Lijf & Lijn alle pijlers

Mijn eetdagboek, tips?

02-03-2015 20:33 86 berichten
-
Alle reacties Link kopieren
quote:pizzaislife schreef op 02 maart 2015 @ 21:05:

[...]

Ik heb ze als tussendoortjes, als lunch zou het wel erg weinig zijn he :")Zoals ik al z: vergelijk ze met koekjes, zie het vooral niet als gezond. Maar gewoon als lekker.
Jij eet wat raar. Ik zou als ontbijt of brunch een boterham met jam eten en een glas melk, tussen de middag twee boterhammen met ham, worst of een of ander gebraad eten (of vette vis) en 's avonds groenten, aardappelen en een stukje vlees met een toetje. Fruit kan je tussendoor eten maar het hoeft niet per sé. Af en toe een vitaminetablet voor alle zekerheid. En hier kan je maandenlang gezond op leven.

Enne, je kan niet gezonder zijn dan gezond. Gezond betekent dat je lichaam niets essentieels te kort komt om zich in stand te houden en energie te leveren voor hersen- en spierarbeid.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als vega worst eten? Zou niemand aanraden worst te eten..

Op hoeveel cal. zit je to?
quote:retrostar schreef op 02 maart 2015 @ 21:14:

Jij eet wat raar. Ik zou als ontbijt of brunch een boterham met jam eten en een glas melk, tussen de middag twee boterhammen met ham, worst of een of ander gebraad eten (of vette vis) en 's avonds groenten, aardappelen en een stukje vlees met een toetje. Fruit kan je tussendoor eten maar het hoeft niet per sé. Af en toe een vitaminetablet voor alle zekerheid. En hier kan je maandenlang gezond op leven.

Enne, je kan niet gezonder zijn dan gezond. Gezond betekent dat je lichaam niets essentieels te kort komt om zich in stand te houden en energie te leveren voor hersen- en spierarbeid.tsja iedereen raad me af om brood te eten.. Bestaan veel verschillende meningen over vandaar mijn vraag op het einde! Maar ik eet indd niet echt typische nederlandse eetgewoontes hahaha, aardappels eet ik wel hoor maar hou er niet zo van. Woon nog thuis dus is maar net wat de pot schaft die dag.
quote:pizzaislife schreef op 02 maart 2015 @ 21:20:

[...]

tsja iedereen raad me af om brood te eten.. Bestaan veel verschillende meningen over vandaar mijn vraag op het einde! Maar ik eet indd niet echt typische nederlandse eetgewoontes hahaha, aardappels eet ik wel hoor maar hou er niet zo van. Woon nog thuis dus is maar net wat de pot schaft die dag.

Wie raadde het je af? Je huisarts! Of de buurvrouw?

Geen brood eten, heeft alleen zin als je een glutenallergie hebt.
quote:LieveSophie schreef op 02 maart 2015 @ 21:18:

Als vega worst eten? Zou niemand aanraden worst te eten..

Op hoeveel cal. zit je to?Verschilt, maar gemiddeld rond de 1100, 1200.
[quote]lilalinda schreef op 02 maart 2015 @ 21:23:

[...]

Wie raadde het je af? Je huisarts! Of de buurvrouw?

Geen brood eten, heeft alleen zin als je een glutenallergie hebt.[/b] nee de buurvrouw in dit geval haha... :") maar gezien de vele koolhydraten die in brood zitten, je schijnt eerder af te vallen met wat meer eiwitten en gezonde vetten dan koolhydraten.
quote:pizzaislife schreef op 02 maart 2015 @ 21:20:

[...]

tsja iedereen raad me af om brood te eten.. Bestaan veel verschillende meningen over vandaar mijn vraag op het einde! Maar ik eet indd niet echt typische nederlandse eetgewoontes hahaha, aardappels eet ik wel hoor maar hou er niet zo van. Woon nog thuis dus is maar net wat de pot schaft die dag.

Nederlanders zijn altijd een gezond volkje geweest.

Nou ja, er zijn ook zat andere europese landen met een gezond menu. Kies een bepaald land uit, verdiep je in hun dagmenu, houd je eraan en tast toe zou ik zeggen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 02 maart 2015 @ 21:33:

[...]

Nederlanders zijn altijd een gezond volkje geweest.

Nou ja, er zijn ook zat andere europese landen met een gezond menu. Kies een bepaald land uit, verdiep je in hun dagmenu, houd je eraan en tast toe zou ik zeggen. Hahaha.. vraag me nog af hoe italianen over t algemeen zo dun zijn.. met al die heerlijke pasta's, broodjes, kazen en pizza's daar. Misschien dat ook maar is proberen :p of het werkt averechts en ik word een bolletje :")
quote:pizzaislife schreef op 02 maart 2015 @ 21:38:

[...]

Hahaha.. vraag me nog af hoe italianen over t algemeen zo dun zijn.. met al die heerlijke pasta's, broodjes, kazen en pizza's daar. Misschien dat ook maar is proberen :p of het werkt averechts en ik word een bolletje :") alhoewel ik de hutspot en boerenkool wel erg zou missen!
1200 cal is natuurlijk veel te weinig...
quote:vivapimpelmees schreef op 02 maart 2015 @ 21:43:

1200 cal is natuurlijk veel te weinig...Om af te vallen? Hoeveel zou ik dan ong moeten? Want heb dit via zo'n kcal bereken ding gedaan, moet je, je gewicht en lengte invullen en dan rekent ie voor je uit wat je kcal behoefte is en hoeveel je moet eten om af te vallen.
Hoe kan je sporten op dit hongerdieet?

1200 is veel te weinig, veel te weinig.

Er is niks mis met volkorenbrood, hou bij dieetadviezen in tijdschriften, blogs en populaire boeken maar de 80/20 regel aan, 80% is flauwekul en 20% wil een klok luiden maar kan de de klepel niet vinden.

Bij een gezond BMI is het allerdomste dat je kan doen een dieet volgen met slechts 1200 calorietjes, je zal zeker afvallen maar dit gaat er keihard weer aankomen, vroeg of laat, met als beloning een extra randje vet
minimaal 1800 en als je veel sport 2000
Ik vind je dieet niet gek. Misschien wat meer tussendoortjes? Fruit, noten? Ik eet wel 1 broodmaaltijd per dag met bijv avocado. En inderdaad met vleesvervangers moet je beetje oppassen, in de meeste zitten heel veel toevoegingen. Ik eet zelf weleens de kipstuckjes van de vegetarische slager!! Heeel lekker (en geen gekke toevoegingen) succes!
Oh lees niet goed, zie dat je al noten eet
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 maart 2015 @ 21:56:

Er is niks mis met volkorenbrood, hou bij dieetadviezen in tijdschriften, blogs en populaire boeken maar de 80/20 regel aan, 80% is flauwekul en 20% wil een klok luiden maar kan de de klepel niet vinden.

Bij een gezond BMI is het allerdomste dat je kan doen een dieet volgen met slechts 1200 calorietjes, je zal zeker afvallen maar dit gaat er keihard weer aankomen, vroeg of laat, met als beloning een extra randje vethaha ik heb absoluut geen honger, en als ik het wel heb pak ik altijd wat eten. Ben zeer tegen anorexia-achtige dieten. Maar zal zeker wat veranderingen maken, en weer wat vaker brood voor de lunch! Mag rozijnen brood ook af en toe denk je? Ik lees geen bladen rotzooi maar wel eetdagboeken van health/fitness meisjes haha.
quote:konijn-tje schreef op 02 maart 2015 @ 21:57:

Ik vind je dieet niet gek. Misschien wat meer tussendoortjes? Fruit, noten? Ik eet wel 1 broodmaaltijd per dag met bijv avocado. En inderdaad met vleesvervangers moet je beetje oppassen, in de meeste zitten heel veel toevoegingen. Ik eet zelf weleens de kipstuckjes van de vegetarische slager!! Heeel lekker (en geen gekke toevoegingen) succes!haha dankjewel. en jaaa ik ben dol op de kipstukjes van de vegetarische slager; heerlijk. Sowieso is álles van de vegetarische slager net wat lekkerder. Ik let zelf eerlijk gezegd niet op welke vleesvervangers ik eet want die kopen mijn ouders altijd voor me, welke zijn bijv echt slecht?Noten en fruit eet ik wel veel, zal advocado met brood ook is proberen. Klinkt lekker!
Ehmm in de meeste kant en klare burgers enzo van vivera, valess etc zitten heel veel toevoegingen. Ik eet zelf ook regelmatig tofu en tempeh, weet niet of je dat lekker vindt? alhoewel ik daar de laatste tijd ook weer wat dingen over lees dat t niet goed zou zijn. Ik loop bij een diëtist omdat k vegetarier ben en een lactose en tarwe gevoeligheid heb dus lastig en zij zegt max 1 x in de week een kant en klare vleesvervanger. Verder proberen met bonen, peulvruchten, noten, eitje etc vervangen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 maart 2015 @ 21:56:

Bij een gezond BMI is het allerdomste dat je kan doen een dieet volgen met slechts 1200 calorietjes, je zal zeker afvallen maar dit gaat er keihard weer aankomen, vroeg of laat, met als beloning een extra randje vetHoezo komt het er weer aan?
quote:rdvv schreef op 02 maart 2015 @ 22:18:

[...]

Hoezo komt het er weer aan?indd.. dat is eerder zo bij crash dieten zoals shake dieet, etc.. Ik wil juist een gezonde levenstijl en hiermee nog een paar kilo's kwijt.
quote:pizzaislife schreef op 02 maart 2015 @ 22:24:

[...]

indd.. dat is eerder zo bij crash dieten zoals shake dieet, etc.. Ik wil juist een gezonde levenstijl en hiermee nog een paar kilo's kwijt.En wat is een dieet van 1200 kcal dan waarbij je ook nog eens 1,5u per dag sport?
Life is short. Eat dessert first.
quote:doornroosje9 schreef op 02 maart 2015 @ 22:26:

[...]

En wat is een dieet van 1200 kcal dan waarbij je ook nog eens 1,5u per dag sport?Een gezonder eetpatroon... maar als de kcal echt te weinig is gooi ik wat meer brood in mn eetschema en wat extra noten enzo. Maar ik leid dus echt geen honger.. vreemd dat t alsnog te weinig kcal is haha.
Het is echt veel te weinig, dit is niet gezond. Als lunch, 3 cracottes, dat zie je zelf toch dat dat te weinig is? Eet gewoon brood, goede tussendoortjes en idd, wat meer noten.
Life is short. Eat dessert first.
quote:pizzaislife schreef op 02 maart 2015 @ 22:01:

[...]

haha ik heb absoluut geen honger, en als ik het wel heb pak ik altijd wat eten. Ben zeer tegen anorexia-achtige dieten. Maar zal zeker wat veranderingen maken, en weer wat vaker brood voor de lunch! Mag rozijnen brood ook af en toe denk je? Ik lees geen bladen rotzooi maar wel eetdagboeken van health/fitness meisjes haha.ik ben ook een fitnessmeisje nou ja, fitness-oma en ik zeg meer brood en ja rozijnenbrood (volkoren) prima, notenbrood, roggebrood, allemaal prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven