Gezondheid alle pijlers

Zwanger na MAP?

02-03-2015 17:02 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey Hey,

Ik heb ongeveer anderhalve maand geleden de morning after pil (MAP) "moeten" nemen. Ik heb dit binnen negen uur genomen Ik werd een paar dagen later dan ik zou moeten netjes ongesteld. Misschien belangrijk om te melden dat deze menstruatie meer dan drie weken duurde. De weken daarna twee zwangerschapstesten gedaan, allebei negatief. Laatst m'n stopweek gehad en toen was het maar twee dagen ofzoiets dat m'n menstruatie echt zwaar was. Daarna weer heel licht en stopte het. Ik maak me vet druk en weet dat ik niet zwanger ben, maar toch zegt een klein stemmetje in m'n hoofd stel dat...

Ik ben dus na de MAP meer dan 3 weken lang ongesteld geweest, daarna twee testen gedaan: negatief. Dit zou genoeg "bewijs" moeten zijn, maar toch kan ik het niet loslaten.

Ik las op internet dat er vrouwen zijn die zo weinig HCG aanmaken dat de zwangerschapstest negatief was, terwijl ze wel zwanger waren. Maar dit is heel zeldzaam.

Maak ik me onnodig druk?
Als je de testen én je menstruatie niet gelooft, waarom zou je ons dan wel geloven?
Ik heb in mijn glazen bol gekeken en je bent NIET zwanger.
[quote]Thordis007 schreef op 02 maart 2015 @ 17:05:

Als je de testen én je menstruatie niet gelooft, waarom zou je ons dan wel geloven?[/quote

Maar stel dat ik het wel ben, maar dat er zo weinig HCG is dat de testen het niet oppikken. Dit komt soms voor.
Het is heel onwaarschijnlijk dat je zwanger bent. Waarschijnlijk is je menstruatie ontregeld door de MAP.
quote:Slagroomtaartje schreef op 02 maart 2015 @ 17:09:

[quote]Thordis007 schreef op 02 maart 2015 @ 17:05:

Als je de testen én je menstruatie niet gelooft, waarom zou je ons dan wel geloven?[/quote

Maar stel dat ik het wel ben, maar dat er zo weinig HCG is dat de testen het niet oppikken. Dit komt soms voor.Niet als je én flink ongesteld geweest bent én je hebt een map gehad. Dit is nogal onzinnig.
Waarschijnlijk is je lichaam gewoon even van slag door de MAP, is nogal een klap nml. Ik zou me niet al te druk maken. En anders zie je het over 9 maanden wel
Ja zwanger, dat had de tante van de buurvrouw van mijn collega's zus ook.
Natuurlijk ben je niet zwanger. Ten eerste is het eigenlijk alleen zo dat het hCG zo laag is dat het ondetecteerbaar is als je te vroeg test, bij de meeste vrouwen bij wie dit gebeurt heeft de eisprong toevallig later plaatsgevonden. Niet 5 weken later though waardoor je nu nog niet positief test.

Ten tweede kun je niets aflezen aan jouw menstruatie want dat is geen menstruatie, want je bent aan de pil.
quote:lux. schreef op 02 maart 2015 @ 17:35:

Natuurlijk ben je niet zwanger. Ten eerste is het eigenlijk alleen zo dat het hCG zo laag is dat het ondetecteerbaar is als je te vroeg test, bij de meeste vrouwen bij wie dit gebeurt heeft de eisprong toevallig later plaatsgevonden. Niet 5 weken later though waardoor je nu nog niet positief test.

Ten tweede kun je niets aflezen aan jouw menstruatie want dat is geen menstruatie, want je bent aan de pil.Bedankt voor de reactie. Ik maak me zó druk. Ik weet dat het allemaal zwaar overdreven en dom overkomt. En ik weet eigenlijk ook wel dat het niet zo is: MAP op tijd genomen, daarna heftig ongesteld, twee negatieve testen die ik meer dan twee weken later heb gedaan. Maar toch slaan m'n gedachten ophol.
Je bent niet zwanger.

En als je je er zo druk om maakt, is het mss een idee om en de pil en een condoom te gebruiken.
Niemand moet of "moet" de map nemen hoor. Het is nog altijd je eigen keuze, ook voordat de map genomen wordt.

Ik snap nooit zo goed waarom mensen bang zijn voor de betrouwbaarheid van de map. Beter kun je blij zijn dat een map bestaat, want het risico heb je al genomen, de map maakt het risico alleen kleiner.

Het is niet zo maar een klein tabletje. Er zit 10 keer de hoeveelheid levonorgestrel in die je vindt in de meest gebruikte anticonceptiepil. Het is dus niet zo raar dat je menstruatiecyclus nu verstoord is.

En ik weet dat maar weinig mensen dezelfde mening als ik hebben.
Lieve TO,

je hoeft je echt niet druk te maken, er is echt niks aan de hand.

Je lichaam is even van slag door de MAP.

Als je je na je volgende stopweek nog steeds zorgen maakt, kun je eventueel alsnog een test doen. Of wellicht de huisarts bellen en je zorgen uiten. Die kan je waarschijnlijk wel geruststellen.
Ik ga m'n best doen om het proberen los te laten. Ik ben bekend met dwang, dus vandaar dat het zo moeilijk voor me is om het los te laten. Ik krijg steeds dwanggedachten. Stel dat ik het ondanks de MAP, heftige menstruatie van meer dan 3 weken en twee negatieve testen toch ben. Stel dat die testen vals negatief waren, omdat ik één van de weinige vrouwen ben die zó weinig HCG aanmaakt dat de testen het niet detecteren. Dat heb ik op sommige fora gelezen. Dat sommige vrouwen pas na maanden later pas positief testen. Ik wil nog meer testen doen, maar dat is echt geldverspilling, maar ik kan het gewoon niet loslaten.
quote:Slagroomtaartje schreef op 04 maart 2015 @ 18:56:

Ik ga m'n best doen om het proberen los te laten. Ik ben bekend met dwang, dus vandaar dat het zo moeilijk voor me is om het los te laten. Ik krijg steeds dwanggedachten. Stel dat ik het ondanks de MAP, heftige menstruatie van meer dan 3 weken en twee negatieve testen toch ben. Stel dat die testen vals negatief waren, omdat ik één van de weinige vrouwen ben die zó weinig HCG aanmaakt dat de testen het niet detecteren. Dat heb ik op sommige fora gelezen. Dat sommige vrouwen pas na maanden later pas positief testen. Ik wil nog meer testen doen, maar dat is echt geldverspilling, maar ik kan het gewoon niet loslaten.Juist, dus je bent bekend met dwang. Dan zeg je dus tegen jezelf: het zijn maar die rare gedachten die ik soms heb. Wat heeft het voor zin om erover te stressen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven