Microlax voor bevalling aan.

25-02-2015 20:06 55 berichten
Waarschijnlijk ben ik een enorme aansteller en het slaat ook nergens op dat ik hier überhaupt over nadenk, maar in België schijnt het doodnormaal te zijn (ziekenhuis); lavement voor de bevalling aan zodat je "leeg" bent.

Kun je hierom vragen bij je verloskundige/ in ziekenhuis, of zijn er dames die ook zelf Microlax hebben gekocht/gebruikt voor de bevalling aan. Krijg je hier erge buikkrampen van, of valt dit reuze mee?

Zitten er eventueel ook nadelen aan?
Ik ben sowieso aan alle kanten leeggelopen tijdens de bevalling (of eigenlijk daarvoor). Op dat moment kon het me allemaal niet zoveel schelen.
Nee ik denk dat de pijn ook meer overheerst, maar tijdens de persfase 6 onderleggers vol zie ik gewoon niet zo zitten😅
Geloof me, als je op dat punt bent aangekomen, interesseert je dat echt helemaal niks meer
Ja dat zeggen moeder en schoonmoeder ook........

Toch lijkt het mij ook prettiger voelen..... Ook tijdens de weeën.....
Alle reacties Link kopieren
Geloof me de verloskundige kijkt daar echt niet naar! Die is juist blij want het betekend dat het hoofdje van je kindje goed aan het indalen is. Verder weet de verloskundige het heel subtiel weg te halen en ze zijn heel wat gewend. Zes matjes zullen het ook nooit zijn. Het is juist uitzonderlijk als een vrouw geen ontlasting heeft tijdens de bevalling.
Voor mijn bevalling scheet ik me echt helemaal leeg. Je kan het toch niet plannen. Hoe vaak wil je dan dat middel innemen? Ik beviel me 37,5.... (Binnen 1 uur nadat ik de eerste wee voelde, die perswee bleek te zijn)

Trouwens, ik maakte me erook wel druk om hoor, maar op het moment van bevalling boeit het echt geen ruk.
Van anderen vind ik het ook totaal niet "raar", zelf heel wat onderleggers verschoond tijdens mijn periode in de verzorging, keek daar echt niet meer van op.

Bij mijzelf vind ik het gewoon ECHT niet prettig. En aangezien het bij onze Zuiderburen normaal schijnt te zijn om een lavement te krijgen, vraag ik mij af waarom het hier in Nederland niet gebruikelijk is, en of ik er eventueel gewoon om kan vragen of dat er toch ook nadelen aan kleven.......
quote:joko schreef op 25 februari 2015 @ 20:28:

Voor mijn bevalling scheet ik me echt helemaal leeg. Je kan het toch niet plannen. Hoe vaak wil je dan dat middel innemen? Ik beviel me 37,5.... (Binnen 1 uur nadat ik de eerste wee voelde, die perswee bleek te zijn)

Trouwens, ik maakte me erook wel druk om hoor, maar op het moment van bevalling boeit het echt geen ruk.Zat te denken zodra de weeën opkomen. Partner vind dat ik hysterisch doe, en moeders raadt mij het af(a), maar ergens heb je gelijk hoor, zucht........
Als de weeen beginnen....ik heb nooit gewone weeen gevoelt....maar ik kan me echt niet voorstellen dat als je weeen zit weg te puffen, dat je daarnaast nog tijd heb om te poepen...

Maar wellicht kan een ervaren iemand je dat vertellen. Ik had er niet eens tijd voor...

Maak je maar druk om het poepen na de bevalling :-)
Geloof je moeder en schoonmoeder nou maar...Er is niks wat je nog interesseert behalve dat kind er uit persen. Overigens 'legen' veel vrouwen zich ook (vlak) voor de bevalling.
microlax is een klisma. Dat is hartstikke fijn bij verstoppingen, of NA bevallingen en een rits hechtingen , maar bij een normaal werkende darm zou ik het niet doen. Dat is gewoon niet goed voor je darmen. Ontlasting bij een bevalling is heel normaal. Ik denk dat een verloskundige eerder in de stress schiet van onregelmatigheden bij jou en de baby, dan bij iets normaals als ontlasting (wat iedereen met regelmaat heeft, ook als je niet bevalt)
quote:joko schreef op 25 februari 2015 @ 20:33:

Als de weeen beginnen....ik heb nooit gewone weeen gevoelt....maar ik kan me echt niet voorstellen dat als je weeen zit weg te puffen, dat je daarnaast nog tijd heb om te poepen...

Maar wellicht kan een ervaren iemand je dat vertellen. Ik had er niet eens tijd voor...

Maak je maar druk om het poepen na de bevalling :-)Nou ja, als je moet dan moet je. Is niet echt een kwestie van tijd hebben. Ik had daar overigens lekker een uur of 17 voor.
Ik bedoelde tijd om een klisma te zetten.
Ja normaal maakt het mij ook geen drol uit met partner hoor. 1 staat te douchen en ander zit op de wc, maar ik zie mijzelf al onderleggers vol leggen en compleet hysterisch worden wanneer het gebeurt. Maar misschien hebben jullie wel gelijk, en lach ik mij over 3 weken stuk om dit topic......
quote:Wintersportdame27 schreef op 25 februari 2015 @ 20:28:

Van anderen vind ik het ook totaal niet "raar", zelf heel wat onderleggers verschoond tijdens mijn periode in de verzorging, keek daar echt niet meer van op.

Bij mijzelf vind ik het gewoon ECHT niet prettig. En aangezien het bij onze Zuiderburen normaal schijnt te zijn om een lavement te krijgen, vraag ik mij af waarom het hier in Nederland niet gebruikelijk is, en of ik er eventueel gewoon om kan vragen of dat er toch ook nadelen aan kleven.......

Ik denk dat je er nogal buikkrampen van krijgt en dat lijkt mij persoonlijk niet zo prettig naast de weeën. Als je al poept tijdens de bevalling dan is dat vlak voor het kind eruit komt, je ligt echt niet urenlang te bouten ofzo.

Als je het echt wil: bespreek het met je verloskundige, haal het eventueel in huis als dat je rust geeft en wie weet gebruik je het helemaal niet.
Ik was ook al volledig leeggelopen de dag voor de bevalling. Had mijn lichaam zelf voor gezorgd. Als gevolg van een enorme knip ivm vermoeden van foetale nood bij de baby durfde ik de dagen daarna niet naar de wc, durfde geen druk te geven. Dan raak je op een gegeven moment echt verstopt en gaat het ook niet snel meer goed komen, Toen op aanraden van vk en kraamhulp twee keer microlax gebruik naar tevredenheid. Had dit niet tijdens weeën willen gebruiken. Je krijgt het even heel snel koud en warm en moet dan direct naar wc en hebt dan ook krampen. Had ik niet bovenop ook al ongecontroleerde weeën willen hebben. Vriendin daarna geadviseerd het ook voor de kraamweek in huis te halen. Was mij daarna dankbaar voor de tip.
quote:Wintersportdame27 schreef op 25 februari 2015 @ 20:40:

Ja normaal maakt het mij ook geen drol uit met partner hoor. 1 staat te douchen en ander zit op de wc, maar ik zie mijzelf al onderleggers vol leggen en compleet hysterisch worden wanneer het gebeurt. Maar misschien hebben jullie wel gelijk, en lach ik mij over 3 weken stuk om dit topic......De kans is groot dat je het niet eens merkt. Je ligt te persen, ik persoonlijk had geen idee wat waaruit kwam en na bijna 48 uur wakker te zijn kon het me ook weinig schelen, als dat kind maar eens kwam.
Het is een onnuttige medische handeling, en daarom moet je het niet willen. Elke medische handeling heeft risico's, dus dat moet je alleen willen als het nodig is.

Ik kan me niet eens herinneren of ik gepoept heb tijdens de bevalling.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:joko schreef op 25 februari 2015 @ 20:33:

Maak je maar druk om het poepen na de bevalling :-)

Jawel hoor.

Mijn verloskundige had ze bij zich. Als jij denkt dat je je beter kunt ontspannen op die manier, zou ik het gewoon doen.
Je moeder en schoonmoeder hebben gelijk, het boeit je dan echt niks en je merkt er niks van.

Succes!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Nja ik haal het wel gewoon in huis.... Anders eventueel voor na de bevalling inderdaad. Buikkrampen klinken dan weer niet zo prettig in combinatie met weeën. Had ik nog niet aan gedacht.

Liefste zou ik de woestijn in lopen, alleen even pijn en poeploos een kind baren en dan vrolijk en ongehecht weer zum hause keren.
quote:Miffy schreef op 25 februari 2015 @ 21:01:

[...]

Jawel hoor.

Mijn verloskundige had ze bij zich. Als jij denkt dat je je beter kunt ontspannen op die manier, zou ik het gewoon doen.Ga verloskundige haar mening er eens over vragen volgende week, bedankt!
Ok misschien ben ik gek. Maar mijn eerste gedachte bij snelle bevalling icm laxeermiddel is spuitpoep in het gezicht van vk/gyn tijdens het persen.
Ik ben een paar weken geleden bevallen en heb mij tijdens de weeën helemaal leeggescheten. Raakte nog in paniek omdat ik in een weeënstorm alles eruit gooide op de wc en niet meer wist hoe ik van de wc af moest komen. Heb tijdens de bevalling zelf niet gepoept, maar het had mij op dat moment ook geen barst gescheelt. Die enorme voetbal moest eruit, hoe maakt mij helemaal niet meer uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven