Gezondheid alle pijlers

Gezwollen vinger

23-02-2015 00:05 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrijdag ben ik van de trap gevallen en ik heb naast hier en daar een beurs gevoel in mijn lijf en een blauwe voet ook een gezwollen vinger.

Hij is dik, maar beslist niet blauw. Ook niet echt heel pijnlijk, wel wat gevoelig.

Ik dacht dat het gewoon een kneuzing is, maar nu twijfel ik toch.

Ik kan het wel gewoon bewegen vandaar dat ik er vanuit ging dat het geen breuk zal zijn.

En ja ik weet het, morgen de huisarts bellen.

Maar misschien herkent iemand het.
Zakken met ijs erop doen. Niet een pak Ben & Jerries he!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 23 februari 2015 @ 00:07:

Zakken met ijs erop doen. Niet een pak Ben & Jerries he!

Ben en Jerry's heb ik nog wel in de vriezer staan

Ijs er op is nu wel te laat denk ik.

Ik heb er eigenlijk niets mee gedaan na de val, was best geschrokken en het deed elders meer pijn op dat moment.
Zonde van de Ben & Jerries, zak diepvries doperwten lijkt me veel beter, kun je ondertussen ijs lepelen. En morgen toch even laten bekijken voor de zekerheid.
Hij is niet blauw? Misschien vochtophoping?
Nee hij is echt alleen maar dik, niet blauw.

En dan alleen het stukje vanaf mijn ring tot vingerkootje, net een ballonnetje.
quote:SilverShadow schreef op 23 februari 2015 @ 00:11:

Zonde van de Ben & Jerries, zak diepvries doperwten lijkt me veel beter, kun je ondertussen ijs lepelen. En morgen toch even laten bekijken voor de zekerheid.Ja ik bel morgen toch maar dan, ik wil alleen niet overdrijven om daarvoor langs te gaan.
Klemt je ring je vinger niet af, waardoor het vocht niet weg kan?

Ring af iig.
quote:Istar_ schreef op 23 februari 2015 @ 00:17:

Klemt je ring je vinger niet af, waardoor het vocht niet weg kan?

Ring af iig.

Mijn ring kan dus niet meer af

Ik kan mijn ring nog wel een stukje naar beneden schruiven, maar niet meer omhoog want daar zit de zwelling.
Ook niet met glijmiddel oid?
quote:Istar_ schreef op 23 februari 2015 @ 00:20:

Ook niet met glijmiddel oid?Nee het is echt veel te dik boven mijn ring.
Ik zou er toch maar snel ijs op doen hoor. Of wat je dan ook in de vriezer hebt liggen
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 23 februari 2015 @ 00:21:

Ik zou er toch maar snel ijs op doen hoor. Of wat je dan ook in de vriezer hebt liggen

Ja heel veeeel, moeilijk keuze

Maar heeft dat nog wel zin?

Het is nu al twee dagen geleden.
gewoon proberen. Dat het nu nog gezwollen is, is niet goed hoor.

waarschijnlijk gekneusd. Hopelijk kun je je ring er nog afkrijgen, straks moet die eraf geknipt worden.
I ain't nobody's bitch
quote:Darylina schreef op 23 februari 2015 @ 00:26:

gewoon proberen. Dat het nu nog gezwollen is, is niet goed hoor.

waarschijnlijk gekneusd. Hopelijk kun je je ring er nog afkrijgen, straks moet die eraf geknipt worden.Ik hoop ook dat de zwelling gewoon een kneuzing is en afneemt zodat mijn ring niet eraf geknipt hoeft te worden.
Vrees het ergste, toen ik dat had was hij gebroken. En mijn moeder heeft ook een keer doorgelopen met gebroken vinger. Even huisarts dus.
Zwelling kan ook juist door de ring komen. Die knelt dan af. Misschien is het probleem wel opgelost als je je ring eraf knipt. Een goede goudsmid kan hem weer maken, je vinger is wat lastiger te "maken".

Beterschap.
Zonder oorzaak geen gevolg
Ga voordat je naar de dokter gaat, langs de juwelier, die kunnen meestal je ring netter doorknippen dan de mensen op de eerste hulp. De huisarts heeft vaak niet eens een ringenzaagke die neemt een nijptang!
De juwelier heeft daarvoor een speciaal zaagje, waardoor de ring keurig netjes wordt doorgezaagd zodat hij later ook weer onzichtbaar kan worden gerepareerd. De zwelling kan inderdaad komen doordat de boel afknelt door je ring.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven