Handbagage bij Transavia
donderdag 5 februari 2015 om 10:06
Morgen vlieg ik vanaf Eindhoven naar Kopenhagen met Transavia. "Vroeger" betekende 'alleen handbagage' dat je, naast je trolley koffertje, ook altijd nog een handtas mee kon nemen. Er staat nu overal zo streng dat 1 stuk ook echt 1 stuk betekent, dat ik denk dat dat dus niet meer kan. Nu vraag ik me af hoe dat in de praktijk uitwerkt.
Iemand daar ervaring mee? Ofwel: een handtas(je)/laptop in sleeve, verzin het maar, bij je naast je officiële handbagage? En maakt het dan nog uit of het heel druk is of wat leger?
Iemand daar ervaring mee? Ofwel: een handtas(je)/laptop in sleeve, verzin het maar, bij je naast je officiële handbagage? En maakt het dan nog uit of het heel druk is of wat leger?
vrijdag 13 februari 2015 om 11:08
Ik stond op de heenweg ook achteraan de rij en moest inderdaad mijn trolley alsnog afgeven voor ruimbagage. Daar was ook duidelijk vooraf voor gewaarschuwd, dat dit soms gebeurd als er te veel handbagage is. Raar dat mensen 'dat niet willen' of dat dat dan vertraging oplevert, lijkt mij dat er dan ergens iets niet goed gaat in de organisatie.
Overigens was mijn koffer al op de band toen ik er aan kwam lopen, dus ook bij aankomst leverde dit niet echt vertraging op.
Verder had ik een behoorlijk zware tas (niet gewogen, maar denk wel meer dan 10 kg) maar kreeg alles er makkelijk in. En kon inderdaad twee boeken achterlaten bij vriendin!
off topic: Stess Wat leuheuk!!!! Wanneer ben je uitgerekend?
Overigens was mijn koffer al op de band toen ik er aan kwam lopen, dus ook bij aankomst leverde dit niet echt vertraging op.
Verder had ik een behoorlijk zware tas (niet gewogen, maar denk wel meer dan 10 kg) maar kreeg alles er makkelijk in. En kon inderdaad twee boeken achterlaten bij vriendin!
off topic: Stess Wat leuheuk!!!! Wanneer ben je uitgerekend?