Gezondheid alle pijlers

Rhodiola en honger

26-02-2015 15:28 19 berichten
Om meerdere redenen ben ik Rhodiola gaan slikken. Ik heb veel mooie verhalen gelezen over dit kruid en ben op zich wel tevreden met de werking er van, maar er is één ding waarvan ik me afvraag of ik de enige ben. Sinds ik die capsules slik ben ik eigenlijk de hele dag bezig met het zoeken naar eten. Hoewel ik geen hongergevoel heb gaat de zoektocht door. Tot nu toe heb ik er niet aan toegegeven, anders pas ik straks niet meer deur de deur.

Is hier iemand bekend met Rhodiola en zo ja, herken je dit verschijnsel?
Alle reacties Link kopieren
Ik las dat het je bloedsuiker spiegel verlaagd, kan het zijn dat je daarom trek krijgt?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
hey Mali.

Dan zou dat het kunnen zijn. Ik loop meerdere malen per dag naar de keuken om te kijken of er iets eetbaars te vinden is. Ik heb genoeg in huis, maar wil er niet aan toegeven. Daar moet ik maar iets op verzinnen dan en ander stoppen met dat gedoe en iets anders bedenken.
Ik herken het maar dan omdat ik net weer ben gestopt met suiker eten. Ik loop ook de hele dag heen en weer, zoekende en dan spreek ik mezelf streng toe. Ben je pas net begonnen? Want misschien stabiliseert het zich en dan heb je er geen last meer van. Bij mij duurt het een paar weken voordat mijn neurotische " ik moet nu eten" tic weg is
Ja, pas een paar dagen. Hopelijk stabiliseert het inderdaad.

Erg hè, die eerste periode zonder suiker. Ik wens je sterkte, je kan er zo vreselijk lamlendig van worden en dan ook nog dat gedoe met eten.

Zat me net af te vragen wat weinig calorieën heeft en toch het bloedsuikergehalte goed laat stijgen. Maar eens op googlen.
Koffie werkt bloedsuikerverhogend, dus als je zoekt, weet je wat te doen. Er zitten bijna geen calorieën in ook.
Ik hou dan weer niet van koffie

Ik word er serieus chagrijnig van, maar als ik veel suiker eet word ik hondsmoe. Ik zit dus vooral mezelf in de weg nu,ken je dat?

En overal zit suiker in grrrr! Waarvoor slik jij rhodiola als ik zo vrij mag zijn?
Voor de rest zijn het koolhydraten waar de spiegel van stijgt en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik had het ook hoor, vermoeidheid door suiker, maar al zeker een jaar gestopt. Niet zoveel last van gehad gelukkig. Sinds ik ben gestopt met suiker gaat het ook veel beter met me en ben van een paar chronische klachten af en ben veel fitter. Als ik nu toevallig suiker binnen krijg dan voel ik het verschil meteen.

Ik slik Rhodiola tegen milde depressieve klachten
Ja dat had ik ook, als ik suiker nam voelde ik het meteen. En toen werd het kerst en toen heb ik mezelf laten gaan en nu ben ik weer begonnen. Maar moeilijk vind ik het wel.

Ik hoop dat het gewoon even een inkomertje is Cateau, omdat je volgens mij verder wel profijt hebt denk ik te lezen.

Misschien komen er nog wat kenners voorbij.
Waarom het mij gemakkelijk is gevallen om te stoppen met suiker is door af en toe, als ik het niet meer hield, een boterham met Maestrichter stroop te nemen, dat is ingedikt vruchtensap en daar zit geen kristalsuiker in. Op een gegeven moment had ik dat ook niet meer nodig. De last die je hebt van suiker heb je niet van Maestrichter stroop of appelstroop.

Misschien is dit een goede tip om het wat minder moeilijk voor je te maken.
Dank je Mali. Ik kijk het nog eventjes aan en als het aanhoudt, dan stop ik ermee.
Dankje voor de tip Cateau, kan ik dat gewoon bij de appie oid halen. Of de natuurwinkel?
quote:Cateautje schreef op 26 februari 2015 @ 18:28:

Waarom het mij gemakkelijk is gevallen om te stoppen met suiker is door af en toe, als ik het niet meer hield, een boterham met Maestrichter stroop te nemen, dat is ingedikt vruchtensap en daar zit geen kristalsuiker in. Op een gegeven moment had ik dat ook niet meer nodig. De last die je hebt van suiker heb je niet van Maestrichter stroop of appelstroop.

...
anoniem_182282 wijzigde dit bericht op 26-02-2015 18:37
Reden: dubbel
% gewijzigd
?
quote:mali30 schreef op 26 februari 2015 @ 18:33:

Dankje voor de tip Cateau, kan ik dat gewoon bij de appie oid halen. Of de natuurwinkel?Ja, dat hebben ze gewoon bij Appie. Maar één boterhammetje nemen hè, anders wordt het nog niets met je en niet elke dag, alleen als je het even niet meer trekt.
quote:mali30 schreef op 26 februari 2015 @ 18:49:

?Tja, iemand die het vast en zeker beter weet.
quote:Cateautje schreef op 26 februari 2015 @ 18:50:

[...]

Ja, dat hebben ze gewoon bij Appie. Maar één boterhammetje nemen hè, anders wordt het nog niets met je en niet elke dag, alleen als je het even niet meer trekt.Will do, met mate
Ha! Ja dit herken ik! Ik slik sinds een paar weken rhodiola en ik ben idd wel een paar kilo aangekomen en heb veel meer eetlust...

Ik had de link met de Rhodiola nog niet gelegd maar nu ik dit topic zie gaat er wel een lichtje branden haha. Jammer, ik ben er verder erg blij mee (ik slik het om te helpen met inslapen en ik word er geloof ik ook emotioneel wat stabieler van meestal )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven