Mode & Beauty alle pijlers

Beugel en volwassen deel 4

22-12-2011 19:26 3121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 alweer van ons beugelkletstopic!

Hier kunnen alle stoere vrouwen met een beugel (of beugel-to-be) zich verzamelen en gezellig meepraten over die hele metalen of keramische handel in hun mond.

Klaag, vraag, lach en baal dus gerust met ons mee!

Het vorige topic vind je hier: Beugel en volwassen: deel 3

En aangezien iedereen hier intussen wel een tandentic heeft gekweekt zijn foto's steeds meer dan welkom!

Foto's plaatsen doe je zo:

1. Je foto moet al op het internet staan (hyves, mijnalbum, tinypic,..)

2. Je klikt de foto aan die je wil plaatsen

3. Dan klik je met rechts, en kiest 'eigenschappen'

4. Kopieer de hele regel die achter 'Adres' staat

5. Kies nu hier in dit scherm het icoontje van het schilderij ('voeg een afbeelding toe')

6. Plak de gekopieerde regel in het schermpje dat verschijnt (verwijder de 'http' die er al staat)

7. En daar is je foto!

(bij Mac gaan 3 en 4 samen in 'kopieer locatie afbeelding')
@cashewnootje hoe is het nu? Pijn? Of nog nergens last van? Kun je nog eten?

@appelsientje ik heb een zelfregilerende. Ik heb gewoon een paar dagen uitstel gekregen, haha.

Hier ligt helaas maar een klein laagje. Maar ik vind het heerlijk! Gisteren voor het eerst echt in een sneeuwbui gefietst, kan ik echt van genieten. Krijg ook altijd zo'n zin lekker te gaan freubelen/knutselen.
Sappelientje en glasrivella; Ik heb nog niet veel last van mn beugel. Geen pijn of wondjes maar wel erg droge lippen en het eten gaat nog niet heel gemakkelijk. Ben zo bang dat ik de slotjes stukmaak!

Wij hadden ook sneeuw vanochtend maar dat was vanavond al weer grotendeels weggesmolten. Ik had gistermiddag hard gelopen in een lichte sneeuwbui, heel fijn! Dat heb ik ook altijd met lichte regen
Ja die droge lippen, daar heb ik nou ook zo'n last van.....

Van sommige dingen met eten geniet ik minder, chips bijvoorbeeld, misschien ook maar beter haha

En brood met korst wil ook niet zo.....

Maandag weer naar de ortho.....
Hihi ik kan wel merken dat ik de beugel alweer even heb... Ik schuif echt alles naar binnen kwa eten. Strakjes lekker uit eten met een vriendin, ik vraag wel een extra glas water erbij hoor, FF spoelen tussendoor .

Alleen het afbijten vind ik een dingetje maar dat heeft er ook mee te maken dat eten er zo'n tussen kan gaan zitten, dat vind ik dan weer wat minder voor mijn tafelgenoten.

Prettig weekend!
Afbijten lukt me nog niet dus alles nog in kleine stukjes naar binnen werken. Ik was al een langzame eter maar ik doe er nu echt een eeuwigheid over haha.

Hoe ging je etentje gister Sappelientje?

Goed weekend allemaal:D
Zijn er nog mensen die nog regelmatig een foto maken?

Ik heb het gister nog even gedaan. Hoop dat ik het volhoud, hahha.

Iemand nog leuke plannen dit weekend? Ik ga lekker freubelen, cadeautjes maken. Ik ben lid geworden van een facebook groep. anoniem kado voor jou. Dan laat je anoniem een kado voor iemand achter. Leuk om positief bezig te zijn
Goedemorgen, het etentje was heel gezellig, eten was wat minder maar niet heel slecht. Wat ik wel echt slecht vond was dat ik naast mijn cola niet eens een glas kraanwater kon bestellen (om even je mond te spoelen), nope dan word je direct verplicht een spa blauw te nemen, jammer.

Glasrivella, ik neem eigenlijk geen foto's, de enige foto's die ik heb gemaakt zijn van 1-1-2015. Ik wil na de operatie wel foto's gaan nemen omdat het bij mij vooral van de buitenkant een verschil zal zijn, mijn tanden stonden eigenlijk al super netjes.

Verder geen plannen voor dit weekend (het zit er alweer bijna op zelfs :-)) gewoon heerlijk relaxed met het gezin. Ga nu nog wel even een uurtje werken en strakjes even heerlijk uitwaaien buiten!
Wat fijn dat dit topic nog steeds loopt! (Het is al meer dan 3 jaar oud ook zie ik!)

Ik zie het topic af en toe naar boven komen, maar ik lees eigenlijk niet meer mee. Mijn beugel is eruit sinds augustus 2013 en ik ben een trouwe drager van mijn nachtbeugel. Volwassen patiënten zijn volgens de ortho meestal voorbeeldig

Ik geniet nog letterlijk elke dag van het eindresultaat, ik geef les en ik kan nu gewoon zonder schaamte lachen naar mijn cursisten, dat is echt superleuk

Als ik hier een beetje lees, komt het 'orthogevoel' wel weer terug, wat was dat soms toch vervelend. Gelukkig is het ook snel weer voorbij.

Ik heb nu nog steeds een heel fotoalbum op de laptop met mijn vorderingen, haha. Ben steeds als de dood dat iemand het eens per ongeluk zou openen
Zo, onder is ook geplaatst. Ze hebben nu op de 2 bovenste kiezen een extra laag met 2 componenten spul aangebracht omdat ik anders de slotjes onder er af bijt. Het voelt allemaal heel dom nu...

Sappelientje: belachelijk dat je geen glas water kreeg, want het voelt echt irritant al die etensresten tussen de beugel ja.

Foto's maken, ja dat moet ik echt gaan doen nu.
Toen de beugel er net inzat heb ik wat foto`s (zelfs een filmpje haha) gemaakt en daarvoor ook met mn oude gebit zegmaar.

ik denk dat ik elke maand net na controle bijvoorbeeld een fotootje maak om het bij te houden. Het lijkt me wel erg leuk als je straks ziet hoe alles verschoven is naar n goed functionerend gebit

Lien leuk dat je nog even komt kijken!

Nijntje van die bumpers zeker op je kiezen? Die moet ik misschien ook nog als ik op mn slotjes ga bijten. Heb je er veel last van of volt het gewoon als " heel veel" in je mond?

Hoe gaat het met de rest?
@ cashewnootje: ja ik denk dat dit bumpers zijn? Zit op mijn kiezen geplakt. Moet er erg aan wennen en de onderbeugel irriteert ook de binnenkant van mijn lip. Gelukkig wel goed geslapen vannacht maat eten en zo gaat niet echt geweldig, er staat spanning op de onderste rij en het geschuif van de blokjes tegen mijn onderlip is irritant. Ff klagen nu!

Praten is ook raar nu.

Maar, hoe is het verder met iedereen?
Hallo allemaal,

Lang geleden dat ik hier iets geschreven heb, dat was halverwege 2012.

Ik ben inmiddels 57 jr. Mijn beugel is in juni 2012, na die 26 mndn gedragen te hebben verwijderd. Sindsdien draag ik elke nacht onder en boven een nachtbeugel, soort hoesje, over onder- en bovengebit.

Twee dagen geleden meende ik een rare vlek op een voortand te zien. Toen ik beter keek zag ik over alle voortanden een soort afdruk van de drukpunten van de nachtbeugel. Ik ben nu bang dat het glazuur beschadigd is. Ik heb morgen een afspraak bij de orthodontist en hoop dat er iets aan te doen is.

Baal vreselijk, ruim twee jaar een beugel, kan niet zonder nachtbeugel, maar mijn gebit lijkt er aan te gaan.

Heeft iemand iets dergelijks ervaren? Schade aan glazuur?

Groetjes, Ally
@Nijntje hoe is het met je? De ancht weer goed doorgekomen?

Heb je van onder meer last als je van boven had?

Hier gaat het eigenlijk supergoed. Alleen veel losse velletjes op mijn lip, maar meer ook niet. Doet ook geen zeer.

@ally ben benieuwd wat de ortho zegt, klinkt niet goed als glazuur eraf gaat. Dat is niet te herstellen toch?

Hoop dat het meevalt/op te lossen is.
Dank je wel voor je reactie, Rivella. Ik ben lichtelijk in paniek als ik naar mijn tanden kijk. Laat morgen wel weten wat de uitkomst van het consult is.
@allyj spannend lijkt me dat, ik ben ook wel benieuwd wat de ortho zegt....

@glasrivella, ja onder heb ik meer last als van boven, vandaag gaat het al weer iets beter gelukkig, fijn dat het bij jou goed gaat, ja die losse velletjes heb ik ook op mijn lip.
Nijntje klagen mag daar zijn we ook voor! Hopelijk heb je er gauw minder last van.

Ally Ik snap dat dit een enorme domper is maar wie weet heeft de ortho goed nieuws. Ik duim voor je!

Bij mij gaat het prima, nog steeds droge lippen en eten gaat steeds iets beter. Nog steeds geen was hoeven gebruiken, hadden jullie dat ook?
Goedemorgen,

Allyj, jeetje wat balen zeg van je tanden, gelukkig kan je snel terecht bij de ortho en kunnen ze het problem verhelpen/oplossen.

Cashewnootje, ik heb bij mijn bovenbeugel vooral de eerste week was gedragen, mijn mond was duidelijk niet gecharmeerd van de kleine uitstekende ijzerdraadjes. Best bijzonder, met de hand voelde je ze niet maar mijn mond lag helemaal open. Nu heb ik het helemaal niet meer. Moest vast wat dikkere huid kweken

Nijntje, balen dat het onder meer zeer doet, ik had dat met boven, voor mij was onder een makkie. Hebben ze jouw kiezen nu opgehoogt met composiet? Ik heb bumpers om mijn slotjes, dat zijn elastische bescherm dingetjes, ze zitten bij mij om 3 slotjes.

Glasrivella, wees maar blij dat het zo makkelijk gaat. Jij hebt nog een aardig traject te gaan toch? Labello is nu wel een hele goede vriend van mij. Of bedoel je dat je de velletjes aan de binnenzijde van je mond hebt?

Ik mag om 10:35 weer op consult, ben benieuwd, vast weer nieuwe draden..... Is misschien stom maar ik heb er meestal wel zin in.... vooral als je een nieuwe draad krijgt, dat voelt echt als vooruitgang! Update volgt dus nog.
@cashewnootje: was gebruik ik wel eens voor achterin, als de draad wat prikt, nu bij de onderbeugel heb ik het nog niet gebruikt, gaat steeds ietsje beter, zit nog wel een blaar. Moet daar ook een dikkere huid kweken.

@sappelientje: ja ik denk dat ze composiet gebruiken, zit vast onder de kiezen boven. Waar heb jij die bumpers voor? Ook tegen het afbijten van de slotjes?

Succes zo bij de ortho!

O ja I labello
Daar ben ik weer, kon een paar dagen niet ingelogd komen, dus heb heel wat bij te lezen, maar zo te lezen gaat het op de kleine ongemakken na best goed.

Droge lippen heb ik ook last van nu, erg vervelend, en ziet er niet uit, ik vergeet altijd labello te smeren.

Afgelopen maandag heb ik nieuwe draad gekregen, extra draadjes tussen mijn kiezen, en de plaatbeugel is strakker gezet. Dat deed weer even pijn. Maar ik lijk nu meer last van mijn ondertanden te hebben, ze lijken eeg los te zitten en gevoeliger als de vorige maand te zijn. Ook zit er nu tussen de kies en hoektand, waar ruimte tussen is, geen plasticj om het draadje waardoor mijn wang een snee heeft, erg vervelend, ik hoop dat het weer snel went. Was blijft helaas niet zitten.

Sappelientje, hoe ging jou afspraak? En Ally, hoe was jou afspraak? Hopelijk viel het mee.
Ow MissLoki, dat klinkt niet echt lekker, hopelijk duurt dit niet te lang, sterkte!

Nijntje, ik had van die bumpers tegen het afbijten van de onderslotjes en beschadigen van de boventanden maaaarrrr, ze zijn niet meer nodig!

De ortho kon nog geen uitspraak doen over een eventuele datum voor operatie helaas maar het goede nieuws is dat ik over 4 weken ga happen en foto's moet laten maken om daar wel een uitspraak over te kunnen doen. Hij zag dat ik wel wat teleurgesteld was en vroeg wat ik wilde. Ik heb aangegeven voor de zomervakantie te willen (als het kan natuurlijk).

Mijn voorste boventand moet nog wat roteren (nu zit de wortel overdreven gezegd schuin in mijn kaak) en ik heb 1 kies die nu met elastieken recht getrokken wordt. Dit zijn de voornaamste pijnpunten, dit valt dus best mee. En het feit dat hij mijn idee niet direct afdeed met dat dat niet zou kunnen stemt mij positief. Nog vier weken wachten maar die zijn zo om!

Allyj, ben je al geweest??
Ha lotgenoten, net terug van de orthodontist. Helemaal voor niks twee slapeloze nachten gehad. Geen beschadigd glazuur maar lijmresten van de blokjes. Ik heb het meerdere keren gevraagd: weet je het zeker?? Hij was 1000% zeker! De lijmresten heeft ie voorzichtig met een fijn slijptolletje verwijderd.

Mijn tanden zien er weer mooi en glad uit. Jullie weten niet hoe opgelucht ik ben.

Dank voor het meeleven, dat alleen al helpt! Dit forum is toch wel erg fijn!!

Sterkte voor allen die nog midden in het beugeltraject zitten!! Groetjs, Ally!
Ha lotgenoten, net terug van de orthodontist. Helemaal voor niks twee slapeloze nachten gehad. Geen beschadigd glazuur maar lijmresten van de blokjes. Ik heb het meerdere keren gevraagd: weet je het zeker?? Hij was 1000% zeker! De lijmresten heeft ie voorzichtig met een fijn slijptolletje verwijderd.

Mijn tanden zien er weer mooi en glad uit. Jullie weten niet hoe opgelucht ik ben.

Dank voor het meeleven, dat alleen al helpt! Dit forum is toch wel erg fijn!!

Sterkte voor allen die nog midden in het beugeltraject zitten!! Groetjs, Ally!
Wat fijn Ally!! Kan mij voorstellen dat dit echt een opluchting is. Sorry voor de late reacite, het forum lag er steeds uit hier.

@Sappelientje, zal voor je duimen dat je goed nieuws krijgt over 4 weken. Fijn dat de volgende stap al in zicht is.

Ik realiseer mij wel dat ik het er tot nu toe erg gemakkelijk vanaf kom. Inmiddels valt het ook wel weer mee met mijn lippen. In plaats van Labello gebruik ik vaseline.

Maar inderdaad ik heb nog ruim 2,5 jaar incl. 2 operaties te gaan, dus krijg het nog wel te verduren, hahah.

Hoop dat alles verder met iedereen goed gaat. Fijn weekend!
Hi Allemaal!

Sappelientje hopelijk kan het nog voor de zomervakantie!

Ik heb hetzelfde gevoel als glasrivella; dat ik niet veel last heb van de beugel maar tja daar komt straks inderdaad ook nog een operatie bij. Het zal ook wel veel uitmaken hoe je in het hele traject stapt en de meeste van ons zijn er met "veel zin" ingestapt.

Hebben jullie een leuk weekend?
Ik had gister echt een lente gevoel, dus ben heel enthousiast in de tuin bezig geweest. Bloembollen planten, onkruid wieden, de tuin opruimen. Was echt heerlijk! En vandaag de was buiten laten drogen.

Jij Cashewnootje? Nog iets leuks gedaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven