verlof

08-02-2015 14:03 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik Zit Een Beetje Met Een Dilemma.

ik ben rond 25 september uitgerekend (dat duurt nog ff maar mijn werkgever had het er al over en ivm vakanties)

Nu heb ik bij de eerst tot 4 weken voor de tijd doorgewerkt. Dat ging. maar was best zwaar het was warm ik was opgezet met vocht ik had last van mijn bekken en gewoon moe. Ik werk ik een bloemen winkel. Dus moet veel staan dus. Maar heb toen wel veel op een kruk Door gebracht. En nu heb ik natuurlijk ook een kindje rond lopen. Maar wat ik zo fijn vond zijn die extra weken na de tijd.

Dan hebben we nog vakantie.

Mijn man heeft bouwvak van 27 juli tot 14 augustus.

Ik zou of 15 augustus of 29 augustus verlof krijgen.

Dan is er nog na die tijd.

Ik kom dan of 4 dec of 18 dec terug van verlof en zo als ik al zei ik werk in een bloemen winkel en dat is dus een hele drukke tijd. En als je net van verlof weer komt moet je altijd weer even inkomen. (En misschien vind ik het ook wel een keer fijn kerst niet te werken) en er vakantie achter mijn verlof aan te plakken.

Ik hoop dat jullie het snappen. Haha

wat zouden jullie doen?
Ik weet niet of je werkgever er op zit te wachten dat je na je 16 weken verlof nog eens je vakantie op gaat nemen in een van de drukste periodes van het jaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als je 4 weken red, doe je 4 weken. Het kan natuurlijk zo zijn dat het eerder niet gaat en dat je met 6 weken moet stoppen. Dan heb je geen keus en zal je ook weer eerder aan het werk moeten. Het lijkt me dat als je er een paar maanden uit bent, je geen dagen hoeft te hebben om er weer in te komen. Zo snel verandert het allemaal ook weer niet. Je kan natuurlijk met je werkgever overleggen of je aansluitend nog 2 weken vakantie mag opnemen voor de feestdagen.
Doe de optie van 4 december weer aan het werk gaan. Dan ben je weer helemaal gewend als de feestdagen er aan komen en je hebt vrij tijdens de warmste maanden.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik zou uitgaan van 4 weken en tegen die tijd bekijken of je dat redt. Bij mijn tweede had ik 5 weken aangekondigd, omdat dat qua planning het beste uitkwam. Toen het zover was bleek ik al bij 33 weken volledig arbeidsongeschikt, net als bij de eerste.
Tot 4 decamber en dan na oud en nieuw een weekje vakantie opnemen
Overleggen met je baas, wij weten niet wat je baas er van vind.
Ik zou vakantie opnemen met de bouwvak met je man samen, aansluitend verlof en dan 4 december terugkomen, zodat je voordat het razend druk wordt er weer een beetje in bent gekomen. En dan na de feestdagen nog een weekje plannen om bij te komen.

Ik kan me zo indenken dat je baas denkt oh fijn dan is ze voor de drukte weer terug. En als dat echt zo'n drukke tijd is, kan ik me ook zo indenken dat je niet eens vakantie mag opnemen.
Grappig, ik ben zelf 24 september uitgerekend.

Had nog helemaal niet aan verlof gedacht, het is nog zo pril.

Ik wil zelf graag zo lang mogelijk doorwerken, liefst tot 4 weken voor de bevalling maar redde ik bij de eerste niet, toen was ik al voor 50% aan het werk vanaf 32 weken, ik moest dus 6 weken van tevoren met verlof.

In jouw geval is er misschien iets voor te zeggen om eerder te gaan zodat je er een beetje in kunt komen voor de feestdagen, maar de tijd na de bevalling vond ik ook het fijnst. Lastig!

Het voorstel hierboven vind ik een hele goede. Maar dan moet je dus wel 10 weken na de bevalling weer aan het werk.
Ik, maar dat kan aan mij liggen, zou niet graag mijn collegas op laten draaien voor de drukke decembermaand
quote:lilalinda schreef op 08 februari 2015 @ 16:47:

Ik, maar dat kan aan mij liggen, zou niet graag mijn collegas op laten draaien voor de drukke decembermaand

Zeker, maar je moet ook rekening houden met je eigen gezondheid. 10 weken bevallingsverlof is niet voor niets en veel vrouwen hebben die weken hard nodig om weer fit te worden. Ik had na die 10 weken echt nog niet hele dagen kunnen staan en lopen.

Sowieso heeft TO tijdens haar zwangerschap ook recht op extra pauzes of even zitten als ze het niet trekt om de hele dag te staan.
quote:Gingembre schreef op 08 februari 2015 @ 15:22:

Ik zou vakantie opnemen met de bouwvak met je man samen, aansluitend verlof en dan 4 december terugkomen, zodat je voordat het razend druk wordt er weer een beetje in bent gekomen. En dan na de feestdagen nog een weekje plannen om bij te komen.

Ik kan me zo indenken dat je baas denkt oh fijn dan is ze voor de drukte weer terug. En als dat echt zo'n drukke tijd is, kan ik me ook zo indenken dat je niet eens vakantie mag opnemen.Dat dus! Precies wat ik ook dacht!
quote:betjebig schreef op 08 februari 2015 @ 16:52:

[...]

Zeker, maar je moet ook rekening houden met je eigen gezondheid. 10 weken bevallingsverlof is niet voor niets en veel vrouwen hebben die weken hard nodig om weer fit te worden. Ik had na die 10 weken echt nog niet hele dagen kunnen staan en lopen.

Ik was niet zo goed in verlof-nemen, ging na 5 weken al weer wat (zzp)klussen vanuit huis doen als baby sliep
quote:lilalinda schreef op 12 februari 2015 @ 10:22:

[...]

Ik was niet zo goed in verlof-nemen, ging na 5 weken al weer wat (zzp)klussen vanuit huis doen als baby sliepDat lijkt me niet te vergelijken met werken in een bloemenzaak.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven