Singles-topic voormensen met een serieuze inslag!

04-08-2008 09:36 1743 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

*edit*

In deze topic wil ik ook graag singles uitnodigen *edit* om wat meer in te zoomen op het leven als single en ervaringen uit te wisselen die een uitgesproken persoonlijk karakter hebben. Ik hoop dat het een topic wordt met diepgang en niveau.

Om een beetje gevoel te krijgen voor de thematiek die aan de orde zou kunnen komen......

- Hoe graag wil je een partner?

- Waarom wil je eigenlijk een partner? Wat maakt het leven als single sub-optimaa?

- Of ben je eigenlijk juist heel gelukkig als single? Is de happy single geen mythe, maar realiteit?

- Voel je je soms onder druk gezet door familie of 'de maatschappij'? Is het een taboe om single te zijn?

- Wat doe je om een relatie te krijgen? Doe je aan internetdating? Sta je open voor koppeling? Neem je zelf initiatieven of hoop je totdat iemand jou benadert?

- Hoe ga je om met een leven zonder seks (maar ook zonder knuffelen)? Vind je masturbatie een volwaardig substituut? Heb je seks-vriendjes of seksvriendinnetjes? Vind je seks belangrijk? Of kun je prima zonder wanneer je eraan gewend bent?

- In hoeverre raakt single-zijn aan identiteitsvraagstukken? Zie je jezelf echt als 'single'?

- In hoeverre heeft single-zijn ook economische aspecten? Duurder uit zijn qua koken, wonen, etc. (het mislopen van 'economies of scale')

- Wat zoek je in een partner?

- Zou je alleen iets beginnen met iemand die het helemaal is voor je, of zou je je ook kunnen voorstellen dat je op gegeven moment met 'minder genoegen neemt' (evt. onder druk van een economische klok).

- Vind je jezelf een leuke man of vrouw? Begrijp je waarom je nog single bent of zie je het puur als een kwestie van toeval?

-.....

-......

-....

Misschien is het wel leuk dat de singles (net als in de andere topic) beginnen met een korte introductie van zichzelf:

- geslacht

-leeftijd

-regio/woonplaats

- hoeveel serieuze relaties al gehad

- hoe lang nu single

- wat zoek je in een partner?

- in hoeverre ben je actief met dating e.d.

- etc....
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 04-08-2008 09:55
Reden: Niet gastvrij
% gewijzigd
Schrijf eens een lief gedichtje..
quote:elninjoo schreef op 06 augustus 2008 @ 12:18:

Best lullig dat het leuk gevonden worden van de mate van verwennerij afhangt.

Het kwam natuurlijk niet alleen daardoor dat de ene leuk was en de andere stom. Die leuke deed ook leuke dingen met ons, wist wat kinderen leuk vinden enzo. Bij de stomme oma leek het wel alsof ze nooit kinderen had gehad.

quote:Ik ben zelf bewust kinderloos dus vandaar dat ik ook geen bezoek met kinderen wil.

Gunst, die conclusie kan ik niet volgen. Bewust kinderloos, dus geen kinderen over de vloer. Ik ben ook erg bewust kinderloos, maar kinderen zijn bij mij gewoon welkom hoor.

quote:Je kunt toch niet lekker praten met mensen die hun kind de hele tijd in de gaten moeten houden.

Dat is wel een beetje waar. Ik spreek daarom vrienden met kinderen ook graag eens zonder die koters erbij.

quote:Wij zijn gewend om bij wie we ook afspreken gezellig ergens uit eten te gaan, dus de ene keer is het in je eigen buurt en hoef je er niet ver voor te rijden, de andere keer zit je 2 uur in de auto. Trakteren doen we dus niet.

Dan wordt het wat anders.

In mijn vriendenkring is thuis eten eerder de norm. En dan betaal je ook niet mee aan de ingredienten, al is meenemen van een fles wijn oid weer wel de gewoonte.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Geleerd schreef op 06 augustus 2008 @ 12:34:

@Juliee: waarom zou je niet van seks een vast agendapunt maken?

Dat kan voor sommige mensen best handig zijn.

Als je een druk bestaan hebt en nooit meer aan seksen toe komt. Maak er dan een vast agenda-punt van, kan helpen.

Maar toch ook weer niet zo vast, dat mocht je op een ander moment zin hebben, dat het dan niet kan, want nee, seks staat pas voor overmorgen 2130 ingepland.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Geleerd schreef op 06 augustus 2008 @ 12:10:

Het zal een karaktertrek zijn.....Een rechtlijnige karaktertrek Geleerd... dat blijkt uit al je posts. Ik heb de indruk dat je van iedere potentiele partner dezelfde rechtlijnigheid en voorspelbaarheid verwacht. Je wilt het liefste vooraf al precies weten wat je toekomstige vriendin wél en niet in bed wil, in plaats van dit gaandeweg afwachten. Waar komt deze controlebehoefte vandaan?
Peas on earth!
quote:badmeester schreef op 06 augustus 2008 @ 12:20:

Ik zat al te wachten op de eerste keer dat de term autisme voorbij zou komen:-)

Is al een paar dagen geleden voorbijgekomen. Is al naar gevraagd door Joeysmiles en door mijzelf. Geleerd zegt zich niet in bij autisme passende trekken te herkennen. Hij beargumenteert dit op volgende gronden:

- ik heb leuke vrienden

- ik heb een goede relatie met mijn ouders

- ik heb een goede baan

- ik heb humor.
Peas on earth!
*schud hoofd en denkt...sex als agenda punt......zou het daaraan liggen dan dat ik GEEN sex heb nu....ik heb namelijk geen agenda!!!!*
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
@SD: ik ook niet! Ik was vanmorgen in de kiosk op het station, maar ook daar hadden ze geen agenda's. Misschien moeten we allebei binnenkort eens een agenda kopen.
Ze verkopen nu OVERAL agenda's beste Geleerd en SD, aangezien het nieuwe schooljaar bijna start.

Hopppp snel naar de winkel, een agenda kopen... anders wordt er NOOIT meer gesekst
Peas on earth!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 06 augustus 2008 @ 13:31:

[...]

Is al een paar dagen geleden voorbijgekomen. Is al naar gevraagd door Joeysmiles en door mijzelf. Geleerd zegt zich niet in bij autisme passende trekken te herkennen. Hij beargumenteert dit op volgende gronden:

- ik heb leuke vrienden

- ik heb een goede relatie met mijn ouders

- ik heb een goede baan

- ik heb humor.

Nu heb ik al veel vreemde uitspraken van Geleerd gelezen, maar dit spant echt de kroon.

Ik heb zelf 2 broers met PDD Nos ( een aan autisme verwante stoornis ) En beide hebben zij een grote vriendenkring, nog nooit problemen met onze ouders gehad. Mijn oudste broer heeft een hele leuke baan en volgt daarnaast nog een opleiding. En ik kan ontzetend met ze lachen. Wat ik van Geleerd niet kan zeggen (ik kan wel om hem lachen, maar dat is vast niet wat hij bedoeld)
anoniem_56090 wijzigde dit bericht op 06-08-2008 14:15
Reden: typefoutje...
% gewijzigd
*bloost tot achter haar oren*

Meen je dat Geleerd....WIJ samen een agenda kopen???

SD wel blij dat ze nu EINDELIJK helder heeft waarom er toch zo weinig gesexed wordt bij haar in de casa!

Zoiets lulligs als een agenda zeg, dat verzin je toch niet!
Eve: je zegt het zelf al: ik lijk niet op je broers. Ergo, weinig reden om aan te nemen dat ik autistisch zou zijn.
*ziet hier iets opbloeien... maar Geleerd... kies je nou voor SD of voor Vleer? En als ik nou toch twijfel over Xan... maak ik dan ook nog kans? *

En ja SD, als je nou eerder had vermeld dat je geen agenda hebt, dan hadden we dit issue al véél langer kunnen oplossen en had je er al op los gesekst! Voordeel van een agenda is overigens ook dat je kunt vermelden wat voor soort seks, wel/niet rimmen... dan hoeft Geleerd (of wie dan ook) het niet meer te vragen.... Probleem ook weer opgelost
Peas on earth!
quote:Geleerd schreef op 06 augustus 2008 @ 14:16:

Eve: je zegt het zelf al: ik lijk niet op je broers. Ergo, weinig reden om aan te nemen dat ik autistisch zou zijn.Jij snapt Eve's punt niet volgens mij. Eve zegt in feite: mijn broers zijn net als jij jezelf omschrijft, maar hebben PDD-NOS.
Peas on earth!
@ Geleerd.

Ik bedoelde met mijn post aan te geven, dat er niet zoiets bestaat als een stereotype autist. De vooroordelen die jij over autisten hebt zijn nergens op gebaseerd. En om heel eerlijk te zijn, herken ik wel verschillende andere trekjes....
quote:tonkje schreef op 06 augustus 2008 @ 13:15:

Gunst, die conclusie kan ik niet volgen. Bewust kinderloos, dus geen kinderen over de vloer. Ik ben ook erg bewust kinderloos, maar kinderen zijn bij mij gewoon welkom hoor.

Ik kan gewoon niet tegen die drukte en gejengel en kinderspelletjes spelen doe ik ook niet voor m'n lol, dus heb geen behoefte aan ze in huis. Bovendien zou ik dan m'n huis half moeten herinrichten omdat ik nogal wat spullen op grijphoogte heb staan die ik niet verziekt wil zien worden. Mensen met kinderen hebben overigens vaak toch al 'n overvolle agenda dus vind het dan extra zonde van de tijd om af te spreken als de kinderen erbij zijn, omdat je qualitytime met elkaar dan wel op je buik kunt schrijven.

quote:Dat is wel een beetje waar. Ik spreek daarom vrienden met kinderen ook graag eens zonder die koters erbij.

Precies, dat doe ik dus ook.

quote:Dan wordt het wat anders.

In mijn vriendenkring is thuis eten eerder de norm. En dan betaal je ook niet mee aan de ingredienten, al is meenemen van een fles wijn oid weer wel de gewoonte.Bij ons is zelf koken voor elkaar eerder de bijzonderheid. Maar als we bij elkaar thuis op visite komen is er wel altijd voldoende lekkers in huis. We zijn wel van de franse kaasjes en lekkere salades en wijn enzo. Uiteraard hoeft daar niemand aan mee te betalen. Maar uit eten gaan vinden we gewoon erg gezellig dus een bezoekje aan elkaar is daar gewoon weer 'n uitstekende gelegenheid voor.
@Prinses: Ik heb niet de indruk dat SD veel belangstelling voor me heeft, dus van een dilemma is dus ook niet echt sprake.
*SD denkt dat Geleerd spelletje hard to get spelen niet helemaal snapt*

Je weet wel het rijmpje van vroeger op school....

Meisjes plagen zoentjers vragen?

Dat gaat in de grote mensen wereld ook op hoor

Hoe onaardiger de meisjes doen, hoe leuker ze je vinden...

(meestal)

*gaat op agendajacht*
Dus.....?

Nee toch?
Is overigens een van mijn favoriete levenslessen (Meisjes plagen, zoentjes vragen....). En zo waar!
*denkt dat SD een agenda gaat kopen om de kans op seksen te vergroten*
Peas on earth!
Geleerd, ik zat me nog af te vragen: waar is je vorige relatie eigenlijk op stukgelopen? Wat maakte dat jullie/jij/zij niet meer samen wilde(n) zijn?
Peas on earth!
*SD weet dat wel zeker*

schiet ineens een liedje in mijn hoofd van Marvin...

*and when I get that feeling......pomtidomtidom*

Geleerd...psssst....
Heej SD, je Agenda Keuze is overigens wel bepalend voor het soort man dat je aanspreekt

Je hebt van die agenda met pony-plaatjes, met Loesjeteksten, met vanalles en nog wat... denk je daar even aan...?
Peas on earth!
@Summerdance: was jij niet onlangs al met een andere man bezig?
Geleerd, ik ben absoluut geen single en heb al helemaal geen serieuze inslag, maar vind je topics wel uhhh... interessant zeg maar.. Ben wel benieuwd naar;

- probeer je nou via het viva forum een vriendin te vinden

- en zo ja, op wat voor een type vrouw val je dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven