Singles-topic voormensen met een serieuze inslag!

04-08-2008 09:36 1743 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

*edit*

In deze topic wil ik ook graag singles uitnodigen *edit* om wat meer in te zoomen op het leven als single en ervaringen uit te wisselen die een uitgesproken persoonlijk karakter hebben. Ik hoop dat het een topic wordt met diepgang en niveau.

Om een beetje gevoel te krijgen voor de thematiek die aan de orde zou kunnen komen......

- Hoe graag wil je een partner?

- Waarom wil je eigenlijk een partner? Wat maakt het leven als single sub-optimaa?

- Of ben je eigenlijk juist heel gelukkig als single? Is de happy single geen mythe, maar realiteit?

- Voel je je soms onder druk gezet door familie of 'de maatschappij'? Is het een taboe om single te zijn?

- Wat doe je om een relatie te krijgen? Doe je aan internetdating? Sta je open voor koppeling? Neem je zelf initiatieven of hoop je totdat iemand jou benadert?

- Hoe ga je om met een leven zonder seks (maar ook zonder knuffelen)? Vind je masturbatie een volwaardig substituut? Heb je seks-vriendjes of seksvriendinnetjes? Vind je seks belangrijk? Of kun je prima zonder wanneer je eraan gewend bent?

- In hoeverre raakt single-zijn aan identiteitsvraagstukken? Zie je jezelf echt als 'single'?

- In hoeverre heeft single-zijn ook economische aspecten? Duurder uit zijn qua koken, wonen, etc. (het mislopen van 'economies of scale')

- Wat zoek je in een partner?

- Zou je alleen iets beginnen met iemand die het helemaal is voor je, of zou je je ook kunnen voorstellen dat je op gegeven moment met 'minder genoegen neemt' (evt. onder druk van een economische klok).

- Vind je jezelf een leuke man of vrouw? Begrijp je waarom je nog single bent of zie je het puur als een kwestie van toeval?

-.....

-......

-....

Misschien is het wel leuk dat de singles (net als in de andere topic) beginnen met een korte introductie van zichzelf:

- geslacht

-leeftijd

-regio/woonplaats

- hoeveel serieuze relaties al gehad

- hoe lang nu single

- wat zoek je in een partner?

- in hoeverre ben je actief met dating e.d.

- etc....
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 04-08-2008 09:55
Reden: Niet gastvrij
% gewijzigd
@Thee: ik merkte wel een verschil. Ten dele positieve verschillen (meer diverse thematiek, zoals jezelf terecht al constateert). Ten dele ook negatieve verschillen (minder focus, meer off-topic gepraat...)
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 06 augustus 2008 @ 15:22:

[...]

Wat ik me afvroeg is of jij dat inderdaad zou interpreteren als 'serieuze onschuld' omdat mijn inschatting van vrouwen met zo'n Maria-agenda is (en dan stel ik me een agenda voor met zo'n kitscherige leuke Maria) dat dát nu juist de grap is... dat ze níet onschuldig zijn, maar dus eigenlijk in zekere (milde) zin de spot drijven met dat soort dingen, door Maria-op-agenda te hebben....

En opnieuw denk ik dat jij de humor van dat soort dingen dus niet vat...Ik ben eg waar de onschuld zelve
Prinses, het gaat me ook alleen even om het fysieke op dit moment.....

*SD namelijk zelf surfchickie en heeft bruiloft vrijdag, staat dus wel matching*
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
@Prinses: ik wil maar zeggen dat ik me niet thuisvoelde in de hengel-topic, en dat ik daarmee dus geen ambities meer heb om via Viva een leuke romance te regelen.

(Al zal ik off the record misschien iets anders zeggen )
quote:Geleerd schreef op 06 augustus 2008 @ 15:31:

(Al zal ik off the record misschien iets anders zeggen )En wat zou je dan off the record zeggen?
Geleerd, Hans heeft een autistische (of aan autisme verwante?) stoornis. Daarover schrijft hij regelmatig, het komt in zijn posts naar voren. Thee doelt vooral daarop (volgens mij?) wanneer ze zegt dat Hans zich ontzettend heeft ontwikkeld. Als je te maken hebt met autistische trekken, is het aangaan van (langdurige) sociale contact vaak moeilijk, laat staan het aangaan van sociale contacten op een forum, waar ook nog eens gezichtsuitdrukking, intonatie etc missen. Wat zij volgens mij zegt, is dat Hans zich daarin ontzettend heeft ontwikkeld.

Ik denk, en ik ken Hans waarschijnlijk nog niet zo lang als Thee, dat het heeft geholpen dat hij openlijk schrijft dat hij hinder ondervindt van zijn beperkingen ten aanzien van het aangaan van sociale contacten. Dat maakt volgens mij ook dat men soms meer geduld heeft, kan begrijpen waarom de ander misschien niet altijd de verborgen grap vat, etc.

Jij ontkent stellig dat je dergelijke problemen in de communicatie met anderen ondervindt. Ik merk dat veel forummers deze problemen wél ervaren in de communicatie met jou. Jij lijkt zelfs niet eens te vóelen dat de ander die problemen ervaart (zie Capibara's opmerking over bord voor je kop, ergens op dit forum). Dat is opvallend. Als jij deze opvallendheden niet (h)erkent, is het volgens mij onmogelijk voor anderen om je die extra tijd te 'gunnen'....
Peas on earth!
quote:thee schreef op 06 augustus 2008 @ 15:29:

PODE, laat ik zeggen dat ik hier probeer wat jij bij J1+2 probeerde...

Heb je je K-klus af?

Haha... zo ontlasten we elkaar een beetje

K-klus is af, en ik heb vakantie
Peas on earth!
quote:Summerdance schreef op 06 augustus 2008 @ 15:30:

Prinses, het gaat me ook alleen even om het fysieke op dit moment.....

*SD namelijk zelf surfchickie en heeft bruiloft vrijdag, staat dus wel matching*

*denkt dat O'Neill-agenda dan een uitstekend idee is*

Laat die agenda gewoon met een hoekje uit je ieniemienie-o'neill-tas steken, dan komt het helemaal goed!
Peas on earth!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 06 augustus 2008 @ 15:28:

[...]

Maar hoe begint liefde dan volgens jou?

@Geleerd; zoals je door meelezen wellicht weten hebben Prinses en haar Prins elkaar hier leren kennen. Nou lijkt me het best een beetje waarschijnlijk dat is begonnen op een kletstopic. Blijkbaar vonden ze elkaars reacties leuk, wisselden mailadressen uit. En joh, het klikte nog steeds. Tijd voor drankje/date/whatever.

Of lijkt het jouw waarschijnlijker dat ze bij een van de eerste postings patsboem voor elkaar zijn gevallen??? Zoiets kan in de Vijver ook..... probeer wat relaxter met het flirt- en off topic gedrag in dat soort topics om te gaan.

Niet elke knipoog is bedoeld als 'ik vind je leuk'.
@Ivy: dat zal ik dus off the record zeggen...

Big Brother is watching us.
quote:Geleerd schreef op 06 augustus 2008 @ 15:31:

@Prinses: ik wil maar zeggen dat ik me niet thuisvoelde in de hengel-topic, en dat ik daarmee dus geen ambities meer heb om via Viva een leuke romance te regelen.

(Al zal ik off the record misschien iets anders zeggen )

Ik begrijp dit bericht niet helemaal geloof ik.

Sowieso heb ik toch sterk de indruk dat je wél een date via Viva wilt regelen. Geen idee of je dat wilt om

a. je seks-skills te verbeteren

b. een romance te vinden

Het valt in ieder geval wel op dat je (misschien zelf wel onbewust) hengelt naar een ieder die aardig tegen je is.
Peas on earth!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 06 augustus 2008 @ 15:34:

Geleerd, Hans heeft een autistische (of aan autisme verwante?) stoornis. Daarover schrijft hij regelmatig, het komt in zijn posts naar voren. Thee doelt vooral daarop (volgens mij?) wanneer ze zegt dat Hans zich ontzettend heeft ontwikkeld. Als je te maken hebt met autistische trekken, is het aangaan van (langdurige) sociale contact vaak moeilijk, laat staan het aangaan van sociale contacten op een forum, waar ook nog eens gezichtsuitdrukking, intonatie etc missen. Wat zij volgens mij zegt, is dat Hans zich daarin ontzettend heeft ontwikkeld.

Ik denk, en ik ken Hans waarschijnlijk nog niet zo lang als Thee, dat het heeft geholpen dat hij openlijk schrijft dat hij hinder ondervindt van zijn beperkingen ten aanzien van het aangaan van sociale contacten. Dat maakt volgens mij ook dat men soms meer geduld heeft, kan begrijpen waarom de ander misschien niet altijd de verborgen grap vat, etc.

Jij ontkent stellig dat je dergelijke problemen in de communicatie met anderen ondervindt. Ik merk dat veel forummers deze problemen wél ervaren in de communicatie met jou. Jij lijkt zelfs niet eens te vóelen dat de ander die problemen ervaart (zie Capibara's opmerking over bord voor je kop, ergens op dit forum). Dat is opvallend. Als jij deze opvallendheden niet (h)erkent, is het volgens mij onmogelijk voor anderen om je die extra tijd te 'gunnen'....Precies zoals ik het bedoelde! Dank je voor de toelichting.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 06 augustus 2008 @ 15:37:

[...]

Ik begrijp dit bericht niet helemaal geloof ik.

Sowieso heb ik toch sterk de indruk dat je wél een date via Viva wilt regelen. Geen idee of je dat wilt om

a. je seks-skills te verbeteren

b. een romance te vinden

Het valt in ieder geval wel op dat je (misschien zelf wel onbewust) hengelt naar een ieder die aardig tegen je is.

Zoals hij in zijn bericht hieronder bevestigd is hij dus op zoek naar een date via viva, maar aangezien hij bang is voor een ban komt hij er niet openlijk voor uit.

Laf.
Heee! De 5 zit weer in de klok!

PODE: begin-van-de-vakantie-drankje??

Hoe lang heb je vakantie en gaan jullie nog weg?
quote:thee schreef op 06 augustus 2008 @ 15:40:

Ahhaaaa, zo maken jullie het koken leuk!
Oh ja Geleerd, kleine aanvulling op mijn bericht.

Ik heb liever dat je het eerst eens even laat bezinken, mede in het kader van de andere opmerkingen hier, dan dat je (weer) impulsief en zelfverdedigend gaat reageren. Het hoeft niet vandaag!
waar hoor ik een vakantie drankje???

Heb dan wel geen vakantie maar een drankje sla ik niet af!

(net trouwens weer een meesterwerkje afgeleverd in blije patients mond)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:thee schreef op 06 augustus 2008 @ 15:37:

@Geleerd; zoals je door meelezen wellicht weten hebben Prinses en haar Prins elkaar hier leren kennen. Nou lijkt me het best een beetje waarschijnlijk dat is begonnen op een kletstopic. Blijkbaar vonden ze elkaars reacties leuk, wisselden mailadressen uit. En joh, het klikte nog steeds. Tijd voor drankje/date/whatever.

Of lijkt het jouw waarschijnlijker dat ze bij een van de eerste postings patsboem voor elkaar zijn gevallen??? Zoiets kan in de Vijver ook..... probeer wat relaxter met het flirt- en off topic gedrag in dat soort topics om te gaan.

Niet elke knipoog is bedoeld als 'ik vind je leuk'.

Ik zal je vertellen hoe het gegaan is, misschien helpt dat je inderdaad om een ander beeld te krijgen van de forummers die hier rondhangen en de mate waarin ze aan't vissen zijn.

Zoals je inmiddels weet, kennen Xander en ik elkaar van Viva, van het Singles-topic welteverstaan. Een topic waar ik op een gegeven in rolde, waar Xander al schreef. Ik vond het leuk om mee te schrijven in een kletstopic, en dacht 'ik ben single, dus dit is een passend topic'. Letwel: ik dacht dus niet 'ik ben single, dus vind ik daar misschien een single die mij ook leuk vindt'. Ik was níet op zoek. Ik was eerlijk gezegd zelfs nog bezig met het afpoeieren van een vervelende ex. In dat topic schreven we met een aantal forummers over vanalles en nog wat. Over wat we hadden meegemaakt ten aanzien van relaties, over dagelijkse dingen, over grappige dingen, en als iemand het even vervelend/zwaar/moeilijk had, waren forummers een luisterend oor.

Ten aanzien van interesses, humor en schrijfstijl had ik met Xander en klik. En hij met mij. Ik vind (en hoop) dat we in dat we in dat topic geen 'exclusief' contact met elkaar hebben gehad. We richtten onze berichtjes altijd ook tot anderen.

Xander heeft op een gegeven moment wél een hengel uitgegooid... en ik schrok me dood, want was daar geen seconde mee bezig geweest. Maar... toen dacht ik: tsja... eigenlijk is dit wel erg leuk... Als hij die hengel niet had uitgegooid, had ik waarschijnlijk nog steeds niets opgemerkt (maar das dan weer míjn manco ).

We hebben een paar keer gemaild/gemsnt, daarna veel gebeld en al vrij snel afgesproken. En inmiddels... wonen we samen .

En weet je wat mij nu juist zo aansprak in Xander?: zijn schrijfstijl, zijn gevoel voor humor, zijn betrokkenheid bij anderen (dus juist níet alleen bij mij), luisterend oor en willen meedenken, zijn interesse en zorgzaamheid naar anderen.

Dat alles komt niet binnen één dag forummen op een topic. Dat ontstaat pas als je elkaar beter kent (en ja, dat kan ook op een forum), en als je een beetje weet wat je aan elkaar hebt. Ik denk dat dat ook júist ontstaat als je níet vist, maar als je het leuk met elkaar hebt!

Was getekend,

Prinses.
Peas on earth!
quote:thee schreef op 06 augustus 2008 @ 15:40:

PODE: begin-van-de-vakantie-drankje??

Hoe lang heb je vakantie en gaan jullie nog weg?Fantastisch idee Thee! (dat rijmt )

Ik heb drie-en-een-halve week vakantie, echt zóóó lekker! Ben er erg aan toen na een paar maanden van verhuizen, afscheid nemen bij oude baan, start nieuwe baan, nieuwe omgeving, nieuwe woonplek, etc.

We gaan vanaf vrijdag drie weken kamperen in Frankrijk!
Peas on earth!
*maar als het hier te leuk is, blijven we gewoon thuis natuurlijk en ga ik drie weken forummen *

heeft zich weer vermand en haar J1+2-skills weer onder controle en kan deze eventueel toepassen op Geleerd
Peas on earth!
Wat een leuk verhaal prinses!!
quote:Geleerd schreef op 06 augustus 2008 @ 09:38:

Wat is er met dit topic gebeurd? Wat een activititeit....mmmm....eigenlijk vind ik het niet zo prettig als er (veel) wordt gepost in mijn afwezigheid. Ik hou zelf toch graag een beetje de regie....Maar goed: eerst maar eens doorlezen wat er allemaal is gezegd.je bevestigt met deze post wel enorm je arrogante betweterige koppige imago hier. Dit is een openbaar forum, daar wezen anderen je ook al op. Als je een topic opent bezit je deze niet, je kunt niet de 'regie' houden. Je bent geen moderator! Get a Life!
Dankje
Peas on earth!
Wat is PODE?

@Prinses: zijn jullie toen niet geband dan? Hengelen is toch verboden?
@Carlice: geen oude koeien uit de sloot halen ajb....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven