Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Het tekenen was naar vandaag verplaatst. De kopers wilden het huis vanochtend nog een 2e keer zien, dus we kregen het even benauwd. Maar: de handtekening is gezet! Nu hebben ze nog even bedenktijd en de tijd om de hypotheek in orde te krijgen, maar daar verwachten we geen problemen.

Vanmiddag gaan we voor de 2e keer een huis bezichtigen. We hopen dat we dat huis kunnen kopen, liefst natuurlijk aansluitend op de verkoop van onze eigen woning. Duimen maar!

Hoe is het bij jullie?
Hier is de officiele overdracht geweest, dus we zijn nu tijdelijk erg rijk

Wij gaan ook binnenkort voor een 2e bezichtiging.

Ik moet wel lachen om het hele makelaarsspelletje. Ik had gebeld voor een 2e bezichtiging van een van de huizen die we bekeken hadden. De makelaar vond dat we dan ook prima nog eens naar het andere huis konden kijken dat we me hem bekeken hadden. (DIe vinden we qua ligging minder mooi). Want van onze eerste voorkeur kon maar weinig van de prijs af. (volgens de makelaar... nou we zullen het zien voor de vraagprijs doen we het in ieder geval niet).
De keuring kan soms de volgende dag al plaatsvinden sneeuwwitje1, maar die van ons is volgende week.

We vinden t fijn om tijdens de keuring mee te lopen zodat we goed in beeld krijgen wat er eventueel allemaal aan t huis moet gebeuren en daar tips over te krijgen. We verwachten geen schokkende dingen, het is meer voor de zekerheid.

Hoe ging de bezichtiging vanmiddag flatverkopen? Nog even enthousiast? Hoeveel tijd hebben jullie eigenlijk om iets te vinden?

Ik heb niet alles helemaal teruggelezen, maar ik begrijp dat jouw huis inmiddels echt verkocht is en je er ook al niet meer woont annavandelle? Betekent dit dat je nu huurt en rustig op zoek gaat naar een nieuwe koopwoning?
Wij huren nu idd, yijn verhuisd naar een heel andere regio.

Vandaag wat bizars meegemaakt, huis sinds gisteren op funda, vandaag al onder voorbehoud verkocht *was ook wel erg scherp geprijsd* Dat kan dus ook nog in de huidige tijd
@anna: dat gebeurt hier zeer regelmatig. Een appartement in ons flat is zelfs verkocht voor het op Funda kwam te staan!

@lunae: de bezichtiging verliep eigenlijk naar verwachting. We vinden het huis nog steeds erg leuk. De aankoopmakelaar heeft een soort keuring gedaan, waar behalve (heel veel) moderniseren) eigenlijk geen bijzonderheden uitkwamen. Morgen komt hij bij ons langs om een plan van aanpak op te stellen. Het huis staat al 5 jaar te koop en is nog nooit in prijs gezakt. Vóórdat we gingen bezichtigen hebben we al aangegeven dat ze in ieder geval bereidt moeten zijn om 50.000 te zakken voordat we ook maar kwamen kijken. Volgens de aankoopmakelaar moet van dat bedrag nog eens minimaal 15.000 af... We zijn bang dat dat niet gaat lukken, maar willen we ook niet (veel) meer betalen dan wat het waard is.
@flatverkopen.

hier gaat het meestal niet zo snel qua verkopen. Tenminste niet de huizen die ik nu in de gaten hou.

Maar goed dit was ook het eerste huis waarvan ik vond dat het realistisch geprijsd was. De rest vind ik ook gewoon echt niet realistisch geprijsd. Dus ik herken je gevoel wel van niet veel meer te willen betalen dan dat het waard is.
quote:annavanandelle schreef op 19 februari 2015 @ 20:10:

Wij huren nu idd, yijn verhuisd naar een heel andere regio.

Vandaag wat bizars meegemaakt, huis sinds gisteren op funda, vandaag al onder voorbehoud verkocht *was ook wel erg scherp geprijsd* Dat kan dus ook nog in de huidige tijdBij ons in de buurt worden bijna alle leuke huizen voor de markt uit verkocht. En dat is niet Amsterdam.
if we all light up, we can scare away the dark...
quote:tatlitatli schreef op 20 februari 2015 @ 12:08:

[...]

Bij ons in de buurt worden bijna alle leuke huizen voor de markt uit verkocht. En dat is niet Amsterdam.

Hier denken veel mensen nog dat we in het pre-crisis tijdperk leven en vragen ze soms eccht belachelijke prijzen waardoor heel veel huizen al meer dan 6 maanden te koop staan.

Dus gistere huis voor de 2e keer bekeken, staat al ruim een jaar te koop (en leeg), laat de makelaar tussen neus en lippen vallen, dat er deze week weer kijkers komen. Kan natuurlijk maar ik word er wel een beetje recalcitrant van.
Hier ook wel hoor. Het huis waar wij mee bezig zijn staat al 5 jaar te koop en is in al die tijd nooit(!) in prijs gezakt. Zo zijn er wel meer. Zo is er een huis wat we overwogen dat ook al een jaar of 3-4 te koop staat en maar weinig in prijs gezakt is, maar waar er nauwelijks onderhandelingsruimte meer is. Dat zal voorlopig nog wel te koop staan dus.
Weinig onderhandelingsruimte gaf de makelaar hier ook al aan zal best, maar ik ga niet de restschuld van iemand anders financieren.

Moet dus even gaan kijken wat voor bod we willen gaan doen, weet wel waar we op uit willen komen max, maar waar begin je dan qua openingsbod?
Omdat we nu in een hogere prijsklasse kopen in een gebied waar we niet goed bekend zijn (wat de huizenprijzen betreft) én we op zoek zijn naar opknappers, hebben we een aankoopmakelaar in de hand genomen. Als hij bij het huis waar we nu mee bezig zijn, het huis voor de prijs kan krijgen waarvan hij zegt dat het het waard is, dan heeft hij zich (heel) dik terugverdiend. Ik vond het altijd een beetje onzin, maar op zo'n bedrag blijkt het toch wel meerwaarde te hebben. Hij denkt ook mee over het te verwachten onderhoud en alle kosten die onze woonwensen met zich meebrengen enz.

En, om op je vraag terug te komen, hij legt dus ook een onderhandelingsstrategie neer, uiteraard allemaal in overleg.
flatverkopen wijzigde dit bericht op 21-02-2015 10:02
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Wij zitten niet echt in de hogere prijsklasse en kopen een vrij nieuw huis (nog geen 10 jaar), dus echt grot onderhoud is er niet (ja kozijnen mooeten binnenkort een keer geverfd worden.

Maar verder is het vooral kosmetisch wat we willen, dus dat is natuurlijk puur smaak afhankelijk.

(maar mag ik vragen wat je ongeveer voor je makelar betaald?)
Ons voordeel is dat ik ons toekomstige huis niet als ons droomhuis zie.

Het is een beetje een compromis waarbij het voor de komende 10 jaar prima daarna is dochter groter en willen we mss well een boederijtje veraf.. Maar dat vind ik voor nu niet leuk voor haar (als enig Kind zijn vriendjes in de buurt toch wel fijn)
Maar einige stabiliteit is wel fijn, wordt het 4e huis voor dochter (die 5 is)
Omdat hij ook onze verkoopmakelaar is, doet hij het voor 1000 euro, anders was het ca. 1250 geweest. Dat is een vaste prijs, no cure no pay, dus hoeveel huizen je ook bezichtigd (in het reële vermoed ik wel), de prijs blijft hetzelfde. Bij het huis wat we op het oog willen, gaat hij uit van een stuk lagere prijs dan wij er in eerste instantie over dachten te hebben. Je wordt dus wat reëler wat betreft de waarde en stelt dan makkelijker een grens aan wat je wilt betalen.
Zal er nog eens over nadenken, maar de indruk die ik van de meeste makelaars hier heb is nu niet echt de meest positieve
Nee, je moet echt een klik hebben. Dat hebben we gelukkig met onze makelaar, we hebben wel vertrouwen in hem (naast dat we onze eigen gezonde verstand blijven gebruiken natuurlijk ). Wat zijn jullie veel verhuisd zeg, dat lijkt me wel heftig!
Het is vooral vermoeiend zo vaak te verhuizen. Dochter is ook wel de reden dat ik nu in een beprkte straal rond huidige huis zoek, zodat bso en school ip hetzelfde blijven.

En eigenlijke plan was ook om langer in vorige koophuis te wonen, maar ja toen kwam droombaan voorbij.... dus tja toen toch maar weer verkocht. En gelukkig er zelfs nog winst opgemaakt.
Wel fijn dat je er in ieder geval geen restschuld(en) aan over hebt gehouden Anna! Dit is voor ons het derde huis, 1e huis was voor 1,5 jaar omdat we nergens anders konden huren en nog niet konden kopen. Daarna dit huis gekocht en daar wonen we straks 7 jaar.

Vandaag gaat onze aankoopmakelaar een bod neerleggen, zo spannend! Het ligt 75.000 onder de vraagprijs (die van 2010), dus dat zal voor de verkopers wel even slikken zijn.
Al wat gehoord ?

Ik denk dat ik morgen een bod ga doen ( ahhhh)
Makelaar van de tegenpartij schrok erg van het bedrag, maar ging het wel naar verkopers overbrengen. We zullen morgen op z'n vroegst weer wat horen, dus dat wordt nagelbijten!

Spannend voor jullie ook anna, enig idee hoe het bod zal gaan vallen?
Geen Idee, we gaan denk ik een bod doen van 15% onder de vraagprijs. Maar huis staat al 1,5 jaar te koop en staat leeg en is absoluut niet de vraagprijs waard (Maar is door verkopers net voor de crisis gekocht).

Hoeveel procent is jullie bod ongeveer onder de vraagprijs? Ben trouwens wel heel benieuwd naar je huis. Wil je anders via een pb de link delen?
Ik heb je een PB-tje gestuurd Anna.

We hebben nog niets gehoord van de verkopers, zo spannend!
Aaah! Wij gaan toch het huis te koop zetten. Wij zullen zien hoe het gaat lopen. Morgen komt "mijn" makelaar om het nogmaals te bespreken en gaan we een plan van aanpak maken. Spannend!

Volgens mij hebben jullie inmiddels alles al verkocht, nietwaar?

Ik ben zoooo benieuwd nu haha!
bats!
@draakje, spannend! Waarom hebben jullie nu toch besloten te verkopen?

Ook alvast zelf voor iets nieuws aan het kijken?

Hier niets nieuws nog te berichten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven