Echo weinig te zien

21-02-2015 09:38 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit een klein beetje met iets en wil het met jullie delen. Ik heb 4 februari een zwangerschapstest gedaan en deze was tot mijn verbazing positief. Een klein wonder want ik zou eigenlijk in maart beginnen met clomid ivm pcos syndroom. Op de 2de test want gelooft het eerst niet kwam 2-3 zwanger van clear blue. Nu ben ik gisteren naar de verloskundige geweest en deze heeft eerst uitwendige echo gedaan maar daar kon ze niet veel op zien dus daarna een inwendige en daarop was het vruchtzakje goed te zien. Zelf zei ze dat het nog te pril(dacht 5 weken) was om iets te zeggen erover en iets te meten en moet over 2 weken terug maar nu ben ik super bang dat het een leeg vruchtzakje is omdat ik als ik na de test kijk ik nu rond 6 weken zou zitten. Helaas kan ik niet terug rekenen want de laatste keer dat ik ongesteld was is in september met de pil geweest.

Het is me eerste zwangerschap dus weet niet zo goed wat ik hiermee moet

Alvast bedankt voor jullie reacties

Liefs
Hoe lastig dit ook is: je kan alleen maar afwachten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Bij zo'n vroege echo is er idd niet altijd goed iets te zien. Natuurlijk kan het twee kanten opgaan maar probeer je niet al teveel zorgen te maken... Als het misgaat kun je er toch niets tegen doen...

Ik dacht overigens zelf ook al iets verder te zijn bij de echo.... Probeer jezelf niet gek te maken!!! Enne, gefeliciteerd natuurlijk
Hey,

Ik was zelf ook erg vroeg terwijl ik dacht dat we aan de 8 weken zaten. Ik ben twee keer naar de vk geweest en derde keer naar ziekenhuis voor inwendige echo. Ik heb verder geen ziektes zoals jij waardoor ik extra gespannen zou kunnen zijn. Hebben ze op de echo ook geen hartje gezien?

Ik zou ne niet te veel zorgen maken en hopen dat op de volgende echo het beter te zien is.
Dankjewel 😊Is het ook, moet nu gewoon afwachten maar is erg moeilijk.

Nee helaas heeft ze daar niet naar gekeken maar ze zei zelf ook dat het nog te pril is om te kijken of het gezond is enzo.

Heb zelf geen krampen,steken of bloedverlies gehad

Thanks voor jullie reacties
Probeer het voorlopig los te laten, hoe moeilijk dat ook is, je test is positief en er is een vruchtzakje gezien, dat is heel positief, voor meer informatie ben je gewoon erg vroeg.

Ikzelf stond op de planning voor ivf, maar bleek ook plotseling spontaan zwanger. In mijn ziekenhuis deden ze juist om deze reden geen echo voor de achtste week, juist omdat er voor die tijd vaak nog weinig te zien is, of het heel slecht te zien is, en daar wordt je dan alleen maar weer onrustig van.

(Bij acht weken was er trouwens een hartje te zien, en ons wonder zit nu te brabbelen in z'n wipstoeltje)

Houdt je vast aan de positieve test en verder kun je niet meer doen dan wachten
Hoi TO, ik heb b8j 5 wk + 5 dgn een echo (inwendig) laten makwn ivm nog aanwezig spiraal (verrassing!). Bij mij was er ook alleen een vruchtzakje te zien en nog geen vruchtje/hartje. Spiraal is verwijderd, waardoor grote kans op mk. Vk/gyn wilde mij nog niet feliciteren en ik moest na ca 2 wkn terugkomen.

Langste 2 wkn ooit: hoewel compleet onverwacht, baby is zeer welkom.

Bij ca 8 wkn zagen we n garnaaltje en hebben t hartje gehoord.

Morgen ben ik 36 wkn zwanger.

Het kan dus alle kanten op: je bent zwanger, want er is een vruchtzakje. De vraag is: zit er iets in. En dat is afwachten....
Hier was het precies hetzelfde. Ik heb geen PCOS maar wel een lange wat onregelmatige cyclus (tussen 37 en 55 dan).

In december had ik een positieve test in hadden terwijl ik in september de laatste keer ongesteld geworden was. Ik heb bij het uitblijven van mijn menstruatie gerekend vanaf de langste cyclus van 55 dgn. 2 keer een negatieve test gehad.

gezien mijn cyclus kon ik tussen de 5 a 10 wkn zwanger zijn toen we naar de vk gingen.

Bij de vk was er een vruchtzakje te zien maar geen hartje of iets dergelijks. Ik was waarschijnlijk nog net geen 6 wkn zwanger maar de metingen vielen nog niet in de groeicurve. Het kindje was toen 0,5 cm groot.

Anderhalve week later terug gegaan en toen was er duidelijk een hartje te zien. het kindje was toen 1,18 cm groot en ik was zo rond de 7 a 8 wkn zwanger. Pas met de termijnecho rond de 10 weken kunnen ze precies vertellen hoe ver je zwanger bent en wat de uitgerekende datum is.

Ik ben nu 15+5 dgn zwanger. En alles gaat goed.

Dat de eerste keer nog niet zo veel te zien is wil dus nog niet zeggen dat het niet goed kan gaan. Soms ben je gewoon net te vroeg bij de vk. overigens zal de volgende echo waarschijnlijk ook inwendig moeten. (Dan ben je hier op voorbereid )
Hoe moeilijk ook je moet het afwachten! Ik heb ook hele vroege echo gehad met 5 wkn ivm eerdere miskraam hier was alleen een rondje op te zien (vruchtzakje) verder niks nu ruim 36 wkn zwanger! Hoop voor jou dat het allemaal goed is
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Fijn om te horen dat het ook positief kan uitpakken en ik nu gewoon moet afwachten en het inderdaad de goede of foute kant op kan gaan. Nu ben ik al wat meer gerust gesteld super bedankt voor jullie verhaal en steun!

Liefs
Ook hier een positief verhaal. Bij de eerste echo enkel een vruchtzakje terwijl een eerdere test ook 2-3wk aan gaf (net als bij jou). Paar weken later met de termijn echo ben ik ruim 3 weken 'terug gezet' in zwangerschap. Heel gek, want dan had ik voor NOD al positief moeten testen. Uiteindelijk is mijn zoontje te vroeg geboren. Ik denk nog steeds dat hij gewoon op tijd geboren is, dat de berekeningen niet kloppen.

Het zijn onzekere weken, helemaal omdat ik ook geen kwaaltjes had èn oud bloed verloor. En toch loopt hier nu een bandiet van ong een jaar achter zijn loopauto. Probeer het te laten rusten, je kunt er toch niks aan doen. Zolang je niet dubbelgeklapt van de buikpijn zit, is er nog hoop. (Zo sprak ik mezelf moed in!)
O en gefeliciteerd natuurlijk!
To allereerst gefeliciteerd.

Maar bijna iedereen of heel veel vrouwen worden een week terug gezet bij een vroege echo. Dit kan komen omdat je eisprong toch later is geweest dan je gedacht zou hebben.

Ik ben zelf ook 1,5 week teruggezet en inmiddels is ze 4 maanden oud.

Adem in adem uit
Je was er wel vroeg bij voor een eerste echo! De verloskundige waar ik bij zit maakt ze pas met 8 weken. Dan zie je als het goed is ook een kloppend hartje. Waarom pas met 8 weken; precies om te voorkomen waar jij nou mee zit Begrijp helemaal dat je je ongerust maakt, maar wees realistisch en probeer het daarmee voor jezelf wat te relativeren; het is normaal dat je zo vroeg nog niet alles kan zien en probeer daar wat rust uit te halen; het kan gewoon goed gaan nog. En ALS het toch mis zou gaan; je kan er niks aan doen om het te voorkomen, daarom heeft het geen zin om je druk te maken. Shit he?
En 9 van de 10 zwangerschappen gaan wel gewoon goed. Die verhalen lees je ook bijna niet wat logisch is.

Je leest altijd de verhalen waarbij het mis is gegaan, wat ook logisch is omdat de vrouwen hun ei kwijt moet
Ze hebben eerder de echo gedaan omdat we geen idee hadden hoe lang ik precies zwanger ben. Op de test stond dan wel 2-3 weken maar we wisten niks zeker. Na dit voel ik me ook al beter en ook omdat ik nog steeds geen bloedverlies of krampen heb gehad. Dat de 2 weken maar snel voorbij gaan haha
Zwanger zijn is vooral ook een kwestie van geduld... Bij de volgende echo zien ze vast meer!
Weet je al iets meer schoenenfreekje?
Gefeliciteerd !!

je test kan 2-3 aangeven omdat je hcg hoog is maar dat heeft niet altijd iets met de groei van de vrucht te maken
Ja we zijn geweest en het was nu duidelijk te zien dat er iets zat en het hartje klopte mooi😊

Het was de vorige keer echt te vroeg en nu zat alles goed en groeide het goed

Dankjewel voor jullie informatie en steun!
Fijn!
Wat fijn! Geniet van je zwangerschap!
Ik zit ongeveer in een vergelijkbare situatie,

Ik dacht zelf 8 weken te zijn, bij de verloskundige bleek het vruchtje 6 weken te zijn. ze twijfelde of ze een hartslag zag. De tweede verloskundige dacht wel dat ze een hartslag zag. Na een berekening van de verloskundige zou ik volgens mijn cyclus 7 weken moeten zijn. Ze gaf aan dat een weekje verschil zou kunnen komen door een verlate innesteling. Ik moet volgende week weer voor een tweede echo.

Super fijn dat ik hier zoveel positieve verhalen lees. Dat geeft mij wel een beetje hoop.
Fijn dat het goed zit TO!

@dionnedevries:

Hier ook een positief verhaal. Ik testte half januari positief en kreeg mijn eerste echo toen ik dacht al minstens 9 weken te zijn. Op de echo zagen we wel een baby en een kloppend hartje maar veel kleiner dan verwacht en net 8 weken.

2 weken later terugkomen omdat ze de termijn nog niet helemaal vast kon stellen.

Toen bleek de baby mooi gegroeid en 10 weken. 2 weken later weer een mooie 12 weken echo en inmiddels ruim 15 weken zwanger.

Vermoedelijk een combinatie tussen een langer cyclus dan normaal en een late innesteling.
Hallo allemaal, wij zijn onder behandeling in het LUMC (herhaalde miskramenpolikliniek). Ik had 7 april voor het eerst een positieve test in handen (3 dagen voor NOD) en op 11 april (1 dag na NOD) gaf de clearblu 2-3 aan. Ik heb vandaag (14 april) mijn eerste echo gehad (4 weken + 4 dagen). Ik heb een vruchtzakje met een piepklein wit stipje gezien. Mijn gynaecoloog zei dat dit voor nu helemaal prima was. Ik heb nu iedere week een echo gepland staan. Ik hoop dat wij ons kindje mooi zien groeien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven