Sintra, Portugal?

27-02-2015 19:12 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
We is er in Sintra geweest en heb je tips, adviezen en/of ervaringen? Vertel.
Leuk voor een middag, als je in Lissabon bent. Wat mij betreft niet spectaculair genoeg om er te verblijven.
Je kunt er trouwens vrij makkelijk met de trein naartoe vanuit Lissabon
Yes, middagje met de trein vanuit Lissabon!
Het is dus echt heel makkelijk te bereizen met de auto. Ben nog nooit in Portugal geweest, heb geen idee. Maar wat is nog meer de moeite waard in die streek om te bezoeken, of te verblijven? Ik wil zo'n 10 dagen, af en toe strand maar vooral veel zien en onderweg met de auto.
Het is meer een excursie, maar zeker leuk om eens bezocht te hebben. Wij zijn er met de bus heen gegaan en wij verbleven in Cascais. Dat was meer toeristischer.
Dan is zeker Cascais een goede verblijfplaats, of estoril. Met de auto kun je makkelijk overal komen maar het openbaar vervoer is alles ook goed te doen. Vooral naar Lissabon zou ik zeker de trein nemen. Belem was ook leuk.
Dank Elfje, ik ga verder googelen.
hmm zo niet mee eens!!als je kastelen leuk vind heb je aan een middagje echt niet genoeg!ben dr meerdere keren naar toe geweest(vanaf cascais en lissabon)en heb alle kastelen gezien.echt geweldig om alle verschillen te zien!
Leuke stad wel, niet heel erg veel te beleven qua uitgaansleven of zo. Maar inderdaad de kastelen, onder andere een groot paleis inSintra zelf, en het palacio de Pena (is ooit een James Bond film opgenomen) zijn zeker de moeite waard om te bekijken.

Dicht bij Lissabon, Cascais en Estoril, maar de omgeving is ook mooi, met allerlei plaatsjes aan de kust.
Alleen al vanwege dit fijne hotel zou ik je aanraden langer dan een middag in Sintra te blijven.
Je hebt er het 'disney'kasteel,een oosterse en die ene met indiana jones tuin.en de muur waar je overheen kan.vond het er super leuk.temperatuur was daar iets koeler,lekker(was in september)
Ook cascais is leuk idd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:mikkie8 schreef op 27 februari 2015 @ 19:48:

hmm zo niet mee eens!!als je kastelen leuk vind heb je aan een middagje echt niet genoeg!ben dr meerdere keren naar toe geweest(vanaf cascais en lissabon)en heb alle kastelen gezien.echt geweldig om alle verschillen te zien!Ah, dank: ik vind dat dus ook geweldig. Nu op zoek naar een leuke plek om te verblijven, ik hoef geen drukte of echt uitgaansleven maar het liefst iets authentieks. We gaan iig een auto huren dus ik denk dat dit een mooie streek is voor ons. Iemand nog tips voor een leuk appartement/kleinschalig hotel ergens aan de kust?
Ik ben er vorig jaar geweest een middag met excursie maar wat ik al dacht was waar het is mega toeristisch een soort Valkenburg. Busladingen vol die afgezet worden. Want ze mogen er ook niet staan die bussen.
blijf ik toch raar vinden.heb in de niet zo bekende kastelen amper een mens gezien.ja pena was druk,maar als je niet zo blijft hangen,valt het reuze mee hoor.vraag me af wat je dan gezien hebt in 1 middagje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven