Griekenland,welk eiland?

16-02-2015 16:01 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Wij (vriend en ik,beide 27) willen deze zomer graag naar Griekenland, maar wij kunnen moeilijk kiezen en op Internet is alles leuk. Ik ben dus nu opzoek naar ervaringen.

We willen lekker zonnen,maar ook een auto/scooter huren om wat van het eiland te zien. We houden ook van lekker uiteten gaan en daarna nog lekker een terrasje te pakken.

We zitten nu te denken aan kreta (geen Cherso),zakynthos, Rhodos en corfu of samos. Wat kunnen jullie aanraden? We houden trouwens ook niet van dronken engelsen:-)

Alvast bedankt voor de tips!
Ik Kreta.

Samos is ook leuk maar veel kleiner. Dat heb je in 3 dagen wel gezien.
Ik zou het even een paar weken aankijken....
Van alle eilanden is op Kreta verreweg het meeste te zien. De andere

eilanden zijn veel kleiner en dan ben je, wellicht, te snel uitgekeken.
Niet naar een eiland, maar naar het vasteland van Griekenland. Wij zijn een paar jaar geleden in Parga geweest. Leuk stadje wel jammer dat meer mensen het ontdekt hebben. Daarnaast kun je makkelijk weg en veel dingen ondernemen. Wij waren er maar een weekje en zelf naar meteora geweest wouw wat was dat gaaf..

Maar ik lees verder mee, wij willen in september weer een weekje zonder kinderen
Ik ben liefhebber van Corfu. Mooi groen eiland, met een afwisselend landschap, bergen, heuvels, vlak, mooie baaitjes, lieflijke dorpjes in het binnenland. Niet te klein, maar ook niet te groot, in een week kan je met een auto of scootertje veel zien. Ook kan je er mooie wandel-, fiets- en boottochten maken. Veel verschillende accomodaties, van all-inclusive hotels tot appartementen en huisjes. Natuurlijk ook leuke restaurantjes en Corfu-Stad is een mooie stad, van waaruit je ook met het openbaar vervoer alle hoeken van het eiland bereiken kan.
Corfu ben ik ook geweest. Hoogzomer en best veel regen gehad. Het is niet voor niets het groenste eiland...
Kreta is erg leuk..en dan plaatsje Rethymon is leuk plaatsje en zit je vrij rustig en Rhodos is ook een erg mooi eiland. Ouder en nieuwe gedeelte valt veel te zien.
Zo al veel reacties! Ik lees vooral veel kreta! Verder Samos en Corfu! Leuk om te lezen dat jullie goede ervaringen hebben in ieder geval!

ik heb net even gezocht maar uiteraard heeft elk eiland meerdere plaatsen. Wat is leuke plaats op Samos en Corfu? Rethymon ziet er ook echt leuk uit! Is dat leuker dan bijvb. Malia?

In ieder geval al bedankt voor de reacties!
Malia stikt van de dronken Engelsen...
Rethymnon is een leuk plaatsje, heeft een gezellige haven met terrasjes. Iets groter, erg schilderachtig en met een schitterende haven is Chania.

Malia is alleen maar een barstraat met pubs met zuipende Engelsen .....

Rhodos-stad is ook een aanrader. De oude binnenstad stroomt overdag vol met toeristen van de cruiseschepen, dan moet je er niet zijn, maar die moeten allemaal omstreeks 17 uur weer aan boord zijn en dan is de oude stad geweldig. Leuke terrasjes, eethuisjes en zeer fotogeniek.
Wij combineren onze vakantie met het vasteland en aansluitend Zakynthos (= werkelijkwaar prachtig!)
Zakynthos! En anders kan je ook eens naar Chalkidiki kijken wat een schiereiland is. Daar zijn de toeristen vaak zelf Griek (uit de steden), wat een hele fijne sfeer geeft.
Hoelang willen jullie gaan eigenlijk? Ik zou ook het vasteland (Peleponnesos) aanraden, maar dat is misschien zonde als je maar een week tot je beschikking hebt.

Wat betref de eilanden; ik ben zelf niet zo'n fan van Rhodos en Kreta, omdat ik het te toeristisch vind (alhoewel je vast ook nog wel rustige gedeeltes hebt). Corfu vond ik erg leuk, om de redenen die hierboven genoemd zijn.

A.s. meivakantie gaan we een week naar Lesbos, maar dat is voor ons ook voor het eerst, dus nog geen tips.
Nothing happens for a reason
Wij zijn afgelopen jaar een weekje naar Zakynthos geweest aan het einde van het seizoen. Heerlijk, alle toeristen waren al weg en het weer was prima! We hebben lekker een 4x4 gehuurd en zijn in 3 dagen rustig het eiland rond gereden. Ook een boottocht gehad naar Turtle Island en gezwommen in The Blue Caves.. Werkelijk schitterend daar!
Rhodos.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wij zijn in Kreta geweest vorig jaar, zaten in het plaatsje Sint Nikolaos. Leuke stad, veel te zien in omgeving en te doen. Leuke terrasjes maar ook vanuit daar goede bus lijnen naar grotere steden... we hebben ons 8 dagen prima vermaakt.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:Naadje32 schreef op 16 februari 2015 @ 16:42:

Kreta is erg leuk..en dan plaatsje Rethymon is leuk plaatsje en zit je vrij rustig en Rhodos is ook een erg mooi eiland. Ouder en nieuwe gedeelte valt veel te zien.Een paar jaar geleden ook Rethymon bezocht alleen jammer dat je daar niet fatsoenlijk kon lopen . Continue de menu kaart onder je neus of je iets wou eten of anders misschien ijs.
quote:Superhuisvrouw schreef op 22 februari 2015 @ 00:28:

[...]

Een paar jaar geleden ook Rethymon bezocht alleen jammer dat je daar niet fatsoenlijk kon lopen . Continue de menu kaart onder je neus of je iets wou eten of anders misschien ijs.
Ik ben op samos, lesbos en zakynthos geweest! Van deze drie eilanden vond ik zakyntos het mooiste eiland.. Helder blauw water, prachtige stranden en leuke dorpjes om te bezoeken! Geweldige boottochten gehad en met schildpadden gezwommen.. Op de andere twee eilanden was ook genoeg te doen. Als je hele dagen met de auto op pad gaat heb je samos snel gezien, maar ook daar heb ik mij 11 dagen prima vermaakt!

Wij zijn zelf ook op zoek naar een nieuwe vakantiebestemming, dus ik lees graag mee
Rhodos en Kos vond ik heel leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven