***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Lara het is idd een luxeprobleem maar wel een heel vervelend luxe probleem! Ik zat er zelf ook mee tijdens onze vakanties met Luna.

Luna slaapt normaal van 12.30 tot ongeveer 15.30/16.00 Voor de tijd weg gaan is haasten vind ik (want ik wil ook rustig kunnen ontbijten en opstarten op vakantie) na 16.00 weg is de dag zo voorbij idd.

Wat wij deden was Luna al om 10.30 op bed leggen, hopen dat ze ging slapen en dan werd ze vaak rond 13.30/14.00 wakker. Zodra ze wakker werd een boterham en melk en gaan! Is dit een idee?
Lara, wij zitten hier met hetzelfde probleem als Leen. Steijn en Hugo slapen nu nog een keer op een dag, maar dan gelijk drie tot vier uur achter elkaar. Ze slapen nu van 12:00 tot een uur of vier en ik kan nu echt niets meer doen. Voor die tijd is een hoop voor kleintjes nog dicht, maar daarna is het weer te kort op het avondeten!

Jouw vriend ziet het dus somber in? Shit...Is het niet zo dat onze makelaar voor dit soort calamiteiten verzekerd is? Anders zitten wij straks mooi met een huis dat wij niet meer willen! Ik heb nog een vraag voor je:

- Is het niet zo dat een mondelinge overeenkomst ook rechtsgeldig is? Wij hebben dus die vrijdagmiddag gezegd tegen de verkopers dat het niet door kon gaan op basis van wat wij toen wisten, maar NADAT wij dit hadden gezegd is het koopcontract gefaxt.

Overigens zijn de ontbindende financiele voorwaarden van die standaard voorwaarden in ons contract.

He get, ik begin hem te knijpen! Potverdorie!
He jak Muis.... het moet vast goed gaan komen. Wanneer weet je eigenlijk meer?

Fleur had vanochtend ietsje minder hoge koorts, dus het lijkt de goede kant op te gaan. Het bordje pap ging bijna helemaal naar binnen (nu ging dat gisteren en eergisteren ook wel redelijk) Hoop dat ze vandaag niet meer zo'n hoge koorts krijgt en anders gaan we morgen maar even naar de HA.

Lastig met die slaapjes idd. Fleur slaapt meestal redelijk in de wagen als ze haar speen en knuffel maar heeft. Verder hebben wij zo'n opvouwbaar slaaptentje wat je makkelijk mee kunt nemen. Dus hier niet zo snel een probleem.
Muis, vaak zit je dan toch vast aan de 10% van de koopsom? Of niet? Wat betreft mondelinge overeenkomsten; die zijn inderdaad rechtsgeldig, maar of je het kunt bewijzen is een tweede... Heeft je vader de contracten al bekeken?

De vraag of de makelaar aansprakelijk is, ligt overigens niet aan zijn verzekering hoor. Als hij verzekerd is (en dat lijkt me wel), dan is dat alleen maar handig van hem.

Hoe los jij dat nu op met de slaapjes dan? Wacht je ze af?

Probleem is ook dat Puk niet eerder kan slapen dan dat hij echt moe is. Hij ligt er nu net in, dus als hij vanmiddag moe wordt op het strand gaan we wel even wandelen op de boulevard ofzo.

Drop: fijn dat het beter gaat met Fleur!!
Oh ja, en is er verder helemaal niks via de mail gegaan? Alles telefonisch (behalve de fax)?
Muis, met een bouwtechnisch probleem geeft een hypotheekverstrekker toch geen hyp? Als je dit niet rond krijgt voor die datum die in het contract staat hoef je niks te betalen.

Althans, zo staat dat in ons (heel standaard) contract.

Als wij morgen niks van de koper horen, hebben wij het huis verkocht! Of in ieder geval krijgen we 10% (volgens mij zijn er namelijk nog steeds een aantal mogelijkheden van ontbinden).

Lara, jouw luxe probleem is precies de reden waarom wij eigenlijk een vakantie huis / hotelkamer aan zee willen. Dan kunnen we Finn te slapen leggen en zelf gaan zwemmen / aan zee liggen / op een veranda liggen en naar zee kijken.

Eigenlijk willen we dus ook een oppas hebben, zodat we 's avonds af en toe weg kunnen, lekker even eten zonder kind.

Ik wil dolgraag met Finn op vakantie, maar wil ook graag zelf een beetje uitrusten en wat tijd met man spenderen.

Ben benieuwd hoe jij het oplost.
Lara, ik mat de jongetjes 's ochtends af. Heel erg slechte-moeder van me, ik weet het! Waarom ik dit doe is simpel: als ik ze om 10:30 in bed leg (ze zijn dan eigenlijk moe), dan willen ze aan het einde van de middag niet meer slapen. Ze zijn dan echter zo hondsmoe dat het echt niet gezellig is! Ik los dit dus op door rond 10:30 (na het glaasje verse jus) met ze te gaan wandelen. Slapen doen ze niet in de wagen, maar ze vinden het heerlijk om boten te kijken (doen we dus ook vaak), auto's te kijken en alles wat ze maar om zich heen zien te benoemen. We zijn dan rond 11:45 thuis, eten een boterham en gaan dan slapen. Ze slapen dan echt een paar uur achter elkaar, waardoor ze weer helemaal fris, vers, fruitig en gezellig zijn als ze wakker worden.

Overigens is de makelaar verzekerd tegen dit soort calamiteiten, maar ik ben nu eigenlijk best pissig aan het worden dat er zo'n enorme blunder is gemaakt! Een blunder die ons potdorie heel veel geld kan gaan kosten! Eerst was ik nog best mild en begrijpend (vond ik zelf), maar nu is dat een tikje aan het verdwijnen.

Oe, voor ik het vergeet: alles is dus telefonisch gegaan, op het verzenden van de bewuste fax na. Ik heb alleen de bouwtechnische rapporten (een uit 2004 en een uit 2008) op schrift staan, maar dat is het.

Mochten wij die tien procent kwijt zijn, is onze makelaar dan aansprakelijk? Moet hij die dan betalen of moeten wij ons spaarpotje aanboren?

Swis, volgens mij heb je gelijk en kunnen wij geen hypotheek krijgen op basis van het bouwtechnisch rapport! Ik hoop het, ik hoop het, ik hoop het zo!

Heb ik hiervan geleerd? JA! Zet nooit, nooit, nooit ergens je handtekening onder totdat je alles echt zeker weet. (overigens dacht ik dat dit gebruikelijk was, maar goed)
Verstandig Swissie, want dat zijn precies de dingen waar ik nu tegenaan loop. Puk heeft nu vanmorgen geslapen en ligt nu in bed te mokken en tegen de slaap te vechten. Misschien een idee morgenochtend het stadje in te gaan en hem alleen rond de lunch te laten slapen.

Muis, waarom is dat slecht? Het werkt toch? En anders kom je de deur niet uit. Voor de jongens ook beter. Die gaan niet vervelend doen om te pesten, maar omdat ze zich vervelend voelen. De prima oplossing zo lijkt me.

Op het moment dat je dingen gaat doen is het prima, want al lopend slaapt Puk wel. Een strandvakantie is alleen handig met een huis aan het strand, dus Swiss je hebt helemaal gelijk. Overigens slaapt het dochtertje van een vriendin wel netjes op een strandbedje, dus het kan wel.

Tsja, is de makelaar aansprakelijk voor die 10%? Ik denk dat hij wel dat hij verwijtbaar heeft gehandeld -lees: zijn secretaresse- door te faxen en dat is belangrijk. Voor de rest ken ik de stukken niet, dus is het moeilijk te bepalen.

Wellicht is het handig zelf een email-communicatie met de makelaar op te starten. Beetje flauw, maar in het kader "geen idee wat er speelt"-een mailtje sturen in de trant kunnen we er nog onderuit, of is het echt misgegaan toen de secretaresse de getekende ovk faxte zonder dat wij dat wilden. Beetje dossiervorming voor het geval dat. Baat het niet dan schaadt het niet.

Oh ja, wat speelde er 1,5e week geleden in NL? Is er een kind ontvoerd ofzo? We werden gebeld door de moeder van mijn vriend dat we Puk goed in de gaten moesten houden (zucht). Ik was geneigd terug te bellen om te vragen of hij nu niet meer alleen naar het zwembad mocht of naar de kroeg...

Even kijken wat Puk zo dwars zit...
Lara, ik vind het ook niet zielig voor Steijn en Hugo, maar een kennis vond het ronduit sneu dat ik ze wakker hield. Tja. Voor ons werkt dit op dit moment het beste!

Stomtoevallig heb ik gister de makelaar gemaild met de vraag of hij alles voor ons op kon schrijven, aangezien ik de kluts kwijt was! Was ik niet, maar ik dacht dat het slim zou zijn. Fijn dat je dat bevestigt!

Ehhh, is er een kind ontvoerd in Nederland? Daar weet ik niets van! (eerlijkheidshalve kijk ik altijd met een oog naar het nieuws...)
Oh, het gaat niet goed met Kika. Ze is enorm afgevallen en haar vacht ziet er slecht uit. Morgen ga ik met haar naar de dierenarts, maar ik ben bang dat het einde nadert voor haar. Ze is nog wel levendig, maar dat was Pim ook een paar dagen voor haar dood. Getverdemme, ik zit helemaal niet te wachten op een ziek Kiekje!
He bah, wat een rotsituatie met dat huis Muis. Ik heb er verder helemaal geen verstand van en kan er dus ook helemaal niks over zeggen, behalve dat mijn gezonde verstand zegt dat jullie niet ineens hoeven te dokken voor een huis met gebreken. En Kika ook al ziek... Sterkte!

Attent van de moeder van J. dat ze je even herinnert aan je taak als moeder Lara, je zou het maar eens vergeten, zucht...

Wat betreft Morris z'n slaapje, ik ben bijna altijd gewoon thuis tussen de middag. Hij slaapt van 11 tot 1 en ik kan dus zowel ervoor als erna nog dingen doen. Op vakantie zou dit ook geen problemen opleveren, ik vind het een prima tijd voor een siesta, dus geen tips. Hoe we het volgende zomer gaan doen, met drie kinderen en zo, dat weet ik nog niet.

[Emozwangerschapsgeneuzel] Ik ben soms bang dat de baby te klein is! Het slaat nergens op. De verloskundige vindt haar een heel gemiddelde baby. Omdat ik al twee ruim bovengemiddeld grote jongens gehad denk ik nu ineens dat de baby misschien te klein is voor mijn doen. Ook ligt ze nog steeds alle kanten op. Lars en Morris zijn nooit ingedaald, maar lagen wel gewoon richting uitgang. Deze baby ligt af en toe zelfs nog dwars! Volgens de verloskundige heel normaal omdat er zoveel plek in m'n buik is. Als dat maar goed komt!
Mich, als de vk zegt dat jullie meisje gemiddeld is, is het toch prima? Als ze zich zorgen had gemaakt over haar groei had ze je vast doorgestuurd naar het zh voor een groeiecho denk ik.

Misschien is ze wel wat kleiner omdat het een meisje is? En ze heeft misschien wat meer ruimte omdat je 3 x kort op elkaar zwanger bent geworden zodat je baarmoeder en buik nog niet zoveel zijn gekrompen? Zahra was ook nooit ingedaald, lag wel met haar hoofdje naar beneden, maar daalde ook niet in, tijdens de bevalling ook niet genoeg anders was het geen ks geworden. Ik zou me er niet te veel zorgen over maken, komt vast goed hoor.

Muis, wat een klote toestand met dat huis, ik hoop dat je snel wat meer duidelijkheid hebt of je nu wel of niet aan dat contract vastzit. Mijn moeder had het over een nieuwbouwproject hier in de buurt waar nu huizen te koop staan. Hun buren hebben hun huis te koop gezet omdat ze daar een woning gekocht hebben. Ik had dat project al bekeken een tijdje geleden, maar ik vind die woningen veel te duur voor hetgeen ze te bieden hebben. Qua woonoppervlakte is het niet groter dan we nu hebben, alleen zit er een zolder op. Ik heb helemaal geen zin om een nog hogere hypotheek te nemen alleen voor een zolder en bovendien wonen we hier erg naar ons zin. De ligging van dit huis is veel beter dan dat andere project. De woonwijk waar het tegenaan wordt gebouwd staat niet goed bekend (lees: veel buitenlanders) en man wil daar absoluut niet wonen ondanks dat hij zelf turks is.

Zahra is een beetje verkouden dus was een beetje sjachie bij het opstaan vanmiddag. Ze heeft een loopneus en traanoogjes. Gelukkig gingen we naar mijn zus, mijn nichtje is vandaag jarig en daar knapte haar humeur wat van op. Als er maar genoeg mensen in de buurt zijn vind ze het wel weer leuk.

Dropneus, hoe is het met Fleur? Is ze al een beetje opgeknapt?

Lara, leuk dat je ff langskomt vanaf je vakantieadres. Lastig is dat hè, die slaapjes. Ik plan ook altijd alles om haar slaapjes heen (ze slaapt nog 2x). Ik ben woensdag ook gaan zwemmen en toen heb ik haar iets eerder wakker gemaakt. Ik was bang dat ze het niet zou trekken de rest van de dag, maar het ging eigenlijk prima. Ze vond het zwemmen erg leuk, als het weer mooier weer wordt ga ik het weer doen en anders misschien van het weekend naar een binnenbad. Manlief heeft gelukkig bijna de nieuwe babykamer helemaal geschilderd, ik zat te twijfelen of ik nog wat kleur op de wanden wilde, maar heb hem uiteindelijk toch maar helemaal wit gelaten. Ik heb een witte commode met witte en zilveren lades en een zilverkleurig bedje. Ik koop verder wel wat gekleurde accessoires om de boel wat op te fleuren, maar eigenlijk vind ik het toch wel mooi om het gewoon rustig te houden. Ik krijg nu echt de kriebels om het kamertje schoon te gaan maken en in te gaan richten dus ik hoop dat man het schilderwerk snel afmaakt.
Layla: heerlijk om met de babykamer bezig te zijn zeg! zet je binnenkort eens wat foto's op de msn?

Fleur is nog steeds ziek. Ze was vanavond iets levendiger, maar de koorts wil nog niet echt zakken. Als ze morgenochtend nog steeds koorts heeft gaat mijn man een afspraak maken en naar de huisarts met haar. Ik moet morgen werken (weliswaar thuis) dus heb er niet zoveel tijd voor. Als ze ziek blijft plan ik dinsdag ook nog maar een thuiswerkdag om ervoor te zorgen dat ze rustig uit kan zieken. Als ze ziek is slaapt ze toch bijna alleen maar, dus heb ik alle tijd om te werken.

Michasa: Meisjes zijn vaak iets kleiner en ik kan me voorstellen dat je idd een rekbare buik hebt doordat dit al je derde zwangerschap is. Juist wel lekker voor die kleine dat ze niet helemaal klem zit. Dan krijg je nl. van die kinderen met rare kromme voetjes enzo (net als bij onze Fleur )
Dropneus, heeft Fleur echt kromme voetjes van het klemzitten? Wat zielig!

Jullie weten misschien nog wel dat Zahra aan 1 voetje 2 teentjes heeft die aan elkaar vastzitten (haar grote teen en de teen ernaast). Dat is dus iets erfelijks, want mijn man heeft aan beide voeten tenen die aan elkaar vast zitten en hij heeft het ook aan zijn handen gehad (vingers zijn later operatief losgemaakt). Nu droomde ik dus van de week heel eng, nl. dat van de baby alle vingers aan elkaar vastzaten en dat ze een hazelipje had. Die hazelip kan niet, want dat is bij de 20w echo nagekeken, maar bij de volgende echo laat ik toch echt naar haar vingers kijken, vond het zo'n akelige droom!
Dropneus, wat naar dat Fleur nog zo ziek is, ik zou zeker even langs de ha gaan met haar ,zeker als ze zo futloos is. Wil ze wel drinken? Dat is het belangrijkste met die koorts natuurlijk.
Goedemorgen.

Het is allemaal goed gekomen met de voetjes van Fleur hoor Maar na de geboorte zat er een voetje helemaal dubbel geklapt en tegen haar scheenbeen gevouwen. Zag er een beetje raar uit. De verloskundige zij meteen dat dat kwam doordat dat voetje klem heeft gezeten in de baarmoeder tijdens de laatste weken. Het voetje was goed te bewegen, dus geen reden voor paniek (maar ik schrok er toen toch wel een beetje van en dacht vervolgens, ach as dat alles is......)

Fleur ligt nog te slapen. Ben benieuwd hoe het vanochtend met haar gaat.

Ik ga snel een paar uurtjes werken tot de lunch, dan vanavond nog een externe afspraak en vanmiddag ga ik lekker niksen
Niemand hier vandaag???

De koorts van Fleur is even plotseling verdwenen als dat ie kwam. Wel heeft ze nu uitslag op haar romp en hoofd. Ik las dat deze verschijnselen typisch zijn voor de 6e ziekte, dus dan is het mysterie ook weer opgelost.
Drop, ik ben er! (ook nog maar net, maar goed) Hee, wat fijn dat de koorts over is! De zesde ziekte is toch niets ernstigs, dacht ik?

Ik ga straks met Kika naar de dierenarts en ik ben er niks niet gerust op. Ik denk dat ik straks echt te horen ga krijgen dat het einde oefening voor Kiekje is...Getver, ze is nog maar acht! Ze is heel mager geworden de afgelopen twee weken en haar vacht ziet er niet uit, dus vandaar dat ik me zo'n zorgen maak.

Hugo is helemaal het mannetje sinds hij goed loopt! Hij is zo vrolijk en gezellig!
Muis: veel sterkte vanmiddag!!!

Fleur kan nu ineens helemaal niks meer doordat ze ziek is geweest. Ze wil graag staan en achter haar kar lopen, maar de kracht ontbreekt. gevolg: woedeaanvallen, ze is gewoon zwaar gefrustreerd vandaag.

Ik heb vandaag ontdekt dat het best lekker is om van 7 tot 12 te werken en dan vanavond nog een paar uurtjes. dat ga ik vaker proberen te doen!
Muisje : veel sterkte met Kika vanmiddag !!

De zesde ziekte is dat iets ernstigs?? Wat naar dat fleurtje der zelf niet is.
Hoi meiden, mijn kleine lieverdje is zo zielig, hij voelt zich zo beroerd, hij heeft nu al bijna een week diarree, hij heeft uitslag in zijn nek en hij voelt zich gewoon niet lekker, 's ochtends wordt hij vrolijk wakker, maar tegen het eind van de middag wordt hij steeds beroerder. We denken steeds dat het weer beter gaat en vandaag was hij naar de opvang en daar gin het het laatste half uur helemaal niet lekker met hem, hij huilde ook dikke tranen toen fachatman hem kan halen en toen ik thuiskwam wilde hij alleen nog maar met zijn hoofdje tegen mij aanliggen. Hij heeft wel gegeten (itt de afgelopen dagen), maar het toetje wilde hij niet (wat heel bijzonder is), hij vel ook al bijna in slaap tijdens het eten. Daarna naar bed, maar zo met was hij alweer wakker en weer erg zielig, heb hem wat bv gegeven, eerst duwde hij mijn borst weg, maar later wilde hij toch, maar het mocht niet baten. Uiteindelijk toch maar een zetpilletje gegeven en nu slaapt hij weer. Even kijken hoe het morgen is en anders toch maar ff langs de ha. Het rare is dat hij helemaal koorts heeft (ook de hele week niet gehad).

Even heel erg ego hierboven, maar Ole-tje is ook zo zielig!

Wat is het hier ook ongelofelijk rustig zeg!

Hoe was het met Kika muis? Hoop dat het allemaal meevalt, ze is ook nog zo jong!
Ik lees trouwens net dat Karlijntje thuis is! Wat een fantastisch nieuws zeg!
Arme Ole, ook al zo ziekjes. Ik zou toch maar naar de ha gaan, een week lang diarree, daar word je ook slap van natuurlijk. Drinkt hij verder wel goed?

Wat geweldig hè, dat Karlijn thuis is en zo'n mooie foto ook op het topic. Fijn dat ze nu niet meer zo vaak naar het ziekenhuis hoeven maar hun meisje gewoon lekker bij zich hebben. Zonnebloem & man hebben het de laatste maanden wel zwaar gehad.
Hij drinkt gelukkig wel goed!
Beterschap voor Ole!

Met Kika gaat het niet goed. Helemaal niet goed zelfs. Ik was er al bang voor. Ze heeft nu medicijnen gekregen en als die aanslaan heeft ze nog een maandje ofzo. Als die niet aanslaan, en die kans is groot, dan redt ze het weekend niet meer. Ze weegt nog maar 2.5 kilo, wat anderhalve kilo minder is dan nog geen jaar geleden.

Ik kan en wil nog geen afscheid van haar nemen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven