Napraattopic 24
maandag 9 februari 2015 om 20:45
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
vrijdag 13 februari 2015 om 11:58
quote:SuzanneSuus schreef op 13 februari 2015 @ 11:21:
[...]
Niet van die maar van een andere (ex?firummer volgens mij. Ik zat er ook aan te denken hoor
Kiki? Was dat niet ook de disneyprinses? Ze hadden vergelijkbare verhalen. Nu ook weer: ontzettend veel details.
Weet het niet zeker en ga daar ook niet meer reageren, maar het wordt steeds gekker allemaal.
[...]
Niet van die maar van een andere (ex?firummer volgens mij. Ik zat er ook aan te denken hoor
Kiki? Was dat niet ook de disneyprinses? Ze hadden vergelijkbare verhalen. Nu ook weer: ontzettend veel details.
Weet het niet zeker en ga daar ook niet meer reageren, maar het wordt steeds gekker allemaal.
vrijdag 13 februari 2015 om 11:59
Ik heb vanmiddag een afspraak om 15 uur. Met OV kom ik ofwel om 14.35 aan, ofwel om 15.05.
Als ik alleen ging zou ik gewoon 25 minuten te vroeg gaan, maar 25 minuten wachten is voor autisten nou juist weer enorm ingewikkeld en mijn oudste moet mee.
Dilemma, dilemma.
Als ik alleen ging zou ik gewoon 25 minuten te vroeg gaan, maar 25 minuten wachten is voor autisten nou juist weer enorm ingewikkeld en mijn oudste moet mee.
Dilemma, dilemma.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
vrijdag 13 februari 2015 om 12:12
quote:Solomio schreef op 13 februari 2015 @ 11:59:
Ik heb vanmiddag een afspraak om 15 uur. Met OV kom ik ofwel om 14.35 aan, ofwel om 15.05.
Dilemma, dilemma.Ik zou later gaan (even bellen en uitleggen) Tenminste als je net met kind naar de tandarts gaat want mijn afspraak is 15.20 u en ik wil niet wachten
Dilemma, dilemma.Ik zou later gaan (even bellen en uitleggen) Tenminste als je net met kind naar de tandarts gaat want mijn afspraak is 15.20 u en ik wil niet wachten
vrijdag 13 februari 2015 om 12:12
quote:doornroosje9 schreef op 13 februari 2015 @ 12:08:
Kan je niet even bellen of het mogelijk is om 10 min later af te spreken?
Ja, denk dat ik dat even ga doen. Vind ik zelf toch niet prettig, want dan ben ik toch de hele weg bang dat ik bijv vertraging heb en dan alsnog te laat kom. Ik ga liefst nu al daarheen, zodat ik zeker weet dat ik op tijd ben.
Maar voor mijn autist zal ik even bellen. Ik heb ook nog een hekel aan bellen.
Kan je niet even bellen of het mogelijk is om 10 min later af te spreken?
Ja, denk dat ik dat even ga doen. Vind ik zelf toch niet prettig, want dan ben ik toch de hele weg bang dat ik bijv vertraging heb en dan alsnog te laat kom. Ik ga liefst nu al daarheen, zodat ik zeker weet dat ik op tijd ben.
Maar voor mijn autist zal ik even bellen. Ik heb ook nog een hekel aan bellen.
The early bird suffers longer.
vrijdag 13 februari 2015 om 12:15
quote:Honeymoonquiz schreef op 13 februari 2015 @ 11:58:
[...]
Too many details idd, hele verhalen en schrijven dat je bij een psych niet een heel verhaal gaat ophangen.
Kiki had ik niet als alterego van disneyprinses maar kiki bedoelde ik wel
[...]
Too many details idd, hele verhalen en schrijven dat je bij een psych niet een heel verhaal gaat ophangen.
Kiki had ik niet als alterego van disneyprinses maar kiki bedoelde ik wel
Je bent zelf een theepot
vrijdag 13 februari 2015 om 14:01
quote:Aniuk schreef op 13 februari 2015 @ 10:34:
Paul, een wond is met diabetes echt waardeloos.
Dank u,,
Het rare is, dat ondanks die diabetes, ik ook nog medicatie slik voor mijn hart, waaronder bloedverdunners die zouden ook niet bevorderlijk zijn voor een genezingsproces.
Echter, bij mij geneest alles door de regel vlot,
@ MissI, ik zag net toch echt weer de gele helm, dus probleemloos is het nog allemaal niet.,
Paul, een wond is met diabetes echt waardeloos.
Dank u,,
Het rare is, dat ondanks die diabetes, ik ook nog medicatie slik voor mijn hart, waaronder bloedverdunners die zouden ook niet bevorderlijk zijn voor een genezingsproces.
Echter, bij mij geneest alles door de regel vlot,
@ MissI, ik zag net toch echt weer de gele helm, dus probleemloos is het nog allemaal niet.,
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
vrijdag 13 februari 2015 om 14:10
Ik heb geen zin om een topic te openen en dus gooi ik het in deze leuke groep.
Ik heb een fobie voor een dier en ik wil er vanaf. Nu heb ik wel ervaring met exposure therapie maar niet bij mezelf.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken, iemand een idee?
Ik dacht zelf aan info opzoeken over het dier.
Dan plaatjes bekijken.
Dan video's
Dan dierentuin
?
Zou dat een goede volgorde zijn?
Iemand suggesties?
Ik heb een fobie voor een dier en ik wil er vanaf. Nu heb ik wel ervaring met exposure therapie maar niet bij mezelf.
Dan plaatjes bekijken.
Dan video's
Dan dierentuin
?
Iemand suggesties?
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
vrijdag 13 februari 2015 om 14:15
vrijdag 13 februari 2015 om 14:17
vrijdag 13 februari 2015 om 14:19
quote:O.L.L.A schreef op 13 februari 2015 @ 14:10:
Dan plaatjes bekijken.
Dan video's
Dan dierentuin
?
Iemand suggesties?
Staat hierover niets op internet? Ik zou in ieder geval niet beginnen met plaatjes. Maar info opzoeken over deze machtig mooie dieren (zijn toch zeedieren als ik het goed heb?) lijkt me een goed begin.
Dan kun je lezen over hun gedrag en waarom ze zo nuttig zijn.
Oja, ik heb een stukje sticky toffee pudding voor je deur gelegd
Dan plaatjes bekijken.
Dan video's
Dan dierentuin
?
Iemand suggesties?
Staat hierover niets op internet? Ik zou in ieder geval niet beginnen met plaatjes. Maar info opzoeken over deze machtig mooie dieren (zijn toch zeedieren als ik het goed heb?) lijkt me een goed begin.
Dan kun je lezen over hun gedrag en waarom ze zo nuttig zijn.
Oja, ik heb een stukje sticky toffee pudding voor je deur gelegd
vrijdag 13 februari 2015 om 14:22
Ik wil een sticky toffee pudding nu haha. Ik zal je zo een victoria sponge sturen.
Het zijn inderdaad zeedieren. Brrrrr
Het probleem is, dat info altijd samengaat met plaatjes.
Zelfs als je info opzoekt over de fobie, staat er een plaatje op de website
Zelfs als je info opzoekt over de fobie, staat er een plaatje op de website
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
quote:O.L.L.A schreef op 13 februari 2015 @ 14:10:
Dan plaatjes bekijken.
Dan video's
Dan dierentuin
?
Iemand suggesties?
Wat goed dat je het aan wil gaan pakken.
Mijn oppaskind was panisch voor honden. Ik heb elke hond die wij tegenkwamen uitgebreid beschreven aan hem. Alles wat ik over lichaamshouding enz. kon zeggen maakte dat hij honden niet meer als monsters zag, maar gewoon als lompe dieren die het kunnen zijn. Hij heeft op deze manier zijn angst overwonnen.
Ik ben voor geen enkel dier bang, dus kan mij niet echt verplaatsen in mensen die wel bang zijn. Er is een tijd geleden een programma geweest waar mensen hun fobieën aan gingen pakken op de manier die jij beschrijft. Ik vond dat wel een hele goede manier, zal voor je zoeken of ik kan vinden welk programma dat was. Hoop alleen dat jij die ook terug kan kijken vanuit het buitenland.
Dan plaatjes bekijken.
Dan video's
Dan dierentuin
?
Iemand suggesties?
Wat goed dat je het aan wil gaan pakken.
Mijn oppaskind was panisch voor honden. Ik heb elke hond die wij tegenkwamen uitgebreid beschreven aan hem. Alles wat ik over lichaamshouding enz. kon zeggen maakte dat hij honden niet meer als monsters zag, maar gewoon als lompe dieren die het kunnen zijn. Hij heeft op deze manier zijn angst overwonnen.
Ik ben voor geen enkel dier bang, dus kan mij niet echt verplaatsen in mensen die wel bang zijn. Er is een tijd geleden een programma geweest waar mensen hun fobieën aan gingen pakken op de manier die jij beschrijft. Ik vond dat wel een hele goede manier, zal voor je zoeken of ik kan vinden welk programma dat was. Hoop alleen dat jij die ook terug kan kijken vanuit het buitenland.
vrijdag 13 februari 2015 om 14:23
quote:O.L.L.A schreef op 13 februari 2015 @ 14:22:
Ik wil een sticky toffee pudding nu haha. Ik zal je zo een victoria sponge sturen.
Zelfs als je info opzoekt over de fobie, staat er een plaatje op de website Anders moeten wij de info voor je opzoeken, plaatjes verwijderen en opslaan in een word document?
Zelfs als je info opzoekt over de fobie, staat er een plaatje op de website Anders moeten wij de info voor je opzoeken, plaatjes verwijderen en opslaan in een word document?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
vrijdag 13 februari 2015 om 14:26
quote:O.L.L.A schreef op 13 februari 2015 @ 14:22:
Zelfs als je info opzoekt over de fobie, staat er een plaatje op de website Heb je hier iets aan?
http://educatie.ntr.nl/angstdebaas/1374333/home/
Zelfs als je info opzoekt over de fobie, staat er een plaatje op de website Heb je hier iets aan?
http://educatie.ntr.nl/angstdebaas/1374333/home/
vrijdag 13 februari 2015 om 14:29
Ik kan me er ook niets bij voorstellen, Olla.
Maar ik herinner me ook een programma over dit soort fobieën. Zelfde methode. Confrontatie en steeds een stapje verder.
Alleen worden die mensen behoorlijk gepusht, omdat ze ontzettend de neiging hebben om af te haken, gestuurd door hun fobie.
Welke dieren zijn het trouwens, wil je dat delen?
Ik vind fobieën voor dieren fascinerend trouwens. Omdat het vaak ook zo onverklaarbaar is waarom iemand een ontzettende afkeer heeft voor iets.
Maar ik herinner me ook een programma over dit soort fobieën. Zelfde methode. Confrontatie en steeds een stapje verder.
Alleen worden die mensen behoorlijk gepusht, omdat ze ontzettend de neiging hebben om af te haken, gestuurd door hun fobie.
Welke dieren zijn het trouwens, wil je dat delen?
Ik vind fobieën voor dieren fascinerend trouwens. Omdat het vaak ook zo onverklaarbaar is waarom iemand een ontzettende afkeer heeft voor iets.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu