Hoe lang na bloeden
vrijdag 6 februari 2015 om 18:46
Vanmorgen is mijn kies getrokken en het is nog steeds wat aan het bloeden. Niet heel ernstig maar je zou toch verwachten dat na ruim 9 uur de wond wel dicht moet zijn?
Ik spoel niet, heb al een keer extra op een gaasje gebeten maar het blijf een beetje bloeden.
De kies kwam niet los en is door midden gezaagd en daarna in 2 delen getrokken waarbij 1 wortel bleef zitten en met veel moeite los kwam. Al met al nogal veel geweld in in mijn mond.
Ik heb de dienstdoende tandarts al gebeld maar mag alleen het noodnummer bellen voor ernstige bloedingen of uitgeslagen tanden.
Heeft iemand ervaring? Tips?
Daarbij doet het ook eigenlijk meer pijn dan ik verwacht had.
Ik spoel niet, heb al een keer extra op een gaasje gebeten maar het blijf een beetje bloeden.
De kies kwam niet los en is door midden gezaagd en daarna in 2 delen getrokken waarbij 1 wortel bleef zitten en met veel moeite los kwam. Al met al nogal veel geweld in in mijn mond.
Ik heb de dienstdoende tandarts al gebeld maar mag alleen het noodnummer bellen voor ernstige bloedingen of uitgeslagen tanden.
Heeft iemand ervaring? Tips?
Daarbij doet het ook eigenlijk meer pijn dan ik verwacht had.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
vrijdag 6 februari 2015 om 19:18
Wel spoelen met zout water, je voorgeschreven pijnstillers gebruiken en morgen je tandarts of zijn waarnemer bellen als je nog pijn hebt en als het wondje in je mond nog bloedt.
In ieder geval raad ik je aan over een week nog eens na te laten kijken hoe de genezing vordert en wellicht kan het geen kwaad eens te informeren naar tandartsen die in jouw omgeving érg goed bekend staan..sterkte
In ieder geval raad ik je aan over een week nog eens na te laten kijken hoe de genezing vordert en wellicht kan het geen kwaad eens te informeren naar tandartsen die in jouw omgeving érg goed bekend staan..sterkte
vrijdag 6 februari 2015 om 19:20
Ik heb van de week twee kiezen laten trekken en mocht ook niet spoelen. Gaasje/watje bijten deed ik en dan goed op de wond drukken, dat hielp bij mij. Ik moet zeggen dat ik vorige week, toen twee kiezen aan de andere kant van mijn kaak werden getrokken, ook wel lang nabloedden. Ook had ik nog een lange tijd een ijzersmaak in mijn mond. Als het een klein beetje nabloed, dan zou ik mij niet al te veel zorgen maken.
vrijdag 6 februari 2015 om 19:23
Zout water? Auw, lijkt me geen pretje bij een open wond
Ik heb inmiddels ook verhoging (38°)
Ik hoop echt dat ik de dienstdoende tandarts niet hoef te bellen, ik heb hem tussen kerst en oud en nieuw ook gehad toen ik een wortelpuntontsteking had (aan de kies die er nu dus uit is). Hij startte de wortelkanaalbehandeling maar het was echt een lompe botte boer!
Ik heb inmiddels ook verhoging (38°)
Ik hoop echt dat ik de dienstdoende tandarts niet hoef te bellen, ik heb hem tussen kerst en oud en nieuw ook gehad toen ik een wortelpuntontsteking had (aan de kies die er nu dus uit is). Hij startte de wortelkanaalbehandeling maar het was echt een lompe botte boer!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
vrijdag 6 februari 2015 om 19:24
Spoelen zou ik niet doen. Daarvan gaat het waarschijnlijk alleen maar erger bloeden. Het is geen ernstige bloeding begrijp ik uit je verhaal en het is een behoorlijk groot gapend gat in je mond. Zou vroeg proberen te gaan slapen met wat paracetamol en morgen zal het bloeden wel gestopt zijn en zo niet, kun je altijd weer bellen voor advies.
vrijdag 6 februari 2015 om 19:27
vrijdag 6 februari 2015 om 21:56
quote:estrellas2 schreef op 06 februari 2015 @ 21:35:
Toch maar even de tandarts gebeld want de temp loopt aardig op... zegt hij dat ik de griep heb!
Drink een paar grote glazen water voordat je gaat slapen en als je temp morgen nog hoger dan 37.8 is bel dan de tandarts EN de dienstdoende huisarts om te verifiëren of je tandarts daadwerkelijk een goede diagnose gesteld heeft
Veel zal het niet uithalen maar ook onderling hebben medici een behoorlijk roddelcircuit, haal er nog wat plezier uit
Toch maar even de tandarts gebeld want de temp loopt aardig op... zegt hij dat ik de griep heb!
Drink een paar grote glazen water voordat je gaat slapen en als je temp morgen nog hoger dan 37.8 is bel dan de tandarts EN de dienstdoende huisarts om te verifiëren of je tandarts daadwerkelijk een goede diagnose gesteld heeft
Veel zal het niet uithalen maar ook onderling hebben medici een behoorlijk roddelcircuit, haal er nog wat plezier uit
zaterdag 7 februari 2015 om 00:21
Toen ze bij mij verstandskiezen uittrokken ging het ook moeizaam ze moesten het doormidden zagen en het wortel hadden ze moeizaam uitgetrokken. Ze hebben ook hechtingen gemaakt. Ik moest op het gaasje bijten en ik kreeg ook ibuprofen pijnstillers en speciale mondwater mee naar huis. De hele dag ging het bloeden tot s'nachts en daarna was het gelukkig over. daarna ongeveer na vijf dagen was het opgezwollen wang ook over.
zaterdag 7 februari 2015 om 04:23