Tokkie namen

24-08-2014 23:18 405 berichten
Na een ander topic, waar ik de term 'tokkie naam' vaker voorbij zag komen: wat vindt je echt tokkie namen?

Ik verbaasde er mij namelijk om dat Wesley in de categorie valt, maar ik ken er eentje en vond dat eigenlijk een gewone naam. Is dat door de jaren gegroeid of heb ik nu wat gemist?

Ook Sharon heb ik hier op het forum voorbij zien komen, ook voor mij normaal, maar schijnbaar ook tokkie. Oké, niet namen die ik zelf zou kiezen, maar ook niet verafschuw. Ik denk dan eerder aan namen als Precious...
Alle reacties Link kopieren
Noah_, als dat jouw echte naam is dan vind ik jouw naam schitterend!! Ik ben bewust kindvrij maar als ik kinderen had gewild en ik had een dochter gekregen dan had ik haar zo genoemd. Prachtige naam
Kayleigh vind ik ook mooi trouwens, net als het liedje van Marillion. En mijn sibling heeft een 'tokkie-naam'aldus dit topic, haha! Heb mijn eigen naam op een van de laatste pagina's voorbij zien komen, maar dan anders gespeld.
Vroeger zat er een meisje bij mij op school met de naam Yoni.

Moeder was lerares op diezelfde basisschool.

Twee broertjes Kane en Jay ook echt namen uit zo'n lijstje.
quote:diamond-gloss schreef op 24 februari 2015 @ 15:02:

En namen als Miranda,Bianca,Evelien etc waren toen ik een kind was heel normale namen.

Net zo normaal als tegenwoordig Fleur en Anna en Emma zijn.

Eens.

Vroeger zaten de scholen vol met de zusjes Miranda en Bianca of de broertjes Dennis en Joey. Tegenwoordig zouden dat tokkienamen zijn.

Mijn man komt uit het Gooi en mijn naam is daar schijnbaar ook tokkie. Ik vind het zelf geen tokkienaam en mijn ouders vinden het een prachtige naam. Ik ben er ook tevreden mee
Ik zit hier nu helemaal jaloers te wezen op Noah_'s naam

ZO mooi!! Ik wou dat ik zo had geheten. Veel mooier dan mijn eigen naam

Ach, een van mijn doopnamen is dan weer de naam van een voormalig koningin, dat vind ik stiekem ook wel stoer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven