Buiten adem van fietsen

07-02-2015 15:13 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ik ben 13 weken zwanger en heb 7 weken op de bank gelegen met een emmertje. Ik ben sinds anderhalve week een stuk fitter en ook weer van alles aan het ondernemen. Ben nog snel moe, maar voel me weer sterk ipv slap, duizelig en misselijk.

Ik ben gewend om te fietsen, maar die drie keer sinds ik me beter voel dat ik op de fiets ben gestapt afgelopen week waren echt een drama! Ik ben na een paar keer trappen al aan het hijgen en stukjes van 5-10 minuten fietsen voelen als een marathon! Toch heb ik geen hele zware benen of uitgeput gevoel lang daarna. Met paar minuten ben ik weer helemaal ok.

Komt dit nou door de zwangerschap of door het ziek zijn van afgelopen weken? Ik wil eigenlijk gewoon fietsen naar mijn werk (15 minuten bij doorfietsen) dan maar ietsje langzamer. Zou dat kwaad kunnen? Met ov duurt het meer dan een uur om er te komen dus de drempel om de bus te nemen is iets hoger. Bewegen lijkt me sowieso niet verkeerd.
10 weken zwanger en hier hetzelfde. Voornamelijk met trappen lopen ben ik net een hijgend paard. Bewegen is overigens wel goed voor je.
Ik denk dat het een combinatie is van beide dingen. Doordat je 7 weken ziek bent geweest is je conditie ook minder geworden. Ik ben blijven paardrijden tot ongeveer 18 weken en dat ging prima qua conditie..maar nu met bijna 24 weken merk ik ook dat een stukje wandelen ook al wat lastiger wordt. Gewoon omdat ik wat minder actief ben en mijn buik groeit dus je bent eerder buiten adem. Je ademt ten slotte voor 2 personen ipv 1. g

Niet te veel eisen van jezelf. Bij het fietsen naar je werk, misschien wat eerder vertrekken zodat je rustiger kunt fietsen. Gun jezelf wat meer tijd voor dingen, dan kun je vast en zeker dingen blijven doen die je fijn vindt!

Succes!
Is je bloedgehalte (HB) getest? wanneer dat te laag is kun je dezelfde klachten krijgen.
Hier 15 weken en ook hijgend op de fiets. Best gênant om door ouderen ingehaald te worden . T schijnt erbij te kunnen horen dus ik maak me er ook niet druk om. 5 minuten later ben ik ook weer fit. Ik vertrek nu gewoon wat eerder en fiets een slakkentempo.
Hoort erbij, je hebt minder zuurstof. Niks aan de hand, lekker doorfietsen maar dan wat langzamer.
Go green, fuck a vegetarian
Hoort erbij en wordt alleen maar erger
Ik ben 38 weken en ik het ging steeds met ups en downs, soms ging het goed en soms meteen buiten adem dus het kan over een tijdje best weer beter gaan.
Mijn bloeddruk is van nature nogal laag en ik zit in het 1e trimester van mijn zwangerschap. Hijgend van de fiets afstappen begin ik inmiddels aan te wennen. Na lange stukken lopen en een paar trapjes idem dito. Ik voel me net een bejaarde haha!

Ik zou gewoon lekker gaan fietsen maar dan langer de tijd nemen, doe ik ook. bewegen kan geen kwaad.

Overigens ga ik er bij mezelf vanuit dat het straks in het 2e trimester weer wat beter zal gaan qua energie!
Hier het zelfde! 11 weken zwanger en ik voel me gewoon een oma. Had mijn vriend de schuld gegeven dat die aan mn versnellingen had gezeten maar het was toch echt mn lichaam die niet wou haha!

Ik heb ook vaak nu als ik op sta dat het even zwart word en draaierig. Ook last van?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Dank allemaal!

Pudding: zwart heel soms. Valt wel mee. Ik was heel flauw steeds, maar sinds ik me beter voel is dat wel over. Moet alleen vaker eten, maar dat is geen ramp.

Ik heb met 11 weken bloed geprikt. Volgens mij is hb daar ook bij. Niks van gehoord verd er nog dus neem aan dat er geen afwijkingen zijn.

Dit soort dingen verrassen me, omdat ik nog helemaal niet veel gegroeid ben. Ik voel me nog hetzelfde als voor de zwangerschap, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo! Ik heb in mijn hoofd dat dit soort dingen pas veel later gebeuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven