stroom uitgevallen filter nu stuk
donderdag 26 februari 2015 om 10:33
Ook al is dit geen dierenforum, ik probeer het eerst even hier omdat ik toch een profiel heb
Vanmorgen bij het wakker worden knipperde mijn wekker 00.16. Kwartier ervoor dus stroomuitval gehad. Niet bij stilgestaan verder.
tot ik zojuist opmerk dat mijn 4 vissen bovenin zwemmen. Nu ben ik geen expert op het gebied van vissen gedrag maar dit viel op omdat het anders is. En inderdaad, de filterpomp doet het niet meer. Geen stroming niets.
Weet iemand hoe dit kan.....wat ik kan doen. Uiteraard ga ik naar de dierenwinkel straks maar ik hoop eigenlijk dat ik het zelf kan oplossen.
Mijn filter zit trouwens vast in mijn aquarium. Dus alleen filter meenemen gaat niet. En het zijn sluierstaarten.
Vanmorgen bij het wakker worden knipperde mijn wekker 00.16. Kwartier ervoor dus stroomuitval gehad. Niet bij stilgestaan verder.
tot ik zojuist opmerk dat mijn 4 vissen bovenin zwemmen. Nu ben ik geen expert op het gebied van vissen gedrag maar dit viel op omdat het anders is. En inderdaad, de filterpomp doet het niet meer. Geen stroming niets.
Weet iemand hoe dit kan.....wat ik kan doen. Uiteraard ga ik naar de dierenwinkel straks maar ik hoop eigenlijk dat ik het zelf kan oplossen.
Mijn filter zit trouwens vast in mijn aquarium. Dus alleen filter meenemen gaat niet. En het zijn sluierstaarten.
donderdag 26 februari 2015 om 10:40
Heb je al gekeken of er geen zekeringen uit liggen? Een stroomuitval en de daaropvolgende opstart hebben zowel oorzaken als gevolgen. En de zekeringen zijn de zaken die die klap vaak opvangen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
donderdag 26 februari 2015 om 10:48
Stroomuitval en daarna opstart levert meestal een piekspanning op, bepaalde apparaten kunnen dat minder goed hebben, lees gaan kapot.
meestal ligt dan de zekering van het desbetreffende apparaat eruit.
Maar sommige gaan ook definitief kapot.
Dus checken, die zekering van die pomp zal niet in het aquarium zitten.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
donderdag 26 februari 2015 om 10:52
quote:paulaner schreef op 26 februari 2015 @ 10:48:
Stroomuitval en daarna opstart levert meestal een piekspanning op, bepaalde apparaten kunnen dat minder goed hebben, lees gaan kapot.
Oké.
De zekering van de filter....ga ik zoeken. En het kan niet bij mij vandaan komen als alles het weer doet toch?
Oké.
De zekering van de filter....ga ik zoeken. En het kan niet bij mij vandaan komen als alles het weer doet toch?
donderdag 26 februari 2015 om 10:54
donderdag 26 februari 2015 om 11:21
donderdag 26 februari 2015 om 13:08
donderdag 26 februari 2015 om 13:10
Gismo, ja daar zat ik in al mijn paniek vanmorgen aan te denken. Ik heb ooit een nieuwe wasmachine gekregen (dat was zeker 10 jaar geleden) nadat de energie maatschappij een fout had gemaakt waarna veel apparaten aangesloten in onze straat kapot gingen.
Maar goed, nu was het 30 euro. Nog een smak ineens maar liever dat dan dode visjes.
Maar goed, nu was het 30 euro. Nog een smak ineens maar liever dat dan dode visjes.
apestaartje30 wijzigde dit bericht op 26-02-2015 13:19
Reden: energie maatschappij is enkelvoud!
Reden: energie maatschappij is enkelvoud!
% gewijzigd
donderdag 26 februari 2015 om 13:41
quote:happy-daddy schreef op 26 februari 2015 @ 13:08:
Bij de netbeheerder kun je het vergeten.
Die keren bij dit soort dingen niet uit.
Idem als er iets sneuvelt na de (slimme)meterwisseling , dit valt onder eigen risico.Ben ik het niet met je eens, wij kregen een nieuw modem nadat er een stroomstoring was geweest en die bij het aangaan kapot was gegaan.
Bij de netbeheerder kun je het vergeten.
Die keren bij dit soort dingen niet uit.
Idem als er iets sneuvelt na de (slimme)meterwisseling , dit valt onder eigen risico.Ben ik het niet met je eens, wij kregen een nieuw modem nadat er een stroomstoring was geweest en die bij het aangaan kapot was gegaan.
donderdag 26 februari 2015 om 16:46
quote:gismo72 schreef op 26 februari 2015 @ 13:41:
[...]
Ben ik het niet met je eens, wij kregen een nieuw modem nadat er een stroomstoring was geweest en die bij het aangaan kapot was gegaan.
Dan heb je mazzel gehad.
Al deze gevallen Werden bij ons steeds afgewezen.
[...]
Ben ik het niet met je eens, wij kregen een nieuw modem nadat er een stroomstoring was geweest en die bij het aangaan kapot was gegaan.
Dan heb je mazzel gehad.
Al deze gevallen Werden bij ons steeds afgewezen.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.