook niet een zo snel bij Lindhaus terwijl dit echt de beste machines zijn voor dat werk. Nooit een betere tapijtstofzuiger in handen gehad.

Daar kan zelf die Electrolux met zijn elektroborstel niet tegenop en die geven ze wel een A-rating.

Blijft dus een beetje " Wij van WC-eend adviseren ..............

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven