Mode & Beauty alle pijlers

e ervaringen "light in the box"?

09-05-2012 15:26 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi, heeft er iemand al eens iets besteld op de sit "light in the box"? superleuke en goedkope dingen maar ben een beetje wantrouwig op gebied van via internet bestellen...
Ook meerdere keren dingen besteld via deze site of het zusje ervan, mini in the box. Alleen maar positieve ervaringen mee. Nog nooit invoerrechten hoeven te betalen. Meerdere keren bestellingen geplaatst van boven de ¤22,-

Ik zou het gewoon een keer proberen met iets kleins. Bevalt het, dan kun je de volgende keer een grotere bestelling plaatsen.
Live, love, laugh
Ik heb er mijn draadloze muis gekocht, na een tijdje ontvangen en een hele fijne muis voor ¤10,-! Ik hoefde niet extra te betalen.

Later kwam ik er echter wel achter dat dezelfde muis op Ebay voor ¤5,- te koop is, haha. Mijn tip is dus: check eerst of het ook op Ebay te koop is.
Ik heb twee keer wat besteld, maar doe het niet meer. Snowboots maat40 (EUR), kwam aan was een NL maat 37. Klantenservice gaf aan dat ik ook mn voeten had moeten meten en retour zending niet werd geaccepteerd.

Verkocht op MP

Tweede keer verduisterende gordijnen "niet standaard maat" (let wel dit was niet een hele bijzondere maat wat speciaal gemaakt moest worden maar een maat die niet in de top 4 stond). Aan de deur mocht ik 50 euro extra voor invoerrechten betalen waardoor het duurder werd dan gordijnen van een willkeurige winkel hier. Geweigerd aan de deur. Klantenservice wees me op dat niet standaard maten niet retour mogen en dat invoerrechten voor de.klant komen. Als ik de zending niet alsnog zou accepteren zou deze binnen 2 weken worden vernietigd. Ze zijn me toen wel met 30% van de invoerrechten "tegemoet gekomen". Zending dus toch maar geslikt....

Het komt uit China, kwaliteit is erg wisselend (van uitstekend tot dramatisch slecht) en men hanteert dus geen NL regels wat koop.op afstand ed betreft.

Ik doe het iig niet meer
quote:suuz393 schreef op 16 juni 2014 @ 06:24:

Ik heb slechte ervaringen met LightintheBox. Voor ¤50 iets besteld en eenmaal aan de deur nog ¤25 invoerrechten moeten betalen. Dit staat niet (duidelijk) benoemd op de site. Dat maakte de spullen dus niet goedkoper dan op andere sites en het is wel echt goedkope kwaliteit.

Dit was een paar weken geleden. Op www.klacht.nl stikt het van de slechte ervaringen. Ik raad echt af om er iets te bestellen!Als je voor meer dan 22 euro bestelt, heb je grote kans dat je invoerrechten moet betalen. Dit is standaard wetgeving en geldt dus niet alleen voor dit bedrijf. Als mensen daarover een klacht indienen, dan is dat omdat ze zich zelf niet goed ingelezen hebben wat het betekent om online iets te bestellen. Dat is dan niet het bedrijf aan te rekenen, dus daarover een klacht indienen is m.i. dan ook dom.
vriendin van mij besteld daar altijd en is super enthousiast. Zij heeft nooit problemen gehad, alleen duurt het soms 3 weken voor iets binnen is.
Wij hebben er een waskraan gekocht waarbij wel stond dat er invoerrechten moesten worden betaald. Verdere artikelen ook alleen maar goede afhandelingen.

Goede site.
Heb ik al een aantal keren wat besteld, net als bij Light in the Box. Als je zorgt dat je niet meer dan 22 euro besteld, betaal je geen invoerrechten. Het duurt even voordat het er is, maar dat vind ik niet erg. Ik heb met beide sites goede ervaringen.
hoe vallen de maten bij light in the box? ik wil een dames winterjas bestellen maar ik hoorde dat je een maat groter moet bestellen omdat ze daar een maat kleiner uitvallen? iemand ervaring?
Ik bestel nooit meer wat bij light in the box, diverse artikelen besteld steeds tot rondom de 20 euro dan hoef je geen invoerrechten te betalen. Levering duurt zes tot 8 weken maar dat wist ik en dat is het probleem ook niet. De kwaliteit is niet zoals vermeld staat, kleding bv sweater is gewoon shirt, maatvoering klopt niet kan verschillen tussen de 1 en 4 cm wat aangegeven staat bij produkt heb zelfs een shirt dat 9 cm smaller is. Als je aangeeft dat de kleding te klein is mag je het niet retour sturen, nadat ik doorgaf dat de maat voering op de site niet klopt mag ik het wel retour sturen op eigen kosten. Geattendeerd op de wet kopen op afstand , toen moest ik eerst maar eens bewijzen dat de kleding te klein is dmv foto's met liniaal erbij, doorgegeven dat ik met dit apparaat niet kan uploaden, moest ik de kleding maar zelf aantrekken en daar een foto van maken??? Wees nog een maal op de wet op kopen op afstand kreeg toen een RMA met de vermelding erbij dat ik alleen de volledige kosten vergoed krijg als de kwaliteit niet goed is en de retour kosten zijn voor mij . Kortom ik ben weer bij het begin. Bovendien heben ze nu de vraag op opgelost gezet en er is niks opgelost.

Dit is wat ik zojuist als antwoord kreeg(18-01-2015)

Beste Klant

U mag het aannemen dat wij de regelgeving beter kennen dan u, wij hebben hier dagelijks mee te maken,

Dat u maar blijft herhalen dat u een eigen opvatting hebt van deze regelgeving is aan u, maar ongeacht hoe vaak u het blijft herhalen, ons standpunt zal niet veranderen,

Wij hebben onze voorwaarden kenbaar gemaakt, het is aan u, ,aar als u zonodig uw eigen opvatting van de regelgeving herhaalt dan zullen wij alle tickets sluiten en ons aanbod intrekken,

met vriendelijke groet

De Klantenservice

WAT moet ik hier nu mee?
quote:jasyl01 schreef op 18 januari 2015 @ 15:58:

Ik bestel nooit meer wat bij light in the box, diverse artikelen besteld steeds tot rondom de 20 euro dan hoef je geen invoerrechten te betalen. Levering duurt zes tot 8 weken maar dat wist ik en dat is het probleem ook niet. De kwaliteit is niet zoals vermeld staat, kleding bv sweater is gewoon shirt, maatvoering klopt niet kan verschillen tussen de 1 en 4 cm wat aangegeven staat bij produkt heb zelfs een shirt dat 9 cm smaller is. Als je aangeeft dat de kleding te klein is mag je het niet retour sturen, nadat ik doorgaf dat de maat voering op de site niet klopt mag ik het wel retour sturen op eigen kosten. Geattendeerd op de wet kopen op afstand , toen moest ik eerst maar eens bewijzen dat de kleding te klein is dmv foto's met liniaal erbij, doorgegeven dat ik met dit apparaat niet kan uploaden, moest ik de kleding maar zelf aantrekken en daar een foto van maken??? Wees nog een maal op de wet op kopen op afstand kreeg toen een RMA met de vermelding erbij dat ik alleen de volledige kosten vergoed krijg als de kwaliteit niet goed is en de retour kosten zijn voor mij . Kortom ik ben weer bij het begin. Bovendien heben ze nu de vraag op opgelost gezet en er is niks opgelost.

Dit is wat ik zojuist als antwoord kreeg(18-01-2015)

Beste Klant

U mag het aannemen dat wij de regelgeving beter kennen dan u, wij hebben hier dagelijks mee te maken,

Dat u maar blijft herhalen dat u een eigen opvatting hebt van deze regelgeving is aan u, maar ongeacht hoe vaak u het blijft herhalen, ons standpunt zal niet veranderen,

Wij hebben onze voorwaarden kenbaar gemaakt, het is aan u, ,aar als u zonodig uw eigen opvatting van de regelgeving herhaalt dan zullen wij alle tickets sluiten en ons aanbod intrekken,

met vriendelijke groet

De Klantenservice

WAT moet ik hier nu mee?

Wat vreselijk niet-klantvriendelijk Ik zou niet weten wat je kunt doen, maar wel echt enorm vervelend. Helemaal de toon die aangeslagen wordt in de mail, wie weet heb jij ook wel elke dag met de regelgeving te maken?!

Een vriend van mij heeft wel eens wat bestelt bij mini in the box, ging helemaal niet goed, product was zoek geraakt en er was niks aan te doen volgens de klantenservice.
---
quote:jasyl01 schreef op 18 januari 2015 @ 15:58:

...

De Klantenservice[/i]

[/i]

WAT moet ik hier nu mee?

Helemaal niks. Het is een Chinees bedrijf, wat denk je nou, dat die zich houden aan onze Europese wet koop op afstand? Of dat je ze hier gemakkelijk voor het gerecht kan slepen? Ik zou zeggen: wat maak je je druk voor die 'rond de 20 euro' waar je voor besteld hebt?

De tijd die je in die emails steekt zijn al meer waard.

Gewoon niet daar bestellen als je geen risico wil lopen.
ja da's zoiets als.bij de action een anti aanbakpan kopen die je na 3 keer gebruik kunt weggooien en dan bij de klantenservice op hoge poten drammen dat de Blokker gewoon de pan retour had genomen en het geld terruggegeven had.

De wet koop op afstand geldt niet voor bedrijven uit China. Net als de rechten van de mens enzo.

Goedkoop is duurkoop. Dubbeltje eerste rang.

ik heb precies hetzelfde probleem gehad bij LITB met schoenen maar wilde het risico wel lopen voor 20 euro. Ik heb de schoenen op MP gezet, nog 17,50 voor gekregen en geleerd noooooit meer iets bij een Chinese webwinkel te kopen ondat deze een geheel andere definitie van kwaliteit, maatvoering en consumenten recht/service heeft.
Kort geleden nog besteld, snel binnen en gewone normale site alleen goedkopere dingen. Alleen met kleren moet je uitkijken, echt voor de dunnere personen gemaakt als er één maat staat.
Ik vroeg me af of je daar ook kunt betalen met ideal.

Het tekentje van ideal staat wel tussen de betaalmethoden, maar je kunt het niet selecteren, weet iemand hoe ik met ideal kan betalen bij lightinthebox.

Mijn zusje heeft weleens bij miniinthebox een telefoonhoesje besteld, ging allemaal prima.
Als je gaat betalen moet je realtime selecteren, en dan kun je ideal selecteren. Zo doe ik het altijd.
Dat kan ik niet selecteren,

ik kan kiezen uit

- credit of betaalkaart

- Paypal

- check/ western union

- check/ geldoverboeking

Maar het teken van ideal staat er wel bij, die kun je alleen niet aanklikken...
Hier wel goede ervaringen mee! Bij light in the box heb ik een pruik gekocht voor carnaval, echt een hele mooie pruik, zeer goede kwaliteit. Al 2 jaar plezier van gehad en deze carnaval weer! Inderdaad wel invoerkosten (volgens mij 30 euro), maar omdat we met meer personen tegelijk de pruiken hebben besteld en de kosten konden delen, viel het heel erg mee.
Bad decisions make good stories
Oja, en gewoon via ideal betaald inderdaad..
Bad decisions make good stories
quote:dtsj schreef op 04 februari 2015 @ 22:36:

Dat kan ik niet selecteren,

ik kan kiezen uit

- credit of betaalkaart

- Paypal

- check/ western union

- check/ geldoverboeking

Maar het teken van ideal staat er wel bij, die kun je alleen niet aanklikken...Iconen kun je niet aanklikken, maar je zou als het goed is wel de juiste betaalmethode kunnen selecteren. (REAL-TIME BANK) En dan kun je daarna iDEAL selecteren.
quote:chocolol schreef op 04 februari 2015 @ 23:40:

[...]

Iconen kun je niet aanklikken, maar je zou als het goed is wel de juiste betaalmethode kunnen selecteren. (REAL-TIME BANK) En dan kun je daarna iDEAL selecteren.Ja die staat dus niet tussen de selectie, heel vreemd..
Ik heb bij LIB (light in the box) vorig jaar iets besteld. Ik reken af met Paypal (met kopersbescherming). Het moest uit China komen en duurde erg lang, maar ik ontving het wel en was erg tevreden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven