Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatie, verstandig?

01-03-2015 11:16 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in een scheidingssituatie en helaas ook al een paar jaar zonder baan (wel eigen bedrijf(je) maar voorlopig nog geen inkomen hieruit. Nu heb ik pas iets gevonden voor 7 uur met een jaarcontract. Het is niet veel maar toch weer een begin! Afgelopen week heb ik ook een vacature doorgekregen waar ook mogelijkheid is tot parttime werk (waarvan deels in het weekend). Als ik hier bijv 16 uur zou werken per week zou ik hopelijk net uit de bijstand zijn. Ik heb hierop gesolliciteerd. Mijn ex is in de mogelijkheid om de weekenden op te vangen, heeft ook aangegeven dat hij dat best wil doen als het zover is. Zouden jullie het doen, elke week in het weekend werken als je kinderen hebt? In de praktijk ben ik dan 1 x per 2 weken op zaterdagmiddag met de kinderen en verder veel doordeweeks (omdat dat andere baantje tijdens de schooluren kan). Eigenlijk ben ik gek misschien dat ik het wil... maar hey, werk is werk en heb al een paar jaar thuis gezeten.
Nee hoor, niet gek. Zeker omdat je door de week wel tijd hebt voor de kinderen. En daar naast een voordeel in de schoolvakanties
Ik zou het doen, zeker als de vader van de kinderen voor hen kan zorgen. Tijd met je kinderen is tijd met je kinderen, dat maakt toch niet uit of het doordeweeks is of in het weekend? Ik zit op het moment ook te denken aan een extra baan op zaterdag. Maar ik ben doordeweeks ook veel thuis als de kinderen thuis zijn. Ga ervoor zou ik zeggen!
Zonder oorzaak geen gevolg
Ik vind dat ieder mens moet leven zonder de hand op te houden, als dat kan.

Ik denk dat Nederlanders gemiddeld genomen wat sneller vinden dat het niet kan, dan ik. Het hebben van kinderen vind tik bijvoorbeeld een totaal kul-argument om op de zak van anderen te leven. Tenzij die anderen daar expliciet voor kiezen.
Helemaal niet gek, juist heel verstandig!

En natuurlijk zou het fijn zijn de perfecte baan te hebben: werken onder schooltijd en in het weekend vrij maar helaas werkt het zo niet. Het is een goede opstap naar meer werken en wie weet hoe het in de toekomst loopt.
Ik zou het doen.
Ik zou het zeker doen, beter dan thuis zitten. Maar ik vind 16 uur eigenlijk nog steeds erg weinig, zeker aangezien je alleenstaande moeder bent. Ik zou mijn kinderen toch iets meer willen bieden dan "net uit de bijstand" zijn.
Doen! En het werkt in je voordeel als je in de toekomst wil solliciteren naar een andere baan.

Reken je wel even uit hoe het zit belastingtechnisch met twee banen? Volgens mij betaal je in eerste instantie dan teveel belasting die je pas na een jaar weer kan terugkrijgen via de Belasting.

Succes!!
quote:pamelacourson schreef op 01 maart 2015 @ 11:28:

Ik zou het zeker doen, beter dan thuis zitten. Maar ik vind 16 uur eigenlijk nog steeds erg weinig, zeker aangezien je alleenstaande moeder bent. Ik zou mijn kinderen toch iets meer willen bieden dan "net uit de bijstand" zijn.Het is toch een begin?
Ik ben het eens met de reacties hierboven, heb er niets aan toe te voegen.
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.

Ik zou het zeker doen, beter dan thuis zitten. Maar ik vind 16 uur eigenlijk nog steeds erg weinig, zeker aangezien je alleenstaande moeder bent. Ik zou mijn kinderen toch iets meer willen bieden dan "net uit de bijstand" zijn.

Dan moet die mogelijkheid er maar net zijn. Zo'n fijne arbeidsmarkt is het nu ook weer niet.

@to, zeker doen. Eigenlijk win-win want dan hebben je kinderen en ex mooi extra tijd voor elkaar
Ja, banen liggen al niet voor het oprapen en ben al blij als dit wat wordt! Zat zelfs na de denken als die 2e baan meer uren kan, misschien ook een idee (ipv die eerste baan dan), maar dan nog is het regelmatig weekendwerk en daarbij weet ik dat je bij de 2e baan eerst een half jaar contract krijg. Dan heb ik met het eerste baantje (ook al is het maar 7 uurtjes) toch meer zekerheid, dus die wil ik ook aanhouden. En ook omdat die mooi onder schooltijd kan.

Maar ben blij dat het niet heel gek gevonden wordt, want in mijn omgeving wordt wel een beetje raar gereageerd. Ik wil zelf ook gewoon niet mijn hand ophouden!

Ik zou het zeker doen, beter dan thuis zitten. Maar ik vind 16 uur eigenlijk nog steeds erg weinig, zeker aangezien je alleenstaande moeder bent. Ik zou mijn kinderen toch iets meer willen bieden dan "net uit de bijstand" zijn.Heb dan ook het andere baantje erbij he! En met kinderalimentatie en toeslagen ed erbij zou ik prima rond moeten komen dan!
quote:jippie55 schreef op 01 maart 2015 @ 11:31:

[...]

Dan moet die mogelijkheid er maar net zijn. Zo'n fijne arbeidsmarkt is het nu ook weer niet.

@to, zeker doen. Eigenlijk win-win want dan hebben je kinderen en ex mooi extra tijd voor elkaarJa ook dat idd. Zeker ook fijn voor de kinderen en ex.
Ik denk dat het addertje zit in het feit dat je afhankelijk zou zijn van je ex om die job te kunnen uitoefenen, begrijp ik dat goed?

Hoe hard kun je rekenen op je ex, ook als hij een nieuwe relatie zou krijgen of zelf een job zou vinden met weekendwerk?

Kun je geen betaalde weekendopvang vinden?
Dat zou een addertje kunnen zijn ja! Hij werkt fulltime doordeweeks dus in het weekend is ie sowieso vrij. We hadden al een weekendregeling van om de 2 weken afgesproken (en 2 kortere momenten doordeweeks). Ik zou op het moment niet weten wat een betaalbare opvangmogelijkheid voor de zondag zou zijn. Het kan natuurlijk best zijn dat hij tzt een nieuwe vriendin krijgt maar weet natuurlijk ook niet of ik dan nog in dezelfde werksituatie zit, dus dat is een beetje koffiedik kijken denk ik.
Waarom zou je het niet doen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ook met het addertje, zie ik geen enkele reden het niet te doen.

Wie dan leeft, wie dan zorgt
Als je ex door veranderende omstandigheden niet meer in staat zou zijn om in de weekenden de kinderen op te vangen dan is het toch aan hem om een oplossing te zoeken? Niet jouw probleem.
Ja is ook weer zo benq, hoewel ik dan best mee wil denken in oplossingen, het is dan ook mijn probleem. Maar het is in ons beider voordeel als ik dit baantje erbij aan kan nemen, dus denk dat dat best los zal lopen voorlopig.
eh, ja, natuurlijk. Op den duur moet je wel, en hoe langer je wacht hoe minder kans je nog maakt.
quote:benq schreef op 01 maart 2015 @ 11:56:

Als je ex door veranderende omstandigheden niet meer in staat zou zijn om in de weekenden de kinderen op te vangen dan is het toch aan hem om een oplossing te zoeken? Niet jouw probleem.

Vind je dat?

Ex doet haar een tegemoetkoming die blijkbaar niet in de echtscheidingsovereenkomst zit, dat lijk me dan eerder een gunst dan een recht.

Dus als het voor hem niet meer lukt lijkt het mij dat zij dan eerder een oplossing moet zoeken.

Daarom dus dat ik het zelf nooit zou willen, afhankelijk zijn van ex.

Ik vraag mijn ex zelfs niet voor occasionele opvang, vind dat als de kinderen bij mij zijn het mijn verantwoordelijkheid is om opvang te voorzien.
quote:MonicaGeller schreef op 01 maart 2015 @ 11:40:

Ik denk dat het addertje zit in het feit dat je afhankelijk zou zijn van je ex om die job te kunnen uitoefenen, begrijp ik dat goed?

Das een rare redenering.

Is ex dan ook afhankelijk van 5x5 bij het invullen van zijn werkuren door de week? En kinderen heb je toch samen?!

Het lijkt mij juist de perfecte oplossing. En het is niet voor altijd hè. Mocht het om de een of andere reden toch niet goed bevallen, kun je altijd weer stoppen.... Of iets anders zoeken.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
quote:Lelietje-van-Dalen schreef op 01 maart 2015 @ 12:05:

[...]

Das een rare redenering.

Is ex dan ook afhankelijk van 5x5 bij het invullen van zijn werkuren door de week? En kinderen heb je toch samen?!

Het lijkt mij juist de perfecte oplossing. En het is niet voor altijd hè. Mocht het om de een of andere reden toch niet goed bevallen, kun je altijd weer stoppen.... Of iets anders zoeken.

Als mijn ex in zijn week opvang nodig heeft, dan regelt hij dat inderdaad zelf.

Misschien is het een cultuurdingetje, ben Belgische, en ik ken eigenlijk niemand bij wie dat niet gescheiden is.

We (ex + onze nieuwe partners) gaan samen naar oudercontact en schoolfeestjes etc. maar we hebben verder weinig te maken met elkaars gezin.

Behalve schoolboeken hebben de kinderen ook alles in elk gezin apart, ook jassen, schoenen, laptop...
Ik vind je plan heel verstandig klinken.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven