Gezondheid alle pijlers

vaak kramp

02-03-2015 19:48 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje uit naam van mijn moeder

Zolang als ik weet, heeft ze geregeld kramp in vooral haar tenen, maar ook voet en kuit. Momenteel heeft ze er heel veel last van en ze wil er eigenlijk wel vanaf. Wie heeft tips of tricks die haar van die kramp af helpen of moet ze hier echt voor naar de huisarts?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Wat mij helpt is voldoende drinken en magnesiumrijke dingen eten zoals bananen
Magnesiumdrank van Floradix, doet het hartstikke goed. (nee, geen aandelen).
mijn opa zei altijd: een hand vol krenten op de nuchtere maag
Bij mij is het een teken van vochttekort.
top! Dus eigenlijk vooral zorgen voor genoeg vocht en magnesium?
Magnesium kan helpen inderdaad. Ik had vaak krampende kuiten 's avonds. Sinds ik dagelijks wat magnesium slik is dat voorbij.
Bij mij hielp magnesium ook.

Het zou echter ook een probleem met de bloedvaten kunnen zijn (claudicatio intermittens), dus het is niet zo verkeerd om even langs de huisarts te gaan denk ik.
quote:itsme1973 schreef op 02 maart 2015 @ 19:56:

mijn opa zei altijd: een hand vol krenten op de nuchtere maag ik heb het eens nagekeken en krenten bevatten dus veel magnesium, dus zo gek is dat niet
Het kan ook een zout of jodium tekort zijn. Dat laatste is lastig aan te tonen.
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
quote:Evelyn82 schreef op 02 maart 2015 @ 21:50:

Het kan ook een zout of jodium tekort zijn. Dat laatste is lastig aan te tonen. nou, gezien de hoeveelheid zout die mijn moeder gebruikt, zou dat me heel erg verbazen

maar daardoor krijg je wel een vochttekort
Calcium is ook nog een belangrijke stof voor de spieren. Extra calcium kan ook helpen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ja ik ook. 's Nachts en overdag. 's Nachts kuiten, tenen, voetzolen en overdag vooral hamstrings, kuiten en handen. Zelfs mijn buikspieren soms als ik een ingewikkelde beweging maak, zoals zittend iets achter me pakken.

Ik heb het rijtje: kalk, magnesium, kalium en natrium al meermalen doorgewerkt maar zonder succes. Misschien moet ik dus aan de spierontspanners en de kinine. Tonic, waar de kinine in schijnt te zitten, werkt niet. Misschien te weinig kinine, of niet het echte spul.

Ik zal eens naar de dokter gaan. Misschien zijn mijn beenaderen niet helemaal goed (ik zie idd iets van spataderen), maar ik verwacht er niet veel van. Bij jouw moeder zouden ook vernauwde beenslagaderen een rol kunnen spelen.

Kalk en magnesium zitten in Rennies of Kruidvat maagtabletten (de eerste zijn lekkerder) , kalium zit in banaan en veel andere levensmiddelen, en zout zit echt overal in. En alles zit ook in multivitaminetabletten.
Dan moet het maar zoals het kan
Ik heb het al zolang ik me kan herinneren en er zijn meer familieleden met hetzelfde probleem. Door inspanning wordt het erger, maar zonder sporten ik het ook. Bij mij zijn het vooral miin buikspieren, de spieren in handpalm en vingers en de spieren aan het voorkant van mijn scheenbeen.

Ik heb al veel geprobeerd, maar niets hielp duidelijk. Ik heb het in perioden, maar ik heb nog nooit de link kunnen leggen met iets.
Stukje zeep in bed leggen (aan het voeteneind). Als het even kan Sunlight.
Sommige mensen hebben baat bij een stukje zeep aan hun voeteneinde onder de dekens. Ik zou niet weten hoe dat kan werken, maar bij mij hiepl het ook een tijd.

Op een gegeven moment raak je gewend aan kramp en weet je precies wat je moet doen. Ik vind nachtelijke kramp ook niet zo erg meer, maar overdag hindert het me bij fitnessen.
Dan moet het maar zoals het kan
Zoals hiervoor ook al gezegd: sunlight zeep op het voeteneind en magnesium tabletten.
thx maisjes, hier heb ik of liever gezegd mams, heel veel aan!
Heb veel kramp in nek, benen, bil, tong etc. Vooral bij kou spanning en mijn benen altijd de hele nacht door bij ziek zijn en soms zomaar.

Wist niet van magnesium, rozijnen uitproberen.

Bij ernstige plotse kramp aanval in de benen / kuiten / voeten helpt het om de tenen omhoog naar je neus zeg maar te trekken. Dus ipv strekken zoals bij klassiek ballet wel de benen recht maar tenen krom richting knie trekken. Das bij een aanval, verder juist ontspannen.

Warmte helpt. Dus bv sloffen, sokken, legging,

beenwarmers ook in bed.

Sterkte voor je mam. Xx
thx Unuance
Meer water drinken en een ED.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
volgens mij is een ED het antwoord op alle vragen of niet Fame?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven